کد خبر 1060337
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
قربانیان کرونا

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، آخرین آمارهای تجمیعی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان  نشان می‌دهد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worlometers از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان به‌طور مستمر و با استناد به گزارش‌های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها کرده است، ایتالیا با بیش از ۱۸۸۰۰ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا رتبه اول را در جهان دارد و بعد از این کشور نیز آمریکا با ۱۷۹۱۹ نفر و اسپانیا با ۱۵۹۷۰ نفر در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

گورهای دسته‌جمعی قربانیان کرونا در نیویورک +عکس

آمار قربانیان کرونا در جهان از ۹۰ هزار نفر فراتر رفت

طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ هزار نفر به آمار قربانیان کرونا در جهان افزوده شده است که در این میان آمریکا با ثبت ۱۹۰۰ مورد مرگ‌ومیر طی ۲۴ ساعت گذشته، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

در بین قاره‌های جهان نیز بیشترین موارد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در قاره اروپا به ثبت رسیده است. تاکنون بالغ بر ۸۰۰ هزار شهروند اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. به عبارت دیگر تقریباً نیمی از کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ساکن کشورهای اروپایی هستند.

پایگاه آماری Worldometers شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را نیز حدود ۱.۶۵ میلیون نفر اعلام کرده است. آمریکا با ثبت حدود ۴۸۰هزار مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در جهان رکورددار است.

تاکنون حدود ۳۷۰ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان سلامتی خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود بیش از ۱.۱ میلیون نفر از مبتلایان همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کوویدــ‌۱۹»که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    7 9
    آمریکا بلده چکار کنه ما بفکر خودمون باشیم
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      9 5
      یه زحمت بکش شما که سیمت وصله به سی ان ان، بی بی سی و.. اون 50 تا خبرگزاری دیگه شونم بگو به فکر خودشون باشن، ایران خودش بلده چیکار کنه!!
  • علی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 2
    در فیلم شیر صحرا یکی از همراهان عمر مختار اعتراض میکنه که چرا اسیر های اونها را نمیکشیم در صورتی که اونها اسیر های ما را میکشند عمر مختار جواب میده ، اونها دشمن ما هستند نه مربی ما
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      6 3
      خوب زحمت بکش بگو نت فلیکس فیلم عمر مختار برای اون کابوی های آمریکایی هم بزاره شاید اونها هم یاد گرفتن دست از وحشی بازی ور داشتن!
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    5 1
    اخه چقدر شما بدبختید, از فردا مشکلات همه شروع میشه, از مردن دیگران خوشحال میشی, جز مرگ امریکا و اروپاییان چیزی ندارید بگید,اقشار ضعیف کارگران و ... فشار زیاد بهشون میاد, به جای اینا فقط امار اروپا و امریکا با خوشحالی, الان یک عده از مردم بی خبر هم میان ما رو متهم به عمله بی بی سی میکنن, اونا از شما هم بدبخت ترند
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      2 0
      ما از مردن کسی خوشحال نمیشیم ولی میخوایم روشنفکرنماهای غرب پرستی چون شما از خواب غرب پرستی بیدار بشین و بدونین کاخ آمال و آرزوهاتون مثل آمریکا و اروپا چقدر پوشالی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس