مسعود کاظمی نمایه

حزب‌الله عراق از معرفی رئیس سازمان اطلاعات این کشور برای تشکیل کابینه جدید ابراز تأسف کرد و گفت که گروه‌های سیاسی زیر بار فشار دشمنان رفته‌اند.

به گزارش مشرق، گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به معرفی «مصطفی الکاظمی»، رئیس سازمان اطلاعات این کشور به منصب نخست‌وزیری، از این اقدام انتقاد کرد.

حزب‌الله عراق جمعه شب در بیانیه‌ای که شبکه المیادین آن را منتشر کرده، از معرفی کاظمی به عنوان نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه ابراز تأسف کرد و آن را «انحطاط» در عرصه سیاسی عراق دانست.

بیشتر بخوانید:

اعلام حمایت‌های داخلی و خارجی از نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی

در این بیانیه آمده است: «غیر قابل قبول است که نیروهای سیاسی که در اغلبیت هستند (فراکسیون اکثریت که احزاب شیعی است) در مسئله‌ای چنین حساس تسلیم شوند».

فراکسیون البناء به رهبری هادی العامری که با ائتلاف چند حزب و فراکسیون در پارلمان عراق تشکیل شده، فراکسیون اکثریت را تشکیل می‌دهد. این فراکسیون با نامزدی «عدنان الزُرفی» برای نخست‌وزیری مخالفت و در نهایت الکاظمی را به عنوان جایگزین او معرفی کرد.

حزب‌الله عراق تلاش نیروهای سیاسی برای عبور از بحران انتخاب نخست‌وزیر را «رفتن به زیر بار فشارهای دشمنان» دانست و گفت که این گونه تلاش‌ها، «ناتوانی پشت ناتوانی است».

حزب الله گفت: «اجماع [احزاب سیاسی از جمله شیعه] بر معرفی شخصیت مشکوک، کوتاهی در حق مردم و فداکاری های آن‌ها و خیانت به تاریخ عراق است». به گفته گردان‌های حزب‌الله عراق، بهتر بود این نیروها موضع جدی و صادقانه برای معرفی شخصیت ملی مخلص اتخاذ می‌کردند.

حزب‌الله عراق با بیان اینکه «این توطئه به منزله اعلان جنگ علیه مردم عراق است»، از «افراد مخلص و میهن‌پرست» خواست به وظیفه خود در لغو این «معامله» عمل کنند.

گردان‌های حزب الله عراق در پایان بیانیه‌ خود گفته «هرگز از تعقیب کسانی که دستشان به خون شهدا و فرماندهان پیروزی آلوده است، دست برنخواهیم داشت و تا آن‌ها را به دست عدالت تحویل ندهند، ساکت نخواهیم نشست».

برهم صالح، رئیس جمهور عراق بعد از به بن‌بست رسیدن فرآیند تشکیل کابینه توسط عدنان طرفی و مخالفت احزاب سیاسی از جمله احزاب شیعی، دیروز پنجشنبه مصطفی الکاظمی را برای این مأموریت معرفی کرد و شمار زیادی از شخصیت‌های عراقی در جلسه معرفی او برای تشکیل کابینه حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 26
    با همه مخالفن خوب اینا. برو بابا
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      15 1
      تو بیشتر خبر داری یا اونا که اونجا زندگی کردن؟!!
  • علی خدایی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 15
    در عراق آدم درست و حسابی وجود ندارد که بیان سر کار همش متاسففانه نوکران ااادم های خاینین آمریکا و غرب وجود دارد متاسفانه
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      7 1
      یعنی اگه نظر ندی میمیری ؟ بیسواد
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 1
    یک میر حسین موسوی در عراق. چقدر شهید دیالمه درباره خطر میر حسین و زنش فریاد زد و کسی نشنید. الان در عراق همین وضعیته
  • HASAN IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    الکاظمی رئیس اطلاعات عراق بوده با کشور هایه امریکا و ایران رابطش خوبه تد عراق خیلی از طرح هایه سیا اطلاعات امریکارو منحل کرد و از بیشتر کارا خبردار بود دلیل مخالفت این است ک میگن الکاظمی از ترور سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داشته است چرا نگفته این خیانت رو و الکاظمی این خبر رو رد کرد است
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      شما هم حرف متهم را قبول کردی!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    خوب حزب الله به این آقا مظنون است ایرادی ندارد مهم اینست این فرد باید خودش را بعد این در مظان اتهام قرار ندهد مثلا هر روز مثل حیدرعبادی دست بوس بن سلمان نرود
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    راه حل عراق هم در بحث آشوب خیابانی و تفرقه احزاب و هم در بحث بیرون کردن اشغالگران- حملات موشکی شبانه و محدود و مستمر هر شب برای ترک و یا تعطیلی پایگاههای آمریکایی است
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    دقیقا با حق با کتائب حزب الله است که گروه خود ابومهدی مهندس بود. مشخص است که برجامیان خون قاسم سلیمانی را فروختند.
  • حسین IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    به نظر بنده قدرت و سیاست پیچیده تر از اینه که به راحتی نظر داد. ولی بهتر این بود که العامری مستندات رو ارائه میکرد و ایشان هم اگر صادق است رفع اتهام میکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس