کد خبر 1060028
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
مو

گاهی ممکن است کارهایی که برای زیبایی و سلامت موهایمان روزانه انجام می دهیم، فقط باعث آسیب رساندن به موها شود و جلو رشد آنها را بگیرد.

به گزارش مشرق، همه ما روزانه کارهایی رو برای حفظ زیبایی و سلامت موهایمان انجام میدهیم، اما گاهی ممکن است این کارها فقط باعث آسیب دیدن موها شود و در صورت تکرار آن، ممکن است خیلی زود با ریزش مو، آسیب دیدگی موها، از بین رفتن درخشش مو و حتی پیر شدن موها مواجه شوید!

بیشتر بخوانید:

اشباهات رایج در شانه کردن موها

برای اینکه زیبایی و سلامت موها به بهترین شکل ممکن حفظ شود لازم هست با برخی از اشتباهات روزانه در رابطه با مراقبت از موها آشنا شوید و با عدم تکرار این اشتباهات، بهترین و مناسب‌ترین مراقبت رو از موهایتان داشته باشید.

استفاده از شانه نامناسب برای مو

شانه‌های پلاستیکی یکی از بدترین مدل‌های شانه هستند و نباید از این سبک از شانه‌ها برای مو استفاده کرد! پلاستیک به راحتی در لابه لای موها گیر میکنه و باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی موها می شود. بهترین مدل شانه و برس مو، شانه‌های چوبی و یا برس‌هایی هستند.

شستن موها به صورت روزانه

شستن روزانه موها یکی دیگر از اشتباهاتی هست که باعث پیر شدن مو و آسیب دیدن موها میشود. بهترین توصیه این هست که موها رو دو تا سه بار در هفته شست و شو بدهید و از یک شامپوی ملایم برای این کار استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از شامپوهای بدون سولفات هم تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از مو در برابر خشک شدن دارد و کمک میکند تا موهای سالم تری داشته باشید.

کشیدن و بستن موها در پشت سر

گرچه مدل موی دم اسبی یکی از راحت‌ترین مدل موها برای خانوم هاست، اما این مدل مو مضرات خیلی زیادی برای موها به همراه داره. هنگامی که موها خیلی محکم در پشت سر به شکل دم اسبی بسته می‌شوند، فشار زیادی به فولیکول‌های مو وارد میشه و باعث ریزش موها می شود. پس بهتراست این مدل مو رو خیلی کم استفاده کنید و در عوض موهاتون رو رها بگذارید و یا با استفاده از کلیپس به صورت شل جمع کنید.

استفاده زیاد از شامپو خشک

صولات برای مو هست و باعث بسته شدن منافذ پوست سر می شود و به همین دلیل توصیه می شود استفاده از شامپو خشک رو محدود کنید و فقط در مواقع ضروری از این محصول استفاده کنید.

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک برای مدل دادن به موها

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک یکی دیگر از اشتباهاتی هست که باعث آسیب دیدن موها می شود و به تدریج سلامت و زیبایی موها رو از بین می برد. استفاده از موس مو و محصولات سبک‌تر که دارای خاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی برای مو هستند می توانند جایگزین بهتری برای این محصولات چسبناک و مضر باشند.

گذراندن مدت زمان طولانی در زیر نور خورشید

موها نیز به اندازه پوست صورت باید در برابر نور خورشید محافظت شوند تا آسیب کمتری به موها وارد شود. اشعه‌های نور خروشید خیلی سریع و راحت تارهای مو رو خشک می کند و باعث تغییر در رنگ موها می شود. بهترین کار این هست که در روزهای آفتابی و زمان‌هایی که قرار هست مدت زمان طولانی در بیرون از منزل و زیر نور افتاب باشید حتما از یک پوشش مناسب مثل کلاه یا روسری برای محافظت از موها استفاده کنید.

استفاده روزانه از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موها

اگر عادت داردی هر روز با استفاده از سشوار یا اتو موهایتان رو حالت دار یا صاف کنید باید گفت که خیلی زود موهایتان آسیب دیده و پیر خواهند شد و به تدریج با افزایش سن، رطوبت، نرمی و سلامت خودشون رو از دست خواهند داد! این ابزارهای گرم شونده باعث خشک و شکننده شدن موها می شوند و توصیه می شود خیلی کم و محدود از این وسایل استفاده کنید.

منبع: برترین ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    23 0
    ما که هیچ کدوم از این کار ها رو هم نکردیم ،الان کچل شدیم ههههه
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      3 1
      اکه اینکارم میکردی جزام میکرفتی
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 1
      خخخخخخ
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      6 2
      یه دونه آمریکا واسه تاسی هممون بسه!خخخ
  • حمیرا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 1
    والا من که نه هر روز موهاما شستم و نه مدل دادم و نه سفت موهامو بستم ، موهام یک خورده ریزش دارن ، موهام پرپشت نیستن ولی اونقدر کم هم نیستن من با حنا و سدر و مورد تقویت شون میکنم ، چون که موهام ژنتیکی سابقه ی ریزش دارن از طرف جد پدری، ولی جد مادری نه زیاد
  • Mohana NL ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 1
    با عرض سلام و خسته نباشید و ارزوی توفیق و سلامتی امیدوارم روزهایی سخت کرونایی شما هرچه زودتر به پایان برسه و مردم سرزمین ایران عزیز همیشه سلامت و تندرست باشن دوستان و عزیزان به نظرمن ریزش مو هیچ ربطی به برس بد شستن انواع ژل های حالت دهند وغیره مرتبط نیست ریزش مو نتیجه سیستم گوارشی ضعیف مربوطه که نمونه بارز و حیاتی موها پوست وغیره مربوط میشه به آنزیم های کبدی وقتی آنزیم های کبدی بالا و پایین میشه ما شاهد بدکاری تیروئید بالا رفتن تری گلیسرید خون و تا حتی کلسترول ودر نتیجه بدحالتی مو وجود چربی بیش ازحد در مناطق پوستی سر و منجر به علائم و مشکلات دیگه در سیستم بدن میشه که لازمه داشتن سیستم ایمنی بدن قوی و سالم داشتن سیستم گوارشی قوی و کبدی سالم هست امیدوارم این مطالب مفید واقع بشه برای دوستان لطفا جهت مشاوره و تغذیه به پیج زیر مراجعه فرمائید hzai@gmil.com
  • سمی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    با سلام من همه این مورد رو رعایت میکنم ولی متاسفانه موهام ظرف مدت کوتاهی دچار موخوره میشه و مدتی هست که دچار ریزش شده ،لطفا راهنمایی م کنید
    • Moian IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      بنظر من شما دوست عزیز ازمایش تیروییدوسونوگرافی تیرویید حتما بدهید تاکید رو هردو بخصوص سونوگرافی
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    اکثر مطالب ذکرشده هیچ ربطی به ریزش موندارد،اگر آقا یا خانمی ریزش مو ارثی داشته باشند متأسفانه باید بگوئیم به احتمال ۹۰ درصد به فرزند هم میرسد،حالا چند روش برای جلوگیری از ریزش و تقویت و ضخامت مو خدمتتون عرض میکنم،۱.استفاده از حنا به مدت ۲ ساعت در روز روی سربماند البته با تخم مرغ اگرقاطی بشه بهتر،حداقل هفته ای ۱ بار این کارلازمه وحداکثر ۳باردرهفته،این کار باعث میشه پوست سرنفس بکشه و رشد و ضخامت موزیاد بشود.۲.ازشامپوی مناسب سر خودتون استفاده کنید همه شامپوها را امتحان کنید ببینید کدوم بهتر به موهاتون جواب میده وفقط از همون مارک استفاده کنید،درضمن قیمت شامپوها هیچ ربطی به کیفیت شامپونداره حتی شامپوهای ارزان قیمت هم میتونه خوب باشه،اگر ریزش موها متوقف نشد حتما به متخصص پوست ومو مراجعه کنید.۳.بعد از شستن سر موها را با حوله خشک کنید وبعد اجازه بدهید خود به خود خشک بشود،اگر از سشواراستفاده میکنید روی دکمه زیاد داغ قرارندهید،و باد سشواررا مستقیم به پوست وریشه مو نزدیک نکنید!قابل توجه عزیزانی که از اتو مو استفاده میکنند،لطفا ازاین روش استفاده نکنید چون باعث کدر شدن مو و حتی موخوره ونازک شدن مو مشود.۴.از شانه ها و برس های آهنی استفاده نکنید،از شانه های چوبی و پلاستیکی استفاده کنید
  • aze IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    7 0
    اگه کرونا نکشتمون یه فکری هم به حال موهامون میکنیم
    • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      خخخخخخ
  • DE ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    من هیچ کدوم از این کارا رو نکردم اما الان بهترین مو ها رو دارم
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      6 0
      رشد و طراوتش به دلیل کود طبیعیه
  • DE ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    7 اشتباه روزانه که زیبایی را از موهای شما می‌گیرد.// ما فقط یه اشتباه کردیم الان مثل یول براینر کچل و دانغار شدیم اونهم چند بارموهامون رو زمستون با ضدیخ شستیم حالا فقط هرروز کلمون رو با روغن زیتون پولیش میزنیم برق میندازیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس