نیروهای امریکایی (1).jpg

آمریکایی‌ها چند پایگاه کوچک را در عراق تخلیه کرده‌اند و نیروهای خود را به پایگاه‌های بزرگتر انتقال داده اند و حالا این سوال مطرح است آنان چه هدفی را دنبال می‌کنند.

سرویس جهان مشرق؛ در هفته های گذشته، آمریکایی ها با همکاری «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و برخی احزاب سیاسی تلاش گسترده ای را برای به قدرت رساندن «عدنان الزرفی» ، نخست وزیر پیشنهادی خود آغاز کردند.

همزمان با تحرکات آمریکایی ها برای به قدرت رسیدن «عدنان الزرفی»، تلاش برای انجام کودتا در عراق و حمله به پایگاه های بسیج مردمی (جزئیات بیشتر) و تخلیه مراکز دیپلماتیک، واشنگتن خارج کردن نیروهایش از شماری از کمپ های نظامی و پایگاه ها را در دستور کار قرار داده است.

به نظر می رسد، اقدام آمریکا برای خروج نیروهایش از برخی پایگاه های نظامی و تجمیع آنان در پایگاه های بزرگتر در راستای کودتای احتمالی و به حداقل رساندن تلفات صورت گرفته چرا که به شدت از واکنش متقابل نیروهای بسیج مردمی عراق هراس دارد.

آمریکایی ها خوب می دانند که اگر در عراق ماجراجویی کنند و علیه بسیج مردمی اقدامی نظامی انجام دهند، پایگاه های آنان توسط نیروهای مقاومت هدف قرار خواهد گرفت و همین مسئله باعث شده درصدد تخلیه پایگاه های کوچک خود برآیند.
 

روند تحولات میدانی نشان می دهد، آمریکایی ها بیشتر نیروهای خارج شده از پایگاه های کوچک را به پایگاه های نظامی بزرگ خود در عراق از جمله پایگاه های «اربیل و عین الاسد» انتقال خواهند داد تا در تیرراس نیروهای بسیج مردمی نباشند.

به گزارش مشرق، رژیم تروریستی آمریکا به بهانه برقراری امنیت و مبارزه با گروهک های تروریستی، ۱۷پایگاه و چندین کمپ نظامی و آموزشی و مقر مستشاری و مخفی در خاک عراق دارد اما در روزهای گذشته ۶ پایگاه  را تخلیه و نیروهایش را به سایر مقرهای نظامی منتقل کرده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها تاکنون از پایگاه های نظامی «الرمانه (القائم)، القیاره، کی وان، الحبانیه (تقدم)،   نینوا» تخلیه کرده اند و این مقرها را به نیروهای عراقی تحویل داده اند و همچنین در حال تخلیه پایگاه های «ابوغریب» در شرق استان الانبار و «اسپایکر» در شمال استان صلاح الدین و کمپ نظامی «بسمایه» در جنوب بغداد هستند.
 


در ذیل موقعیت جغرافیایی مهم ترین پایگاه های تخلیه شده آمده است:

- «الرمانه» ؛ در شهرک «الرمانه» و نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» و مرزهای مشترک سوریه و شمال غرب استان الانبار واقع شده است؛ منطقه الرمانه از غرب به سوریه و از شمال به استان نینوا متصل می شود.

- «القیاره» ؛ این پایگاه نظامی در جنوب شرق استان نینوا و در نزدیکی مرز استان های اربیل و صلاح الدین واقع شده و جاده راهبردی بغداد - دهوک - ترکیه نیز از نزدیکی این پایگاه می گذرد؛ پیشتر نظامیان آمریکایی در این پایگاه نظامی مناطق جنوب شرقی نینوا، جنوب غرب اربیل، شمال صلاح الدین» را رصد می کردند.

- پایگاه «کی وان» ؛ در ۱۴ کیلومتری حومه شمال غربی شهر کرکوک و در نزدیکی فرودگاه این شهر واقع شده است؛ نظامیان تروریست آمریکایی پیشتر به همراه نیروهای پلیس فدرال و مبارزه با تروریسم عراق در این پایگاه حضور داشتند.

مهم‌ترین پایگاه‌ها و کمپ نظامی رژیم تروریستی آمریکا در عراق


*نیروهای ارتش رژیم تروریستی آمریکا در برخی کمپ های نظامی و آموزشی حضوری اندک دارند که در نقشه اینفوگراف میدانی مشخص نشده اند.
*مقرهای مستشاری و پایگاه های مخفی ارتش رژیم تروریستی آمریکا در نقشه میدانی لحاظ نشده اند.  

- «الحبانیه»؛ این پایگاه نظامی در حد فاصل شهرهای فلوجه و الرمادی در شمال استان الانبار قرار دارد و شامل چند دانشکده نظامی برای آموزش نظامیان است؛ منطقه «الحبانیه» بغداد را به گذرگاه مرزی القائم و سپس سوریه وصل می کند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، نظامیان آمریکایی در ۱۰پایگاه نظامی از جمله «عین الاسد، الرطبه، التاجی، النصر، بلد،   اتروش، باشور، اربیل، حریر و مخمور» حضور دارند و تاکنون خبری در خصوص تخلیه این پایگاه ها از سوی آمریکایی ها اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • F35 US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    اين هواپيماي ترابري كه در تصوير ميبينيد جهت پياده كردن آبرامز ها در عمق خاك ايران استفاده خواهد شد البته پس از انهدام تمامي پدافند ها با موشك هاي كروز .
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      پیادشون کنه تا ترتیبشون رو بدیم!
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      16 74
      ...... مغز
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      30 83
      چند تا سوال داشتم ۱. چند تا تانک قرار با هواپیما بیارن به نظر شما؟ ۲. در کشوری به وسعت ایران کجا میشه از تانک استفاده کرد؟ ۳. تانک بدون نیروی زمینی هیچ ارزشی در معادلات نظامی نداره، قراره اونارو هم با هواپیما بیارن؟ ۴. تا حالا یه هواپیما از نزدیک دیدی؟ ... ۱۳۹۹. فیلم جنگی زیاد میبینی؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      عمق برای ما جاییست که مرده ها را خاک میکنیم، تشریف بیآورند
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      هار هار هار
    • احسان IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      21 80
      تو و ترامپ فیلم هالیوودی زیاد میبینید فک کنم!
    • عبدالله مومن IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      28 59
      بر اتباع مریم رجوی فاحشه که دائما مثل مگس زباله در اطراف پوشک اسهالی او می چرخند . جملگی لعنت باد هههههههههههههههههههه
    • محمد عظیمی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      18 87
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
    • رحیم IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      22 78
      مثل کدوم دفعه. شاید منظورت طبس باشه
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      22 89
      با۴تابالستیک جدید۳۰متری نقطه زن تمام پایگاههای شلیک موشک کروز وآبرامزاتون رومثل عین الاسدپودرسوختگی میکنیم بریزروسوختگیهات سوزشت کم شه...
    • خواب نبین SG ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      12 84
      خواب نبین باشه برو دوباره بخواب
    • کوید1900 IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      13 91
      لابد ماهم نشسته ایم نگاه می کنیم که اونا بیان . حالا فرض کن اومدن ته تهش میشه جریان اون قایقه که ماگرفتیمشون بعد سربازاشون خودشونوخیس کردن
    • یاران ۳۱۳ IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      15 91
      راست می‌گوید این دست پروده‌ی شیطان زیرا بعد از نابودی دشمنان با این هواپیما آبرامزها را در داخل کشورمان پیاده خواهیم کرد و منافقان شیطان صفت مانند همین شخص به نام f35 را به گلوله خواهیم بست تا بدانند هر کسی که رهبرش سید علی باشد فاتح میدان نبرد است. اللهم عجل لولیک الفرج
    • ابوالفضل از تبریز IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      9 48
      طبس یادته ؟
    • ج م IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      3 70
      بیایید تا مادرتون به عزاتون بشونیم بی همه چیز تروریست
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      7 80
      عقب افتاده روانی تو کی هستی؟؟!!!!عباس عبدی؟صادق بدکلام؟پروانه سلحشور؟
    • تمشکال IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      12 80
      F35اگر امریکای تو این قدر قدرت داشت در افغانستان می ماند از سوریه فرار نمی کرد در لبنان تاثیر گذار بود و در یمن به اتفاق سعودی ها خاک برسرنمی شد و اینک درعراق از مقابل گروههای مقاومت جول و پلاس خود را جمع نمی کرد و نمی رفت به عین الاسد تا ببیند در روند انتخابات بغداد تاثیر گذار می شود یا نه ...اگر شکست الزرفی در این کشور کلید بخورد از آنجا هم خواهد رفت ...وF35...شما و امثال شما تنها می مانند!!
    • USA FAKE COUNTRY CH ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      9 75
      دستات تاول نزد خدایی؟ :دی آمریکا هفته ای یه تیکه گوشت میندازه برات اینقدر خوب براش داری دم تکون میدی؟ حالا خوبه یه جایی دم تکون میدی این دم تکون دادنت همه رو آگاه تر می کنه چون اکثر کسانی که سایت های خبری ایرانی رو میخونن دست شما خودفروشا که جلو ارباب بی خاصیت هالیوودیتون خم میشید رو می خونن. مشرق نظرم رو چاپ کن. این ولدِ آمریکایی هرچی فحش میده چاپ می کنی. من که تازه کلی مودبانه گفتم :دی
    • میکروسکوپ IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      1 80
      اصلا از اول ماجرای داعش معلوم بود بوسیله پایگاهای آمریکا عبور و مرور اینا کنترل میشد پیام های اطلاعاتی داده میشد هدف های زمینی از این پایگاه ها به گروهک ها میدادن پهپادها ماهواره ها همواره در گردش بودن تا نیروهای زمینی مقاومت را رصد کنند و در بهترین زمان به داعش منتقل میکردن همین بود که به راحتی این نیروها را محاصره و اسیر میکردن و به سبک هالیوودی سر میبریدن و منتشر میکردن تمام ماجرا همین بود
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      4 65
      f35: در برابر باور 373 ، سوم خرداد ،مرصاد و ...خیلی سوسکی؛ در ضمن خیلی بعیده که آبرامز اصلا بتونه از هواپیما پیاده بشه تازه اگه هم پیاده شد جوانان سلحشور ایرانی با موشک قدرتمند دهلاویه موتور آبرامز و تو را با هم پیاده میکنند.
    • کوروش IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 57
      این پیام آخری《یاران313》 از کمپ پیام داده! عزیزان این نماد و مثال تزویر است.
    • روزبه IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      5 63
      اولا دیگه هیچ جنگ جدیدی اهداف امریکاییهارو محقق نمی کنه چون هزینه های ورود به جنگ جدید چنین اجازه ای نمی ده، آمریکا هر روز داره بدهیش بیشتر میشه، هزینه های جنگ با ایران هم حتما سرسام اورتر خواهد بود، ثانیا واکنش ایران محدود به نیروهای امریکایی نخواهد بود، به خاطرکاهش قمیت نفت اتفاقا احتمال کودتا در عربستان بیشتره تا عراق
    • کارشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      0 1
      امریکا میخواد وعده بهشت خدا را برای یک عده محقق سازد
    • یاران ۳۱۳ IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 3
      جناب آقای کوروش ظاهرا تو از دوستان f35 هستید. جوابی که به f35 دادم بیشتر تو و دوستانت را سوزانده و از این بابت خوشحال نیستم که شما دارید می‌سوزید باید اربابانتان را بسوزانیم و الان نوچه‌های بدرد نخورشان هر چقدر بسوزند برای ما مهم نیست که خوشحال هم باشیم. جناب کروش و f35 یک چیز هم یادم رفت برایتان بازگو کنم بروید روایت های اهل بیت علیهم السلام را بخوانید حالا آنها را باور ندارید بروید پیش‌گویی های نستراداموس را بخوانید ان‌شاءالله با ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف دیگر جای هیچ منافقی روی زمین نیست بلکه زیر زمینه
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      گمون کنم یه جای بعضی ها تو آلبانی و عربستان خیلی سوخته که سعی می کنند با منفی زدن یکم خنکش کنند . بزن اون منفیتو تا خنک شوی
    • خفه IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      بگو پوشک هم بیارند...
  • سوسان IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    10 7
    استان کرکوک و دهوک رو جزو کردستان ترسیم کردی در حالیکه فقط یک سوم این استانهای ترکمن نشین جزو کردستان عراق است و باید دقت کنی که وقتی عراق رو ترسیم میکنی اونرو یکپارچه و یک رنگ ترسیم کنی تو چاه صهیونیست گیر کردی
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 5
    آمریکایی ها شاید از یک طرف احتمال تلفات و خسارات را کم کرده باشند اما از طرف دیگر با این کار و ترسی که دارند قدرت تحرک و شعاع عملیاتی خود را هم پایین آوردند باید طرحی داشت که آمریکایی ها هر پایگاهی که تخلیه نمی کنند دیگر نتوانند به آن پایگاه برگردند .
  • US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    15 16
    قوت آمریکا در آتش قدرتمند و دقیق هوایی و دید ماهواره‌ای و ضعف آن در نبرد نامتقارن زمینی‌ است. بنابرین نیروی زمینی‌ را تقلیل و تجمیع می‌کند و ضربات هوایی‌ را تقویت می‌کند. مقاومت هم باید متناسب با آن عمل کند.
    • 110 IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      11 48
      این دیدگاه جنگ نا متقارن حدود دو دهه پیش که ما تو دانشکده افسری بودیم تمرین های تاکتیکی و تکنیکی داشتیم امریکا را در جنک نامتقارن ظرف یه ماه به زانو درمیاریم ملت ایران را عشقه.
    • DE ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 2
      در جایی که عقاب نباشد عرصه جولانگاه هر خرمگسی مثل آمریکاست، کدام آتش هوایی قدرتمند وقتی پدافند قوی مثل ایران وجود داره که پنهانکاراش رو میشونه یا پودر میکنه
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 6
      ۱۷:۲۰ نه بابا تو چقدر مخ نظامیت بالاست با اون دانشگاه افسریت تا حالا هم اگه پودر نشدید چون ملت بدبخت ایران را سپر خود قرار دادین.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    7 5
    هدفشان حمله به ایران است ، البت به بهانه پاسخ عراقی ها ایران را مقصر قلمداد میکنند ..اسرائیل هم حرکت ترور را راه میاندازد .، و عربهای اونر خلیج فارس هم به بهانه کمک ایران به یمن ، مثلا خیا لاتی علیه ایران دارند .. پابگاههای مستقر در کویت و اذربایجان و افغانستا ن به منظور ترور اموزش دیده اند .. خلاصه داعش و طالبان و القاعده .. در عراق و سوریه د رپایگاههای امریکا مستقر شدهاند همه ااینا رو گفتم ، که بگم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند تنها کاری که خواهد کرد ، این اصلاح ناطلبان و منافقین و سلبریتی ها را به مردم معرفی میکند ، که پاسپورت بدست ، به سوی اربا بشان صف کشیده اند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 3
    قرصای اینو کی دوباره برداشته، باز هذیون گفتنش شروع شده!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 4
    یعنی احمقن برن داخل تله بعد حمله کنند راحت میشه نابشودون کرد چرا انقد دشمن گنده میکنید توی این وضیعت کرونا احمق حمله کند حشدالشعبی یعنی انقد عرضه نداره هزارتا کاتوشا شلیک کنه امریکایی ها بیمیرند
  • بیسیمچی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 2
    با سلام خدمت همه عزیزان. بی تردید وقایعی در حال رخ دادن است. این همزمانی عقب نشینی تاکتیکی استکبار با همه گیری کرونا و نزدیک شدن زمان انتخابات بایستی تمام هشدارها را برای همه ی آحاد محور مقاومت روشن و فعال کند. که شکر خدا شنیده ها حاکی از هوشیاری مقاومت مقدس است. بی تردید تحرکات شیطان بی علت نیست . قول اون دوستمون رو به شدت می پسندم که فرمودن دشمن می خواهد روی قوای هوایی مانور داده و نیروهای زمینی را از مهلکه خارج کند. پاتریوت هم جهت حفاظت احتمالی از پرتابه های محور مقاومت در صورت اقدامات موشکی استفاده خواهد شد. به هر ترتیب باید گوش به زنگ بود. استکبار که عرصه را خالی از حضور سردار سلیمانی عزیز می بیند هر آن ممکن است ناغافل دست به اقدام جدی بزند. البته ما با شوقی وصف ناشدنی منتظر نبردی جانانه با استکباریم. شخصا مشتاقم که بعد از به هلاکت رساندن صدها راس از کفار مستکبر ، در این راه خون خود را نثار کنم.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 66
    برده های اسراییل دست از پا خطا کنید آنجایی را که دوست دارید به آتش می کشیم.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 0
      فعلا که واقعیت چیز دیگه ای هست و اسرائیل داره هر روز شما را به اتش میکشه واقعا دیگه خیلی پرو هستید من نمیدونم مشرق با چه رویی کامنت شما احمقها را نشر میده در احمق بدون خودشم شکی نیست.
  • نظر IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    10 79
    آمریکا گور پدر F35 خندیده
    • واقع بین IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 0
      این حرامزاده ها فعلا در شرایط حمله نیستند . انشالله کرونا نابودشان خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس