کدام یک از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در مبارزه با کرونا به ایران کمک کردند؟

در پی شیوع کرونا در ایران کشورهای قطر، امارات متحده عربی، کویت و عمان در حاشیه جنوبی خلیج فارس اقدام به ارسال کمک‌هایی به دولت و ملت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا کردند.

به گزارش مشرق، در پی شیوع ویروس کرونا در ایران٬ برخی کشورها از جمله چین و چندین کشور شامل همسایگان و دیگر کشورها اقدام به ارسال کمک‌های پزشکی و بهداشتی به ایران برای مقابله با این ویروس کردند.

بیشتر بخوانید:

در همین خصوص محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در تشریح کمک‌های مردمی و دولت چین به ایران در پی شیوع ویروس کرونا عنوان کرد که تاکنون ۳۰ محموله کمک بهداشتی و درمانی از چین به ایران ارسال شده است.

از جمله کشورهای همسایه که در پی شیوع این بیماری اقدام به ارسال کمک به ایران کردند٬ چند کشور حوزه جنوبی خلیج فارس بودند، قطر، امارات متحده عربی، کویت و اخیرا نیز عمان.

*قطر

براساس این گزارش، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ۲۶ اسفند از ارسال نخستین محموله کمک‌های بهداشتی کشور قطر به میزان بیش از پنج و نیم تن اقلام بهداشتی و درمانی به ایران خبر داد.

صندوق توسعه قطر (QFFD) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قطر به‌ منظور حمایت از مقابله ایران با ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹» به این کشور حدود ۶ تن بسته حاوی تجهیزات و لوازم پزشکی ارسال و تأکید کرد که قطر به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی به منظور مقابله با کرونا ادامه خواهد داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه همچنین اول فروردین ماه از ارسال دومین محموله کمک‌های قطر خبر داد و اعلام کرد: هواپیمای حامل کمک‌های دولت قطر شامل هفت تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا از دوحه به تهران خبر داد.

*امارات متحده عربی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی نیز ۱۲ اسفند ماه اعلام کرد: با همکاری وزارت امور خارجه امارات عربی متحده، وزارت امور خارجه ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی، یک تیم از سازمان جهانی بهداشت با ۷.۵ تن تجهیزات پزشکی شامل کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، ماسک و دستگاه‌های تنفسی و تجهیزاتی به ارزش ۳۰۰ هزار دلار با یک هواپیمای نظامی اماراتی راهی ایران شد.

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی نیز روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه گزارش داد که این کشور دومین محموله کمک‌های پزشکی و امدادی را به ایران ارسال کرده است.بر همین اساس هم اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز همان روز (دوشنبه) ۲۶ اسفند ماه اعلام کرد: بعدازظهر امروز (دوشنبه) کمک‌های انساندوستانه امارات عربی متحده شامل ۳۲ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط دو فروند هواپیمای اماراتی از مبدا ابوظبی به ایران ارسال و تحویل کشورمان شد.

همچنین روز گذشته «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد.

*کویت

 «شیخ احمد ناصر الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت نیز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ماه در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از کمک انسان دوستانه ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.

*و اما عمان

عمان نیز در روزهای اخیر اقدام به ارسال کمک به ایران کرد. در همین خصوص محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت با اشاره به ارسال اولین محموله کمک‌های  اهدایی از کشور عمان به ایران، اظهار داشت: اولین محموله اهدایی کشور عمان چهارشنبه شب ۲۰ فروردین وارد ایران و تحویل انبار جمعیت هلال احمر شده است و پس از شمارش و نظارت کمیته نظارت بر کمک‌های بین المللی، تحویل دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور خواهد شد.

در همین خصوص «محمد توتونچی» معاون سفیر جمهوری ایران در مسقط اعلام کرد که اولین محموله کمک‌های دولت عمان با یک پرواز کارگوی اختصاصی شامل ملزومات پزشکی بهداشتی به وزن ۳۰ تن برای مبارزه با ویروس کرونا تحویل مقامات وزارت بهداشت ایران شد.

گفتنی است پس از شیوع ویروس کرونا٬ تعدادی از کشورهای دیگر اعم از همسایه و غیر همسایه از جمله ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان،گرجستان، روسیه، ژاپن،کره جنوبی، اتریش، انگلیس، فرانسه، آلمان و... اقدام به ارسال کمک‌هایی به ایران کرده یا اعلام کرده‌اند که این کمک‌ها به ایران ارسال خواهد شد.

در همین خصوص نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در اظهاراتی عنوان کرد که حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور در این مدت اقدام به ارسال کمک به ایران کرده‌اند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ساسان IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    13 11
    البته گربه هم محض رضای خدا موش نمیگیره
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      2 0
      همیشه باید دونیمه استکان رو دید نه فقط نیمه پرش رو
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      10 1
      چطور شده گرجستان محموله ضد کرونا ارسال کرده ، گرجستانی که آزمایشگاه های بیوتروریسیتی آمریکا اونجا قرار داره و روسیه به گرجستان هم هشدار داده ، چه کنیم ما با این وزارت خارجه
  • رستم IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    44 1
    درود ایران و کشورهای عرب منطقه سرنوشت یکسانی دارند و چه خوب که به هم کمک کنند
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      5 1
      درود خدا بر کویت یادمون باشه تو سیل فرودین 98 کویت به تنهایی 3 میلیون دلار کمک کرد . الان هم 10 میلیون دلار کمک کرد واقعا این کشور فوق العاده است کویت زنده باد (تحيا الكويت)
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    8 0
    واکسن کرونا از گرجستان؟؟؟ :))))
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      تکمیلی از آزمایشگاه های آمریکای بشر دوست
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 11
    از کشور برادر عراق پس چی فرستاده. از سایر کشورهای دیگر که ما خودمان براشون میکشیم چی امده. متاسفیم که دوستان ما را رها کرده اند.
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      13 2
      به جای کنایه کمی فکر میکردی. کشور عراق خودش جزو کشورهایی هست که باید بهش کمک بشه
    • رضا IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 0
      چى چى رو بايد به عراق كمك بشه ؟! عراق روزى پنج ميليون بشكه نفت آزادانه ميفروشه !
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 1
      عراقیها و ترکیه که مرزهای ایران رو توهین امیز بستند چمدانهای پر پول ایرانیا رو چه زود فراموش کردند .....تازه عراقیها چند صد میلیارد بابت تحمیل جنگ ۸ ساله به ایران بدهکارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 5
    مگه ایران دوستی هم داره؟
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 6
    ملت ایران هیچ نیازی به این کمکها ندارد،مگه ما گداییم؟قطر۵تن،امارات۶تن و..... خخخخ این شدکمک؟ماامیدخیری ازشماها نداریم لطفا شرمرسانید
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    کاش ریز کمکشون و ارزش مالیش هم گفته بشه. تا فردا این جماعت کل افتخار تاریخی جامعه درمانی را بنام خود مصادره نکنند.!
  • هوشنگ IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    8 1
    تقریبا تمام این کمک های ،بخصوص مواد ضد عفونی کننده و ماسک ها در بازار آزاد به مردم فروخته شده و میشود ، والبته با قیمتهای سرسام آور.مثلا یک بطری 300سی سی مواد ضدعفونی کننده پایه الکل80% ساخت ترکیه 100 هزار تومان.آقایون تا سوراخ های دزدی و فساد را نبندید این ملت هرگز روی آسایش را بخود نخواهد دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس