شهید صدر

شناخت اندیشه و مباحث ارائه شده توسط این شهید در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد اسلامی،مبحث اجتماعی و تاریخ اسلام یک ضرورت در دنیای پر چالش کنونی برای جوانان است.

به گزارش مشرق، داشتن هندسه معرفتی برای هر تفکری که ادعای تصمیم سازی و مهمتر از آن نظام سازی در جهان امروز را   داشته باشد یک امر مهم و بی بدیل است.

در ساخت معرفتی از یک تفکر و در واقع نظام مند کردن آن اندیشه حضور اندیشمندان و متفکرین برای ارائه چارچوبهای نظری یک اصل و مسئله غیر قابل انکار است.

بیشتر بخوانید:

تشیع و ساخت فکری آن که حاصل تلاش و مجاهدت ائمه معصومین و پس از آن بزرگواران متفکرین بزرگ شیعی در طول تاریخ است در هر دوره ای از تاریخ با توجه به اصل پویا بودن فقه شیعه نیازمند چنین مردان محکم و استوار از نظر اعتقادی و معرفتی است.

در دوران جدید و با پیش روی مدرنیته در زندگی و قلمروهایی از ساحت جهان که تا پیش از مدرنیته یا اساسا وجود نداشت یا در ید اختیار دین و سنت بود لزوم وجود اندیشمندان شیعی که بتوانند با استحکام نظری و استفاده مبنایی از پویایی فقه شیعه پاسخگوی نیاز بشر جدید باشند صد چندان است.

در این میان و در خلال سالهایی که از تاریخ معاصر و پس از جنگ جهانی دوم میگذرد برخی اندیشمندان چون ستاره ای در این دوران درخشیده اند.

این متفکرین توانسته اند با ایجاد چارچوبهای نظری قوی  از اصول و پاسخگویی ساختارمند به نیازهای دوران جدید قدرت تشیع و فقه را برای حضور در جامعه نشان دهند.

اگر امام خمینی ره را متفکر اصلی احیا حرکت سیاسی و اجتماعی در جهان معاصر بدانیم که قطعا چیزی جز این نیست، شهید علامه سید محمد باقر صدر را نیز باید متفکر اصلی فقه شیعه در حوزه های تخصصی و نظام سازی در جهان آشفته امروز به شمار آورد.

اشارات امام خمینی ره و رهبر انقلاب به توانایی ها و شناخت مستحکم این شهید بزرگوار از نیازمندی های انسان عصر مدرینته به دین و شناخت محکم ایشان از آیات و روایات در جهت تامین نیازهای اسلام برای نظام سازی نشان دهنده بزرگی و عظمت این شهید فقید است.

شناخت اندیشه و مباحث ارائه شده توسط این شهید در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد اسلامی،مبحث اجتماعی و تاریخ اسلام یک ضرورت در دنیای پر چالش کنونی برای جوانان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 0
    تو دانشگاهتون علوم غربی تدریس می کنین، استاد دانشگاتون که نمونه ی بارزش زیباکلامه رسما ایران رو می کوبه تا غرب رو ببره بالا بعد از ضرورت شناخت.... یه چی می گین اخه. ناخوشین؟ برید از پایه شروع کنین، خراب کارها رو هم بندازین بیرون و الا آش همین آشه و کاسه همین کاسه. ضمن اینکه پدر ملت رو با رافت اسلامی دارین در میارین. یعنی با این درجه از روشنی ایی که امروز هست دوست و دشمن مشخص نیست؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس