کد خبر 1060658
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
عراق

خاورمیانه میزبان برخی از بدترین بحران‌های انسانی جهان است و به خاطر درگیری‌های مداوم در لیبی، یمن و سوریه، بزرگترین بحران آوارگی پس از جنگ جهانی دوم را نظاره می‌کند.

به گزارش مشرق، «محمد رستم پور» فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود بخشی از گزارش اندیشکده رند از پویایی استراتژیک نیروهای قدرت در خاورمیانه را منتشر کرد که در ادامه میخوانید:

بیشتر بخوانید:

کرونا بلوف آمریکا را رو کرد!

 برخی گزارش‌ها حاکی از این است که برخی در دولت ترامپ به دنبال این هستند از تشدید آسیب‌پذیری ایران در بحران کووید ۱۹، فرصتی بسازند و ایران را پای میز مذاکره بکشانند. در نگاه آنان، رهبران ایران با در پیش گرفتن «صبر استراتژیک» و یک سال پایبندی به توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا در می ۲۰۱۸، تسکین اقتصادی اندکی از سوی اروپا و آسیا دریافت می‌کردند.

برخی تحلیلگران، بحران کوید ۱۹ را تحکیم‌کننده پیشرفت چین می‌دانند و از این سخن می‌گویند که قواعد جهان «در ابتدا» به تدریج تغییر می‌کنند و در ادامه «همه به یک باره» تغییر می‌کنند. چین اکنون با بهره‌گیری از خطاهای آمریکا، خود را به عنوان یک رهبر جهانی نشان داده و مثلاً در یک مورد، تیم‌های پزشکی و ۲۵ هزار ماسک به ایران ارسال کرده است.

خاورمیانه میزبان برخی از بدترین بحران‌های انسانی جهان است و به خاطر درگیری‌های مداوم در لیبی، یمن و سوریه، بزرگترین بحران آوارگی پس از جنگ جهانی دوم را نظاره می‌کند. پناهندگان و آوارگان به شدت در برابر بیماری عفونی کوید ۱۹ آسیب‌پذیرند. اکنون خاورمیانه پس از یک دهه جنگ‌های منطقه‌ای و بر آواره‌ها و خرابی‌هایی که انسان‌ها به بار آورده‌اند، با یک بحران سلامت روبروست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس