کد خبر 1060777
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
ریابکوف نمایه

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تهدید جدید رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تعلیق صدور روادید برای برخی کشورها، آن را اقدامی غیر قابل قبول در هنگامه شیوع کرونا دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد هر گونه تحریم جدید از سوی آمریکا در بحبوحه همه گیری ویروس کووید-۱۹ پذیرفتنی نخواهد بود.

ریابکوف با اشاره به دستور اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تحریم کشورهایی که موفق به بازگرداندن اتباع خود از این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا نشده اند، اعلام کرد این دستور مورد بررسی قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت فرماندار نیویورک با طرح ترامپ

معاون وزیر خارجه روسیه گفت ما باید به محتوای چنین پیام‌های پی ببریم. جزئیات اندکی تاکنون اعلام شده است. به هر حال اکنون زمان مناسبی برای متوسل شدن به تحریم‌ها به هر دلیلی نیست. ما بارها در این مورد صحبت کردیم، آن را در سطح ملی انجام داده و به این کار ادامه می‌دهیم. ما در همکاری با دیگر کشورها در حال انجام اینکار (بازگرداندن اتباع خود) هستیم.

پیشتر نیز واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، خواستار لغو تحریم یکجانبه برخی کشورها شد. او اعلام کرد: تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه‌ای که بدون تصویب سازمان ملل متحد اعمال شده است، باید در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در کشورها لغو شود.کشورهای در حال توسعه با چالش‌های بی‌شماری مواجه هستند و باید قبل از هر چیز مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه کشورهایی را که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا به سرعت برای خروج شهروندان خود اقدام نمی‌کنند، به تعلیق صدور روادید تهدید کرد. ترامپ در این یادداشت نوشت کشورهایی که پذیرش شهروندان خود را از آمریکا رد می‌کنند یا به طور غیرمنطقی به تاخیر می‌اندازند، خطرات غیر قابل پذیرشی را برای سلامت عمومی آمریکایی‌ها ایجاد می‌کنند.

یادداشت تهدیدآمیز رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اتهام زنی به دیگر کشورها به سوء استفاده و بهره گیری از این کشور در مواردی از جمله توافقات تجاری «ناعادلانه» و دیگر موضوعات است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا  از ۴۷۲ هزار مورد گذشت و این تعداد به میزان ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار مورد در روز در حال افزایش یافتن است چرا که آزمایش‌های بیشتری انجام می‌شود. آمریکا همچنان در صدر کشورها دارای بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد و ترامپ تلاش می کند با مقصر جلوه دادن دیگر کشورها سستی و قصور خود در مقابله با کرونا را توجیه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    جالب است آمریکا خودش را دارد تحمیل می کند باالاءخره تا کی این جهان بی رگ این گاو وحشی را تحمل می کند
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    جالب است آمریکا خودش را دارد تحمیل می کند باالاءخره تا کی این جهان بی رگ این گاو وحشی را تحمل می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس