اسرائیل

مسئولان فلسطین درباره سوء استفاده رژیم صهیونیستی از بحران شیوع ویروس کرونا برای توسعه شهرک‌سازی و الحاق کرانه باختری هشدار دادند.

به گزارش مشرق، «ولید عساف» رئیس کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) گفت که رژیم صهیونیستی و اداره شهری وابسته به این رژیم در کرانه باختری از وضعیت اضطراری اعلام شده به دلیل شیوع کرونا سوء استفاده کرده‌اند.

عساف در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که شهرک‌نشینان چهار بنای جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری احداث کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تأثیرات کرونا بر بازیگران منطقه غرب آسیا

کرونا در فلسطین اشغالی؛ ۹۷۵۵ مبتلا و ۷۹ فوتی

او به تسریع در روند تخریب خانه‌های فلسطینیان، توزیع اخطاریه‌های تخریب به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز و اشغال اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشاره کرد.

عساف تصریح کرد که این چهار بنا طی چند هفته اخیر احداث شده‌اند که یکی در استان بیت‌لحم (جنوب)، یکی در الأغوار (شمال شرقی) و دو بنای دیگر در نزدیکی شهر المغیر واقع در شرق رام‌الله است.

منظور از این بناها که در اصطلاح عربی از آن به عنوان «البؤرة» یاد می‌شود، هر گونه بنای جدید با مساحت محدود است که شهرک‌نشینان بدون دریافت مجوز از کابینه رژیم صهیونیستی آن را بنا می‌کنند تا در آینده آن را توسعه داده و به یک شهرک تبدیل کنند.

در الأغوار شهرک‌نشینان بخش وسیعی از اراضی فلسطینیان را اشغال کرده و با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به کشت و زرع پرداخته‌اند.

این مسئول فلسطینی همچنین گفت که ساخت‌وسازها در تمامی شهرک‌ها ادامه دارد و رژیم صهیونیستی از سرگرم شدن جهانیان به شیوع ویروس کرونا به منظور تحمیل واقعیت‌ها و الحاق کرانه باختری سوء استفاده می‌کند.

در فوریه گذشته یک تیم آمریکایی- اسرائیلی نقشه دقیقی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در چارچوب طرح «معامله قرن» ترسیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس