کد خبر 1061020
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
تلاش ترکیه برای ادغام گروهک‌های تروریستی سوریه

منابع معارضان سوریه می‌گویند که ترکیه تلاش دارد گروه‌های تروریستی در ادلب را در قالب یک گروهک واحد سازماندهی کند.

به گزارش مشرق، منابع وابسته به معارضان می‌گویند که ترکیه به سمت بازچینی شاکله نظامی گروههای تروریستی در ادلب و سازماندهی دوباره گروهک‌ها و یکسان‌سازی آن‌ها پیش می‌رود.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، کشته شدن نظامیان ترکیه در بمباران ارتش سوریه در ماه فوریه گذشته، آغاز افزایش حضور نظامی ترکیه در ادلب بود و این کشور اقدام به اعزام هزاران نیروی نظامی و ارسال سلاح‌های سنگین به طور روزانه به منطقه کرد و تعداد مقرهای به اصطلاح دیده‌بانی خود در ادلب را افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

ترکیه هنوز به طور شفاف در خصوص تعداد نیروها و نوع سلاح‌هایش در منطقه سخن نگفته است، اما به گزارش اندیشکده «پژوهش‌های جنگ» آمریکا، ارتش ترکیه از تاریخ ۱ فوریه تا ۳۱ مارس (۱۲ بهمن الی ۱۲ فروردین) نزدیک به ۲۰ هزار نیروی نظامی در سوریه مستقر کرده است.

به نوشته این اندیشکده، نیروهای نظامی ترکیه مستقر در سوریه از میان نیروهای ویژه و یگان‌های زرهی و نیروهای زمینی کماندو از جمله نیروهای تیپ «پنج کماندو» که در جنگ نامنظم و عملیات کوهستانی به کار می‌روند، هستند.

بنا بر این گزارش، ترکیه نیروهای نظامی خود را در خطوط درگیری با ارتش سوریه در غرب بزرگراه حلب به لاذقیه (ام-۴) مستقر کرده است.

طرح ادغام گروهک‌های تروریستی

به نوشته وبگاه عنب بلدی، همراه با ابهامات در بندهای توافق روسیه و ترکیه و عدم انجام منظم گشت‌های مشترک در بزرگراه حلب به لاذقیه به دلیل ممانعت مزدوران وابسته به تروریست‌ها و مسدود کردن چندین باره مسیر، ترکیه تلاش دارد دست به بازچینی شاکله گروهک‌های تروریستی در ادلب بزند.

یک فرمانده گروهک تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» (وابسته به ترکیه) گفت که ترکیه در هفته‌های گذشته برخی از گروهک‌ها را از مناطق خود عقب کشیده و در نقاط نظامی خود مستقر کرده و به آن‌ها اجازه داده است هرطور که می‌خواهند عمل کنند جز اینکه اجازه ندارند به اتاق عملیات ارتش ترکیه وارد شوند.

به گفته وی هدف ترکیه از انتقال شبه نظامیان به مقرهای خود این است که یک ارتش منظم در منطقه ایجاد کرده و گروهک‌های مختلف را منحل کند.

او گفت که این اقدام از این جهت که حملات به ترکیه به علت نوع رفتار گروهک‌ها را کاهش می‌دهد، مفید است.

یک منبع دیگری نیز به عنب بلدی گفت که ترکیه دو برنامه برای بازچینی شاکله تروریست‌ها دارد؛ اول اینکه عناصری از گروهک‌ها را آموزش داده و هر ۳۰۰ شبه نظامی را در یک مقر نظامی خود مستقر کند که البته این یک اقدام روتین است و مقدمه‌ای است تا مرحله دوم را که همان ادغام «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) در یک گروه جدید است، اجرا کند.

در همین حال منابع داخلی جبهه النصره می‌گویند که جریان تندروتر این گروهک تروریستی شدیدا با توافق آتش‌بس ترکیه با روسیه مخالف است. هرچند مقامات اصلی به هماهنگی با ترکیه اصرار دارند.

در تاریخ یکم فروردین، ارتش ترکیه مدعی شد که در حمله «عناصر تندرو» به گشتی‌های نظامی این کشور، دو سرباز ترکیه کشته شدند. برخی منابع منظور از این عناصر تندرو را بخش ناراضی جبهه النصره و برخی گروهک‌های تروریستی کوچک‌تر معرفی کردند.

از سوی دیگر اختلافات داخلی میان رهبران هیئه تحریرالشام (جبهة النصره سابق) و جدا شدن برخی از آن‌ها و نارضایتی دیگر گروهک‌های تروریستی از جبهه النصره به علت شکست‌های پی در پی در مدت اخیر، بهانه لازم به ترکیه برای انحلال یا ادغان این گروهک را داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رستم IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 10
    مرگ بر نژادپرستی ،مرگ بر تروریست ترکی ، مرگ بر شیطان صفتی ،مرگ بر کفتار صفتی ،مرگ بر مسلمان نمای ریاکار ارسال کننده ماسک و لباس جراحی به اسرائیل ، بله خبرا زود پخش میشه
    • بهزاد US ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      12 3
      مرگ بر بزهای کوهی
    • ناشناس RO ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      4 0
      اول مرگ بر مزدوران
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      5 10
      شما که براحتی کلمه توهین امیز بز کوهی را منتشر میکنیدمشرق!! ...طبیعتا اگر بیطرف باشید باید کلمه خر قبرسی را هم چاپکنید ...وگرنه حتما. گرایشات پانتورکیستی و تورکیه پرستی و ایرانیت ستیزی و اریایی ستیزی در سایت شما حاکم است و.مغرض هستید
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      7 1
      16:47یادت باشه خر اونیکه بار میبره البته مشرق چاپ نخواهد کرد مطمئننا
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      3 9
      یزودی نوبت شما پانتورچهای بیلیاقت خود برتربین هم میرسه کولبری کنید ..بزودی !!!
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      به قارپوزآبادی با نام جعلی بهزاد افندی قبلاً به آدمها رحم نمی کردید ،حال به حیوانات،حقا که سمبلهای بلاهتید
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      8 2
      خودبرتر بین اونیه که خودشو اصیلترین قوم میدونه درحالیکه در طول تاریخ کارشون خیانت بوده و توحش و الان قاچاق
  • ایران IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 4
    البته ماسک به اسرائیل فروختن ، کمک نکردن ، این کفتار صفت های منفعت طلب مسلمان نما بخاطر پول هر جنایتی میکنند ، حمایت ظاهری از فلسطین برای عقب نماندن از ایرانه و گرنه به وقتش خواهید دید چطور فلسطین رو در ازای پول یا یه تکه زمین خواهند فروخت
  • ناشناس RO ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    10 2
    مشرق چرا مزخرف میگی ایران روسیه سوریه حزب‌الله فاطمیون زینبیون حشدالشعبی و پ ک ک و ...متحد شدن علیه ترکیه اما نتوانستد شکستش بدن مجبور آتش بس شدن.شکست پی در پی خخخخ.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      3 13
      خخخ چطوری پان قارپوز
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      1 14
      سمبلهای بلاهتید به خدا
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      1 9
      پان ترکها چوب دو سر نجس اند
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      1 7
      این استراتژی میت است.به مزدورانش میگه هر جا تو آمپاز گیر کردید خودتونو به ننه من قریبم بازی بزنید
    • ایران IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      2 11
      توی ادلب که بوی کباب ترکی پیچیده بود
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      6 0
      16:26 نژادپرست شماها سمبل نژادپرستی و خیانت و قاچاقید
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      11 1
      برادر تركيه چنان تلفاتي از اسد و حزب الله گرفت تو عرض ده روز كه روسيه هم نتونست كاري بكنه و اخرش راضي شد اتش بي كنه.چندين جنگنده و پدافند هوايي رو تو عرض دو سه روز نابود كرد اين تركيه.خدايي بد ميزنه.
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 10
      چنان ترکیه رو حزب الله در هم کوبید که اردوغان از ترسش پا به فرار به مسکو گذاشت تا اتش بسه کنه حتما پانترک ها یادشون رفته ارباب پان مغولشون گردن کج کرده بود جلوی پوتین
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      6 0
      18:47 فعلا که ترکیه بدون جنگ ادلب رو نگه داشت و همه کولیهای افغانی رو پس زد اربابتون مسکو هم میانجیگری کرد
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      به ۱۸:۲۶ معلومه اونهایی که ارامنه و آشوریان و کردها و زازاها را پاکسازی نژادی کردند ،نژادپرستند یا ما ایرانیان که نامه اعمالمان پاک پاک است.در ضمن سمبل بلاهت بودن شما ها به عنوان فکت تاریخی حتی در اروپا هم مورد قبول است افندی.
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      اغلی چرا پرت و پلا میگی.اول بسندگی فارسی بگذرونیم بعد نظر بده.
    • ایران IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      ترکیه در عرض 10 روز نصف استان ادلبی که ده سال براش هزینه کرده بود از دست داد ، تازه خبرا رسیده روسیه بازم در حال تدارک درست کردن کباب ترکیه ، البته چون اینبار مهمونها بیشترن قراره کباب ترکیه بیشتری درست کنه 8264
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 0
      یک نگاه به نقشه های میدانی بکن . شکست های پی دی پی مال تروریست ها بوده .
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 7
    خوبی کرونا این بود اولا که همه کپ کرده بودن از این سیاست ها و حرفها و تو سرهم زدنها خبری نبود... اردوغان هم تو همون حالت میموند خیلی هل حالشون بهتر بود
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    من کباب ترکی دوست دارم.
  • ایران IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    شغال صفت شما دزدهایی هستین که با تجاوزگری وارد خونه مردم شدید و برای صاحب خونه رجز خونی هم میکنید ، ولی دوران شما داره به سر میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس