کرانه باختری

سازمان ملل نسبت به اوضاع انسانی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین همزمان با شیوع کرونا به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری شد.

به گزارش مشرق به نقل از تایمز اسرائیل، سازمان ملل نسبت به اوضاع انسانی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین همزمان با شیوع کرونا به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این ارتباط «نیکلای ملادنوف»، نماینده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه با انتشار بیانیه‌ای خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از تشدید بحران در مناطق فلسطینی شده و از مقامات صهیونیستی خواستار فعالیت در این ارتباط شده است.

بیشتر بخوانید:

متراکم‌ترین منطقه جهان و فاجعه‌ای که کرونا رقم خواهد زد

چند و چون پیشنهاد بی‌سابقه حماس درباره اسرا و واکنش تل‌آویو

در این بیانیه گفته شده است که وضعیت کنونی بسیار خطرناک است و سازمان ملل خواستار اقدام همه طرف‌ها برای مقابله با بحران است.

نماینده سازمان ملل در این ارتباط افزوده است که نگران پیامدهای اقتصادی و بحران سلامتی مردم فلسطین به ویژه جوامع آسیب پذیر در غزه هستم.

این مقام سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد: دولت خودگردان فلسطین کنترل بسیار محدودی بر منابع اقتصادی خود دارد و به ابزارهای معمول پولی و مالی لازم برای رفع بحران دسترسی ندارد، لذا طرف اسرائیل مسئولیت اساسی در این زمینه بر عهده دارد.

کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که شیوع کرونا در نوار غزه به فاجعه تمام عیاری منجر خواهد شد که جان هزاران نفر را از ساکنان غزه و به ویژه آوارگان فلسطینی را خواهد گرفت. علت این مسأله هم آن است که اهالی غزه به دلیل ۱۳ سال محاصره، اکنون با کمبود شدید مواد حیاتی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی مواجه هستند؛ کما اینکه در طول جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه این منطقه بسیاری از زیرساخت‌های بهداشت و درمان غزه از جمله بیمارستان‌های آن نابود شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس