ویژه های مشرق 23 فروردین

اکنون آمریکا،انگلیس،فرانسه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، با بحران جدی در مقابله با ویروس کرونا مواجه هستند. در حال حاضر دولت آمریکا از تأمین امکانات درمانی برای مقابله با کرونا در کشور خود عاجز است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آخوندی: مخالفان برجام،توانایی حل مسئله کرونا را ندارند

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی که در دوره وزارت خود، در ناکارآمدی رکورد زد در یادداشتی در روزنامه تعادل-متعلق به الیاس حضرتی(نماینده اصلاح طلب مجلس)- با عنوان «جهان پساکرونا» نوشت:«کشورمان مدّت‌هاست که با پدیده‌های متعددی از عامل‌های ناکارآمدی و ناکارایی در نظام اجتماعی و حکمرانی دست‌ و پنجه نرم می‌کند. باید دید، آیا رویارویی با این پدیده‌ی مهلک جدید(شیوع ویروس کرونا)، مایه‌ی یک عزم ملّی برای گذاشتن یک نقطه‌ی پایان به روند موجود و یک چرخش بنیادین در نظام حکمروایی می‌شود؟...آیا هنوز عده‌ای فکر می‌کنند با کاهش ازادی‌ها و با ایجاد محدودیت‌های مبادله در سطح جهانی و با هزینه‌کرد ازجیب ملّت و از محل درآمدهای نفت می‌توانند برای جبران تمام فرایندهای ناکارآمد در برابر این پدیده‌ی کشنده مقاومت کنند؟ و یا آن‌که باید به فکر اصلاح ساختاری، نهادی و فرایندی باشند؟».

آخوندی در ادامه نوشت:« ویروس کرونا در یک نقطه از جهان جهش کرد و به سرعت تمام جهان را فرا گرفت. این پدیده یک‌بار دیگر پیوستگی جهان و جهانی‌بودن امور را نشان داد. ما که از حیثِ اخلاقی همواره شعار "بنی آدم اعضای یک پیکرند" را سر می‌دادیم ولی، در عمل تن می‌زدیم، این بار نیز از درک پذیرش آن در جهان واقع عاجز ماندیم وهم‌چنان بر طبل تجزیه‌ی جهانی کوبیدیم. واقعیّت آن است که شرط لازم و کافی برای پیروزی در این نبرد پذیرش پدیده‌ی "جهانی‌شدن" است...کشوری که قواعد تجارت و مبادله‌های مالی بین‌المللی؛ از جمله کنوانسیون‌های FATF را نپذیرفته‌است، چگونه می‌خواهد از این رفع محدودیّت بهره‌ببرد؟».

وزیر مستعفی راه و شهرسازی در ادامه نوشت:«آیا اینک آنان که تجارت وتبادل مالی بین‌المللی ایران را که خود با هزاران مشکل روبه‌رو بود با متوقّف‌ساختن پیوستن به FATF به محاق بردند و از روز آغاز با برجام به منظور بالا کشیدنِ خود جنگیدند؟...و شورای نگهبانی که فراتر از قانون اساسی عمل کرد و با رد صلاحیّت‌های گسترده و کنترل فرایندهای انتخابات بخش عظیمی از ملّت را از شرکت در انتخابات دلسرد و محروم ساخت و سردترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی را موجب شد...و آنانی که رسانه را ابزار اهداف گروهی خود کرده و نه از راه رقابت بلکه از راه کوبیدن یک تفکر می‌خواهند خود را بر دیگران تحمیل کنند، یارای حل مساله‌ی ویروس کرونا را دارند؟».

صاحبنظران و کارشناسان، جهانی شدن را بازتولید «وابستگی به قدرت های استعماری» در قالبی شیک و رنگ آمیزی شده(بزک شده) معرفی می کنند. رهبر معظم انقلاب- ۲۷ اردیبهشت ۸۸- فرمودند:«جهانی شدن، اسم خیلی قشنگی است و هر کشوری فکر می کند بازارهای جهانی به رویش باز می شود. اما جهانی شدن به معنای تبدیل شدن به یک پیچ و مهره ای در ماشین سرمایه داری غرب، نباید مورد قبول هیچ ملت مستقلی باشد...جهانی سازی ای که شبکه سرمایه داری جهانی، مطرح و دنبال می کند، یعنی یک مجموعه از قدرت های جهانی؛ عمدتا همان کسانی که استعمارگران دیروز دنیا بودند؛ چند کشوری که درصدند فرهنگ و اقتصاد و عادات و آداب خودشان را به همه دنیا گسترش دهند؛ یک شرکت سهامی درست کنند که ۹۵ درصد سهمش در واقع مال آنهاست».

در حقیقت مسئله برای نظام استکبار و استثمار جهانی، هیچ چیز نیست جز اینکه بتوانند از مراکز قدرت خودشان، کاملا انحصارطلبانه و تمامیت خواهانه، کنترل همه مراکز اساسی منافع جهان را در اختیار داشته باشند. دنیا را به عنوان دهکده جهانی معرفی می کنند تا خودشان کدخدایی این دهکده را در اختیار بگیرند.

اما شیوع ویروس کرونا، رسوایی بزرگی برای نظام سلطه و کشورهای به ظاهر پیشرفته به بار آورد. در روزهای گذشته، روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن در گزارشی بااشاره به عملکرد ضعیف کشورهای اصطلاحا «جهان اول» در مهار کرونا نوشت: «کرونا خرافاتی را که نظام بهداشتی کشورهای اروپایی و آمریکایی را پوشانده بود، کنار زد».

اکنون آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، با بحران جدی در مقابله با ویروس کرونا مواجه هستند. در حال حاضر دولت آمریکا از تأمین امکانات درمانی برای مقابله با کرونا در کشور خود عاجز است و به راهزنی و غارت محموله های بهداشتی دیگر کشورها اقدام کرده است.

در سوی مقابل، در شرایطی که در کشورهای غربی مردم در حال غارت فروشگاه ها هستند، همزمان با مجاهدت شبانه روزی جامعه پزشکی و پرستاری و اقدامات تحسین برانگیز سپاه، ارتش، وزارت بهداشت، وزارت دفاع و دیگر ارگان ها، جوانان بسیجی، طلاب جوان و انقلابی، مسجدی ها، هئیتی ها، تشکل های مردم نهاد و گروه های مختلف مردم به میدان آمده و با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و لباس ایزوله و ضدعفونی کردن معابر شهری و تهیه اقلام ضروری برای خانواده های کم بضاعت و...دیگر اقدامات، ظرفیت های عظیم داخلی و روحیه انقلابی و عمل به وظیفه اسلامی را به نمایش گذاشتند.

در این میان، اشخاصی همچون آخوندی، که در دوره وزارت خود به ناکارآمدی مشهور بود و به «کارنکردن برای مردم افتخار می کرد»!، کناری نشسته و چشمان خود بر این واقعیت های بدیهی بسته و همچنان در رویای مذاکره و گرفتن عکس یادگاری با ترامپ است.

کرونا علاوه بر به بارآوردن رسوایی برای نظام سلطه، بزک کنندگان برجام و FATF  را نیز در داخل رسوا کرد. برای همین است که آخوندی با عصبانیت مدعی است که مخالفان برجام توانایی حل مسئله کرونا را ندارند.

** غرویان: کسانیکه ضریح را لیس زدند فرقه «لیسیه» بودند

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «کرونا،خرافات فرقه "لیسیه" را پس زد» نوشت:«محسن غرویان گفت:" کرونا موجب ایجاد تغییرات جدی در خوانش جهانیان از دین خواهد شد. تاثیر کرونا بر دین موضوع بسیار قابل توجه و جدی است و به نظر من ضرورت دارد که محققان به بررسی تاثیر شیوع این ویروس و شرایط کنونی بر کلام و فلسفه اسلام، مسیحیت و به طور کلی دینداری دارد...باید دید مسائل اعتقادی مثل مبدا، معاد، امامت، ولایت، مهدویت و... بعد از این دوران چه تغییراتی خواهد داشت. همچنین باید تاثیر کرونا در قرائت‌های مختلف دینی را بررسی کرد».

غرویان در ادامه گفت:«مثلا الان می‌بینیم عده‌ای که من نام آنها را فرقه لیسیه می‌گذارم، پیدا شده و می‌گویند ضریح را لیس بزنیم کرونا نمی‌گیریم! اینها بحث‌های دینی است. آیا واقعا ضریح شفا می‌دهد؟ اینها مباحثی است که بحران کرونا به دنبال دارد و اتفاقا جالب است که از ابعاد مختلف به آن پرداخته شود...به نظر من کرونا موجب می‌شود که ما قرائت‌ها و دیدگاه‌های خود را از دین و عناصر اصلی آن مثل خدا، معاد، امامت و ولایت و...تغییر دهیم».

محسن غرویان از فعالین تندروی اصلاحات است. وی چندی پیش خواهان سیاسی‌زدایی از تریبون‌های مجالس محرم شده بود. حالا این فعال اصلاح طلب، اقدامات تأمل برانگیز شیعه انگلیسی را با تعبیر من درآوردی «فرقه لیسیه» بزک کرده است.

شیعه انگلیسی در هفته های گذشته با انتشار فیلم «لیسیدن ضریح»، خوراک رسانه های ضدایرانی لندن نشین برای حمله به اسلام را فراهم کردند. اقدامی که با واکنش منفی و مخالفت جدی مراجع تقلید، علما و مردم متدین قم مواجه شد.

این فرقه در ادامه و پس از اعلام بسته شدن موقت دربهای حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س)، با تجمع مقابل ورودی حرم حضرت معصومه(س)، اقدام به هتک حرمت کرده و در اقدامی شنیع، دربهای حرم مطهر را شکستند. شیعه انگلیسی اقدام مشابهی را نیز در مشهد و در ورودی حرم مطهر امام رضا(ع) انجام داد.

تبلیغ جدایی دین از سیاست، سکوت در مقابل جنایات استکبار و نظام سلطه، بی تفاوتی نسبت به جنایات گروهک های تکفیری تروریستی از جمله داعش در منطقه، حمله به نمادهای اهل تسنن، تلاش برای مرجع تراشی با بسترسازی بیگانگان، مخالفت صریح و آشکار با انقلاب اسلامی، مخالفت با آزادی قدس، بدعت گذاری در دین و...از جمله کارویژه های اصلی این فرقه است. غرویان در مطلب مذکور علاوه بر تطهیر «شیعه انگلیسی» با تابلوی «فرقه لیسیه»!، به اعتقادات مردم در توسل به ائمه اطهار نیز توهین کرده است.

غرویان در مطلب مذکور علاوه بر تطهیر شیعه انگلیسی، به اعتقادات تشیع در توسل به ائمه معصومین(ع) نیز توهین کرده است.

در روزهای گذشته، روزنامه اصلاح طلب ابتکار مدعی شده بود که کشور بی دینی همچون چین، در موضوع کرونا از ایران پیشی گرفته است. این روزنامه اصلاح طلب همچنین باورهای دینی و مذهبی مردم در توسل به ائمه اطهار را نیز مورد هجمه قرار داده بود.

** تلاش اصلاح طلبان برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه ضعیف دولت

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «جامه مندرس سیاست» به قلم «احمد غلامی»-سردبیر- نوشت:« دولت دوازدهم تجربه‌های تلخی را پشت سر می‌گذارد؛ تجربه‌هایی که دولت‌های پیشین با آن روبه‌رو نبوده‌اند. تقدیر چنین حکم کرده که خطاهای انباشته‌شده پیشینیان هم گریبان دولت روحانی را بگیرد. وقایع و حوادث، از دی ۹۶ تاکنون، چنان زنجیروار حادث شده که مجال نگاه به گذشته و جبران خطاها را نمی‌دهد. اگر رؤسای جمهور پیشین در مواجهه با نهادهای رسمی و جریان‌های سیاسی و قدرت‌های موازی دچار تلاطم‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌شدند، این‌بار حتی نهادهای رسمی به کمک دولت روحانی آمدند تا آن را از وضعیت‌های توفانی و بحرانی همچون سیل، زلزله، اعتراضات دی ۹۶ و آبان ۹۸ رها کنند؛ اینک که دیگر شرایط اظهرمن‌الشمس است».

هر چه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک می شویم، تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان پررنگ تر می شود.

این طیف دو پروژه را به صورت همزمان در پیش گرفته است. پروژه اول این است که دولت روحانی، هم وارث خرابی های گسترده بوده و هم بدشانس ترین دولت پس از انقلاب است و با بحران های متعددی روبرو بوده است.

پروژه دوم نیز این است که اصلاحات تنها حامی روحانی در انتخابات های ۹۲ و ۹۶ بوده و هر دو بار در پشت در پاستور ماند و نتوانست به دولت راه یابد.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آرمان با انتقاد از این رفتار نوشته بود:«می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

پیش از این، «غلامحسین کرباسچی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود:«بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

از سوی دیگر، اکثریت مطلق دولت در اختیار اصلاح طلبان است و این طیف نمی تواند از شراکت خود با دولت در ایجاد وضع موجود شانه خالی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    40 0
    آقای آخوندی زبان باز کردی؟ تو مگه همون نبودی که بلد نبودی حرف عادی ت رو هم بزنی؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      31 0
      این آخوندی مگه هنوز زنده است؟ این همه آه و نفرین متقاضیان مسکن مهر پشت سرشه اگه فرعون هم بود تابحال هلاک شده بود، اینا دیگه خیلی نوبرن
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      21 0
      خدا لعنت کنه این اخوندی رو
    • سید IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      25 0
      هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      23 0
      کاسبان برجام حالا کاسبان کرونا شده اند.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      19 0
      تنها راهکار مقابله با کرونا حذف کردن اصلاح طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
  • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    33 0
    طوری حرف ميزنه که انگار دولت عوض شده. دولت که همونه!
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      19 0
      تو که هیچی، گنده تر از تو هم که هیچ خود ارباب هم کاره ای نیست. نه اف ای تی اف تصویب می شه نه برجام دیگه ای تو راهه. هیچ غلطی هم نمی تونین بکنین. به ..... هم بگو با سلامت مردم خیلی بازی نکنه، این دیگه هسته ای نیست که کوتاه بیاییم و بگیم باز می سازیم.
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      8 0
      آفرین. به نکته خیلی مهمی اشاره کردی. الان که همون حامیان برجام در دولت بر سر کار هستند
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    24 0
    آقا لطفأ یکی این آخوندی رو از برق بکشه، چند وقت بود اسمشو نشنیده بودم حالم داشت بهتر میشد. فکر میکنه اگر نظر نده میگن زبون نداری!!
  • آخ خوندی ؟ نه حالابخون DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    20 0
    آخوندی: مخالفان برجام توانایی حل مسئله کرونا را ندارند که اگر داشتند حداقل برای قرنطینه مسکن و بیمارستان ...ساخته بودند. منِ آخوندی یکتنه بیشترین مسکن را در طول تاریخ این کشور ساختم و سردار سازندگی و امیر کبیر سازندگی من هستم. نه مرحوم غریق. لذا در حل مشکلات اجتماعی صاحب نظر هستم.
  • کاوشگر فضایی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    15 0
    اون 7000 میلیارد تومان را از کجا آوردی ؟
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      10 0
      قوه قضاییه باید به پرونده آخوندی رسیدگی کنه. آقای آخوندی این سرمایههنگفت را از کجا آورده ای؟! از حقوق کارمندی؟!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    9 0
    مستر غربیان؟ کرونا یه کار دیگه هم کرد، علاوه بر رونمایی مجدد از فرقه ی شیرازیه که سعی داری ماله بکشی روش ( به هر حال بت شما قهرمان دیپلماسی! یا همون ماله کش اعظم ــه)، اونم رسوایی و دزدی کعبه های امالت از هم دیگه ست. اگه از اون منظر هم دوس داری نگاه کنی می تونی به پخش اذان در کلیساها و خیابان های کشورهای غربی و اروپایی یه نظر بندازی ( به نفعت نیست می دونم) به همون ماله کشی ادامه بده..
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      3 0
      مستر غرویان اون انگلیسی هایی که چالش کرونا راه انداخته بودند و کاسه توالت و ... لیس می زدند باید اسم شون رو چی گذاشت ؟اسم فرقه شون چیه ؟ جالبه که رهبر فرقه شیرازی ساکن لندن هست و همنشین کاسه توالت لیسان انگلیسی هست .
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 15
    گل گفتی جناب آخوندی مخالفان برجام فقط توانایی شعار دادن دارند عجیبه با جیب خالی و این همه تحریم میخوان مملکت رو بسازن
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      5 0
      عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      4 0
      گیریم حرف تو درست موافقان برجام چه گلی به سر مملکت زدن. به قول معروف هم چوب خوردن و هم پیاز، پول را هم دادن.
  • حسین US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    عجب از شرق است که چرا هر مطلبی را انتشار میده به شرق وغرویان صادقانه میگم ما هم اعتقاد به لیسیدن ضریح بلکه بالاتر از آن جان فدا کردن برای ضریح کما اینکه مدافعان حرم چنین کردند وهرگز وابسته به هیچ دار ودسته ای هم نیستیم. ولی اینو بدونید کرونا در آمریکا چه می کند قبله گاه شما کاخ سفید وغرب است. لیسیدن برای ما سهل است از جان ومال برای ضریح ودوستداران اهل بیت نبی اکرم خواهیم گذشت. یا علی مدد
  • DE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    9 0
    فرقه بیدین و بیوطن اصلاحطلبها دارند برای ارباب آمریکایی صهیونیستشون دم تکون میدن.یه خبر منفی از قبله آمالشون نمیدن ولی از کرونا هم برای فشار روانی بر جامعه ایران استفاده میکنند.این پادوهای استکبار تروریست نباید قسر در برن.برنامه کاریشون از انگلیس میاد همونکه شیعه انگلیسی رو پرو بال داده تا اینها به بهانه اون به دین و خدا حمله کنند.این انسانهای ضعیف و منافق بجای اینکه قدرت خدا رو ببینند میخواهند بخیال خود با خدا مبارزه کنند! و مکروا ومکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    12 0
    شگفت اور اینکه این بشر پرو و ناکارمد، با اون قیافش مغرور و حال بهم زنش و دوستان هم فکر اون تو صحبت کردن و مدعی شدن کم نمیاورند ! آقای اخوندی اول بگو محاق چه معنایی داره ؟! بعدشم اینکه همین جنابعالی اصلن در سطح اداره یک وزارت که اگر بشه گفت خدمت چه گلی سر کشور زدید؟! شما در اندازه اداره یک بقالی هستید که نظر میدین؟! خدا سایه ننگینتونو از سر این کشور برداره !
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      4 0
      وزیر بی کفایت
  • DE ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    11 0
    این غرب گداهای خبیث که به مرحله غرب لیسی رسیده اند از بی وطنی و بی دینی کرونا رو به همه چیز ربط میدن جز به اینکه یکی از عوامل کاهش مشارکت انتخابات بوده باشه! حواسشون هست خبیثها! چون اونوقت احتمال بیوتروریسم اربابهاشون پر رنگ میشه زمان روز انتخابات مکان شهر مذهبی قم. کسانیکه برای تاثیر بیشتر تحریم غرب این روزها به چین حمله میکنند کارهای دیگه هم میتونند بکنند...
  • DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    10 0
    غربگداها که از جهانی شدن حرف میزنند چرا به اربابشون نمیگن گورشو گم کنه از غرب آسیا؟ صهیونبیستها رو واسه چی کاشتند توی منطقه ما؟ چرا داعش رو بوجود آوردن و قهرمان مبارزه با داعش رو ترور کردند؟چرا به اربابشون نمیگن تحریم نکنید و هیچوقت ما قدرت نظامی و قدرت منطقه ایمون رو نمیفروشیم به شما استعمارگرها؟جهانی شدن فقط باید از در تسلیم به غربیها باشه مردک افسادطلب؟!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      3 0
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    7 0
    بزرگان شرور اصلاح طلب مثل این آقای آخوندی زیاد تکرار می کنند که اگه شورای نگهبان ما را تایید صلاحیت کرده بود در انتخابات مجلس مشارکت عالی داشتیم. ولی مردم خوب یادشون هست که در دور دوم شورای شهر تهران که اتفاقا از نهضت آزادی تا تندروهای شروری مثل تاج زاده نیز حضور داشتند فقط 10 درصد ملت تهران سر صندوق آمدند. دلیلش هم کاملا واضح بود چون شورای اول اصلاح طلب آنقدر گند بالا آورد که دولت اصلاح طلب مجبور به انحلال آن شد. بنابراین عدم حضور بخشی از جامعه سر صندوق نه به خاطر نبودن اصلاح طلب ها، بلکه به خاطر کثافت کاریهای آنهاست که سر صندوق نمی آیند. البته این مسئله را حضرات شرور به خوبی می دانند ولی هدفشون از این حرفها بسترسازی برای آینده است.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    جماعت زر
  • سعید US ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    8 0
    آیا به پاریس سفر کردید بوی تعفن ادار در تابستان های گرم که از دیوارهای آلوده به ادار این شهر غیر قابل تحمل می کند به علت پولی بودن سرویس ها وفدهنگ مادی غرب. آیا به ایپانیا سفر کردید؟در ظاهر آراسته نمی تونی لحظه ای آن ها را به علت تعفن ناشی از عدم طهارت تحمل کنی به هجوم آن ها به فروشگا هها و کمبود بعضی از اقلام در این کشورها نگاه کرده سپس بر مبنای واقع گرایی دم از فرهنگ دیگرا ن بزنید.
  • NL ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    سلام.من همونی هستم که در ابتدای شیوع این بیماری به قرآن مجید استخاره کردم و آیه 120 سوره شعراء اومد و زیر یکی از مطالب مشرق نوشتم. ثُمَّ أَغْرَقْنا بَعْدُ الْباقِينَ(120) آنگاه باقى‌ماندگان را غرق كرديم.درباره نجات مومنان در کشتی نوح(ع) هست.الآن که دلم گرفت از این مواضع اصلاح طلبها و همنواییشون با دشمنان به قرآن مجید استخاره کردم و خدای بزرگ رو شاهد میگیرم که آیه ای اومد در امتداد همون آیه قبلی.آیه 28 سوره المؤمنون.فَإِذَا اسْتَوَيْتَ أَنْتَ وَمَنْ مَعَكَ عَلَى الْفُلْكِ فَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانَا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ(28) و هنگامی که تو و همه کسانی که با تو هستند بر کشتی سوار شدید، پس بگو ستایش برای خدایی است که ما را از قوم ظالمین نجات بخشید...خداوندا سپاس که شیعیان امام زمانت را حفظ میکنی از مکر و ظلم قوم ظالمین. الْحَمْدُ لِلَّه
  • علی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    مشرق !خوشت میاد ملت خسته از این لیبرال های وطنی رو با انتشار خزعبلات فکری شون آتیشی کنی.این یه خورده آرامش رو هم خرج بد وبیراه گفقتن به این عمال شیطان بکنند.
  • رضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    به به آقای آخوندی فهمیدیم، متاسفانه متوجه شدیم کرونا نگرفتی و هنوز زنده ای تو خودت از کرونا بدتر کردی دوران نجس وزارت تو از طاعون هم شوم تر بود
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    فردی که جنایت قطار تبریز مشهد را رقم زد با اختلاس سیستم کنترلی آن جنایتکار تاریخ ثبت خواهد شد
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    جناب غرویان ! شما که عمری های یونان را نشخوار کردید لطفا ساکت!!! جناب فرقه نشخواریه!!!
  • ح-ی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    آقای آخوندی خودش به خاطر حل مشکل مسکن مردم خیلی کار کرد ودراین بین کاری کرد که دیگر هیچ انسان بدون مسکنی درایران نتواند یک متر مسکن بخرد حالا دم درآورده است این بی شرمی بخاطر این است که بلایی که بسر بخش مسکن آورد کسی نتوانست بگوید بالای چشمت ابروست وبااین همه خیانت آزاد آزاد درمملکت اسلامی میچرخد وکسی با اوکاری ندارد. دم درآورده است پس دم درآورده است .
  • ح-ی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    آقای آخوندی خودش به خاطر حل مشکل مسکن مردم خیلی کار کرد ودراین بین کاری کرد که دیگر هیچ انسان بدون مسکنی درایران نتواند یک متر مسکن بخرد حالا دم درآورده است این بی شرمی بخاطر این است که بلایی که بسر بخش مسکن آورد کسی نتوانست بگوید بالای چشمت ابروست وبااین همه خیانت آزاد آزاد درمملکت اسلامی میچرخد وکسی با اوکاری ندارد. دم درآورده است پس دم درآورده است .
  • FR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    میگم این لیبرال ها رو بریزیم دریا؟ میترسم بوی تعفنشون تو کمتر از یک ساعت کل دریا رو برداره
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    یک مسکن نساختی یعنی نتونستی.. حالا کری برای اینهمه زحمت میخونی
  • ۱۲۵ IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    منم میخواستم نظر بدم دیدم خوانندگان فهیم شما سنگ تمام گذاشتند. لذا بجای نظر دادن صرف نظر کردم.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    7 0
    گفتند برجام یاد خیانت و عهد شکنی غربیها افتادم، هسته ای رو گرفتند در عوض تحریم ها رو تشدید کردند، باز دم از مذاکره می زنن احتمالا اینبار نتایج مذاکره به امضای دویست کشور می رسه و ده تا قطعنامه شورای امنیت براش صادر میشه... برجام هر چی بود ثابت کرد امضای آمریکا کمتر از کود انسانیه.
  • عباس IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    آخوندی وزیر مسکن روحانی به مسکن مردم یعنی به اساسی ترین نیاز مردم کوچکترین اهمیتی قائل نبود حال چگونه میتواند به سلامت مردم ارزش قائل شود. آکبندترین وزیر سفارشی روحانی
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    آخوندی یکی از ناکارآمدترین وزرای دولت بود
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    یکی به اخوندی نفهم بگه کرونا رو باید وزارارت بهداشت کنترل و حل کن نه مخالفان برجام قدرت و امکانات دست دولته و دولت مسئوله این اخوندی چرا نمیفهمه
  • هادی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    مشرق . چرا مرده زنده میکنی !!!
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    یک ویروس امد به نام کرونا بالاخره خواهد رفت متاسفانه یک ویروس خودتحقیر در سطح ملی آمده بنام اصلاح طلب دقیقا چه موقع ایران از دست این لیبرال غرب زده ها ی اصلاح طلب رهایی خواهد یافت؟ ا... اعلم
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    آخوندی عرضه حتی یک واحد مسکن را نداشت که هیچ حتی مسکن مهری را که برای افراد کم بضاعت بود را نیز مزخرف نامید و گناهی کرد که هرگز توبه ندارد و جهنم را برای خودش آماده کرد حالا آماده در باره چیزی که عقلش را ندارد اظهار نظر میکند
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    جناب آقای غرویان اونهاییکه ضریح رو لیس زدن جماعت احمق فرقه انحرافی انگلیسی شیرازی بودن که اتفاقا نطراتشونخیلی هم به شما و افساد طلبان نزدبکه و نقاط اشتراک زیادی دارید اما لطفا شما بیشتر از این خودت رو به گند نکش
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    خوبست اینهاخودرانشان دهندتاوضعیتشان فراموش نشود.
  • SE ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    کسانیکه ضریح را لیس زدند فرقه انگل لیسان بودند
  • حامد NL ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    به آخوندی باید گفت کسانی که طرفدار برجام بودن اگر یک جو عقل داشتند می فهمیدند برجام چیزی مزخرفی بوده و هست و شکست خورد و به جایی نرسید. پس برجام به جایی نرسید و فرجامی جز شرمساری حامیان بی عقلش نداشت. و باید گفت کدام برجام ؟ برجام مدتی می شود که فراموش شده آیا شما خواب تشریف دارید؟
  • حقیقت گو IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    باسلام - آقای آخوندی اگر بیل زن بود باغچه خود را بیل می زد . فکر می کنم این بنده خدا زمان مسئولیت خود را یادش رفته که چه مشکلاتی برای مردم و چه سوء استفاده هایی دور و بری هایش انجام داده و خود هیچگونه خیری برای مردم و کشور نداشته است کسی که لقمه غرب به دهانش مزه کرده باشد سنگ غرب را به سینه می زند .
  • ۱۲۵ IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 0
    لابد آقای آخوندی بعد از پیوستن ما به fatf میخواهد ببگوید افتخار ما این است که بعد از پیوستن حتی یک تبادل مالی صورت نگرفته است.
  • نابغه IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 0
    گفت: وزیر سابق مسکن و شهر‌سازی نوشته است حالا دیگر برای رفع محدودیت‌های مالی در زمینه مقابله با کرونا باید FATF را بپذیریم! گفتم: ولی خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و نیز مدیریت FATF رسما اعلام کرده‌اند که پذیرش FATF تغییری در محدودیت‌های مالی ایران ایجاد نمی‌کند، رئیس‌کل بانک مرکزی هم می‌گوید هیچ تاثیری ندارد. گفت: چه عرض کنم؟! گفتم: اصلاً از کدام رابطه مالی برای مقابله با کرونا حرف می‌زند؟! آمریکا و اروپا از شدت فلاکت به ماسک و دستکش دزدی روی آورده‌اند و دست گدایی به سوی کشورهای دیگر دراز کرده‌اند! گفت: ایشان ۶ سال وزیر مسکن بود و افتخار می‌کرد حتی یک مسکن هم نساخته است! احتمالاً پیشنهاد اخیرش هم از همان نبوغ ذاتی ریشه می‌گیرد! گفتم: یکی از همین نابغه‌ها می‌خواست گردو بشکند و گردو را زیر پایش گذاشته و با سنگ به سر خودش می‌کوبید!
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    عباس اخوندی من یک معلول دلم به مسکن مهر خوش بود کی گیرم میاد بعدتوی پولدارگفتی خوشحالم که یک مسکن مهر افتتاح نکردم ازاقای ریسی می خوام این خیلی شرکت دارد واحتمالا پراز اختلاس یک تحقیقی ازش کنید
  • DE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 0
    مسکن آخوندی موش زایید . خود آخوندی توش زایید. برای برق و گاز و آب و فاضلاب ..کنتور داریم چرا برای فاضلآبهای سیاسی هم کنتور نمیگذارید که دایم زر زر زر نکنند الکی وقت جامعه را بگیرند . اینها یک دهان دارند به اندازه یک بیل لدر کمرشکن و یک مغز دارن آکبند به اندازه حبه گند منظور حبه قند از بس شکر خورده اند.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    كليد واژه اگر نظام بگويد براى كم كردن بوى بد دهان مثلا مسواك بزنيد اصلاح طلبان به مردم ميگويند سير بخوريد بهمين خاطر است كه با اين هه حامى خارجى وهمراهان داخلى غاز چرانى درانتطار انها است هميشه عكس گفته هاى نظام را ابراز ميكنند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    لیسیدن ضریح به هر منظوری که باشه هنوز خیلی بهتر از کاسه لیسی و دم تکان دادن برای دشمنان ایرانه نوکر ائمه بودن حتی به این شکلی خیلی شرافتمندانه تر از نوکری دشمنان ایران و اسلامه هر جوری که مقایسه کنی حتی اگر این عمل طراحی شده برای تمسخر شیعیان باشه هنوز ضربه ای که این نوکران و غلامان غربزده به اسلام و کشور میزنند بسیار سخت تر است.
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    من جای آخوندها بودم علیه آخوندی شکایت میکردم .آبروی هرچه اسم بود را برد.باید اسمش را بگذارد مسکنی یا فکسنی یا چوب بستنی تو همین مایه ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس