کد خبر 1060388
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
سناتور آمریکایی

دیانا فینشتین در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا شد.

به گزارش مشرق، دیانا فینشتین، سناتور دموکرات آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا شد.

بر این اساس، وی در این نامه تاکید کرد: آمریکا باید با درخواست ایران برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مبارزه با ویروس کرونا موافقت کند. کمک به ایران در مبارزه با ایران ویروس در راستای منافع ملی آمریکاست.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگر آمریکایی: تحریم‌ها تنها برای عذاب ایرانیان طراحی شده است

این سناتور آمریکایی خاطر نشان کرد: شخصاً پس از اطلاع از آنکه واشنگتن قصد دارد درخواست ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول را بلوکه کند، ناامید شدم. این وام می‌تواند به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کمک کند و همین امر باعث کاهش خطر بی ثباتی بیشتر در منطقه خواهد شد.

پیش‌تر نیز چند تن از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای خواستار تسهیل در تحریم‌های ایران برای کمک به تهران جهت مبارزه با ویروس کرونا شده بودند. همچنین در یک درخواست جهانی بسیاری از رهبران، سیاستمداران و سازمان‌های بین المللی رفع تحریم‌های ایران را درخواست کردند.

با این وجود، دولت ترامپ برداشتن کوچکترین تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است. برخی از مقامات کاخ سفید آشکارا از شیوع ویروس کرونا در ایران ابراز خرسندی کرده اند. آن‌ها بر این باورند ویروس کرونا باعث تحت فشار قرار گرفتن بیشتر ایران شده و این امر راه را برای گرفتن امتیاز از تهران هموار می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    مگر آمریکا صاحب بانک جهانی است ازکیسه خلیفه می بخشید - دست از شرارت در حق ملت فلسطین و قدس عزیز و یمن و عراق و لیبی و سوریه و افغانستان بردارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس