ویژه های مشرق 17 فروردین

خوشبینی به آمریکا و فقدان خودباوری رویکرد خسارت باری است که در سال‌های اخیر نتایج خود را نشان داده است از کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم تا بی‌احترامی به پاسپورت ایرانی.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** با رفع حصر،می توانیم کرونا را شکست دهیم

روزنامه آرمان و روزنامه همدلی در شماره امروز به نامه جمعی از فعالین فتنه 88 و ضدانقلاب خارج نشین درباره لزوم رفع حصر با توجه به شیوع کرونا پرداختند.

در بخشی از این نامه که امضای سعید حجاریان، مصطفی تاجزاده، فائزه هاشمی، شهیندخت مولاوردی، شهاب الدین بی مقدار، اکبر ترکان، عبدالله رمضان زاده، پروانه سلحشوری، جمیله کدیور، محسن میردامادی، علی تاجرنیا، محسن صفایی فراهانی، الیاس حضرتی، فیض الله عرب سرخی و...در پای آن وجود دارد، آمده است:«ویروس کرونا،طعم حصر خانگی خودخواسته و البته بدون محرومیت از حقوق و آزادی‌های اولیه زیست انسانی از جمله ارتباط با دیگران را به همه ما چشانده، اما متاسفانه مقامات عالی را به‌صرافت رفع حصر محصورین (دکتر زهرا رهنورد، مهندس میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی) نینداخته و تلاش‌های برخی مسؤلان و نیز پیگیری‌های دلسوزان کشور به شمول نامه اخیر زندانیان سیاسی رژیم گذشته در این زمینه هنوز به نتیجه نرسیده است».

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «پرواضح است که نمی‌توان در این مختصر، نسخه‌ای شفابخش برای اقتصاد رنجور ایران ارائه داد، چنانکه نمی‌توان لوازم و مقتضیات برون‌رفت از تحریم‌های ظالمانه را تشریح کرد و حتی از روش‌های حکمرانی به‌سامان سخن گفت. باوجوداین معتقدیم در شرایط خطیر کنونی می‌توان و باید بر جلب رضایت عمومی و تحکیم «همبستگی اجتماعی» تاکید و به سوی «همدلی ملی» حرکت کنیم...رجاء واثق داریم هر نوع پیام و اقدام مثبت حکومت، می‌تواند نشانه‌ای امیدبخش از تحقق فردایی بهتر برای جامعه، به‌ویژه نزد شهروندان معترض و نگران آینده کشور تلقی شود و بر ظرفیت و توان ملی در مواجهه با مشکلات و بلایا بیافزاید».

در شرایطی که وزارت بهداشت، کادر پزشکی و پرستاری، سپاه، ارتش، بسیج، گروه های جهادی، مساجد، هیات مذهبی، تشکل های مردم نهاد و...همگی دست به دست هم دادند تا بحران کرونا را پشت سر بگذاریم، کاسبان سیاسی برای اهداف قبیله ای خود دست به کار شده اند.

اصلاح طلبان تبحر خاصی در کاسبی سیاسی از وقایع مختلف دارند. از زلزله و سیل تا سقوط هواپیما و کرونا.

این در حالی است که کاسبی سیاسی برای اهداف قبیله ای، از جمله اقداماتی است که هیچ نسبتی با اخلاق و شرافت ندارد.

مطرح کردن مسأله رفع حصر و تقلای اصلاح طلبان برای امتیازگیری در حالی است که در ماجرای خیانت نابخشودنی فتنه ۸۸، سران فتنه با دامن زدن به دروغ تقلب در انتخابات، تحریک به آشوبی کردند که سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس سالها برای آن تدارک دیده بودند و انتظارش را می‌کشیدند. فتنه‌گران حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را مورد هتک حرمت قرار دادند و خیانت بزرگی را مرتکب شدند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود. چنین خیانتی در حکم بغی و محاربه است و مجازات آن روشن است؛ در عین حال سران فتنه صرف‌نظر از اینکه نظام برای خیانت آنها چه مجازاتی را در نظر بگیرد، موظفند از نظام و مردم عذر تقصیر بخواهند.

** حناچی: تحریم های آمریکا وضعیت ایران را بحرانی کرده است!

روزنامه همشهری در مطلبی، یادداشت «پیروز حناچی» شهردار اصلاح طلب تهران در روزنامه انگلیسی گاردین را منتشر کرد.

پیروز حناچی در این یادداشت نوشت:«در ایران، مدیران شهری با یک بحران بی سابقه بهداشت عمومی روبه رو هستند. ارقام نشان می دهد ۳۱۶۰ نفر تا ۲ آوریل از این بیماری فوت کرده اند و بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. میزان ابتلا هنوز کند نشده است و بسیاری از مبتلایان در تهران هستند، شهری که من شهردار آن هستم».

حناچی در ادامه نوشت:«بدون تردید مواردی وجود دارد که ما می توانیم مانند همه کشورهای دنیا متفاوت عمل کنیم؛ اما ما تحت شدیدترین رژیم تحریم تاریخ قرار داریم. تحریم ایالات متحده نه تنها شرکت ها و اشخاص آمریکایی را از انجام تجارت قانونی با همتایان ایرانی منع می کند، بلکه با توجه به اینکه این تحریم ها فرامرزی است، همه کشورها و شرکت ها نیز برای انجام فعالیت های قانونی با ایرانیان، حتی در رابطه با فروش دارو مورد ارعاب قرار می گیرند. در نتیجه، توانایی من و همکارانم در فراهم کردن زیرساخت های بهداشتی، لجستیکی و سایر موارد ضروری برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما هر روز این خسران را تجربه می کنیم».

شهردار اصلاح طلب تهران در بخش دیگری از این یادداشت نوشت:«امتناع دولت دونالد ترامپ از متوقف کردن جنگ اقتصادی خود علیه ایران مستقیما مانع تلاش های ما برای مقابله با ویروس می شود که هیچ مرزی نمی شناسد...اگر رهبران جهانی نتوانند از فرصت برای پذیرش تغییر استفاده کنند، همه ما همچنان در برابر بیماری های واگیردار، فاجعه زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدیدهای مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود».

شیوع ویروس کرونا، هیبت پوشالی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه را در هم شکست. اکنون آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا با بحرانی جدی مواجه شده است. آمریکا از یکسو رکورددار آمار مبتلایان به کرونا در جهان است و از سوی دیگر، تصاویر پوشیدن کیسه زباله بجای لباس ایزوله و تجمعات اعتراض آمیز پرستاران به دلیل کمبود اقلام بهداشتی، رسوایی بزرگی برای این کشور مدعی ابرقدرتی به وجود آورده است.

علاوه بر این، غارت فروشگاه ها توسط مردم و در ادامه صف های طولانی برای خرید اسلحه در آمریکا، تصویری بدون روتوش از «غربِ وحشی» نمایش داد.

در این سوی میدان، مجاهدت شبانه روزی مدیران وزارت بهداشت، کادر پزشکی و پرستاری و کارکنان مراکز درمانی موجب شد تا ایران رکورددار بهبودیافتگان کرونا در جهان باشد. طراحی کیت تشخیص کرونا با تکنولوژی کاملا ایرانی، راه اندازی کارگاه های متعدد ساخت ماسک و لباس ایزوله توسط سپاه و ارتش، ضدعفونی کردن معابر شهری توسط جوانان بسیجی، توزیع اقلام بهداشتی و بسته های اقلام خوراکی برای خانواده های کم بضاعت توسط پایگاه های بسیج، هیات مذهبی و مساجد و...جلوه هایی امیدبخش از عزم مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا را نمایش داد.

همچنین رفتار متمدنانه مردم کشورمان در خرید اقلام ضروری و در ادامه، رفتار بسیار صحیح مردم در روز طبیعت(13 فروردین) و عدم حضور در پارک ها و بوستان ها، جلوه ای دیگر از رفتار اسلامی و ایرانی را به نمایش گذاشت.

در این میان، ترامپ که به دلالی و حقه بازی مشهور است، تقلا کرد تا با کاسبی از کرونا، باب مذاکره با ایران برای برجامیزه کردن مولفه های قدرت کشورمان را بگشاید. وی با ژستی مضحک با انکار وضعیت بغرنج آمریکا در مواجهه با کرونا، مدعی شد که ایران با بحران مواجه شده و آمریکا حاضر است برای عبور ایران از بحران به کمک بیاید!

اما متاسفانه اشخاصی همچون حناچی، چشم های خود را بر واقعیات بدیهی بسته و با ارسال پالس ضعف به طرف مقابل، خواسته یا ناخواسته در پازل دشمن بازی می کنند.

خوشبینی به آمریکا و فقدان خودباوری، رویکرد خسارت باری است که در سالهای اخیر نتایج خود را نشان داده است، از کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم تا بی احترامی به پاسپورت ایرانی و اخراج و بازداشت دیپلمات های ایرانی!  

** جعفرزاده ایمن‌آبادی: قالیباف فقط اسمش بزرگ است

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«سیاسیون ما در عالم سیاست بزرگ نشدند و فقط اسم‌ها بزرگ شد و نه افراد. البته آدم‌های بزرگی داشتیم که در گذشتند و برخی در خلوت نشسته‌اند. من توانم بگویم احمد توکلی، صادق زیباکلام، علی مطهری آدم‌های بزرگ سیاسی‌اند، چراکه از خیلی از چیزها گذشتند و خیلی از چیزها برای اینها حل شده است. البته یکسری افراد داریم که بزرگ نشدند قصد توهین ندارم اما وقتی اخبار آقای ضرغامی یا گاه صحبت‌های آقای قالیباف را می‌بینم، نگران می‌شوم».

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه گفت:«دنیا با آمدن آقای روحانی به سمت کاهش تنش، ارتباطات و... تمایل پیدا کرد و یک اقبالی ایجاد شد. شاید اکنون که فکر می‌کنم می‌گویم که همه استفاده‌ها را از آن مقطع(دولت اوباما) نبردیم. کاهش تنش خارجی در 4 سال اول خیلی کم بود. کما اینکه وقتی دلواپسان دیدند که کاهش تنش خارجی یکی از عوامل موفقیت دولت محسوب می‌شود شروع به افزایش تنش‌ها کردند...در 4 سال اول دولت آقای روحانی شانسی آورد که دولت اوباما در آمریکا روی کار بود. دولت اوباما برای ما فرصت بود که دلواپسان اجازه ندادند از این شانس استفاده کنیم».

 یکی از تفاوت های بارز روحانی و قالیباف، در «کارنامه» است. به همین خاطر، طیف اصلاح طلب از یکسو، با این ادعا که «منتقدان دولت، مانع از بهره مندی از فرصت دولت اوباما شدند»، بر کارنامه غیرقابل دفاع و ضعیف روحانی سرپوش گذاشته و از سوی دیگر، با ادعاهایی همچون «قالیباف فقط اسمش بزرگ است»، سعی در کوچک نمایی خدمات قالیباف هستند.

اما، نه انداختن تقصیرها به گردن منتقدان، برای روحانی کارنامه پربار می سازد و نه توهین به قالیباف، کارنامه او را در نزد مردم و افکارعمومی پاک می کند.

کم تحرکی در بدنه دولت، ارتباط ضعیف با مردم، رویکرد منفعلانه در سیاست خارجی و چیدن تمام تخم مرغ ها در سبد برجام از جمله جدی ترین نقاط ضعف دولت روحانی است.

از سوی دیگر، پرتحرکی و ارتباط قوی با مردم و نتیجه تحسین برانگیز مدیریت جهادی، از نقاط قوت کارنامه قالیباف است.

حملات روزافزون اصلاح طلبان به قالیباف به این دلیل است که همانطور که کارنامه خالی شهرداری اصلاح طلبان در قریب به سه سال اخیر با کارنامه پربار قالیباف مقایسه شد، قطعا در ماههای آینده، کارنامه اصلاح طلبان در مجلس دهم با کارنامه قالیباف و نمایندگان جوان و انقلابی مجلس یازدهم نیز در نزد افکارعمومی به قضاوت گذاشته خواهد شد.

با این حساب، علت اصلی فحاشی و توهین های روزافزون به قالیباف، کاملا روشن است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    70 13
    تنها راه حل برای حل بحران کرونا پاکسازی کشور از اصلاح طلبان خائن است
    • فرید IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      31 6
      قوه قضاییه باید فورا ... های امضا کننده این نامه رو دستگیر و به هر کدوم پانصد ضربه شلاق بزنه تا دیگه هوس این جور غلط ها به سرشون نزنه، اگر از اول با اینها با زبون کتک برخورد میشد اینطور هار نمیشدن
    • سید IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      19 4
      هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!!!
    • سید IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      15 4
      هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!!
    • DE ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      2 2
      دواعش وطنی
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      4 1
      محاکمه و اعدام سران فتنه 88 به جرم تهدید امنیت ملی و خیانت به کشور یک مطالبه عمومی است و باید محقق شود.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    45 17
    بعد از کرونا پاکسازی کشور از اصلاح طلبان خائن به ایران زمین است
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      30 1
      ایشاالله. اوففففــــ چه شود. چه رقصی کنم تو خیابون :)))))))))
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    36 13
    مرده شور ببره هیکل امضاء کنندگان تین نامه را که تعدادی از آنها از فتنه گران شناخته شده هستند
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      23 4
      غلط کردن باید همونجا بمونن تا بپوسن، اینام زر زیادی بزنن می فرستیمشون پیش همونا..
    • رضا IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      4 12
      مرده شور هیکل خودت رو ببره که پر از عقده ای
  • F35 US ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    3 23
    محكوم به انتخاب هستيد : گزينه شماره 1 : مذاكره با مقامات ما / گزينه شماره 2 : مذاكره با نيرو هاي دلتافورس ما / گزينه شماره 3 : مذاكره با ناوگروه ها و F35 هاي ما .
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      16 5
      نه من قبولم نیست، فقط تو عین الاسد مذاکره کنیم، تو رو خدا. جان من. باشه؟ دمت گرم. بوس
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      22 1
      شما هم سه تا گزینه دارین: 1) گم کردن گور از منطقه بصورت عمودی بدون پوشک. 2) گم کردن گور از منطقه بصورت نیمه افقی و زخم و زیلی با پوشک سالم. 3) گم کردن گور از منطقه بصورت افقی تو Body bag با پوشک و محتویات پو‌شک تیکه پاره!
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      10 1
      اف سی و خورده ای داداش خدا وکیل یه چی بهت می گم نه نگو. من الان واقعا خسته ام بود می خواستم یکم دراز بکشم، این نظرت رو خوندم کلی سرحال شدم، حسابی خندیدم. می شه هر روز بیای نظر بذاری؟ خواهش می کنم. خیلی خوبی پسر، واااایی این آخرشهههه
    • فرید IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      17 1
      منظورت دقیقا کدوم ناوتونه ؟ همون که هزار و پونصد تا از ملوان و ها و نوی مرین ها و خلبان هاش با کرونا آب دماغشون آویزون شده و مشغول فینگ فینگ هستن ؟!
    • FR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      14 1
      چه غلطا ....گزینه همیشگی مرگ بر آمریکا ! مزدوران که امشی میشن.....
    • SE ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      1 0
      جوجه! دفعه پیش پررویی کردید زدیم عین الاسد این بار میزنیم عینا وسط که تا عمقت جر بخوره
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      0 0
      شما هم یک راه بیشتر ندارید بردگی برای اسراییل کودک کش
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    22 15
    :)))))))))) نه تورو خدا رفع حصرشون نکنین بذارین تو قرنطینه بمونن، میان بیرون می گیرن می رن به درک خدایی نکرده
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    23 10
    حناچی تو اون موقعی که کرونا نبود و بحران اینچنینی مثلا چه غلطی کردی که الان بحران زده شدی نمی تونی کار کنی؟ جز اینکه اسم شهدا رو از کوچه ها پاک کردی یه دستاورد دیگه رو هم بگو. :/
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    14 1
    مهندس موسوی منظورش همونه که مهندسی تقلب تو انتخابات رو انجام داد؟ بعدش به وسیله ی همین بیانیه نویسان زمینه ی کشتار از مردم ایران رو فراهم کرد؟ حالا اینو ولش کن حجت الاسلام والمسلمین کروبی دیگه کیه؟!!!!!! عَه!!!!!
  • رضا IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    5 3
    كارنامه اى با ٥٤ هزار ميليارد بدهى ! خدائيش خيلى اعتماد به نفس داريد !
  • FR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    8 1
    حالا که همه باید خانه نشین شوند این سه تا تحفه باید رفع حصر شوند تا شور وامید به جامعه بر گردد ؟! این عتیقه ها براشون بیرون بیشتر خطر داره !
  • فتنه گر شناس IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    6 1
    فتنه‌گران حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را مورد هتک حرمت قرار دادند و خیانت بزرگی را مرتکب شدند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود. چنین خیانتی در حکم بغی و محاربه است و مجازات آن روشن است؛ در عین حال سران فتنه صرف‌نظر از اینکه نظام برای خیانت آنها چه مجازاتی را در نظر بگیرد، موظفند از نظام و مردم عذر تقصیر بخواهند.
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    3 0
    بسم الله باسلام.نحله فتنه گران براندازی طلب در انتهای چرندیات خود درباب حصر نوشته اند((شهروندان معترض))ورود ویروس های مختلف حرام خواری معیشتی و رفتاری و فکری چنان شخصیت بی مقدار افراد این گروهک منافق را آلوده و منحرف ساخته که حتی تصور تغییر ذات این نفوذی های دشمن محال است البته وجود چاه و دره هم راهنماست برای سالکان مسیر بشرط تلاوت امام حق حفظه الله تعالی والسلام شهرک اندیشه.
  • ۱۲۵ IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    5 0
    آقای جعفر زاده ایمن آبادی به توهین های چاله میدونی روی آورده.
  • سارا IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    6 1
    از آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضاییه میخواهم که این مسئله مهم را بررسی کند " آیا شهردار تهران حق دارد به دشمن اعلام ضعف و عجز کند آیا در هر کشور دیگری بود با نوشتن چنین نامه ای به دشمن اورا اخراج و حتی دستگیر نمیکردند"
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    5 0
    خدایا آخه چقدر من حالم از این اصلاح طلبا بهم میخوره. آخه چقدر اینا کاسه لیس اجنبی اند .خدایا اینا رو (به استثنا بعضی هاشون) با دشمنان اسلام تو روز قیامت محشور کن
    • زهرا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      0 0
      منم از امثال تو حالم به هم میخوره.
  • DE ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    4 0
    این ویروس های شناخته شده حامیان خیانتکاران و حامیان جریان جاسوسی دشمنان مردم ایران حصر پزشکی را با حصر ویروس هایی که پایشان زنگونه مرگ بسیاری بی گناه وصله این رو فراموش کردند که مقایسه بی جایی کردند. کسی که فتنه گری کرده باید مجازات بشه. این اقایان و خانم ها چون خود بی عرضه و بی تدبیر بودند و کارنامه سیاه ناکارامدیشون درپیش روی مردم هست. با حمایت از عاملان جاسوسی و توطئه کارنامه شون رو سیاهتر کردن. از خائنین و یاری کنندگان بی شرف سرویس های ایران ستیز بیرازیم. سران فتنه باید اعدام می شدند تا درس عبرت برای بقیه خائینن بشه. تا بیشتر ازاین زبان درازی نکنند و خواسته های نامعقول نداشته باشند. دستگاه قضائی لازمه یک دادگاه خاص برای سیاسیون خائن و فتنه گر همراه با سرویس های صهیونیستی و سازمان سیا جاسوسی و مفسدین اقتصادی و کارشکن ها که چوب لای چرخ استقلال و پیشرفت کشور میگذارند تشکیل بده. دادگاهی علنی تا همه مردم ایران ببینند این خائننن اسلام ستیز و ایران ستیز چگونه به حقوق و امنیت تک تک ایرانیان تعرض کردند.
  • توپانی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    6 0
    آقایان اصلاحاتی چیزی به سرتان نخورده آخه هرننه قمری می دانددراین شرایط آزادی این سه پیرمردوزن ممکن است جانشان به خطربیفتدآن وقت خررابیاروباقالی بارکن .می شوندپیراهن عثمان؟؟؟!!! اکثرمقالات ونوشته های شمایامذاکره باارباب حلقه (آمریکا)یارفع حصرفتنه گران است .آن همه خسارات جانی ومالی که این فتنه گران وآن شیطان اکبربه ایران زده چه می شود.
  • SE ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    2 0
    با رفع حصر ویروس زمبی به جامعه اصحالات تزریق میشه و جامعه را میخورند
  • یوسف IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 1
    مشکلی نیست! مام موافق رفع حصریم البته به شرط محاکمه عادلانه این مزدوران و خائنین به ملت و نظام!!؟؟ باید پاسخ خونهایی که ریخته شد و فشارهایی که به نظام وارد کردند رو بدن!؟
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    4 0
    از یک طرف نیروهای فداکار کادر درمان کشور و همه دلسوزان در سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و همه همه در تلاش هستند برای از بین بردن این فتنه آخرالزمانی و ملت باوقار ایران همه جوره پاکار بوده و هستند چرا کسی چون شهردار پایتخت کشور مقاله تو گاردین میگذاره و اینجور پالس فلاکت و بدبختی میده انگار کارتون درسته امریکا و اسرائیل همین فرمون برید جلو!!! بخدا آدم میمونه حواسش به دشمن خارجی باشه یا به دوست داخل؟!!! مارادونا رو ول کن غضنفر رو بگیرید!
  • CA ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    2 0
    این اصلاح طلب فوق العاده دوزاری ایش کج هست و اگر اینها رو از تمامی ارکان نظام بیرون بندازیم اون موقع میفهمند که فرصتی که مردم به اینها داده بودند هیچ موقع تکرار نخواهد شد. اونموقع میفهمند که برای کشور تروریست بیگانه کار کردن و به مردم خیانت کردن چه نتیجه ای خواهد داشت البته سورپرایزهای بیشماری نیز برایشان بوجود خواهد آمد که امروز نمیتوانند ببینند. آمریکا توانش در حد پایان یافتن هست و با این پایان ما نیز به این اصلاح طلبی پایان خواهیم داد.
  • 1062834933 IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    6 2
    فقط درود براحمدنزاد عزیز ملت باقی مرخص
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    حناچی بهتره به وظایف شهرداریش برسه که گند زده به تمام معنا ... نظر دادن در مورد امور سیاسی مملکت پیش کشش ... مرتیکه معلوم نیس تو این مدت شهردار بودنش چیکار کرده ؟
  • GB ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    چه مزخرفاتی این اقاین میگوین. رفغ حصر یکعده خائن وظن فروش چه ربطی به کنترل کرونا دارد. انهم زمانی که مردم در حصرند. چرا این مرده های سیاسی حیا نمیکنند.
  • بافقی IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 1
    مرده شور اصلاح گران را ببره
  • اسدی کیوان IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    امضاء کنندگان رفع حصر خائنین خودشان مشکل دارند وتا کنون آزادند، ناشی از رافت حاکمیت جمهوری اسلامی است. از کی مهاجرانی .آرمین .حجاریان و....خودی شده اند.
  • ساری IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    خوب رفع حصر کنید بهانه را بگیرید . این سه تا مفلوک مگه حالا چقدر کنشگری دارن ؟
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    افرادی که در حصر هستند از ویروس کرونا بدتراند به قول امام منافقین بدتر از کفارند احماقانه مشاوره ندهید لطفا
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 3
    مشرق من این رمان اعصاب خرد کنو نخوندم .ولی سپاه ورهبری ودلسوزان نظام اگاه وهوشو گوش باشند که امریکا طلبان همه امیدشونو به این مدت اخر عمر دولت دربراندازی نظام بسته اند.بهوش باشید رفع حصر تیریست که برپیکره نظام شلیک میشود. واینا درسال جاری واندی همه فتنهارو بکار خاهن بست .بهوشو بگوش.شیاطین بزرگ =اربابان وولی نعمتان دزدو جهانخار اینا درکمینن وتنها ارزوشون تغییر نظام حکومتی درایرانه. وبزرگترین زمینه شم فشار اقتصادی برملت نسبتا فقیر ایرانه=70 درصدمردم.الفقر کاد ان یکون کفرا.متاسفانه سکوت کردند گذاشتن تولید ایرانو نفوذیها فلج کردند.اگه چنتا پالایشگاه بیشتر میداشتیم .50 درصد درامد ارزی کشورو میشد بادادن سوختهای مختلف بهم سایگان جبران کرد اما نه اونو داریم ونه نفوذیهای حاکم اجازه اینکارو خاهن داد.دقیقا مثل امدن جنگندهای روسی بهمدان . انچنان دادو فریا د خاهن کرد عدای دلسوزی درخاهند اورد که الی ماشا ئ الله.مشرق جان سانسورم کردی راضیم اما هشدارمو ببرادران سپاهی ورهبرم برسان.حسبنا لله ونعم الوکیل.نعم المولی ونعم النصیر
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 2
    اتفاقابایدحصرادامه داشته باشدنبایدرفع شودچون انهاازویروس کرونابدتروکثیفترندباید مث کرونانابودشوند
  • DE ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    2 3
    اصلا کلا حصر چه ربطی به شقیقه دارد شقایق ؟ چرا اینقدر شما دوست دارید از رابطه بند تمبونی استفاده کنید. مغازه توتون میفروخت یک بند تمبان هم بایستی میخریدند .اعتراض کردند . مغازه دار گفت این توتون ما اینقدر غلیظ استکه که از دودوش اینقدر سرفه میکنید که بند تمبانتان پاره میشود لذا یک بند تمبان هم بایستی بخرید.این رابطه بند تمبانی همین رفع حصر است تا حالا هزار تا از همین نوع ارتباطات بند تمبانی برای رفع حصر تیتر اول روزینامه های زرد شده است.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 2
    اصلاح طلبان ميتوانند پدرويا مادرخوب فرزندخوب و٠٠٠باشند ولى هموطن وياايرانى خلف نيستند خودشان مهم هستند ديگران فقط عددوشماره اند وازبين اعداد دوعدد را بلدند صفر وصد بديگران يا صفرنمره ميدهند ياصد ودنياى واقعى را نمى بيننددنياى خيالى خودرا دوست دارند وحاضرند دراه ان هرعمل ناموجه اى را انجام دهند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 3
    حناچی حرف مفت نزن
  • DE ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    با رفع حصر می‌توانیم کرونا را شکست دهیم/ حرف بجائیست زیرا با بیرون آمدن سرطان از حصر کرونا پا به فرار میگذارد .ولی خوبیش اینه که این سرطانهای در حصر کرونا نمیگیرن زیرا کرونا چِندِشش میشه بره تو بدن اینها و وارد مغز متعفن و پوسیده اینها بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس