کد خبر 1060451
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

با توجه به اتمام فعالیت میراسماعیلی به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران، انتخابات رئیس در صورت تایید آیین نامه از سوی IOC برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ۱۲ آبان سال ۹۶ برگزار شد.

۵ آبان ماه سال ۹۷ بعد از استعفای حمید سوریان با برگزاری انتخابات داخلی آرش میر اسماعیلی به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران معرفی شد. بعد از انتخاب میر اسماعیلی با توجه به برگزاری جلسات متعدد تعدادی از اعضای کمیسیون غیبت های زیادی داشتند همین موضوع باعث شد تا حاشیه های زیادی به وجود آید.

 * آغاز حاشیه ها با استعفای دسته جمعی

دی ماه سال گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون ورزشکاران با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک استعفا کردند هر چند این استعفا از سوی صالحی امیری پذیرفته نشد. از طرفی غیبت برخی از ورزشکاران باعث شد تا اعضای جدیدی وارد کمیسیون شوند. حسن تفتیان و افشین نوروزی جایگزین حمید سوریان و کیانوش رستمی شدند اما این موضوع مطرح بود که کمیسیون با وجود تغییراتی که داشته، نشست‌های خود را برگزار نمی‌کند.

* صورتجلسه ها به کمیته نرسید

میراسماعیلی دی ماه سال گذشته مصاحبه ای در این خصوص داشت و درباره غیبت تعدادی از ورزشکاران در کمیسیون عنوان کرد: تا ماه اسفند، 9 عضو کمیسیون بیش از 8 جلسه غیبت داشتند که اسامی آنها از دستور کار خارج شد. نشست‌های کمیسیون با حضور خانم طاهریان و آقای صالحی امیری برگزار شده است. با توجه به اینکه این کمیسیون امسال دبیر نداشت، صورتجلسه جلسات پس از اسفند به کمیته ملی المپیک نرسید و آنها احساس کردند این نشست‌ها برگزار نشده است.

اعضای کمیسیون ورزشکاران به مدت 4 سال معرفی می شوند اما انتخاب رئیس برای دوره یک ساله است این در حالی است که با وجود پایان دوره میراسماعیلی آبان ماه سال گذشته انتخابات رئیس کمیسیون برگزار نشد.

* ورود رئیس کمیته برای حل مشکل کمیسیون

به نظر می‌رسد آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران دارای ابهاماتی است که همین موضوع یکی از دلایل ایجاد حاشیه شد. بعد از به وجود آمدن این حواشی کمیته ملی المپیک با IOC در خصوص ابهامات موجود در آیین نامه کمیسیون ورزشکاران وارد مذاکره شد. پیشنهادات لازم از سوی ایران ارسال شده و برای برگزاری انتخابات باید تاییدیه IOC هم اعلام شود اما هنوز هیچ خبری از این مرجع بین المللی نشده است.

* ارسال پیشنهادات به IOC و در انتظار پاسخ برای برگزاری انتخابات

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره مشکلات که کمیسیون ورزشکاران گفت: فعالیت های کمیسیون ورزشکاران در یک سال گذشته کمرنگ و کند شد. من تقاضا کردم، فعال شود. طی دو مرحله 3 و 7 نفر از اعضا استعفا کردند.

وی افزود: به آیین نامه مراجعه کردم و دیدم ابهاماتی دارد.  مشخص نیست جلسه با چند نفر رسمیت می یابد. بنابراین گاهی جلسات با 3-4 نفر برگزار می شد حالا مصوبات چه می شود؟ رسمیت ندارد. اگر یک جلسه 3 نفره کسی را رئیس اداره کند، بر اساس آیین نامه مشکلی ندارد اما از نظر منطقی درست نیست. ما مکاتبه ای با IOC داشتیم و منتظر پاسخ هستیم. به محض وصول آیین نامه جلسات تشکیل می شود و انتخابات برگزار خواهد شد.

 به گزارش فارس، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تعطیلی تمامی رویدادها همچنین کمیته بین‌المللی المپیک مشخص نیست چه زمانی IOC پاسخ ایران را را بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس