کد خبر 1061026
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
تاماش آیان

رییس سابق فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در آستانه اخراج کامل از این فدراسیون است.

به گزارش مشرق، از هیات اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) خواسته شده است تصمیم به اخراج رییس دیرینه خود، تاماش آیان، که از سال ۱۹۷۶ تاکنون مقام عالی را در این رشته ورزشی داشته است بگیرند.

در نامه‌ای که توسط یکی از اعضای هیات مدیره به شبکه تلویزیونی آلمان ARD منتقل شده است، اورسلا پاپاندرا، رییس موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به تاماش آیان گفته است که او "دیگر مناسب" برای رهبری این فدراسیون یا نشستن در هیات مدیره نیست.

بیشتر بخوانید:

تصمیم بزرگ هیات اجرایی؛ تاماش آیان تعلیق شد

این مجارستانی ۸۱ ساله از سال ۲۰۰۰ رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بود و ۲۴ سال قبل از آن دبیرکل IWF بود.

در نامه پاپاندرا، آمده است که آیان تهدید کرده است که در یکی از بازدیدهای خود از دفاتر IWF، او را بازداشت خواهد کرد. در همین رابطه پاپاندرا گفت که وی از فاش شدن نامه خصوصی به ARD "بسیار ناراحت است. او هم‌چنین اعلام کرد امیدوار است آسیب‌های ورزشی وزنه‌برداری جبران شود زیرا هدف او بازگرداندن اعتبار این رشته ورزشی است. 

آیان به مدت ۹۰ روز در انتظار تحقیقات مستقل، به سرپرستی ریچارد مک لارن کانادایی، به اتهامات فساد مالی و ضد دوپینگ که توسط ARD در یک مستند پخش شده در آلمان در ۵ ژانویه مطرح شد، است.

حضور نداشتن او در این فدراسیون که قرار بود در تاریخ ۲۲ آوریل به پایان برسد، تا ژوئن تمدید شد که هیات مدیره تصمیم گرفت، در آخرین هفته مارس، پاپاندریا را به عنوان رییس موقت خود انتخاب کند.

اکنون، مطابق جزییات موجود در نامه بیرون آمده، آیان با خطر اخراج روبه‌رو است زیرا گفته می‌شود وی شرایط دوره "کنار ماندن" را رعایت نکرده است.

پاپاندرا در نامه فاش شده، خطاب به آیان و اعضای هیات مدیره دیگر گفته است که، "تعدادی از تخلفات را که مطابق با شرایط مرجع رخ داده‌اند" ذکر می‌کند - سندی که وظایف رییس فدراسیون جهانی را تا ۱۹ ژوئن تعیین می‌کند. 

یکی از این وظایف به سادگی این است که "رییس فعلی فدراسیون جهانی وزنه برداری بر دبیرخانه این نهاد نظارت دارد. دیدگاه وی در نامه آشکار است که دبیرخانه مستقر در بوداپست که آیان آنجا زندگی می‌کند، هم‌چنان به کار خود برای او ادامه داده است. 

پاپاندرا هم‌چنین اظهار کرد که آیان هم‌چنان به شرکت در کنفرانس‌های IOC (کمیته بین المللی المپیک) ادامه داده است. او پس از پخش اتهامات مربوط به فساد، به عنوان عضو افتخاری در IOC استعفا داد و اظهار کرد که او این کار را به  منظور نجات IOC از شایعات منفی و ناراحتی‌های بعدی انجام داده است.

گفته می‌شود که آیان بدون رضایت پاپاندرا جلسه‌ای را با حسابرسان آغاز کرده است.  

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس