بیماران کرونایی چقدر هزینه می‌کنند؟

کتاب «کرونا، چالش نظام سلامت»، تازه‌ترین اثر پژوهشی تیم سعداء به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش مشرق، کتاب «کرونا، چالش نظام سلامت» تازه‌ترین اثر پژوهشی تیم سعداء توسط انتشارات آستان قدس رضوی در آستانه چاپ قرار گرفت.

این کتاب با نویسندگی سیدمحمدحسین راجی و محسن فوجی و جمعی از نخبگان دانشجویی در ۱۷۶ صفحه و پنج فصل تألیف شده است که به زودی در شمارگان هزار نسخه منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام محمدحسین راجی، مسئول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی، ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به تفکیک ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف را هدف از تألیف این کتاب دانست.

وی با بیان اینکه نوشتن کتاب «کرونا، چالش نظام سلامت» از اسفند آغاز شده است، افزود: در این کتاب، به وضعیت بهداشت و درمان آمریکا نیز پرداخته شده است زیرا در حال حاضر این سوال مطرح می‌شود که چرا با وجود اینکه بیشترین بودجه برای بحث بهداشت مردم آمریکا صرف می‌شود، مشکلاتی در این کشور در حوزه بهداشت و سلامت وجود دارد؟ چرا گران‌ترین خدمات بهداشتی در آمریکا ارائه می‌شود و جزو ۳۰ کشور اول در ارائه خدمات با کیفیت نیست و این کشور، اشتباهات پزشکی بسیاری دارد…

نویسنده کتاب صعود چهل ساله، مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC)، وضعیت درمان در آمریکا، مقایسۀ عملکرد کشورهای توسعه یافته با ایران در مقابله با بیماری کرونا، بیوتروریسم و موج سازی و موج سواری دشمنان در بحران‌ها را پنج فصل کتاب «کرونا، چالش نظام سلامت» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات و موج سواری دشمنان در بحران‌های به وجود آمده، شکستن استقلال آنها از طریق وابسته کردن شأن به ابرقدرت‌ها و باز کردن روزنه‌ای برای نفوذ است، ابراز کرد: در جریان کرونا، آمریکا و اروپا در پی موج به وجود آمده به دنبال موج سواری بودند و پیشنهادهایی از جمله وسوسه اعطای وام از سوی سازمان‌های بین‌المللی، کمک‌های بشردوستانه و سازمان‌های بین‌المللی و دریافت کمک‌های آمریکا را مطرح کردند.

حجت الاسلام راجی بیان کرد: صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، همواره پیشنهادهایی را با عنوانِ برنامه‌های اصلاح ساختاری دو به کشورهای جهان جنوب می‌دادند تا با استفاده از آن، توان بازپرداخت تسهیلات را در کشورشان ایجاد کنند؛ اما مفاد این برنامه‌های اصلاح ساختاری به گونه‌ای بود که نه تنها بدهی کشورهای جهان جنوب را کم نکرد، بلکه به افزایش بی سابقه بدهی‌ها انجامید.

وی افزود: می‌توان تجربه کشورهایی چون برزیل با سقوط ۶۷ درصدی دستمزدها، نیجریه با افزایش فقر از ۲۸ به ۶۶ درصد، آمریکای لاتین با افزایش فقر از ۴۰ به ۶۲ درصد، پرو با کاهش اشتغال از ۶۰ به ۱۱ درصد فقط در سه سال، سودان با افزایش یک میلیون نفری فقرا و… اشاره کرد که پس از اخذ وام از صندوق بین‌المللی پول (IMF) رخ داد.

نویسنده کتاب گام تمدن ساز در خصوص وسوسه کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های بین‌المللی، ابراز کرد: در خصوص کمک‌های بشردوستانه و فجایعی که در پی آن به بار آمده، تجربیاتی وجود دارد مانند آزمایش واکسن HPV بر روی کودکان فقیر هند، عقیم شدن مسلمانان نیجریه با برنامه ایمن سازی فلج اطفال یونیسف، ارسال خون‌های آلوده به ایدز از فرانسه برای چندین کشور و...

وی با بیان اینکه سیاهه جنایات آمریکا بر کسی پوشیده نیست و کمک گرفتن از دولتی که دغدغه اش از بین بردن مردم بی گناه در کشورهای مختلف دنیاست، حماقتی بیش نیست، گفت: تجربه تلخ کشته شدن میلیون‌ها نفر از مردم آفریقا به دلیل جلوگیری آمریکا از ورود دارو از هند به واسطه «معاهده تریپس»( TRIPS) یا «جنبه های تجاری مالکیت فکری» یکی از صدها جنایت این کشور علیه بشریت است و در چنین شرایطی دریافت کمک‌های آمریکا مطرح می‌شود.

حجت الاسلام راجی ادامه داد: یکی از تجربه‌های تلخ تاریخ، اعتماد کشورها به آمریکاست که از آن جمله می‌توان به اعتماد عراق و لیبی به این کشور اشاره کرد. آنان که ابتدا در مقابل آمریکا بودند، با اعتماد به آن، هستی خود را از دست دادند که تمام این موارد به تفصیل و به همراه مستندات، در کتاب بیان شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس