کد خبر 1059336
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

هزینه درمان در یک خانواده، اگر چه به عنوان یک هزینه روتین و مستمر شناخته نمی شود، اما بخش بزرگی از هزینه ها را شامل می شود. چه خانواده هایی که این هزینه را به پیشگیری در حوزه سلامت اختصاص می دهند و چه خانواده هایی که دچار مشکل یا بیماری می شوند و مستقیماً بخشی از درآمد خود را صرف هزینه های درمان بیماری های مختلف می کنند.

اما در کشور ایران هم مانند سایر کشورها، در صورتی که بیمه درمانی مناسبی وجود نداشته باشد، هزینه های درمان بسیار بالاتر از متوسط و میانگین درآمدی افراد جامعه است. و اگر شخصی بخواهد از جیب خودش، هزینه های درمان را بپردازد واقعاً دچار کمبود منابع مالی خواهد شد.

موضوع دیگر در این زمینه کیفیت خدماتی است که هر فرد در زمینه درمان انتظار دارد. هستند افرادی که در جامعه احتیاج دارند از خدمات با کیفیت بالاتری برخوردار باشند، در حالی که بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی، این کیفیت را ارائه نمی دهند. و این کیفیت مورد انتظار این افراد نیست و علاقه دارند که این خدمات را در یک مرکز درمانی، تشخیصی، آزمایشگاهی یا بیمارستان خصوصی و تخصصی تر تجربه کنند.

بنابراین لازم است که به موضوع هزینه های مرتبط با سلامت به صورت ویژه نگاه شود و برنامه ریزی مناسبی هم برای آن صورت پذیرد. یکی از این برنامه ریزی ها خرید بیمه تکمیلی درمان برای اعضای خانواده است. استفاده از بیمه درمان تکمیلی باعث می شود که شما بتوانید با یک هزینه ثابت و از پیش تعیین شده، در طول یک سال خیال خود را از بابت هزینه های احتمالی در حوزه پزشکی راحت کنید و نیازی به نگرانی بابت پس اندازی مازاد بر آن را نخواهید داشت. همچنین بیمه تکمیل درمان در کنار بیمه های اجباری مثل بیمه خدمات درمانی یا بیمه تأمین اجتماعی، عملاً کیفیت خدماتی را که امکان دریافت آن را خواهید داشت به مراتب بالاتر برده و قطعاً روند درمان را هم تسهیل خواهد بخشید.

تا سالهای قبل، خرید بیمه درمان تکمیلی فقط از طریق شرکت های و سازمان هایی امکان پذیر بود که برای کارمندان خود بیمه درمان گروهی خریداری می کردند و عملاً برای مشاغل آزاد یا شرکت های کوچک امکان خرید این بیمه فراهم نبود.

اما در طی سالهای گذشته شرکت بیمه سامان با ارائه بیمه تکمیلی انفرادی، توانسته است به این بخش از نیاز جامعه هم پاسخ مناسبی دهد. در این بیمه تکمیلی انفرادی سامان شما می توانید به صورت خانوادگی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرید و احتیاجی به بودن در یک گروه بزرگ برای امکان بیمه شدن نیست. همچنین طرح های متنوع در این زمینه این امکان را به شما می دهد که بتوانید با توجه به بودجه ای که به این بخش اختصاص داده اید طرح مناسب با شرایط خود را هم انتخاب کنید. همین قدرت انتخاب، انعطاف پذیر بودن این طرح ها را به ما نوید می دهد.

یکی از توصیه که که کارشناسان این حوزه همیشه داشته اند، این است که با توجه به حساسیت شرکت های بیمه به سلامت افرادی که بیمه می شوند و غربالگری که در این زمینه صورت می پذیرد، حتماً قبل از اینکه مشکل یا بیماری بروز کند، نسبت به خرید بیمه درمان اقدام کنید. چرا که شاید بعد از بروز مشکل، این امکان از شما سلب شده باشد. که این برنامه ریزی می تواند از آینده نگری شما ناشی شود.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس