کد خبر 1061008
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
محمود فکری

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران، گفت: اگر سازمان لیگ در این شرایط که تصمیم‌گیری بسیار دشوار است حتی یک تصمیم خاص بگیرد که برخی تیم‌ها ضرر کنند باید این موضوع را بپذیریم.

به گزارش مشرق، محمود فکری بعد از چندین و چند سال حضور در لیگ دسته اول و تلاش برای صعود تیم‌ها به لیگ برتر فوتبال کشورمان،‌ چند هفته پیش به جای رضا مهاجری در نساجی مازندران مشغول به فعالیت شد.

وی البته پیش از این با نساجی شانس صعود به لیگ برتر را داشت اما مشکلات مالی در آن سال مانع از این اتفاق شد و در نهایت فکری نتوانست به خواسته خود برسد اما وی حالا این شانس را دارد که با سرخ‌پوشان قائمشهر اولین تجربه مربی‌گری خود را در لیگ برتر به دست بیاورد. 

فکری البته به محض حضور در نساجی در تبریز موفق شد سه امتیاز به حساب تیمش واریز کند اما ویروس کرونا فعلاً بازی‌ها را متوقف کرده تا مازندرانی‌ها تمرینات خود را به صورت آنلاین روند آماده‌سازی خود را دنبال کند.

در خصوص شیوه تمرینات نساجی طی روزهای گذشته و همچنین حضور فکری در لیگ برتر صحبت‌هایی را با این مربی انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 این روزها تمرینات شما به صورت آنلاین و تصویری برگزار می‌شود چطور شد که چنین ایده‌ای به ذهنتان رسید؟

حقیقتاً این شکل تمرین کردن چندان بد نیست و هر روز ساعت 13:30 بازیکنان جمع می‌شوند و با یکدیگر از طریق یک نرم‌افزار ارتباط برقرار می‌کنیم. آنهایی هم که نمی‌توانند ارتباط آنلاین داشته باشند از خود فیلم می‌گیرند و ارسال می‌کنند. در مجموع ما تا یک حدودی می‌توانیم آمادگی بازیکنان را حفظ کنیم و سعی می‌کنیم به آنها برنامه کار با توپ و تکنیکی هم بدهیم اما مطمئناً این کار نمی‌تواند جایگزین کار تاکتیکی شود که معمولاً در زمین چمن انجام می‌دهیم. در واقع هدف ما این است که بدن بازیکنان نخوابد و ما یکدیگر را ببینیم و کنار هم باشیم. این موضوع هم ایجاد شادابی می‌کند و هم اینکه بازیکنان احساس مسؤولیت می‌کنند که با وجود تعطیلی تمرینات زمانی را برای آماده‌سازی خودشان در نظر بگیرند. امیدواریم این داستان کرونا هر چه سریعتر به پایان برسد تا تکلیف تیم‌ها هم مشخص شود. خیلی دوست داریم بدانیم بازی‌ها برگزار می‌شود یا نمی‌شود. 

بیشتر بخوانید:

کجای دنیا وسط فصل یک تیم را قهرمان می‌کنند؟

 دیدگاه شما چیست؟ آیا بازی‌ها باید برگزار شود یا خیر؟

باید همه جوانب را در نظر بگیرند، سازمان لیگ باید هم بالانشینان را در نظر بگیرد و هم آنهایی که در رده‌های پایین حضور دارند. مهمتر از همه چیز جان مردم است و یک نکته را هم نباید فراموش کرد که سازمان لیگ باید فصل آینده را هم در نظر داشته باشد. به هر حال اگر قرار است لیگ ادامه پیدا کند سازمان لیگ باید بداند آیا بازیکنان برای فصل آینده فرصت استراحت خواهند داشت یا خیر. به نظر من تصمیم‌گیری برای سازمان لیگ بسیار سخت است. من اعتقاد دارم اگر سازمان لیگ در این شرایط که تصمیم‌گیری بسیار دشوار است حتی یک تصمیم خاصی بگیرد که برخی تیم‌ها ضرر کنند باید این موضوع را بپذیریم چون یک اتفاق نادر رخ داده است. کرونا یک اتفاق غیرطبیعی بوده که تاکنون اتفاق نیفتاده و طبیعتاً تجربه‌ای هم برای تصمیم‌گیری در این زمینه وجود نداشته است. 

 پیشنهاد شما در این شرایط چیست؟

من اعتقاد دارم اگر قرار است مسابقات لیگ ادامه پیدا کند باید همه جوانب را در نظر بگیرند از سوی دیگر اگر قرار است بازی‌ها به صورت کلی برگزار نشود این اتفاق باید در تمامی لیگ‌ها رخ بدهد. طبیعتاً با این اتفاق قبول دارم که یکسری از تیم‌ها ضرر می‌کنند چون همان‌طور که اشاره کردم پیش از این کرونایی وجود نداشت اما باید به هر حال خودمان را جای سازمان لیگ هم بگذاریم.

 علی امیری اشاره کرد که باشگاه‌هایی مثل شهرخودرو و نساجی که خصوصی هستند در این شرایط بیشتر ضرر می‌کنند و سازمان لیگ باید مسابقات را متوقف کند ... 

واقعاً کار سازمان لیگ سخت است این ویروس کرونا هم با این شرایط که ما می‌بینیم به همین راحتی از کشور خارج نمی‌شود. تصور من این است که این ویروس حالا حالا در کشور ما وجود دارد. من معتقدم باید یک تصمیم کارشناسی اتخاذ شود و از نظرات مختلف استفاده کنند. به سازمان لیگ توصیه می‌کنم منتظر فیفا و لیگ‌های کشورهای دیگر نباشند. تبعاً شرایط کشور ما با کشورهای دیگر فرق دارد، در کشورهای دیگر طوری رفتار می‌کنند که بلافاصله از ویروس جلوگیری شود ولی در ایران با توجه به اینکه شاهد هستیم رفت‌وآمد زیاد است و کسی کارش را تعطیل نکرده بعید است حالا حالا ویروس از کشور خارج شود. به همین خاطر می‌گویم سازمان لیگ منتظر تصمیمات دیگر کشورها نباشد. اگر قرار است این ویروس همچنان در کشور ما باقی بماند به قول علی امیری همان بهتر که لیگ را تعطیل کنند و به فکر مسابقات فصل آینده باشند. طبیعتاً در این شرایط هم بازیکنان استراحت کرده‌اند و هم بازی‌ها در زمان مقرر برگزار می‌شود.

 اگر چه مسابقات لیگ برتر تعطیل بود اما سریال پایتخت باز هم نساجی را بر سر زبان‌ها انداخت. گفته می‌شود آنهایی که اصالتاً مازندرانی هستند سریال پایتخت را دوست ندارند و به این مجموعه ایراد وارد می‌کنند، حالا به عنوان سرمربی نساجی و کسی که خودش اصالتاً مازندرانی است از شما سؤال می‌کنیم که نظرتان در مورد این مجموعه چیست؟

من هم به عنوان سرمربی نساجی هم به عنوان یک بیننده و هم به عنوان یک مازندرانی از عوامل مجموعه پایتخت تشکر می‌کنم. آنها طی سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتند و ساعات خوبی را برای مردم رقم زدند. من فکر می‌کنم همه مردم از این سریال راضی هستند اگر چه شاید خیلی از مردم هم انتقاداتی به این سریال وارد کنند و این چیز عجیبی نیست. شاید خیلی‌ از مازندرانی‌ها به این موضوع که لهجه آنها در سریال پایتخت نمایش داده شده ناراحت هستند اما من به عنوان یک مازندرانی می‌گویم که لهجه ما به همین شکل است و این موضوع ایراد نیست. طبیعتاً شما وقتی با یک آذری زبان و یا یک هموطن اصفهانی صحبت می‌کنید از لهجه‌اش اصالت شهری او را متوجه می‌شوید. به نظر من داشتن لهجه ایرادی ندارد و اگر این لهجه‌ای که در سریال پایتخت نمایش داده می‌شود را هم داریم برای ما افتخار است. این کار مسخره کردن نیست و اتفاقاً یک نوع تبلیغ مثبت برای مردم مازندران است. از نظر من این مجموعه هدف خوبی دارد که طی سال‌های گذشته فرهنگ، سنت و آداب مردم مازندران را نمایش داده ضمن آنکه نباید فراموش کنیم وقتی هر سال مردم منتظر پخش این مجموعه هستند طبیعتاً یعنی آنها کارشان را خوب انجام داده‌اند. از بازیگران و عوامل این مجموعه تشکر می‌کنم و امیدوارم که این سریال ادامه‌دار باشد.

 کمی به شرایط نساجی برسیم با این شرایط به نظر مصدومان شما کامل آماده هستند.

محمد عباس‌زاده یک آسیب‌دیدگی داشت که وقتی به تمرینات برگشت دوباره از ناحیه کشاله اذیت شد اما فکر می‌کنم او دیگر مشکلی نداشته باشد. حسین کیانی هم همین شرایط را داشت و فکر می‌کنم او هم به شرایط مطلوب رسیده است و اگر تمرینات آغاز شود می‌تواند در تمرینات ما شرکت کند. 

 این 9 بازی آینده لیگ برتر را در صورتی که مسابقات برگزار شود چطور می‌بینید؟ به نظر بازی‌ها فشرده برگزار خواهد شد. 

من از تیم شناخت کافی و کامل پیدا کردم و به نظرم این تیم پتانسیل بسیار خوبی دارد. نساجی نفرات آماده‌ای در اختیار دارد ولی به نظرم بازی‌های سخت نساجی باقی مانده است. از سوی دیگر با شناختی که از توانایی بازیکنان تیمم سراغ دارم می‌دانم آنها مرد روزهای سخت هستند. خود من نیز از بازی‌های سخت و سنگین استقبال می‌کنم چون روحیه مبارزه‌طلبی دارم و مطمئناً تیم ما با تمام وجود وارد بازی‌ها خواهد شد و ان شاءالله از 9 بازی آینده حداکثر امتیاز را کسب خواهیم کرد و جایگاه خوبی در آخر فصل خواهیم داشت. 

 قرارداد شما فصل آینده با نساجی چگونه است؟

یک سال و نیم با نساجی قرارداد امضا کرده‌ام و فصل آینده نیز در این تیم هستم. 

 شما پیش از این هم در نساجی حضور داشتید و شاید یکبار فرصت صعود به لیگ برتر را با این تیم داشتید اما مشکلات مالی در آن سال باعث جدایی‌تان شد.

چون فوتبال حرفه‌ایم را از نساجی شروع کردم عِرق مضاعفی نسبت به این شهر و مردم مازندران و این تیم دارم با تمام وجود به نساجی آمدم و ان شاءالله امسال جایگاه خوبی کسب کنیم و فصل آینده تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم. 

 خواسته‌ای از مردم و مسؤولان ندارید؟

خواسته ما فقط حمایت است، نساجی متعلق فقط به شهر قائمشهر نیست و چون من خودم بچه جویبار هستم می‌بینم که همه نساجی را متعلق به مازندران می‌دانند، حال استاندار، فرماندار و همه مسؤولان باید پای کار بیایند تا این تیم روی پای خود بایستد و بتواند در فوتبال کشور قدرت‌نمایی کند. 

 شما فصل گذشته دو مالک داشتید اما حالا دیگر تنها با یک مالک باشگاه‌تان اداره می‌شود.

دقیقاً همین‌طور است، انتظار من این است که مسؤولان در حد عمل پای کار بیایند تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مثل رضا حدادیان از فوتبال فرار نکند و بتواند مثل امروز به خدمات خود ادامه بدهد. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس