کد خبر 1060539
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مفاد طرح سازمان ملل برای توقف جنگ یمن در سایه شیوع کرونا

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که در سایه ظهور کرونا در این کشور طرحی برای پایان دادن به جنگ یمن برای طرفین درگیر آن پیشنهاد کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الخلیج‌آنلاین «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن اعلام کرد که درسایه ثبت اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در یمن طرحی برای برقراری آتش بس در این کشور ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا را نظامیان آمریکایی عمدا وارد یمن کردند

گریفیتس تصریح کرد طرح او برای برقراری آتش بس در یمن شامل 3 بند است:

-توقف آتش‌بس شامل همه یمنی‌ها می‌شود.

-اقدامات اقتصادی و انسانی در جهت کاهش مشکلات مردم یمن باید صورت گیرد.

-روند سیاسی برای توقف جنگ باید از سرگرفته شود.

وی خاطرنشان کرد که از طرف‌های مربوطه می‌خواهم تا این پیشنهاد را فورا پذیرفته و از خلال یک روند سیاسی رسمی برای پایان دادن به این جنگ به شکل کامل اقدام کنند.

گریفیتس تاکید کرد که بعد از مشاهده اولین مورد از ابتلا به کرونا در یمن٬ توقف این جنگ به شکل فوری یک امر سرنوشت‌ساز و حائز اهمیت است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد پنجشنبه 21 فروردین به طور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس 2 هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

این درحالی است که با وجود اعلام آتش‌بس، حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و دستکم از روز پنجشنبه و آغاز آتش‌بس 2 غیر نظامی کشته شدند.

بسیاری از مقام‌های یمنی درباره نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقدند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

در این راستا، «محمد البخیتی»عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن روز جمعه توقف حملات سعودی به یمن را دروغ خواند و اعلام کرد که با وجود پایبندی دولت صنعا، عملیات نظامی زمینی و هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان همچنان ادامه دارد.

روز گذشته کمیته عالی ملی مبارزه با اپیدمی کرونا در یمن با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان «حضرموت» این کشور شناسایی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    جنگ در یمن بعد از آزادی مارب و حدیده و تعز تمام می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس