کد خبر 1061160
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
کرونا نمایه

نتایج دو نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که در دوران بحران کرونا تردیدهای ایتالیایی‌ها به اتحادیه اروپا افزایش پیدا کرده و تمایل آن‌ها برای خروج بیشتر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که تردیدهای ایتالیایی ها نسبت به اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا افزایش پیدا کرده و حدود نیمی از آن ها حتی خواهان خروج از اتحادیه روپا هستند.

ایتالیا و به ویژه شمال این کشور به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. تا همین چندی پیش ایتالیا بیشترین قربانی کرونا در دنیا را داشت. بیش از یک ماه است که مردم این کشور برای جلوگیری از شیوع کرونا در شرایط محدود کننده و قرنطینه سختی زندگی می کنند.

اینکه با وجود درخواست های کمک زیاد رم از بروکسل توافق بر سر بسته کمک های مالی به کشورهای بحران زده مدت زمان زیادی طول کشید، اکنون باعث نارضایتی گسترده ای در بین شهروندان ایتالیایی شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا "کرونا" در کشورهای گرمسیر کندتر است؟

رئیس باشگاه ایتالیایی به کرونا مبتلا شد

تازه دو روز پیش بود که وزرای دارایی اتحادیه اروپا روی یک بسته کمکی ۵۰۰ میلیارد یورویی که البته درخواست ایتالیا و اسپانیا برای طرح بدهی های مشترک اروپایی را هم شامل نمی شد توافق کردند.

حالا نتایج دو نظرسنجی نشان می دهد که ایتالیایی ها به شدت از اتحادیه اروپا ناراضی هستند. نتایج یک نظرسنجی که از طرف انستیتو Tecne انجام گرفته است نشان می دهد که ۴۹ درصد شهروندان ایتالیایی خواهان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند و ۵۱ درصد هم خواهان باقی ماندن در این اتحادیه هستند. این نشان می دهد که تعداد حامیان خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا نسبت به یک سال و نیم پیش که این نظر سنجی انجام شد ۲۰ درصد بیشتر شده است.

این نظر سنجی در فاصله زمانی ۹ و ۱۰ آوریل از بین هزار نفر از شهروندان ایتالیایی انجام شده است.

همچنین نتایج یک نظرسنجی دیگری هم نشان می دهد که حدود ۳۹.۹ درصد شهروندان ایتالیایی خواهان ترک اتحادیه اروپا هستند و ۴۰.۹ درصد هم نظری خلاف این را دارند. بقیه شهروندان هم خواهان تنها ترک منطقه یورو هستند.

"سباستین مایلارد"، مدیر موسسه "ژاک دلور" فرانسه بر این عقیده است که ایتالیایی ها خیلی در دوران بحران کرونا به اتحادیه اروپا بدبین شده‌اند. به گفته وی این خطر وجود دارد که ایتالیا بتواند از اتحادیه اروپا خارج شود.

وی تاکید کرد که شرایط فعلی پتانسیل تزلزل ساختار اتحادیه اروپا را دارد. به گفته این کارشناس فرانسوی بخصوص ایتالیایی هایی که در بحران کرونا گرفتار آسیب شده اند این احساس را دارند که دیگر نمی توانند به همبستگی شرکای اروپایی خود تکیه کنند.

مایلارد همچنین تاکید کرد که یک اروپای بدون ایتالیا خطری کشنده است. بعد از برگزیت نمی توان تصور کرد که یک کشور دیگر اتحادیه اروپا را ترک کند؛ در این صورت رکود اقتصادی که در بسیاری کشورها ایجاد می شود می تواند به یک بحران اجتماعی منجر شود و بالاخره نیروهای ملی گرا را تقویت کند.

ایتالیا تا به حال به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و به کانون شیوع این بحران در اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده تا به حال ۱۵۲۲۷۱ نفر در این کشوربه کرونا مبتلا شده و ۱۹۴۶۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    اتحادیه پوشالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس