کد خبر 1060888
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
پرونده عادی‌سازی رابطه اعراب-تل‌آویو -۱|نگاهی به روابط ریشه‌دار امارات با رژیم صهیونیستی

چندی پیش رسانه‌های جهان از انتقال یکصد هزار کیت تشخیص ویروس کرونا از امارات متحده عربی به مناطق اشغالی به درخواست مقامات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های صهیونیستی این اقدام را منسوب به سازمان اطلاعات خارجی این رژیم یعنی موساد دانستند.

در آن زمان کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولین وزارت بهداشت این رژیم اطلاعات مربوط به نقش موساد در انتقال این محموله و کشور مبدا آن را افشا کرد.

بیشتر بخوانید:

امارات خواستار آتش‌بس در سوریه شد

اما چرا امارات متحده عربی؟ ، موساد چه نوع روابط و حضوری در این شیخ نشین حوزه جنوبی خلیج فارس دارد و آیا این تنها همکاری بین ابوظبی و تل آویو است.

به اعتقاد کارشناسان و با استناد به اطلاعات منتشر شده در رسانه های صهیونیستی دو طرف روابط گسترده ای داشته و آنچه که در رسانه ها منتشر می شود تنها بخش بیرونی کوه یخی این روابط محرمانه است.

با استناد به اطلاعات منتشر شده می توان این حقایق را در این رابطه اعلام کرد.

پایگاه اطلاع رسانی«daphnaliel.co.il» اخیرا در تحلیلی اعتراف کرد بر خلاف آن چه کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس در مورد مخالفت با سازش با تل آویو دارند ، اما نه تنها در خفا بلکه از برخی از اقدامات ، تصمیمات و رفتارها می توان این گرایش را به راحتی لمس کرد.

باراک رافید تحلیلگر سیاسی کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارش های مفصلی این شبکه به روابط گسترده حاکم بین امارات متحده عربی به عنوان یکی از این کشورها و تغییر موضع آن نسبت به رژیمش سخن گفت.

به اعتقاد این تحلیلگر صهیونیست دو طرف چنان در روابط فیما بین پیش رفته اند که احتمال علنی شدن روابط فیما بین آنها در آینده بسیار نزدیک بسیار زیاد است.

البته این صرفا سخنان تحلیلی بر اساس شواهد و قراین نیست، بلکه دلایل عینی نیز در این رابطه وجود دارد ، به طور مثال نتانیاهو شخصا بارها از وجود چنین روابطی سخن به میان آورده است.

به اعتقاد کارشناسان ، روابط بین سران امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی به سال 2010 یعنی یک دهه پیش باز می گردد ، در اسناد ویکیلیکس هم آمده است ، امارات متحده عربی در سال 2017 در حالی میزبان یک تیم جودو از رژیم صهیونیستی بود که چند روز بعد از ترور محمود المبحوح توسط موساد در دبی یکی از شیخ نشین های این دولت نمی گذشت.

خاخام "مارک اشنایر" که تابعیت آمریکایی ـ صهیونیستی دارد در روزنامه عبری زبان جروزالم پست به این مسئله پرداخت و این روابط را بسیار مستحکم توصیف کرد.

او در شماره 6 فوریه 2019 خود تاکید کرد مبادله هیئت های دیپلماتیک بین دو طرف فقط به کمی زمان نیاز دارد زیرا دولت ابوظبی به شدت به دنبال توسعه روابط خود با تل آویو است.

پیش از آن روزنامه انگلیسی "میدل ایست مانیتور" هم در سوم نوامبر از برنامه امارات برای گسترش روابط خود با مراکز آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت دولت امارات متحده عربی از این طریق کانال ارتباط را با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

یکی از این موسسات که ارتباط تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد ، موسسه ادعایی دفاع از دموکراسی ها است که یکی از سازمان های تابعه نئو محافظه کاران ایالات متحده به شمار می رود و جزو تاثیرگذارترین موسسات در مراکز تصمیم گیری دولت دونالد ترامپ است.

بر اساس اسناد افشا شده توسط ویکیلیکس مهندس و دلال این ارتباط فردی به نام " یوسف العتیبه" است که ساله در این امر فعالیت می کند.

یکی از دستاوردهای ارتباط او دیدار عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات با بنیامین نتانیاهو بود که به شکل محرمانه ای در سپتامبر 2012 انجام شد.

روزنامه هاآرتص در سال 2017 در بازگویی این ماجرا نوشت : العتیبه به همراه وزیر خارجه امارات مخفیانه وارد پارکینگ هتل محل اقامت نتانیاهو شد و با هم از طریق آسانسور خدمات خود را به سوئیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی رساندند.

این نوع رفتار و ملاقات پشت پرده در مورد شمار دیگری از کشورهای شورای همکاری هم انجام شد که در فرصت های دیگر به آن خواهیم پرداخت.

سال 2015 هم با حمایت امارات از عضویت رژیم صهیونیستی در یکی از کمیته های فرعی سازمان ملل متحد و نیز افتتاح دفتر نمایندگی این رژیم در آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر که مقر آن در ابوظبی است روابط دیپلماتیک بین دو طرف نیز به نقطه اوج خود رسید.

اما شاید بتوان محور اصلی این روابط را در بعد اقتصادی آن جستجو کرد، روابطی که به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی بسیار گسترده و عمیق است.

پایگاه الکترونیکی کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی مه 2016 در این رابطه نوشت : شمار قابل توجهی از سرمایه داران اماراتی بخش ساخت و ساز و مسکن حتی در پروژه یهودی سازی قدس شریف هم شرکت دارند.

همچنین در سال 2017 هم فاش شد شرکت " مستقبل الامارات" که در مالکیت خانواده بن زاید است ، اقدام به واردات دام از استرالیا و آمریکا و انتقال آن به رژیم صهیونیستی می کند.

این شرکت اماراتی با صادرات دام به بندر ایلات در فلسطین اشغالی به یکی از بزرگترین صادر کنندگان گوشت به بازار رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

در این میان حضور محمد دحلان یکی از مهمترین عوامل همکار با سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی که از سوی فلسطینیان طرد شد و بعد از فرار از فلسطین اشغالی در امارات متحده عربی اقامت دارد هم در کنار محمد بن زاید می تواند نمونه دیگری از این همکاری محسوب شود.

در بعد امنیتی و اطلاعاتی کمتر کسی از استقرار و به کارگیری برنامه ها و سامانه های جاسوسی و اطلاعاتی ساخت رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی اطلاعی نداشته باشد.

این همکاری به حدی گسترده است که یوفال شتاینتز وزیر وقت انرژی رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا در سفر علنی خود به ابوظبی به صراحت اعلام کند رژیمش سامانه جاسوسی پیشرفته ای را در اختیار امارات متحده قرار داده که می تواند هشدار سریعی برای هر نوع اقدام ضد دولتی را برای حاکمان این کشور فراهم کند.

گرچه گفته می شود اعلام طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن و حمایت ابوظبی از توطئه ترامپ برای از بین بردن مسئله فلسطین نقطه عطف روابط رهبران رژیم صهیونیستی است ، اما به گفته کارشناسان صهیونیست زمان نسبتا طولانی از این روابط می گذرد و همواره بر 3 پایه و ستون اصلی تکیه و گسترش پیدا کرده است.

خاخام مارک شنایر در این رابطه می گوید در کنار منافع اقتصادی بین دو طرف که رکن اصلی این روابط محسوب می شود نزدیکی با ایالات متحده از یک سو و خصومت با جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر سه حلقه تقویت کننده این روابط محسوب می شود.

در حال حاضر نیز این روابط در بعد کرونایی آن گسترش قابل توجهی پیدا کرده و گرچه رسانه های صهیونیستی از تقلبی بودن کیت های تشخیص کرونای ارسال شده از امارات سخن می گویند اما به هر شکل آنچه مشخص است روابط امارات با رژیم صهیونیستی از چنان گستردگی برخوردار است که زمینه چنین مراوداتی را هم فراهم کرده و حتی تماس تلفنی رهبران اماراتی با رئیس جمهور سوریه هم نمی تواند سرپوشی بر آن شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تنبل IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    خوبه که همه دوستان شکاک نسبت به این موضوع، گاهی بروید به سایت رادار24 و رفت و آمد پروازهای بی نام نشان هواپیماهای جت کوچک و به ظاهر شخصی اما در باطن نظامی را مابین امارات و اسرائیل را رصد فرمایید. که برای رد گم کردن،فرود و برخاستی یک دقیقه ای را در فرودگاه لارناکا انجام می‌دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس