کد خبر 1061185
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
جو بایدن نمایه

نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی مقاله‌ای تاکید کرد که نباید بار دیگر این اشتباهات تکرار شود.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا از طرح خود برای «بازگشایی ایمن» آمریکا رونمایی و تاکید کرد که فراهم بودن تست گسترده و کاهش شدید در تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا باید قبل از به کارگیری چنین برنامه‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید:

CNN: «جوبایدن» از«دونالد ترامپ» پیش افتاد

راه دشوار جو بایدن برای رسیدن به کاخ سفید

واکنش توئیتری ترامپ به کناره‌گیری سندرز از انتخابات

وی طی مقاله‌ای در روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که آمریکا باید نخست به شکست دولت ترامپ در پاسخ به همه گیری ویروس کرونا اذعان کند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «در حالی که ما آماده بازگشایی آمریکا می‌شویم باید به خاطر داشته باشیم که این بحران چه چیزی به ما آموخت: شکست دولت در برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و برآورد صادقانه تهدیدی است که ملت آمریکا را به نتایج فاجعه‌آمیز کشاند.»

بایدن در این مقاله تاکید کرد: «ما نباید این اشتباهات را تکرار کنیم.»

بر اساس طرح بایدن برای بازگشایی آمریکا، درخواست‌ برای حفظ محدودیت‌های فاصله اجتماعی تا زمانی که کاهش چشمگیر در موارد ابتلا به کووید-۱۹ مشاهده شود،‌ادامه خواهد یافت.

وی گفت که هرگونه تلاش برای بازگشایی کسب‌وکارها باید پس از آن صورت گیرد که تست‌های گسترده، ساده و سریع ابتلا به کرونا فراهم شود. بایدن همچنین گفت که هرگونه برنامه رهگیری باید با حفظ حریم شخصی افراد باشد.

بایدن در این مقاله نوشت که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باید به طور مناسبی آماده ظهور مجدد این ویروس در زمانی که فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شد، باشند.بیمارستان‌ها نیازمند کارمندان و تجهیزات ضروری بوده و مقامات بهداشت عمومی نیز باید نظارت‌های درمانی مربوطه را انجام دهند.

وی بار دیگر درخواست خود از ترامپ را برای کاربرد وسیعتر قانون تولید دفاعی برای کمک و حمایت از بیمارستان‌هایی که به تجهیزات پزشکی نیاز دارند تکرار کرد.

نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا از کارشناسان در صنایع حصوصی نیز درخواست کرد تا با تشکیل جلسه به تولید ایده‌هایی بپردازند که چگونه می‌توان ایمن‌تر به فعالیت ادامه داد.

بایدن در این مقاله نوشت: «اشتباه نکنید، یک برنامه موثر برای شکست ویروس آن است که چگونه می‌توان اقتصاد کشورمان را به مسیر خود بازگردانیم. بنابراین ما باید این تفکر را متوقف کنیم که بهداشت و اقتصاد جدا از یکدیگر هستند. آنها از هم جدا نیستند.»

بر اساس آخرین آمار،‌ مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۵۴۵ هزار نفر رسیده و قربانیان این ویروس در این کشور نیز به بیش از ۲۱ هزار نفر رسیده‌اند.

شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بسیاری از ایالت‌ها و شهرهای آمریکا مجبور شوند تا قوانین ماندن در خانه را اجرا کنند که باعث تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارهای غیرضروری شده است. همین موضوع سبب افزایش نجومی موارد بیکاری در آمریکا شده است.

ترامپ روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که وی خواستار بازگشایی اقتصاد این کشور در سریعترین وقت ممکن است. وی افزود که در حال تشکیل «شورای بازگشایی کشور» است تا به طراحی تلاش‌ها برای بازگشایی کشور بپردازند.

کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا تاکید دارند که این کشورباید سریعتر تست و ردیابی ارتباط افراد مبتلا به کرونا را پیش از بازگشایی اقتصاد این کشور توسعه دهد.

این کارشناسان معتقدند که برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های فاصله اجتماعی بسیار موثرتر از پایان سریع این اقدامات است.

بایدن بارها از نحوه واکنش دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا انتقاد کرده و ماه پیش گفت که رئیس جمهور باید صحبت کردن را متوقف کرده و به کارشناسانی نظیر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی اجازه دهد که این بحران را مدیریت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    همین بایدن واسه ریاست جمهوری خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس