توزیع 150 هزار بطری محلول ضدعفونی

تا امروز ۳۱۰ هزار بطری الکل در این شرکت دانش بنیان تولید شده است و امروز در ۲۰ استان کشور و ۲۰ بیمارستان تهران توزیع خواهد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در مراسم آغاز به کار مرحله دوم توزیع ۱۵۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده که توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه هولدینگ HNT تولید شده گفت: شرکت HNT شامل ۱۴ شرکت دانش بنیان است که ۵ شرکت دانش بنیان زیرمجموعه این هلدینگ به صورت مستقیم در بحث مقابله با کرونا مشارکت جدی داشتند که امروز شاهد افتتاح قطعی و رسمی اولین خط تولید آن بودیم که بخش قابل توجه آن به صورت اهدا و بدون دریافت وجه در تهران و سایر استان‌ها توزیع خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ دستگاه وانت نیسان در حال بارگیری این محلول‌ها هستند که بلافاصله توزیع کشوری آن از جمله تهران آغاز خواهد شد.

وی همچنین گفت: امروز شاهد افتتاح اولین فاز این خط تولید هستیم که مواد ضد عفونی کننده با استفاده از موادی با کیفیت بالا و حداکثر استانداردهای مطلوب و رعایت سرعت عمل که مسائل بهداشتی هم در آن کاملا رعایت می‌شود تولید می‌گردد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این محصولات به دلیل اینکه ماحصل یک اقدام دانش بنیانی است از حداکثر اصالت و کیفت لازم برخوردار است گفت: نکته مهم این است که شاید این مجموعه‌ای که آن را در قواره یک کارخانه تولیدی میبینیم در کمتر از ۷ روز راه اندازی شده ولازم است که از مدیران شرکت HNP و عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کنم.

وی افزود: بخش‌های عمده‌ای از توزیع و رفع موانع مربوطه و اقدامات لجستیکی بدون تلاش شبانه روزی عزیزان ما در سپاه پاسداران میسر نبود و باید از آن‌ها تشکر ویژه داشته باشم که با کمک شایان توجه خود به این هلدینگ موجب شدند که به صورت زایدالوصفی شاهد تحقق عملیاتی این پروژه باشیم.

زالی در ادامه با تاکید بر اینکه این زنجیره تولید مستنرا به فعالیت خود ادامه خواهد داد گفت: در روزهای آتی هم با همین شتاب اقدام به تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده خواهد شد و در هفته آینده نیز بخش دیگری از شرکت‌های دانش بنیان ذیل همین هلدینگ و با کمک سپاه پاسداران مشارکت جدی در تولید ماسک N۹۹ و N۹۵ خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ماسک N۹۹ بالاترین کیفیت را در زمینه جلوگیری از این ویروس دارد و خوشبختانه خبر دادند که هفته آینده شاهد افتتاح فاز دوم مشارکت این هلدینگ در بحث کرونا خواهیم بود و وعده دادند که در زمینه تولید ایزوپروفیل الکل که در مجموعه عسلویه در حال تولید آن هستند که این به دلایل خاص فنی احتمالا تا ۲۰ روز آینده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: اقدام دیگری که این هلدینگ انجام داده توزیع ۵۳ عدد کمپرسور اکسیژن بوده که همه کارهای فنی آن توسط همین شرکت انجام شده است و خوشبختانه به دلیل اینکه ما در حال حاضر نیاز مبرم به دستگاه اکسیژن ساز داریم این اقدام بسیار نوثر بوده است و ۱۷ مورد دیگر هم در شرف توزیع است، بنابراین تولید اکسیژن سازها به عنوان ابزار بسیار ضروری جای تشکر دارد.

معاون وزیر بهداشت دباره محموله‌های در حال توزیعدهم گفت: ۵۰۰ هزار قلم محلول ضد عفونی کننده در احجام متفاوت بارگیری شده و امروز توزیع خواهد شد و در کل کشور به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

تولید ۵۰۰ هزار بطری الکل توسط شرکت های دانش بنیان

در ادامه این برنامه سردار عبدالهی معاون سلامت، بهداشت و دفاع زیستی سپاه ناجا با حضور در مرحله دوم توزیع ۱۵۰ هزار بطری محلول ضدعفونی دست بر پایه الکل که توسط یک شرکت دانش بنیان راه اندازی شده و به صورت رایگان به ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی در ۲۰ استان و ۲۰ بیمارستان شهرستان‌های استان تهران توزیع می‌شود اظهار کرد: ۵۰۰ هزار بطری الکل در بیمارستان‌های مختلف کشور توسط مجموعه سپاه پاسداران تولید شرکت دانش بنیان بنیان تولید در تمام بیمارستان‌ها توزیع شده است؛ و در روزهای آینده ۵۰۰ هزار بسته الکل دیگر نیز تولید خواهیم داشت تا نیاز بیمارستان‌ها را به الکل برطرف کنیم. از طرف دیگر خط تولید ماسک N۹۵ و N۹۹ ماسک‌هایی هستند که صد در صد فرد را ایمن می‌کند نیز روزانه ۲۵۰ هزار عدد تولید خواه  شد و به شکل رایگان در اختیار کادر پزشکی و مراکز درمانی کشور قرار خواهد گرفت.

عبداللهی در ادامه بیان کرد: بیمارستان‌های که احتمالا به الکل و ماسک نیاز دارند می‌توانند نیازهای خودشان را به مجموعه سپاه اعلام کنند و ما با برنامه ریزی که داریم این وسایل را در خدمت مدافعین خط اول مبارزه با کرونا قرار می‌دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: این مواد رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده می‌شود و علاوه بر الکل ۷۰ درصد بکار رفته در آن‌ها از گلیسرین استفاده شده تا دست‌ها نرم بشوند و مشکلی برای پوست‌های خشک به وجود نیاورند. این کار شرکت‌های دانش بنیان تا پایان کرونا به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد.

عبدالهی درباره میزان نیاز وزارت بهداشت نیز گفت: وزارت بهداشت نیازمندی خود را به ما اعلام کرده است و هر زمانی که نیاز داشته باشند به هر میزانی که بخواهند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. چون یک جهاد عمومی در تولید کلان کشور رخ داده است. هر زمانی که وزارت بهداشت تقاضای این مواد را از ما داشته باشد نیاز آن‌ها را کاملا برطرف می‌کنیم.

توزیع ۳۱۰ هزار بطری الکل رایگان توسط شرکت های دانش بنیان

سبحانی مدیر عامل شرکت‌های دانش بنیان HNT در این مراسم گفت: هلدینگ HNT مشتمل بر ۱۴ شرکت دانش بنیان است و ۶ هزار ۵۰۰ نفر نیرو دارد که ۵ شرکت از این مجموعه خط تولید خود را در راستای مبارزه با کرونا تغییر داده اند. ما در این شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌هایی وارد شده ایم که بسیار ضروری بوده است.

وی در ادامه گفت: با حمایت سپاه کار را شروع کردیم و ظرف ۵ روز کارخانه را وارد مرحله تولید کردیم و مواد اولیه نیز توسط سپاه در اختیار ما گذاشته شد. از روزی که شروع کرده ایم حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار بطری الکل تولید کرده ایم و در مناطق قرمز و حساس کشور توسط سپاه توزیع شده است.

سبحانی در ادامه گفت: تا امروز ۳۱۰ هزار بطری الکل در این شرکت دانش بنیان تولید شده است و امروز در ۲۰ استان کشور و ۲۰ بیمارستان تهران توزیع خواهد شد. ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار بطری الکل امروز توزیع می‌شود و تا یک میلیون بطری الکل به صورت رایگان تولید خواهد شد. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مسیر به ما بسیار کمک کردند.

تولید ژنراتورهای اکسیژن ساز توسط شرکت های دانش بنیان

علیرضا مهر صادقی نایب رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان HNT گفت: هم اکنون ۵ شرکت ما به صورت فعال در زمینه مبارزه با کرونا فعالیت کرده است که یکی از این شرکت‌ها در زمینه تولید ژنراتورهای هوا ساز شروع به فعالیت کرده است. به این دلیل که ویروس کرونا ریه‌ها را درگیر می‌کند و مصرف اکسیژن بیمارستان‌ها را به شدت بالا می‌برد.

صادقی ادامه گفت: شرکت ما اقدام به ساخت این دستگاه کرد و کارکنان به صورت سه شیفت اقدام به تولید این ژنراتورها کرد و توانستیم ۵۰ بیمارستان را به این وسیله تجهیز کنیم. تا دو هفته دیگر نیز ۲۵ پکیچ دیگر آماده و به بیمارستان‌ها ارسال می‌کنیم.

زاهدی: کرونا یک نوع جنگ بیولوژیک است

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بازدید از یک شرکت دانش بنیان که اقدام به تولید مواد ضد عفونی کننده و توزیع رایگان آن در شرکت‌های دانش بنیان کرده است گفت: پایه و اساس شرکت‌های دانش بنیان بر اساس فعالیت جوانان است. در سال ۸۷ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را به مجلس بردیم. در سال ۸۷ هنوز جایگاه شرکت‌های دانش بنیان برای کسی شناخته شده نبود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه خوشبختانه این قانون تصویب شد اظهار کرد: اقتدار کشور ما در حوزه‌های مختلف مخصوصا در حوزه دفاعی مدیون شرکت‌های دانش بنیان است و امروز هم که کشور ما با کرونا درگیر شده که یک نوع جنگ بیولوژیک و یا جنگ ناخواسته بیولوژیک است شرکت‌های دانش بنیان ما به صحنه وارد شده اند. این شرکت دانش بنیان در کمتر از یک ماه یک مجموعه بزرگ را برای تولید مواد ضد عفونی کننده، الکل و تولید ماسک راه اندازی کرده است.

زاهدی اضافه کرد: باید قدردان شرکت‌های دانش بنیان باشیم و از آن‌ها حمایت کنیم. پایه اساسی جهش تولید در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد فناوری هاست.

محدودیت تردد بین استان‌ها تا ۳۰ فروردین ادامه دارد

سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور ناجا نیز در این مراسم گفت: این بیماری دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است به طوری که بعضی از کشورها در حال حاضر وضعیت بحرانی دارند. این اقدامی که در کشور ما صورت گرفته حاصل یک کار تیمی است که افراد بسیج شدند و با یک کار جهادی کاری کردند که در حال حاضر وضع ما از خیلی از کشورها بهتر است.

وی همچنین گفت: این اتفاق به خاطر اقدامات فرابخشی و هم افزا در جهت مبارزه با کرونا رقم خورده است. نمونه بارز این دست اقدامات همین حرکتی است که این شرکت دانش بنیان با همکاری سپاه پاسدارن آغاز کرده و مبادرت به تولید انبوه مواد ضدعفونی و ارسال به همه مناطق نیازمند کشور کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این محلول‌ها رایگان به دست مردم می‌رسد گفت: زحمات کادر درمانی بر هیچ کس پوشیده نیست، پزشکان و پرستارانی که جانانه و با ایثار در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و مدافعان سلامت کشور شدند، اما نباید از زحمات بخش‌های دیگر که در جهت قطع زنجیره انتقال کمک کردند غافل شویم.

وی افزود: تلاش‌های خیلی زیادی انجام گرفته و ما امیدوار هستیم که با این تلاش‌ها کشور به زودی از این بحران خارج شود و همه مردم به زندگی عادی خود بازگردند. زندگی و کسب و کار بسیاری از مردم تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته و امیدواریم که با کمک خداوند کشور از این بحران خارج شود.

تیموری در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای وضعیت راه‌های کشور اندیشیده شده گفت: امروز ابلاغیه‌های جدیدی از سوی ستاد مبارزه با کرونا صادر شد و مقرر شد که محدودیت‌ها برای تهران تا ۳۰ فروردین ادامه داشته باشد، اما بقیه استان‌ها از ۲۳ فروردین می‌توانند کسب و کارهای خود را به صورت عادی از سر بگیرند.

وی با اشاره به مشخص شدن ساعات کاری ادارات گفت: دو سوم کارکنان هر اداره باید در محل کار ادامه داشته باشد و این بر روی ترددها تاثیر خواهد گذاشت.

تیموری با اشاره به اینکه تا امروز ما نسبت به مدت زمان مشابه کاهش ۶۰ درصدی را داشتیم، اما در روز ۱۶ فروردین نسبت نسبت به روز قبل افزایش ۱۵ درصدی در تردد محورهای مواصلاتی داشتیم و قطعا در روزهای آینده به همین منوال ضرب آهنگ افزایش ترددها نمایان خواهد شد.

وی افزود: محدودیت تردد بین استان‌ها تا ۳۰ فروردین همچنان در تهران برقرار است و متخلفان طبق آنچه که پیش از این گفته شد مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه شده و خودروی آن‌ها به مدت ۱ ماه توقیف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    چقدر نزدیک و شانه به شانه نشسته اند فاصله اجتماعی 2 متر است این فاصله اشتباهی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس