کد خبر 1060762
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
سازمان بهداشت جهانی نمایه

سازمان بهداشت جهانی با بیان احتمال فعال شدن دوباره کرونا اعلام کرد به دنبال گزارش‌هایی از مثبت شدن دوباره تست کرونای بیماران بهبود یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد به دنبال گزارش‌هایی از بیمارانی است که پس از معالجه و منفی شدن تست کرونای آن‌ها، به هنگام ترخیص دوباره تستشان مثبت شده است. تحقیقات پزشکان کره جنوبی نشان می‌دهد ویروس ممکن است در بدن مبتلایان پس بهبودی دوباره فعال شود.

بیشتر بخوانید:

تأثیرات کرونا بر بازیگران منطقه غرب آسیا

مقامات بهداشت کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند در ۹۱ بیمار بهبود یافته از ویروس کووید-۱۹ آزمایش کرونا دوباره مثبت شده است. جئونگ یون-کیونگ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص گفت: «احتمال می‌دهیم این ویروس دوباره فعال شود؛ نه اینکه بیماران مجددا آلوده می‌شوند.»

مقر سازمان بهداشت جهانی در ژنو در این خصوص به رویترز گفت: «گزارش‌هایی از کره جنوبی به دست ما رسیده است که تست PCR (واکنش زنجیره‌ای پلی‌مراز) بیمارانی که پس از بهبودی منفی شده بود، پس از گذشت چند روز دوباره مثبت شده است. ما از نزدیک این گزارش‌ها را دنبال می‌کنیم.» در ادامه توضیحات سازمان بهداشت جهانی آمده است: «ما به گزارش‌های بیشتری از بیماران بعد از بهبود بالینی نیاز داریم تا متوجه شویم چه مدت این ویروس در بدن آن‌ها ممکن است زنده بماند. از آنجایی‌که بیماری کووید-۱۹ یک بیماری جدیدی است، ما به داده‌های اپیدمولوژیکی بیشتری نیاز داریم تا درباره مشخصات این ویروس نتیجه گیری کنیم.»

مقامات بهداشت کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند هنوز مشخص نیست چه روندی در پس ابتلای مجدد قرار دارد و تحقیقات اپیدمولوژیکی در این زمینه در حال انجام است.

ویروس کووید-۱۹ که به طور گسترده در سراسر جهان شیوع یافته، تاکنون توانسته است بیش از یک میلیون و هفتصد و ده هزار نفر را در دنیا مبتلا سازد که از میان آن‌ها بیش از صد هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • س IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    17 0
    استغفرالله
    • سید IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      15 2
      خدا کند ای امر برای بوریس جانسون انگلیسی تحقق پیدا کند!!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    35 4
    روحانی خداوند ازت نگذره که جان ملت رو به بازی های سیاسی کثیفت الوده کردی
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    16 2
    خدایا خودت به دادمون برس
  • CA ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    38 8
    یک رسانه لیبرال از یک کشور لیبرال گزارش تایید نشده ای که به سازمان بهداشت جهانی ارسال شده هست رو داره بازگو می‌کنه فقط حواستون باشه که این گزارش تنها یک کشور هست و تاکنون هیچ کشوری چنین گزارشی ارائه نکرده. در ضمن کرونا دارای چندین تییپ و زیرگروه مختلف هست و اینکه تست کسی مثبت بشه نمیتونه دلیل بر مریض بودن فرد باشه. این ویروس سالها هست که در جوامع مختلف هست و اینکه چرا یکدفعه چین برجسته شد مشکوک هست. آن هم در زمان پایان یافتن بحران مالی چند دهه ای که کشورهای لیبرال به راه انداختند جهت فقیر کردن مردم و این سناریو نیز بخشی از تلاش این کشورها هست چون اساس کار بعضی این کشورها بر مبنای برده داری هست.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    39 2
    رویترز منبع موثقی نیست ، بارها اخبار دروغ و شایعات رو بدون سند و مدرک منتشر کرده و به روی خودشم نیاورده! من تا دیدم نوشته به نقل از رویترز ، ادامه شو نخوندم.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      2 19
      اره راست میگه حقیقت رو از ضدا و سیمای نظام اسلامی بشنوید.
  • حسام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    تو رو خدا، به هر چی که اعتقاد دارید، بیشتر رعایت کنید و حواستون به بهداشت فردیتون باشه و از رفتارهای پرخطر و غیر الزامی دوری کنید. ما وظیفه داریم که به خاطر خودمون و هم وطنامون رعایت کنیم. از اونجایی که نه واکسن داره نه داروی اختصاصی، تنها راهش رعایت بهداشت فردی و اجتماعیه. باقیش با خداست، توکلت الی الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس