کد خبر 1060887
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
بلاتکلیفی وضعیت اداری پنجشنبه‌ها در تهران و استانها

ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا و سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کاری در تهران و استانها را بطور یکسان از ساعت ۷ تا ۱۴ اعلام نموده است.

به گزارش مشرق، با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند از تاریخ 23/01/99  و در اجرای بند( 14 ) از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا که به شرح زیر به تایید ریاست  جمهوری اسلامی ایران رسیده اعلام شده:

کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از تاریخ 23/01/99 با حضور دوسوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف نمایند. ساعت کار روزانه کارکنان دستگاههای اجرایی در تهران و استان ها از ساعت 7 تا 14 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ترتیبات اجرایی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد.

سازمان اداری و استخدامی کشور طی دستورالعمل شماره 10934 مورخ 19/01/99  ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه های اجرایی در تهران و استانها به میزان ( 7 ) ساعت در روز و از ساعت 7 تا 14 خواهد بود و هرگونه تغییر در ساعت فعالیت و نسبت حضور کارکنان برای ارائه خدمات صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

بر اساس ماده 87  قانون خدمات کشوری  ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته می باشد و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران تعیین میگردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی ربط می باشد. 

بر اساس تبصره 2  این ماده دستگاههای اجرایی میتوانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقهای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.

همچنین بر اساس تبصره 3  کلیه دستگاههای اجرایی استانی موظفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم نمایند. (ستاد مرکزی دستگاههای اجرایی مشمول این حکم نمی باشند) .

علی رغم تصریح این موضوع ( شش روز هفته و 44 ساعت در هفته ) لیکن ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا و سازمان اداری و استخدامی کشور  ساعت کاری در تهران و استانها بطور یکسان از ساعت 7 تا 14 اعلام نموده است این درحال است که  تا پیش از این کارمندان در تهرانی پنجشنبه ها تعطیل بودندو حتی در برخی استانها مثل بوشهر نیز پنجشنبه ها تطیل بودند حال مشخص نیست با توجه یکسان اعلام شدن ساعات کاری آیا کارمندان در تهران هم همانند استانها باید روزهای پنجشنبه در سر کار حاضر شوند ؟ یا کارمندان استان‌ها هم مثل تهران پنجشنبه ها تعطیل هستند؟ بهرحال اگر قرار بر 44 ساعت کار در هفته باشد و کارمندان تهران پنجشنبه ها تعطیل باشند جمع ساعت کاری آنها در هفته 35 ساعت و در استانها 42 ساعت می شود که ین موضوع یک نوع بی عدالتی در حق کارمندان استانها می باشد.

لذا بنظر میرسد یا ساعت کاری کارمندان استانها باید اصلاح شود یا کارمندان استانها هم در روزهای پنجشنبه تعطیل باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 0
    شما هم بیکارید همین میزان حضور آن هم در شهرهای بزرگ و شلوغ با کلی ریسک آلودگی افراد همراه هست حال شما نکران پنج شنبه هستید . این دولت که متاسفانه تعلل در اجرای مدیریت بحران داشته شما دیگه وضع را سخت تر نکنید .
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    حالا ببینیم می تونید کاری کنید دولت بگه جمعه ها هم کارمندا برن سر کار؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    از قدیم گفتن هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. دوست عزیز موقعیت سنج، الان در وضعیت عادی هستیم ؟ اگر خیلی نگرانید بقیه زمان رو دورکاری می کنیم. بعد لابد سراغ این می روید که حالا که مسافران اتوبوسها کم شده حقوق رانندگان چرا مثل قبل هست ؟ یا زمان کاری راهبران قطار مترو کمتر شده چطور حقوق می گیرند ؟ قدر تامل لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس