کرونا نمایه

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید: مواضع و تصمیمات متناقض، موجب آسیب به اعتماد عمومی می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه آرمان درباره رویکرد دولت در مهار کرونا نوشت: متاسفانه در میان رسانه‌ها، دستگاه‌های دولتی صدای واحدی وجود نداشت و پیام‌های چندگانه‌ای به مردم داده می‌شد. برای مثال رئیس‌جمهوری بحثی را مطرح می‌کند که وضعیت از حالت بحرانی عبور کرده است و در آستانه نزدیک شدن به شرایط عادی هستیم از سوی دیگر وزارت بهداشت همزمان فشار وارد می‌کند و اعلام می‌کند در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته‌ایم، نهادی دیگر در این رابطه نظری دیگر می‌دهد. این چندصدایی متعارف و گاه متناقض نمی‌تواند مردم را مجاب کند که از یک فرامین پیروی کنند و همین موجب بی‌نظمی می‌شود.

در سایر کشورها شاهد هستیم که همواره یک پیام مشترک به مردم رسانده می‌شود و همگی ملزم هستند آن را اجرا کنند. همین چندصدایی است که در مردم این باور را ایجاد کرده است که با بیرون رفتن اتفاق خاصی نمی‌افتد و به این بیماری مبتلا نمی‌شوند. این پیام‌های چندگانه و متناقض مردم را سردرگم می‌کند و باعث می‌شود تا در میان آنها بی‌اعتمادی نسبت به صحبت‌های دولتمردان ایجاد شود. در ادامه بی‌اعتمادی مسئله بی‌نظمی به‌وجود می‌آید امری که در این برهه زمانی بسیار برای کشور می‌تواند مخرب باشد.


این روزنامه می‌افزاید: مردم ایران همواره تعطیلات و طبیعت‌گردی را دوست داشته‌اند و همیشه آن را در برنامه خود می‌گنجانده‌اند اما با نگاهی به تعطیلات نوروز مشاهده می‌کنیم غالب مردم از سفر کردن خودداری کرده‌اند و حتی مراسم سیزده بدر را نیز انجام ندادند و به دید و بازدید هم نرفته‌اند.

یک همبستگی و یک همکاری تاریخی در میان ملت ایران به‌وجود آمد و مردم توانستند این مراسم و این ایام را به خوبی مدیریت کنند و همکاری کامل را با دولت انجام دادند اما زمانی که همین مردم از سوی مدیران بلندپایه می‌شنوند که خطر برطرف شده است قطعا این بحران را دست‌کم می‌گیرند و باز هم در خیابان‌ها حاضر می‌شوند. مردم به توصیه‌ها عمل کرده‌اند اما دولتمردان نتوانستند به خوبی اطلاع‌رسانی کنند و حرف خود را یکی کنند تا همگان از آن پیروی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    کار برخی حتی از دوگانگی گذشته و به ‌‌بیگانگی کشیده. هم چشم به بیگانه دارند و هم مردم هم وطن خود را بیگانه فرض می نمایند. این وضعیت حال ماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس