ترامپ نمایه

آمریکا از سوریه می‌خواهد تروریست‌های زندانی را آزاد کند اما از تل‌آویو نمی‌خواهد هزاران اسیر عرب را آزاد کند.

به گزارش مشرق، با شیوع ویروس کرونا در جهان، واشنگتن با ژستی بشردوستانه، خواستار آزادی تروریست‌های حاضر در زندانهای سوریه شده و با مظلوم توصیف کردن آن، به دنبال پیگیری وضعیت همپیمانان خود در این زندانهاست. این در حالی است که در سیاستی دوگانه هیچ حرفی از اسرای در بند رژیم صهیونیستی و احتمال ابتلای آنها به این ویروس خطرناک نمی‌زند و انتقاد زیادی به آن برای بی‌توجهی به سرنوشت بومیان اصلی آمریکا در قبال شیوع این بیماری به زبان نمی‌آورد.

«محمد شریف الجیوسی» در یادداشتی که در پایگاه خبری عراقی «المعلومه» منتشر شد، به این مسئله پرداخت و نوشت: «ناگهان نظام امپریالیستی آمریکا به یک انسان مهربان و دلسوز و انسان‌دوست تبدیل می‌شود و درباره کسانی که آنها را زندانیان بی‌گناه و مظلوم در سوریه می‌خواند - از زن و کودک تا سالمند و بیمار - ابراز نگرانی می‌کند و از سوریه می‌خواهد که قدردان او باشد به این زعم که آمریکا، سوریه را از دست سازمان تروریستی داعش آزاد کرده است؟!». «من نمی‌دانم، چگونه رئیس بزرگ‌ترین کشور جهان (تا به این لحظه)، از این دروغ آشکار خجالت نمی‌کشد. او در حالی که می‌داند، به گواه «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا، داعش و غیر داعش خود زاییده این کشورند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات حشد شعبی علیه هسته‌های داعش

ابتلای نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» به کرونا

شمار زیادی از مقامات مسئول آمریکایی مقابل کنگره به این امر صحه نهاده‌اند و مرکز پژوهشهای آمریکا نیز به این امر اعتراف دارد.» «فراتر از این، حتی واشنگتن از کشورهای دیگر خواسته است که از گروه‌های تروریستی حمایت کنند و پوشش سیاسی، رسانه‌ای و اطلاعاتی و ... را برای آنها فراهم ساخته واکنون در اندوه کسانی که آنها را مظلوم و عده‌ای سالمند و بیمار و کودک و زن می‌خواند، اشک می‌ریزد! سبحان الله.واشنگتن چهره تل‌آویو را در این مسئله می‌پوشاند و آن را به دمشق می چسباند.» «دولت آمریکا از سوریه می‌خواهد که تروریست‌های زندانی را آزاد کند و از تل آویو نمی‌خواهد که هزاران اسیر عرب از جمله فلسطینی، اردنی، سوری، لبنانی را آزاد کند یا پیکرهای برخی از آنها را که در دوران اسارت، جان خود را از دست داده‌اند، به خانواده‌هایشان پس دهد.در حالی که بارها توافق‌ تبادل اسرا نیز بارها با این رژیم امضا شده است.»

«دولت آمریکا با دقت می‌داند که زندانیان در سوریه، یا تروریست‌هایی هستند که علیه دولت ملی خود، سلاح به دست گرفته‌اند و مانند خائنان با دشمنان کشور خود تعامل کردند و آشتی ملی را با وجود کلیه پیشنهادها و قوانینی که از آغاز جنگ بین‌المللی و تروریستی در سال ۲۰۱۱ در سوریه، تصویب شد، رد کردند..یا مزدورانی هستند که از چهار طرف زمین برای برقراری دموکراسی و آزادی وارد سوریه شده‌اند!؟» «آیا در مقایسه با سوریه -صرف‌نظر از آغاز اپیدمی [کرونا] در برخی از ایالت‌های آمریکا و عدم شیوع آن در برخی دیگرـ مناطق اسکان بومیان قدیمی ایالات متحده آمریکا که به سرخ پوست معروفند، به دولت آمریکا نزدیک‌تر و مرتبط‌تر نیست؟ کسانی که به استناد بیانیه «جاناتان نیز» رئیس قبیله ناواجو به حال خود رها شده اند و واشنگتن توجهی به آنها نمی‌کند.

تا جایی که در هنگام صدور این بیانیه، ۷ نفر از آنها جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند و بیش از ۱۷۴ نفر از آنها هنوز به این بیماری مبتلا هستند و روزانه ۲۰ نفر بر تعداد آنها افزوده می‌شود.» «تا جایی که رئیس این قبیله به طور خودجوش، مرزهای محل اقامت اعضای این قبیله را بسته و مقررات منع آمد و شد وضع کرده است. زیرا مقامات دولت فدرال آنها را کاملا نادیده گرفته‌اند. به همین دلیل اعضای این قبیله خود را قرنطینه کرده‌اند و تمامی مناطق تحت اختیار خود در جنوب غرب آمریکا را بسته اند.» «جاناتان نیز، در سایه نقصان حمایت دولت فدرال، تلاش دارد که افراد قبیله خود را به حفظ جانشان و کمک به یکدیگر ترغیب کند و می‌گوید که این سیاست دولت فدرال تنها درقبال ناواجو اعمال نمی‌شود بلکه کلیه مناطقی که سرخپوست‌ها در آن اقامت دارند، اوضاع مشابه است.

به این ترتیب دولت آمریکا بار دیگر، نخستین ساکنان و بومیان وشهروندان این کشور را که ساکنان اصلی آن به شمار می‌روند، نادیده می‌گیرد و آنها را در هیچ یک از پروژه‌های مربوط به مبارزه با کرونا جای نمی‌دهد.» « کار به جایی می‌رسد که «میشل لوین گریشام» فرماندار ایالت نیومکزیکو به ترامپ درباره عواقب باورنکردنی شیوع این ویروس در اراضی ناواجو که حتی می‌تواند به نابودی ساکنان آن منجر شود، هشدار داد. در اراضی این قبیله ۱۵۷ هزار نفر در منطقه‌ای شبه حائل به مساحت ۷۱ هزار کیلومترمربع که در سه ایالت آمریکایی واقع شده، زندگی می‌کنند.» «جوامع بومی آمریکا از فقیرترین جوامع این کشورند که در مناطقی نامناسب از نظر محیط زیست به اجبار اسکان داده شده‌اند؛ مناطقی که نشتی نفت دارند.

هربار که آنها حقوق از دست رفته خود را مطالبه کرده‌اند، بیهوده بوده و آنها قرنهاست که از بیماری‌های عفونی رنج می‌برند که استعمارگران اروپایی‌ برای آنها به ارمغان آورده‌اند و موجب مرگ شمار زیادی از آنها شده‌اند.» «حال چنین رژیمی در آمریکا از سوریه می‌خواهد؛ کسانی را که علیه دمشق سلاح به دست گرفته‌اند ـ از سوری‌ها گرفته تا مزدوران ـ امنیت ملی این کشور را نشانه گرفته‌اند، با بیگانگان ارتباط گرفته‌اند، در این کشور فتنه‌انگیزی کرده‌اند، مردم را کشته و قربانی کرده‌اند و زیرساخت‌ها را نابود کرده‌اند، آزاد کند. آن‌گاه حق چنین رژیمی است که زندگی ساکنان اصلی آمریکا یا مردمی از نژادهای آسیایی، لاتینی، آفریقایی، شرق اروپایی و عربی و نیز مسلمانان را به خطر اندازد و به جان آنها اهمیتی ندهد...این افراد در چشم دولت آمریکا اولویت ندارند زیرا این دولت به دنبال منافع خود در جریان شیوع این ویروس همه‌گیر است.»

«آیا آمریکا به عنوان دولت اصلی حامی رژیم صهیونیستی وظیفه‌ای در قبال آزادی هزاران اسیر عرب در بند این رژیم - از فلسطینی گرفته تا اردنی، سوری، لبنانی و ...کاری کند؟ زندانیانی که در زندانهای رژیم صهیونیستی از حداقل مراقبتهای پزشکی محرومند و در سایه شیوع ویروس کرونا این اهمال پزشکی و بهداشتی، تشدید هم می‌شود.لابد بر اساس اصول نژادپرستانه و نازیسم دولت آمریکا و اسرائیل، این زندانیان آدم نیستند!؟ آیا این اسرا مخلوق برگزیده خدا نیستند؟ آیا نباید با آنها مانند انسان برخورد شود و آزاد شوند؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 1
    به هر حال آمریکا توسط آیپک صهیونیستها اداره میشه و برده اسراییل کودک کشه
  • رسولی IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 1
    ای کاش یک کسی طی یک برنامه حساب شده زندانیان توریست زندان حسنک رابمباران میکردوهمشون میکشت تادیگرمردمان سوریه وعراق راحت بخوابن ببینیدکی گفتم روزی امریکاهمشون ۵هزارنفرشونودرمیاوردوبهشون سلاح میدهد وبه جان کردها ومردم سوریه وعراق میاندازد پس تادیرنشدبا۲اسکاتران مجهزبمبارانشان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس