پایتخت 6

چرا تنابنده نویسنده‌ای مثل آرش عباسی که در کارنامه خود یک سریال را ثبت نکرده را به عنوان نویسنده سریال معرفی می‌کند؟ آنهم نویسنده‌ای که جز نوشتن آثار اروتیک هنر دیگری ندارد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - سریال «پایتخت» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیون طی ده سال اخیر است و در طول تاریخ چهل سال انقلاب هیچ سریالی نتوانست مثل سریال پایتخت انگیزش تماشای تلویزیون را در مخاطبان سیما ایجاد کند. ضریب مخاطب پسندی این سریال، یادآور سال‌های دور از خانه(اوشین) در دهه شصت، سریال خانه سبز در دهه هفتاد و سریال شب دهم در دهه هشتاد است.

البته در این بررسی باید این موضوع را باید در نظر گرفت که مدیوم سریال‌سازی طی یکسال اخیر در سیما بشدت قوت یافته و در سال ۱۳۹۸ سریال‌های مخاطب‌پسند فراوانی در مجموعه سیما پخش شد که حتی بازپخش ‌این سریال مخاطبان فراوانی دارد. سریال‌های فراوانی که تنها به چند نمونه «گاندو»، «ستایش ۳ »، «نون خ» و «از سرنوشت» اشاره کرد.

اما فصل ششم سریال پرمخاطب پایتخت از نیمه سریال، با انتقادات فراوانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. حجم این انتقادات به قدری افزایش یافت که شبکه یک سیما در اقدامی قابل تقدیر مجبور به بازتاب انتقادات مردمی شد.

«پایتخت» علی رغم بیننده ثابت فراوان، با محتوایی بدون کشش‌های نمایشی مدون و موثر، همچون فصل‌های پیشین نتوانست مخاطبان و هوادارانش را راضی نگاه دارد. فضای مجازی در بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن از رسانه‌ها و طیف‌ها گسترده‌ سیاسی و فرهنگی از اصلاح‌طلبان کلاسیک همچون مسیح مهاجری تا اصولگرایان معتدلی مثل سیدمحمدحسینی (وزیر سابق ارشاد)   نسبت به محتوای عرضه شده در فصل ششم سریال انتقادات فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و حین تعطیلات نوروزی دامنه نقدهایی انتشار یافته در فضای مجازی و رسانه‌های تقریبا بی‌سابقه بود.

البته این حجم از انتقادات را باید مزیت ویژه این سریال برشمرد که در چنین حجم وسیعی می‌تواند واکنش برانگیز باشد. اما واکنش‌های مولفان این سریال در فضای مجازی بر افزایش دامنه این انتقادات افزود. محسن تنابنده در حین پخش سریال با انتشار پست‌هایی توانست دامنه تحریک منتقدان این سریال را افزایش دهد.

محسن تنابنده در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

میان پایتخت ما و پایتختی که می‌بینید، تفاوت از زمین تا آسمان است. حتی نسخه سانسور شده را هم سانسور می‌کنند.

آرش عباسی نویسنده سریال در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

دقیقا هرجایی که می‌بینم دیالوگ‌های پایتخت حذف شده، ‌ زمانی به خودم میام که تیتراژ آخر داره پخش می‌شه. سانسور مثل خون در رگ ما جاری است. نویسنده به‌طور ذاتی آموخته است که برای روی صحنه رفتن، روی پرده رفتن یا روی صحنه رفتن اثرش، خودش باید و باید و باید اولین سانسورچی باشد. دو راه بیشتر هم ندارد. یا باشد یا کار نکند. ما راه دوم را نرفتیم، برای همین راه اول را با همه‌ی زخم‌هایش انتخاب کردیم. پس به این زخم نمک نپاشید.

احمد مهرانفر در ادامه واکنش عباسی و تنابنده نوشت:

نگران ارسطو نباشید بزودی حالش خوب می شود البته اگر سانسورچی ها بگذارند. پیام های بازرگانی را پخش کردند تا یک صفحه از گفتگوی این سکانس را که قبلاً تصویب شده بود حذف کنند. نگران چه هستید؟ این حرف‌ها را که مردم هزاران بار گفته اند و شنیده اند. و یک صفحه از دیالوگ‌های پایتخت را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

پول اوج خوب است، فریب مردم هم بهتر است!

دقیقا واکنش‌های این سه نفر از زمانی آغاز شد که شبکه اول سیما قبل از آغاز به پخش سریال اقدام به پخش انتقادات مردمی کرد و شمار فراوانی از اهالی رسانه از طیف‌های گسترده و متنوع انتقادات خود را منتشر کردند. صفحات مجازی خبر از سستی و غیردلچسب بودن فصل ششم می‌داد. تنابنده در کارنامه فرامتنی‌اش طبق مستندات منتشر شده که همکاری مشترکی در ماجرای طلبه آملی نقش داشت در اقدامی مشترک استراتژی فرار رو به جلو را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

حمله تنابنده در مشهد به نیابت از مهناز افشار +فیلم

این نخستین‌باری نبود که پایتخت با ممیزی در پخش مواجه شد و نمونه قابل اعتنای آن حذف هجو تایتانیک‌ در فصل پنجم بود. اما تنابنده که بهتر از هرکسی چهارچوب‌های رسمی تلویزیون را می‌شناسد، همراه با مهرانفر و عباسی با انتشار پست‌های مذکور  که عمدتا به خبر تبدیل شدند، فرار رو به جلو  را با گفتمان سانسور آغاز کردند. البته تنابنده قبل از این غائله اعلام کرده بود دیگر با صدا و سیما کار نخواهد کرد و کنار گذاشتن این گزاره‌ها در کنار هم به حصول نتایج درخوری منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مهناز افشار پشت پرده مواضع سیاسی‌اش را فاش کرد: محسن تنابنده

تنابنده بازیگر متوسطی است که استعداد خاصی در بازیگری ندارد و فیلم‌هایش در سینما مخاطبی هم ندارد. کدام فیلم پرفروش را تنابنده (در مقام بازیگر یا کارگردان) در دهه نود در کارنامه خود ثبت کرده است؟ اغلب سیمرغ‌های دریافتی سال‌های اخیرش دلایل غیرهنری داشته است. اما این نکته را نباید فراموش کرد. تنها تاثیر و محبوبیت محسن تنابنده صرفا به خاطر سریال پایتخت است.

بیشتر بخوانید:

اعتراض محسن تنابنده با دهان پُر! +عکس

تنابنده که با فعالیت‌های مجازی مهناز افشار را در کام سعودی‌ها نشاند و چون عملیات روانی در فضای مجازی به خوبی یاد گرفته، وقتی متوجه عدم استقبال مخاطبان می‌شود، دست به عملیات روانی حذف و سانسور با وابستگان نزدیکش (آرش عباسی - احمد مهرانفر)   در حین پخش مجموعه پایتخت می‌زند، در صورتیکه  پایتخت ۶ از ناحیه تنابنده لطمه دیده است. چرا تنابنده نویسنده‌ای مثل آرش عباسی که در کارنامه خود یک سریال را ثبت نکرده را  به عنوان نویسنده سریال معرفی می‌کند؟ آنهم نویسنده‌ای که کارنامه‌ تئاتری‌اش نشان می‌دهد به جز وجه اروتیک آثارش، توانمندی و هنر دیگری ندارد.

درباره آخرین نوشته آرش عباسی بیشتر بخوانید:

آیا تئاتر جدید حسین پارسایی روی صحنه می‌رود؟

اعتراضات به رکیک بودن مولن‌روژ حسین پارسایی

چرا نظارت بر فیلمنامه پایتخت اهمیت نداشت؟

سینمای ایران در دهه شصت و هفتاد شمسی با همه اعوجاجات به غیر از آثار شبه آلترناتیو  و هنجارشکنان نظیر تولیدات مخلمباف و سایر وابستگان و همفکرانش، محصولات متنوعی، عامه پسندی و درخوری را تولید می‌کرد. سینمای این دو دهه، اغلب سینمای خانواده بود. مدیریت و نظارت دقیقی خصوصا در دهه هفتاد به صورت دقیقی اعمال شد و  این نظارت و ارزیابی پس از بارگذاری ویروس اصلاحات در ساختار حاکمیت در رسانه‌های دوم‌خرداد تبدیل به گفتمان سانسور و ممیزی از سوی حاکمیت شد.

بیشتر بخوانید:

انجمن سینمای جوان، دفتر شخصی نویسنده نمایشنامه مولن‌روژ است؟ / مدیری که تحریم شدن را به تمسخر می‌گیرد!

در صورتیکه متولی اصلی سینما طی چند دهه اخیر حاکمیت بوده و در قالب دولت‌های مختلف این موضوع حق ویژه حاکمیت برای حفظ ارزش‌های اخلاقی‌ جامعه به شما می‌رود. از این رو نظارت کافی منجر می‌شود تا فضای فرهنگی - اجتماعی کشور با یکی از ابرازهای مسلط نمایش از ریل خارج نشود و نشاط هنری با ابزار نظارت به بدنه جامعه تزریق شود. متاسفانه گفتمان رسانه‌های زنجیره‌ای، نظارت حق مسلم حاکمیت نمی‌دانستند بدین ترتیب سینمای ایران در دوره اصلاحات از ریل اخلاق‌مداری و خانواده‌گرایی خارج شد و مدیران سینمایی از دوره اصلاحات، تا امروز واداده عمل کردند و طی این فرآیند مقررات سینمایی و نظارت تا مدت‌ها به محاق رفت.

در فرآیند نظارت مدیر سانسورچی نیست، هنربان است. در تلویزیون از این جنس هنربانان کم نبوده‌اند که استعدادهای فراوانی را کشف کرده‌اند از جمله بهروز مفید نخستین مدیر شبکه ۵ سیما که کاشف افرادی نظیر اصغر فرهادی بوده است. اما بهروز مفید فرهادی را کشف و مسیر همکاری با او را تسهیل می‌کند اما امروز اگر مفید در همان سمت بخواهد با فرهادی همکاری کند، فرهادی او را مدیریت خواهد کرد.

محسن تنابنده در کنار مهدی فرجی

 فرآیند هنربانی مدیریتی متاسفانه تاریخ انقضا دارد، یعنی مدیران سابق و فعلی تا یک محدوده خاصی پای آرمان‌هایشان می‌ایستند. پایتخت ثمره هنربانی مهدی فرجی مدیر  موفق و سابق شبکه اول سیماست که نام او به عنوان ناظر کیفی در سریال درج شده اما با توجه به شناخت‌ از تغییر روال هنربانی وصف شده می‌توان اذعان کرد که فرجی عملا نامش فقط در تیتراژ قرار داشته و فرآیند نظارتی بر فیلمنامه فصل ششم پایتخت کمترین اهمیت را دارد. نازل و متوسط بودن سریال یک بحث است و روی دیگر سکه هدر رفتن سرمایه‌ ملی است. مدیران میانی سیما و مسئولان آثار نمایشی به اندازه‌ نمونه‌های آمریکایی هم اقتدار ندارند.

در شبکه سی دابیلو ( Th CW Television Network )  فصل نخست سریال «۱۰۰ » ساخته می‌شود و با توفیق فراوانی مواجه می‌شود اما مدیران ارشد این شبکه مارک پدوویتز، دیوید نوینز و پیتر راث وقتی فصل های اول تا پنجم این سریال توانست مخاطبان فراوانی پیدا کند، با سخت‌گیری فراوانی مجوز ساخت فصل ششم را صادر کردند و در چندین نوبه فیلمنامه سریال از سوی کمپانی و مدیران مورد ارزیابی قرار گرفت.  

با علم به این مثال، پرسش قابل تامل این است: مدیران تلویزیون و مدیر شبکه چقدر از محتوای تولید شده قبل از فیلمبرداری توسط آرش عباسی مطلع بودند؟ چقدر مدیران شبکه‌ها فیلمنامه‌ کامل (نه طرح چهار صفحه‌ای) سریال‌هایی که پخش می‌کنند را می‌خوانند؟  

در فرآیند ارزیابی «پایتخت ۶» می‌توان اذعان کرد که تنابنده هر مولفه نمایشی را که علاقه‌مند بود به نویسنده سفارش داد و می‌توان اذعان داشت تنابنده بود که مجموعه مدیران ظاهرا ناظر به این سریال را مدیریت می‌کرد. در واقع  مثلث عشقی شوهر مُرده و زنی که قرار است با مرد دیگری ازدواج کند، شبیه همان وضعیت‌های تئاتری هنجارشکنی که آرش عباسی پیش از این روی صحنه تئاتر برده نیست؟ آیا این وضعیت نمایشی ضد خانواده نیست؟

پیتر راث رئیس گروه تلویزیونی برادران وارنر

اگر حاشیه‌سازی تنابنده در مثلا شبکه تین‌ایجر و جوان پسند «سی دبیلو» می‌افتاد و «پایتخت ۶» در این شبکه ساخته می‌شد و خیل تماس‌های اعتراضی مردم نسبت به محتوای سریال گسترش پیدا می‌کرد،   قطعا پیتر راث رئیس گروه تلویزیونی برادران وانر به اخراج و حذف تنابنده اکتفا نمی‌کرد و قطعا کاری می‌کرد که او دیگر نتواند در هیچ شبکه دیگری کار کند. چنین مدیری  در یک شبکه خصوصی مشغول فعالیت است نه شبکه تلویزیونی دولتی.

پیتر راث رئیس گروه تلویزیونی برادران وانر در کنار جی جی آبرامز

مدیری که به سادگی می‌تواند با یک مشاوره‌ای ساده مانع ساخت فصل ششم سریال فرنج (Fringe) شود که تهیه‌کننده ارشد آن جی جی ابرامز است و این سریال متعلق به شبکه دیگری است.   راث در حالیکه از مدیران پیشن فاکس به شمار می‌رود و در وارنر سمت مدیریتی دارد، اما می‌تواند مشاوره دهد تا بی فایده بودن ساخت فصل ششم سریال آبرامز را تصدیق کند و این سریال طبق تصمیم‌گیری قبلی در پنج فصل به اتمام می‌رسد. در سال‌های اخیر در مجموعه صدا و سیما نمونه‌ مشابه بسیاری از برنامه‌های آمریکایی  تولید شده، اما با تولد مدیری مواجه نبوده‌ایم که تعامل حرفه‌ای توام با اقتدارش با برنامه‌سازان و سریال‌سازان نظیر پیتر راث و مدیران آمریکایی باشد و تلویزیون برای سلبریتی‌ها و افرادی نظیر تنابنده خانه خاله است.

به همین دلیل رامبد در ساخت یا نساختن خندوانه تعیین کننده است، در سریال پایتخت مشابه همین اتفاق رخ می‌دهد و در خلأ مدیری اقتدارگرا که نمی‌تواند  فیلمنامه به نگارش درآمده پایتخت را قبل از تولید بخواند و جملگی محو تنابنده‌اند، در چنین شرایطی بازیگر  پرسوناژ نقی معمولی اعلام می‌کند زین پس با تلویزیون همکاری نمی‌کند  تا میزان دستمزد خودش را برای فصل هفتم پایتخت بیافزاید یا نسخه سینمایی را روانه پرده سینما کند.

 اگر این حواشی مجازی در محیطی حرفه‌ای رخ می‌داد که پیتر راث رئیس گروه تلویزیونی برادران وانر مسئول خروجی گرفتن از سریال پایتخت بود و از سوی دیگر موجی از انتقادات در فضای مجازی منتشر و به روابط عمومی ارجاع داده می‌شد و مولفان سریال اصرار به حذف و اضافه سریال داشتند، بر اساس شکل قراردادهای منعقده کمپانی‌های بزرگ، کاراکتر مثلی راس این حق را برای خود قائل بود که پس از اتمام سریال برای حفظ مخاطب «سریال پایتخت» دستور دهد اسپیافی (داستان فرعی از سریال بدون حضور همه شخصیت‌های اصلی)  از این سریال بدون حضور تنابنده و مهرانفر ساخته شود. بر اساس مانیفست رسانه‌های توسعه‌مدار، اتکای روایت و سریالی با جغرافیای پایتخت نباید در انحصار و مونوپول محسن تنابنده باشد.

در طول ایام پخش سریال پایتخت تنابنده بارها در مورد حذف و سانسور سریال در فضای مجازی اظهار نظر می‌کند اما از مدیران امور نمایشی واکنشی نمی‌بینیم و تمامی واکنش‌های تنابنده و مهرانفر به این دلیل بود که متوجه شده‌اند، این سریال نسبت به فصل‌های پیشین هیچ جذابیتی برای مخاطبانش نداشته است. به هر حال یکی از مدیران ارشد سیما باید نسبت به این قداره‌بندی تنابنده و مهرانفر واکنش نشان دهد، تا سیکل حواشی پخش تلویزیون را تحت الشعاع قرار ندهد.

مقصر اصلی این شرایط کیست؟

مرتضی میرباقری معاون فعلی سیما یکبار در دهه هشتاد به عنوان معاون سیما برگزیده شد. درمقطع مدیریت وی در معاونت سیما در مجموعه‌های نمایشی سیما حواشی فراوان رسانه‌ای نسبت به محتوای سریال بزنگاه و «نون و ریحون» به اوج خود رسید و از این سمت کنار گذاشته شد.

با انتخاب علی‌دارابی سال‌های متوالی، محتوای تولیدات نمایشی و سریال‌های تلویزیونی از چنین اعتراضاتی مصون بود و دارابی با سامان‌دهی هدفمند، وضعیت متعادلی را در تولیدات نمایشی برقرار کرد. با بازگشت میرباقری اغلب کارشناسان و منتقدان پیش‌بینی می‌کردند که این حواشی و موج اعتراضات نسبت به سریال‌ها و افت کیفیت دوباره تکرار خواهد شد. انتصابات نه چندان معقولانه‌ در شوراهای فیلمنامه‌نویسی، انتصاب غیر رسانه‌ اعضای شورای غنی‌سازی فیلم و سریال و انتصاب نویسنده پرحاشیه بوی باران، به پیش‌بینی تکرار حواشی دامن زد.

یکی از مشکلات اساسی در تولیدات نمایشی، سینما و سیما، رها کردن سکان نظارت است. با توجه به اینکه سریال پایتخت، مجموعه‌ای موفق و مورد اقبال عمومی است، معاونت سیما باید با دقت و نظارت بیشتری، فیلمنامه این سریال را باید مورد ارزیابی قرار می‌دادند. روند نظارتی و سلب اختیار از مدیران به سویه‌ای هدایت می‌شود که مدیر شبکه اول سیما نمی‌تواند بر محتوای فصل ششم مسلط باشد و  مجید زین‌العابدین نتواند نظارت کافی بر محتوای این سریال داشته باشد. چنین نقصانی در روند نظارت قطعا به عهده معاونت سیماست.

در روند نظارتی بر افت کیفیت سریال پایتخت مدیریت سازمان صدا و سیما، علی‌عسگری مقصر نیست. هدایت انتقادات به سوی مدیر سازمان در مورد یک سریال نمایشی مسیر پرسشگری را به سویه اشتباهی هدایت می‌کند. به دلیل چارت سازمانی و ساختار سیما در چنین موارد صرفا معاون سیما باید پاسخگو باشد. او به دلیل تجربیات گذشته بر این مسند گمارده شده است و هدایت انتقادات به سوی مدیر سازمان، تاکتیکی برای نادیده‌ گرفته شدن قصور نظارتی از سوی معاون سیماست.

منطق مدیریتی حکم می‌کند که مدیر موفقی چون علی دارابی دوباره سکان هدایت معاونت سیما را بر عهده گیرد و اگر این جایجایی در معاونت سیما رخ ندهد، روند افت کیفیت‌ آثار تلویزیون همچنان ادامه خواهد داشت. باکیفیت‌ترین سریال‌های تلویزیون در دوران معاونت علی دارابی ساخته شد که می‌توان فهرستی از این آثار را منتشر کرد.

مشکل فیلمنامه پایتخت از کجا آغاز شد؟

با شکست فصل ششم پایتخت و اعتراضات همه جانبه مخاطبان از منتهی الیه راست تا افق‌های دور دست  اصلاح طلب، یک نکته کاملا مشخص می‌شود که چقدر موفقیت‌های سریال پایتخت مرهون زحمات زنده‌یاد خشایار الوند است.

نویسنده بی‌ادعایی‌ که هیچگاه به اندازه تنابنده مورد وثوق مدیران نبود و ویژگی حرفه‌ای خشایار الوند این بود که اخلاق‌مداری در رویه کاریش متجلی بود. سالیان متوالی در سینما و تلویزیون سریال نوشت اما یک شوخی رکیک جنسی یا بی‌حرمتی به مقدسات و متلک سیاسی نابجا در متن آثارش نبود.

رعایت نکردن آداب نمایشی تنابنده که در فصل ششم نمود دارد و طیف وسیعی نسبت به آن اعتراض دارند، توسط خشار الوند تصیح می‌شد. تنابنده با  آرش عباسی، نویسنده‌ای تئاتری در این مجموعه همکاری کرده که هنجارشکنی بخشی از آداب او در نگارش است. تئاتر مولن‌روژ حاصل همکاری مثلث تنابنده، عباسی و حسین پارسایی است و در سایت تیوال بسیاری از مخاطبان مولن روژ به رکیک بودن آن اعتراض داشتند.

مشکل فیلمنامه پایتخت چیست؟

ادای دین یا شوخی با فیلمی قبل از انقلاب مسئله نقد سریال نیست. سریال پایتخت ۶ اولین رسالتش این است که از ریل‌های روایی سابق و قاعده‌مند خود خارج نشود که عملا در این سریال وجوه نمایشی نه تنها از ریل خارج نشده بود، بلکه در برخی موارد به سخره گرفتن فرهنگ و آداب اسلامی - ایرانی در آن گنجانده شده بود ... تمسخر مذهبی‌ها در قالب نیش زنبور بروی پیشانی نقی معمولی که هیچگاه بهبود نیافت. یا در بخش‌های از سریال نماز خواندن نقی توسط ارسطو به تمسخر گرفته شد و البته سبک ریاکارانه نقی در حوزه امور دینی افزایش یافته بود و روایت مکه رفتن او و پرتاب کردن سنگ به سوی شیطان دستمایه خنده قرار گرفت.

مشخص نیست که آداب دینی چه جفایی در حق مولفان کرده که اینقدر اصرار به تمسخر آن داشته‌اند!؟ قطعا سازندگان برای صدها هنجارشکنی مشابه در این سریال پاسخی نخواهند داشت و این رویه اعتراضات نسبت به محتوای سریال‌ها ادامه خواهد یافت مگر آنکه تغییری اساسی در روند تولید و نظارت بر آثار سیما شکل بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 138
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • مردم تهران IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    پایتخت بسیار موفق بود، اکثریت مردم لذت بردن حالا چند مسئول و مدیر نتونستن لذت ببرن مشکل اکثریت نیست!!! گرانی بنزین و گران شدن همه کالاها در دو سال اخیر رو به بهترین شکل ممکن انعکاس دادن... تنابنده فوق العاده تونست مشکلات معیشتی ، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ..... نشون بده..... ای کاش در مورد دستمزد کارگران هم توجه میشد که بیش از 14 میلیون کارگر در جامعه هستند...
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      جناب؛ همین آقای تنابنده خودش رو‌داشت میکشت برای رای آوردن روحانی و همینطور لیست امید توی انتخابات مجلس. تنابنده توی این چندسال کجا بود؟ گرونی الان شده؟ ایشون چون دید الان نون توی اینه اومد سراغ این موضوع اونم خیلی نرم نه دولت روحانی رو مقصر جلوه بده بلکه هنرمندانه نظام رو مقصر جلوه داد . کاش تنابنده و امثالش یه خورده صداقت داشتن.باور کنین اگه سابقه قبلی پایتخت نبود و‌مردم فصل های قبل رو چون دوست داشتن پای فصل ۶ اون هم نشستن . اگه شناخت قبلی نبود از قسمت دو سه به بعد کسی دیگه پایتخت ۶ رو نگاه نمیگرد و پایتخت ۶ در بین سریالای نوروزی پخش شده امسال، عنوان کم بیننده ترین سریال رو بخودش اختصاص میداد. پایتخت ۶ چیزی جز بالا و‌پایین پریدنهای بیخود و بیهوده چیزی نبود. دیگه خسته شدن مردم از بس که این نوع بالا وپریدن ها و رقص ها رو دیدن.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      66 13
      تیتراژ پایتخت ۷: کارگردان تنابنده، تهیه کننده تنابنده، نقش اول مرد تنابنده، نقش اول زن تنابنده، صدا بردار تنابنده، فیلم بردار تنابنده، بازیگر نقش دختران نقی تنابنده، تدارکات تنابنده، منشی صحنه تنابنده، همه همه تنابنده رئیس شبکه یک تنابنده، مشاور مذهبی تنابنده، راستی این همای بدبخت معلوم دیگه خسته شده از زن نقی بودن این سری خیلی داغون بود بیخیال هما شو تنابنده بزاز بره برسه به زندگیش
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      52 26
      تو به پایتخت امثال واقعا خندیدی؟!
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      38 30
      پایتخت ۶ واقعا قشنگ بود؟!! یا مکه ی مکرمه یا مدینه ی منوره!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      38 15
      مردم تفاوت اینکه انعکاس مسائل جامعه دلسوزانه یا مغرضانه باشه رو متوجه میشن. این بازیگران اول خودشون مالیات شون رو بدن بعد درباره گرانی و.... حرف بزنن. متاسفانه خودشون هم که با آدمهایی که باعث و بانی بدبختی مردم هستن، دستشون تو یه کاسه هست.
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      20 7
      ما انتقادات به پایتخت های قبلی نوشته الوند را یادمان هستید خوشبختانه دروغگوها کم حافظه هم هستند
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      15 37
      حداقل از پایتخت ۵ که سرتاسر تخیلی بود بهتر بود.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      23 4
      خذعبلات تنابنده
    • دامغانی همشهری محسن تنابنده IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      8 7
      مشکل اصلی پایتخت نداشتن داستان جالب و جذاب و دارای هویت و اصیل بود. تنابنده نه خودش اینکاره است و نه آرش عباسی…… بیچاره سیروس الوند که با طناب پوسیده این دو نفر امسال خودش را چنین هزینه کرد.نباید سریال پایتخت را فقط به تنابنده گره بزنند... این بزرگترین اشکال و ایراد پایتخت ۶ بود..که امیدوارم دیگر تکرار نگردد....
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      10 2
      ساده لوح هزار بار از یک سوراخ گزیده می شود مردمی که انقدر ساده لوح هستند که فراموش کرده اند همین تنابنده و سلبریتیها حامیان روحانی بودند را سزا همین گرانی و همین سواری گرفتن سلبریتی است
    • زهرا IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      3 1
      احسنت منم همینو میگم حالا که دست همه رو روکرده بهش انگ میزنن دمت گرم اقای پناهنده همینجوری باهمین فرمون برو جلو
    • محمد US ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 2
      عالی بود
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 1
      عالی بود.
  • حامد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    48 19
    چه حرف مضحکی است این حرف : "میان پایتخت ما و پایتختی که می‌بینید، تفاوت از زمین تا آسمان است. حتی نسخه سانسور شده را هم سانسور می‌کنند." اول این که با وجود سانسور ادعایی این همه انتقاد وجود دارد اگر سانسور نشده بود انتقادات صد برابر می شد. دوم این که سانسور ادعایی نشان دهنده عمق بیشتر فاجعه است. چطور بخش های قبل سانسور نمی شد؟ چون نویسنده زنده بود؟ کسانی که کار نویسنده فوت کرده را تصاحب کرده اند دنبال چه هستند؟ نشان دادن مسائل جنسی؟ سوم این که کارگردان فیلم می گوید سانسور نشده چطور بازیگر دلقک می گوید سانسور شده؟ چون بازیگر دلقک درست مانند نقش اش در پایتخت دروغ گویی بیش نیست. دلایل افت سریال پایتخت از نظر من اینهاست: 1- فوت نویسنده و آمدن نویسنده ضعیف. 2- دخالت بیش از اندازه امثال تنابنده نویسندگی سریال. چون تنابنده پارسال نشان داد عنصری رادیکال و سیاسی است. بازی مضحک و ریاکارانه خداحاظی با صدا و سیما و جشنواره فجر و ... که این سیاه پوشان سیاه باز سیاه نما راه انداختند این را به خوبی نشان می دهد. 3- مشکل ریشه ای صدا و سیما: صدا و سیما در دست همین عناصر خارج نشین و دو تابعیتی است که بریده از دین و ایمان و وطن اند. از اینها انتظاری بیش از این نیست. بقیه سریال ها وضعی بدتر از پایتخت دارند اما چون پایتخت های قبلی نسبتا موفق بودند حساسیت ایجا شده است.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      55 18
      کاملا موافقم،تنابنده اصلا آدم درستی نیست.
  • روزبه IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    25 4
    صحنه زیرو رو کردن کشو توسط بهتاش برای پیدا کردن شناسنامه قابل توجه هست...
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      35 28
      بله. ما هم دیدیم. و نتیجه درافتادن با قران رو در آینده خواهند دید.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    39 9
    زنده‌یاد خشایار الوند دید مناسبی از جامعه و مردم متوسط آن داشت، و هیچگاه از ضعف مدیر بالایی سوءاستفاده نمی کرد.
  • دروغ نیوز IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    46 77
    چندتا شوخی سیاسی و ... میخواین از پایتخت های قبلی براتون مثال بزنم؟! پایتخت مثل قبل دیدنی بود و این تیترهای مسخره هم فقط به درد خودتون میخوره، مردم عاشق پایتختن. تنها دلیل راه اندازی سیرک مشرق نیوز بر علیه پایتخت هم مقابله با محسن تنابندست که حالتونو گرفته:))) خداییش هربار میام مشرق نیوزو چک میکنم، حالت تهوع میگیرم از این همه دروغ و یکجانبه گرایی و مسخره بازی. متاسفم برای سیرک مشرق...
    • راست نیوز NL ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 20
      اگه دود این فیلم فقط او چشم تو و علاقه مندان به فصل ششش می رفت صدام در نمیومد !
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      10 1
      تو لذت بردی؟!!
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      13 6
      از البانی کمپ تروریستهای سالمند مریم رجوی پیام میدی؟؟؟؟شما که ترور جان اف کندی رو به سپاه پاسداران نسبت میدین واقعا میتونید درباره چیزی نظر بدید؟؟؟اخه خیلی از مشرق کینه داری..راستی مگه شماها نمیگید صداوسیما رو کی نگاه میکنه پس چرا همه شما که خارج از کشور هستین بکوب پای فیلم ها و سریالهای صداوسیما هستید؟؟؟؟اها یادم نبود چهل ساله خارج هستین و بجز بای و های یک کلمه زبان یاد نگرفتین که بخواید برنامه های خارجی رو ببینید و به هر در میزنید برنامه های صداوسیما رو از دست ندین..
  • شهروند IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    32 18
    اولا تشکر از این متن تون. بعد از مدتها بالاخره بطور جدی به صدا و سیما پرداختین. ثانیا وقتی واگذاری نظارت بر سریالا رفاقتی میشه نتیجه اون میشه همین. الان واقعا سوال هست که این آقای مهدی فرجی که راجع به پایتخت اون عملکرد بشدت مایوس کننده و واداده رو داشت حالا سپردن تهیه کنندگی نون خ دیگه چه صیغه ایه؟! نکنه نون خ هم بشه مثل همین پایتخت؟ آقایون بجای چهار روز دیگه بیان و نامه نویسن لطفا از همین الان بفکر نون خ باشن که خواهشا بدون شوخی جنسی و دخترو پسر بازی رو ونتن بره. باور کنین الان بعضی از پدر مادرا خجالت میکشن با بچه هاشون سریبالا و‌حتی برنامه های گفتگومحورمثلا اجتماعی رو ببینن. ثالثا مشکل صدا و سیما اینه که جرات دفاع از خودش رو‌نداره. مثلا تنابنده میاد صدا و سیما رو با متهم کردن به سانسور به توپ میبنده اما نه تنها روابط سازمان جوابش رو نمیده بلکه هر شب قبل از پخش سریال میاد با گزارشات مردمی کلی قربون صدقه تنابنده میره، مسلمه که تنابنده تره هم برای اینا خورد نمیکنه چون میدونه اونا در هر شرایطی بطرفش غش میکنن. برنامه شب صحبت رو خوب دیدین؟ به اسم نقد پایتخت اومدن تجلیل کردن از تنابنده جالب اینه که هر چه خواستن هم نثار منتقدین کردن . مقدم رسما منتقدین رو همکلام با ضد انقلاب معرفی مرد اما دریغ از یه جواب از طرف دو‌نفری که مثلا به اسم منتقد تو‌برنامه بودن! رشیدپور رسما گفته بود کلاهم اگه توی تلویزیون ایران بیفته برنمیگردم اونجا، اما الان شبکه سه شده ملک ایشون! یا شبکه نسیم داره به دست و پای رامبد میفته تا برنامه بسازه! رابعا برای همین چند قسمتی که گفتن از پایتخت ۶ مونده (که البته اینم از سر و کار گذاشتن خلق الله هست.چون وقتی انتقادا رو دیدن گفتن یکی دو تا قسمت دیگه بسازن تا بتونن نظرات رو مدیریت کنن) ببینین چه تیغی میزنن بیت المال رو.راستی مگه تنابنده نگفته بود دیگه با صدا و سیما کار نمیکنه پس چرا صدا و سیما داره بهش التماس میکنه که چهار قسمت دیگه رو بسازه؟! خامسا این موضوع همزمانی پخش قسمت آخر پایتخت۶ با پخش فیلم مبتذل همسفر در شبکه بهایی من و تو واقعا اتفاقیه؟! و سادسا همه از وادادگی مدیران نشات میگیره، مدیر ضعیف شبکه اول و دیگر مدیران ضعیف.
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      2 1
      چیی نوشتی حال داریا سریال خوبی بود همین کافی هست چخبره اوه
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    20 18
    واقعا قوه قضائیه و مدعی العموم برای مقابله با این وضعیت هیچ کاره اند؟ آیا این نوع تضییع بیت المال هیچ بازخواست نیاز ندارد؟ به نظر من تنابنده و عباسی مقصر نیستند. آنها از قبل مشخص بوده که دنبال چه هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند و از چه چیزهایی متنفرند. و یقینا نمی توانند این علاقه به مسائل اروتیک و نفرت از دین و دینداری را بپوشانند و مخفی کنند. اما علاقه آنها به پول بیش از هر چیز دیگری است. یقینا این سریال و محتوای اروتیک و ضد دینی آن محصول سفارش مدیران صدا و سیما است که در غیاب جوانان مومن و انقلابی غافل شده از وصیت نامه امام و سفارش رهبری به آتش در اختیار بودن، فقط نظاره گر عملکرد مدیران و نق زدن هستند. حال که طیف انقلابی را با قانون مداری خلع سلاح کرده ایم، حداقل قوه قضائیه باید وارد شود تا خدایی نکرده ادامه این وضعیت موجب انفجار انقلابیون و یا خدایی نکرده ناامیدی آنان که هدف اصلی طیف بزرگی از مدیران لیبرال و دین گریز کشور است، و این هنرمندان ابزاری بیش در دست آنان نیستند نشود.
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    14 12
    آقای میر باقری مشکل اصلی است که پشتیبان این معضلات است
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      چرا همتون گیر دادید به اقای میرباقری اتفاقا برعکس نظر این سایت پربیننده ترین سریال ها تو زمان معاونت اقای میر باقری ساخته شده نه اقای دارابی که ایراد های الکی ایشون به سرزمین کهن باعث شد اون حاشیه ها براش درست بشه وتا الان توقیف باشه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    25 22
    چی میگی، چی میگید ... فرق نمایش، سرگرمی و واقعیت چیه؟! خیلی ناراحتی برو شبکه چهار رو نگاه کن از برنامه های علمیش لذت ببر. مسخره کردین خودتون رو.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    16 24
    متاسفم. مدیریت صداو سیما بسیار ضعیف است. آنقدر ضعیف که ضد انقلاب او را مدیریت میکنند، حتی نقی معمولی.
    • عرفان رحیمی US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      5 2
      چرت پرت نگو
  • فرزاد IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    27 31
    خدایا مملکت رو از افراطیون مشرق در امان بداره ،خدایا کرونا رو هم تموم کن.
    • احمد DE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 1
      فرزاد خان ، چرا امثال شما تحمل یک انتقاد منطقی را ندارید؟!!!!، اگر استدلالی دارید، نقد مطرح شده را رد کنید با زدن برچسب افراطی به منتقدان پایتخت 6 راه به جایی نمی برید.
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 1
      فرزاد خان مگه نمیگید زنده باد مخالف من پس چرا مخالفانت را افراطی مینامی پس بگو زنده باد خرمن
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    30 20
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی !!!! مطمئنا با یک نظرسنجی واقعی 90% مردم کاملا از پایتخت 6 راضیند . مشکل شما اینه که میدونید تمام متلک ها و شوخی‌های این سریال، مثل بمب زیر نمایندگان ، نیش زنبور روی پیشانی و نماز خواندن نمایشی همگی واقعیت داشته و اکثر قریب به اتفاق ملت کاملا به درستی ان باورمندند ولی چون تنابنده و مهران فر چهار کلمه حرف حساب ولی مخالف نظر شما زده اند باید حذف شوند .
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      13 5
      نه واقعا فارغ از نظریات سیاسی من به عنوات یه مخاطب عادی واقعا راضی نبودم. هم از نظر داستان و هم از نظز طنز ضعیف تر شده بود شدیدا
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    22 11
    اگر واسه اوج بسازن که میشن خدا (پایتخت 6) اما الان شدن عامل صهیونیزم و کمپانی برادران وارنر و ستون پنجم ....
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      13 23
      واقعا هم همینطوره. مهم اینه که کارفرما کیه و چیه. نویسنده کار رو بیرون میاره. پایتخت ۵ کارفرما اوج بود. همه چیز مشخص بود مشکل اینه که ما نمیدونیم کارفرمای این دوره با این محتوا کی بوده؟!
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    10 20
    ببینید برای اینکه بفهمیم قضیه از چه قراره نباید به ظاهر کار توجه کرد باید به لایه دوم و بعضا سوم فیلمنامه نگاه کرد برای مثال یهو وسط فیلم بهبود رو نشون میده که عصبی شده و در حال تعریف کردن خاطرات کودکیش هست از شهربانی قبل انقلاب. یه سکانس کاملا بی ربط به داستان وسط سریال! ظاهر امر اینه که قبل انقلاب پدر بهبود شکنجه شده ولی باطن کار منظور چیه؟ ساواک یا شهربانی شده همون خونه نقی! ارتباطش چیه؟ چیو میخواد برسونه؟ علی الخصوص اینکه گزاره های قبل انقلابی سریال پر رنگ هست حالا صحنه ی دیگه. هما در حال خوندن نامه دعوت نقی به مسابقات کشتی ورشو ی لهستان هست. ناگهان هما متوجه میشه که اسراییل هم هست تو رقابت ها و کشتی هم کشتی بانوان هست. نقی میگه من اسراییل رو به رسمیت نمیشناسم و..ـ در آخر با اصرار هما منصرف میشه. ظاهر کار اینه که به به باریکلا نقی اسراییل رو به رسمیت نشناخت باطن کار چیه؟ اینه که این حرف ها ( رسمیت نشناختن اسراییل و محدودیت های جنسی مذهبی) نون مردم رو آجر کرده!! تنابنده نویسنده علی البدل خیلی زرنگ تر از این حرفاست که بیاد بی ربط وسط داستانش بخواد تبلیغ اصول انقلابی رو بکنه! او با این نوشته هم مسئولین سیما رو دور زد و هم ناظر رو و هم جاهایی کارگردان رو!! و پایتخت که یک برند ملی بود رو فدای سیاست بازی و آینده ی هنری سیاسی خودش کرد
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    24 3
    مدیر شبکه اول سیما نمی‌تواند بر محتوای فصل ششم مسلط باشد و مجید زین‌العابدین نتواند نظارت کافی بر محتوای این سریال داشته باشد. چنین نقصانی در روند نظارت قطعا به عهده معاونت سیماست. در روند نظارتی بر افت کیفیت سریال پایتخت مدیریت سازمان صدا و سیما، علی‌عسگری مقصر نیست. مضحکه،مضحک. خندیدم.اندازه کل عمرم خندیدم. این همه خزعبلات سر هم کردید بگید علی عسگری مقصر نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یک اتفاق میافته،گوش فلک رو کر میکنید که وزیر، مدیر یا مسئول اون مجموعه استعفا بده. صدا و سیما نمیتونه آدم بکشه. ولی میتونه فرهنگ رو مچاله کنه.روان رو به افسردگی یا پریشانی بکشونه. سطح آگاهی رو میتونه حداقلی کنه. میتونه چشمعای اطفال معصوم رو مملو از دوغ عالیس و بادمجان چین چین و سروش و روبیکا کنه. پس باید علی عسگری استعفا بده.نه فقط بابت پایتخت ۶ و دوپینگ و گشادبازی های فرهنگیش.بلکه بابت دو سه سال مدیریت اسپانسرگراو پولساز برای پولدارترها. مقالتون هم جمع کنید یه تیتر بزنید:علی عسگری مقصر نیست، فقططططط. ماهم میریم و بر احوال تلخ خودمون میخندیم.
  • رضایی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 9
    بخشی از هنرمندان ما کمی که معروف می شوند ژشت روشنفکری می گیرند و برای مطرح شدن تحت تاثیر رسانه های معاند قرار گرفته ودر نهایت سقوط می کنند البته مسئولین ذیربط هم مقصرند که نمی توانند اینگونه افراد را مدیریت فرهنگی و ارشاد کنند
  • mjp IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    16 9
    مشکل تنابنده ودیگرهنرپیشه هااینه ک جنبه ندارن وقتی یکم تحویل گرفته میشن از سوی تماشاگران فکرمیکنن دیگه ازهمچیزمصونیت دارن وتوهرحوزه ای میتونن دخالت کنن وهرکاریم بکنن حقشونه.یجورطلبکارهم هستن وقتی کلیشه ای ضد اجتماعی یاضددبنی میسازن فکرمیکنن حق روبایدکامل بهشون دادوکسی هم جرات نکنه بگه بالای چشمتون ابرو..مشکلهرپشه های اینجوری اینه ک انقادگریزوپرخاشگرمیشن مثل بانداصلاح طلب ک تحمل شنیدن کلمه ای نقدندارند..پس اگه اینطوره تنابنده فیلم مستهجن بسازه وبازیگرازغرب بیاره بگه کسی حق نداره چیزی بگه وسانسوربکنه چون یک زمانی فیلمم پرتماشگربود...خخ
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 2
    تنابنده آدم بی جنبه ای هست که خودشو تو تحریم کردن صداو سیما و هم صدا شدن با بیگانگان نشان داد#بازیگرنما
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    8 9
    نماد انگشتر ارسطو ونماد انگشتان رو نگاه کنید به چه فرقه ای میخورد
  • رضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 8
    برای اینکه با پرداخت پول کمتر به افراد بی تحربه خودش پول بیشتری به جیب بزند، مردم اهمیتی ندارند. آقای تنابنده بیش از ۶ سال است با پول صدا و سیما به ثروت افسانه ای رسیده است.
  • وطن پرست DE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 4
    با تمام این اوصاف متوجه نشدیم مبلغ قرارداد سارا و نیکا چقدر بوده
  • رضا IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 5
    بسیار مزخرف و افتضاح بود و سراسرش بی ادبی و ترویج بی بندباری و فساد در خانواده ها و جامعه بود و تمام هدفش تخریب دین و مقدسات و شرع و اهانت به ارزشها و هنجارها بود و هیچ آمیزه آموزنده ای نداشت در یک کلام نویسنده اش قطعا مغرضانه و هدفمند این سریال مزخرف را ساخته بود . حیف پولی که از بیت المال حیف و میل شد و چشم اون تایید مجوزش کننده هم روشن !!خسته نباشی کارشناس تایید کننده !!
  • NL ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    11 3
    مسئله ساده است.تنابنده همکاریش با مهناز افشار و بقیه گروه فشار سلبریتیها مشخصه و میخواهند با حکومت دینی مبارزه کنند.از یه طرف دیگه تلویزیون پول خوبی میده برای سریال سازی و باید اینها هم از توبره بخورند و هم از آخور.هم به مبانی دینی و اعتقادی حمله کنند و هم پولش رو بگیرند.شما اون مناظره کذایی نقد این سریال رو ببینید همه چیز دستتون میاد.یه نفر رو به شکل حزب اللهی ریشو منتقد گذاشتند و چهارتا هم در دفاع از اون.تکه کلامها و خنده ها و نگاهها کاملا مشخص میکنه نمایشی بودن نقد رو! بهمراه پخش احساسی حمایت پرستارها در این روزهای کرونایی از پایتخت6!مسئله اینه نباید این پروژه نفوذ ریشه یابی بشه.میدونید یه پازله همکاران فردوسی پور و مزدک میرزایی و لو رفتن آرشیوها و مسائل فرمول یک و موضوعات سریالهایی که همخوانی داره با مسائل روز کشور مثل همون سریالی که قبل از آشوب دیماه 96 پخش میشد یا دفاعهای بد و تابلو مثل همون قطع کردن آنتن بعد از تکرار حرفای بی بی سی و من و تو توسط اون بازیگره یا سیاه پوشیدن مهمانان دورهمی و حضور امثال رشیدپور.یادتون هست؟ بله هم پول توشه هم خط نفوذ و تخریب فرهنگ و دین و جامعه و هم ضدانقلاب از اصلاحطلبش تا خارجه نشینش برای ردگم کنی راحت میتونن به صداوسیما حمله میکنند
  • ۱۲۵ IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    8 4
    دوره پایتخت دیگه Finish یعنی The End یعنی تمام شد.
  • FR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    17 5
    اینکه از ترکیه رفتن فقط مشروب خوری انها را ببینند و از افریقا رفتن هم فقط بیمار سندروم انرا به لیست انتقادات اضافه کنید.در این سریال در کنار صحنه های جذاب و سرگرم کننده موزیانه تلاش شده بود تااعتقادات مذهبی وسیاسی مردم به سخره گرفته شود همین طور اختلافات قومی ایجاد و ارتباط ایران با کشور های دوست به تمسخر گرفته شود.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 1
    جای خالی خشایار الوند
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 4
    مقاله بسیار خوبی بود لطفا به نوشتن یک مقاله اکتفا نکنید و لطفا پیگیری بیشتری کنید، مسئله کوچکی اتفاق نیافتاده با ارزش ها و اخلاق و فرهنگ 80 میلیون ایرانی بازی شده است
  • ف ب IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 4
    نقدتون عالی بود ایکاش این تحلیل به دست مدیران سیما و همه ی منتقدین ودلسوزان برسد
  • US ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    7 5
    خدا رو شکر که بالاخره مردم فهمیدن مقصد نهایی این سریال بی بند و بار و لاابالی گری و بی اخلاقی و فاسد و هرزه که همه موارد فوق رو قدم به قدم و یواشکی و تدریجی داره زیر پوست مردم‌ میکنه کجاست و چه هدف مخربی داره. خاک بر سر ملتی که وقتی به غیرتی و بی عفتی و بی اخلاقی و بی ادبی به خوردشون میدن، در نظرسنجی از این سریال تقدیر و تشکر میکنن. یعنی واقعا نفهمیدن چه آشغالی به خوردشون دادن که تشکر میکنن یا آشغال خوری رو دوست دارن این ملت؟
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 14
    پایتخت 100درصد موفق بود ونمیدانم چرا شما 5درصد سعی دارید همه چیز رو سیاسی کنید تورو خدا این افکار را برای خودتان نگه دارید والسلام
    • US ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      4 2
      شما برای اثبات پیمان اخوت و همراهی نود و پنج درصد دیگه جامعه با خودت و نظراتت ازشون امضا داری یا قرارداد محضری بستی؟ بجای خودت حرف بزن.
  • US ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    14 3
    تنابنده که خودش کاره ای نیست، البته یک فرصت طلب ماکیاولیست است که ادای لیبرالها رو میخواد دربیاره و با هرزه‌نگاری پوپولیستی جایی برای خودش دست و پا کنه. اما باید دید چه کسانی این شخص رو وارد این چرخ کرن، و چه منافع و اهدافی دارن. حدود یک دهه هست که عمده بازیگران سریالهای کشور رو به شمالیها اختصاص دادن، انگار یک حلقه قدرت که اصالت شمال دارن پشتش باشن. نظرسنجی صدا و سیما هم که بلافاصله بعد از پخش این هجویات از مردم نظرسنجی میکنه، میخواد بینه که آیا شگردها خبیث و کثیف روانشناسی غربی در دگرگون کردن فرهنگ مردم کارگر بوده یا نه. مردم هم که بلانسبت بعضیها نمیفهمن به چی دارن میخندن، و به چه چیزی باید خوب بگن، به چیزی بد. مثل بز دنباله رو گله هستن.
  • Mm IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 1
    من بادیدن پایتخت یه سوالی همیشه ذهنم را مشغول کرده کسی بلده جواب بده؟ چرا پیشانی بعضی ها تیره وبعضی ها یکدسته؟؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    5 6
    خشایار الوند هم مثل سلحشور ،کاظمی آشتیانی رویان ، تهرانی مقدم موشکی ،.......مرگ زود هنگام .....
    • DE ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      4 1
      از زمانی که دست پرورده غرب وحشی (داعش) رو وارد ماجرا کرد حکم مرگش صادر شد.
  • DE ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    12 3
    از اونجایی که پسر خاله پشت پسر خالشو تو حموم کیسه کشید دیگه نگاه نکردم. حالمو بهم زد چه با سانسور چه بی سانسور
  • رمضانعلی محمدیان IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    بسم الله.باسلام.مقصر اصلی از تفکری است که هنوز تخت را می فهمد و دنبال پای شدن برای یا تخریب آن تخت است.والسلام
  • غلامرضا رحیمی ریگی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 1
    پایتخت همان گاو نُه من شیردهی بود که بار ششم همه نُه من شیر را ریخت. اینبار پایتخت۶ صرفا برای تخطئه خانواده ساخته شد والسلام
  • سید هادی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    به جز بزرگ کردن بیماری بهبود،پایتخت۶ =جامعه ما تامام
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 1
    یکی از استانهای تلویزیون احترام به عقاید مردم و کمک به قویتر کردن آن بین اکثریت مردم مسلمان ایران است این سری پایتخت دقیقا در جهت عکس ابن مساله بود حالا اکثریتی که دوست دارم باری به هر جهت زندگی کنن باید تربیت بشن چون ممکنه از خیلی مسائل مضخرف دیگه لذت ببرن
  • امير US ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 6
    خوبه مثلا به شكست قانع شديد وپاي جاسوسي موساد را پيش نكشيديد !
  • احمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    7 2
    با سلام و عرض ادب حقیر با توجه به جدیت و تلاشی که قوه قضاییه در مبارزه با فساد و احیای بیت المال تضییع شده دارد از حاج آقای رئیسی خواهش می کنم با بند و باریهای ترویج شده در رسانه عمومی در آن سریال و پولهای حیف و میل شده بیت المال وارد دستور رسیدگی لازم را صادر نماید مملکت قانون دارد و هرگز پسندیده نیست مفت اهانت کنند و بخورند و همه چی تمام شود ! دوران بزن دررو گذشت ...دستگاههای نظارتی اقدام و گزارش نتیجه به احساسات جریحدار شده خانواده های ناراحت ...یا علی مدد
    • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      3 1
      خوبه ک از حاج آقا رییسی درخواسته پیگیری اختلاس های نجومی رو هم داشته باشی ... ماذا فاذا ؟؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 3
    یک گروه با الوند بودند عباسی مقتدرانه کار کرد. حسادت دیگران . باعث شد به بی احترامی کنند. او همیشه موفق بوده و هست.
  • نسیم IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    9 8
    کی گفته پایتخت شکست خورده من خیلی هم خندیدم واقعا نمیدونم چرا یه عده تلاش دارن بگن که شکست خورده؟؟؟ بعضیا نمی‌توان بفهمن که داستان این فصل پایتخت التهابات داخلی خانواده بوده
    • US ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      5 2
      شما خودت رو ناراحت نکن، کسانی که که کمتر میفهمن، همیشه بیشتر میخندن.
  • مهدی باباخانی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 6
    چرا اینقدر تنگ نظر هستید نویسنده این متن انتقادی حتما از ی کره دیگه اومده یا تو ایران زندگی نمیکنه اتفاقا وقتی از مردم عادی در مورد سریال سوال شه خیلی هم راضی هستن و با اشتیاق منتظر دیدنش بودن چون رئاله و شعار نمیده و از بطن خود جامعه ست لطفا چشماتون رو باز کنید الکی هم حسادت نکنید اگر میتونید اثری مثل پایتخت بسازید!!!!!
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 5
    این سریال با همه کم و کاستی هاش از بیشتر برنامه های تلویزیون جذاب تر بود، با این حال باید بپذیریم که وقتی نویسنده و طراح فیلم نگاهی سراسر انتقاد و تمسخر نسبت به دین داره، تفکراتش در داخل فیلم خودشو نشون میده و به طور ناخوداگاه به بیننده هم منتقل میشه
  • جمشید IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    5 2
    بعدا مشخص خواهد شد که آقای تنابنده خودش از عوامل نفوذیها و تفرقه افکن در کشور است...التماس شعور برای کسانی که برای ی لحظه خنده خودشونه به احمقی زدن
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 2
    پایتخت ۶ واقعا عالی بود من که خیلی خندیدم افرین به سیروس مقدم و دست اندر کاران پایتخت
  • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 2
    پایتخت عالیه اکثریت مردم راضین محسن تنابنده هم بینظیر
  • Davood IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 2
    بس کنید توروخدا، داریم تو فقر و بیماری دست وپا میزنیم،شما دنبال زیربغل مارمیگردین. شرم کنید
  • رضا IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 3
    با سلام وقتی به دقت به سریال پایتخت ۶ نگاه میکنی دقیقا به اینجا میرسی که اصالت و یکپارچگی و نجابت و صفا و صداقت خانواده ایرانی رو نشونه گرفته واین مشکل از نویسنده هست که دقیقا داره خانواده ایرانی را از هم میپاشه مثل این میمونه که از طریق یک رسانه مهم داخل ایران مامور اجرای دستورات نظام استکباری و تهاجم فرهنگی هست و. . .
  • صابر IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 2
    سریال پایتخت ۶ واقعا بی مهتوا بود و نمیدانم چرا تنابنده این کار رو باخودش کرد.دو سه قسمت از سریال خوب بود بعد دیگه به لودگی کشیده شد.
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 2
    پایتخت 6 روش رفته بود بالا و در عمل به ارزش های دینی توهین می کرد و همش آهنگ و سرگرمی موقتی رو تبلیغ می کرد. من محتوای ارزشمندی ازش ندیدم بیشتر تبلیغ تجمل گرایی و نیاز نداشتن به رعایت اصول و ارزش ها بود انگار یه بهایی پروژه پایتخت رو به عهده گرفته. آخه خسته شدیم بس خوشگذرونی تجملات بیتربیتی رو تبلیغ می کنن.
  • US ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 1
    ریشه همه این ویرانیهای فرهنگی و اجتماعی سیما رو باید در مجموعه مدیریت ارزشیابی و نظرسنجی صدا و سیما پیدا کرد که شدن اسب تراوا و پیاده غربی تحت نام نظام جامعه شناسی و روانشناسی با طعم فلسفه لیبرال و اگزیستانسیالیست غربی. آقا این مجوعه دچار بحران، سرسپردگی و توهم روشنفکریه، و مسئولینی که به حرف اینا دارن گوش میدن، دارن دچار خطای استراتژیک میشن. توجیه اینها از رفورم معیارهای اجتماعی و شیفت کردنش بسمت فرهنگ غربی بصورت تدریجی، برای بقا پذیری نظام و جلوگیری از خطر طغیان و انقلابه، و القاء میکنن اگر چنین نشه، نظام فرو میپاشه و اگر بشه قسمت عمده انرژی جریان جامعه صرف پذیرش فرمول جدید اجتماعی بسبک غربی میشه و جامعه به انفجار نمیرسه، این توجیه در مورد جوامع غربی شاید درست باشه، اما در مورد ایران این فرمولاسیون خود، عامل اصلی افتهاب و بلوا ست...
  • صدرا IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 2
    با عرض معذرت ، فیلم های خارجی هر چی ادامه پیدا میکنه جذاب تر و قشنگتر میشه. اما متاسفانه در مملکت ما هر چی یه فیلم ادامه دار تر میشه بمیره و چرت و پرتی میشه. این سریال تا ۳ خیلی عالی بود ولی از ۳ به بعد گندش در اومد. حیف پولی که خرج چنین سریال های بی محتوا میشه. حییییییف.
  • حمید رضا مرادی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 7
    پایتخت آیینه تمام قد جامعه است که مسئواین نمی‌خواهند باور کنند حالا به عمد یا سهو!! یک سئوال، چرا لایو ساعت ۳ صبح تتلو باید حدود ۴۵۰هزار نفر ببینده داشته‌باشد؟ منتقدین پایتخت دیده‌اند؟اینها از سیاره دیگر نیامده‌اند. کلیپی دیدم که با چند جوان ایرانی مصاحبه می‌شد و هیچکدام شهید صیاد شیرازی را نشناختند! در عوض ده‌ها هنرپیشه و خواننده خارجی را تا شماره شناسنامه‌‌شون را خبر داشتند! پس مثل کبک سرها را زیر برف نکنیم و واقعیت جامعه را قبول کنیم و راه‌حلی برایش پیدا کنیم. زیرا این ره که تو می‌روی به ترکستان است!
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 7
    انصافا پایتخ عالیییی بود هم فیلمنامه هم بازی با زیگرانش والا نمی دونم چه اصراری که بگید پایتخت شکست خورده مردم عام همه دوست داشتن
  • مهدی IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 3
    در این سریال علاوه بر بی سر و ته بودن داستان( که قسمت اول و آخر آن ربطی به هم نداشت)، در یک سکانس به همه مردم ایران توهین شد و آن جایی بود که بهبود ارسطو را با دست خود بالا برده بود و در حال خفه کردن او بود و مردم بی تفاوت از کنار این صحنه عبور می کردند و کسی کمکی نمی کرد و همه در حال تماشای این صحنه بودند. در صورتی که این ویژگی مردم ایران نیست.
  • میهن پرست IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 4
    ضمن تقدیر تشکر از تمام عوامل این سریال به خاطر زحماتی که در شرایط سخت کرونایی متحمل شدند لازم میدانم به چند مورد را بعنوان یک بینده یاد آور نماییم 1- دروغگویی در این سریال به یک فرهنگ مبدل شده بود 2- بکارگیر ادبیات نامناسب نقی معمولی شایسته این سریال نبود 3- مواد مخدر یک ناهنجار اجتماعی است نمی دانم چه ربطی به یک سریال ظنز داشت 4- ضمن اینکه این سریال پیامهای زیادی داشت اما با توجه به انتظارات مردم فیلم نامه خیلی قوی و جذاب نبود 5- رفتار آقای بهداشت در تلکه کردن نماینده مجلس و ... برای تامین هزینه های سفربه ترکیه خیلی جالب نبود 6-...
  • علی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    به نظرم آقای تنابنده کترش عالی بود حالا یک نفر هم می خواد دل مردم رو شاد کنه هی چوب بزارین لای چرخش انقدر حاشیه سازی میکنید که چی بشه بسه
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    چرا یه سری حسود زور میزنن بگن شکست خورد با اون هم سانسور چه انتظاری دارین خیلی هم عالی بود . مردم عادی باید راضی باشند که هستند . شما به اصظلاح روشنفکر را راضی نیستید نگاه نکنید .
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 1
    به نظر می آید جناب علی عسگری خسته شدند و نیاز مبرم به استراحت دارند و خدای ناکرده حق الزحمه اونوری ها بیش از حقوقش هستش
  • آرزو IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 2
    مگه پایتخت شکست خورد؟؟ خیلی هم عالی و شاد بود مخصوصا تو این دوران پایتخت از اول تا شش خوب بوده و هست ان شاءالله ادامه دار هم میشه مخصوصا تو عید خیلی میچسبه خدا قوت به همه پایتختی ها مخصوصا وقتی پشت صحنه رو نشون دادن که چقدر زحمت میکشن
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 3
    عالی ی ی بود،،بهترین سریال ایران
  • منتقد US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 1
    این چجور مقاله ای است که شما منتشر می کنید؟ انگار در مورد یزید نوشته اید. پایتخت ۶ نسبت به سری های قبل افت کرده است، اما همچنان یکی از بهترین سریال های پخش شده در چند سال اخیر بود. سریالی که توانسته در فضایی کمدی به درستی مشکلات روز را بررسی کند. در مقاله شما به نظر می رسد بیشتر مشکل با عوامل تولید نقش دارد تا کلیت سریال پایتخت. نظر مردم هم که مشخص است و همچنان خواستار ساخت ادامه این مجموعه هستند.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 10
      به هیچ وجه خواستار ادامه سریال نیستیم
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    اون موقعی که الوند بیچاره هم زنده بود فیلمایی که نوشته بود مثل قهوه تلخ و برره و غیره و ذالک را یا ضدا سیما پخش نمیکرد یا سانسور میکرد یا با ممیزی پخش میکرد. این الوند نویسنده ی قهوه ی تلخی هست که بهش انگ فراماسونری چسبوندید حالا چون طرف فوت کرده شده عزیز دل همه!
  • جوالدوز IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    مرحوم خشایار الوند و حسن وارسته بیشتر حضور رو تو نگارش فصلهای قبلی پایتخت داشتن ، من چون فصلهای قبلی پایتخت رو چندین و چند بار دیدم ، اسامی نویسندگانشون رو از حفظم. حتی خدا بیامرز خشایار الوند در پایتخت 2 نبود و حسن وارسته نصف بیشتر پایتخت 2 رو نوشت بعد کوروش نریمانی به تیم اضافه شد. تو مصاحبه نریمانی هم به این موضوع اشاره شده. حالا سوال اینه ، زنده یاد خشایار الوند رو از دست دادید چرا از وجود حسن وارسته که چند فصل در پایتخت نوشت ، و یکی از فصلهای خوب پایتخت که پایتخت 2 هست استفاده نکردید. تهیه کننده عاقل و سرپرست نویسنده با تجربه هیچوقت از سرمایه ای که سالها تو سریال زحمت کشیده و فضا و آدمای پایتخت و قصه هاشو بلده به راحتی نمی گذره و کار به این مهمی رو به یک نویسنده گمنام و ناشی به اسم آرش عباسی نمی سپاره. آرش عباسی باید در کنار نویسنده کارکشته اول الفبای فیلمنامه نویسی یاد بگیره
  • تیغ IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 2
    چرا کسی به پول هنگفتی که تنابنده مثل سهام دار از پایتخت می گیره اشاره نمی کنه؟ ، چرا به چند برابر بودن بودجه پایتخت نسبت به سریالهای دیگه اس ، اشاره نمیشه؟. چرا نمیگن که سریالهای دیگه یک هزارم موضوعات و تصاویر پایتخت 6 رو نمی تونن بگن و اگر بگن در بازبینی پخش حذف میشه؟. چرا این آزادی و رقم فراوان فقط برای تیم پایتخت و الهام غفوری و محسن تنابنده اس؟. چرا از رانت پشت پرده دفتر غفوری و پورسانت دادن به مدیران سازمان حرفی زده نمیشه؟ چرا نمیگن دقیقه ای 18/5 میلیون تومان به این سریال دادن. یعنی اون تصویرای عبوری که سیروس مقدم تو همه کاراش داره و یک متور و یک ماشین رو از دم خونه تا برسه به مقصد رو فیلمبرداری می کنه ، دقیقه ای 18/5 میلیون بابتش گرفته. چرا آقای تنابنده نمیگن چند میلیارد بابت پایتخت 6 گرفتن؟
  • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    نمیدانم فیلمی که مردم اینقد دوستش دارند خصوصا ۶ که واقعیت ها روز را بیان میکرد مردم حتی تکرارهای آن را چند بار نگاه میکردند به مذاق آقایون خوش نیامده اگه الان دوباره هم پخش شود ما حاضریم دوباره ببینیم
  • ..... IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 3
    واقعا بی مهتوا بود و توهین به مقدسات و کیان خانواده معلوم نیست تا کی این نفوذیها باید در صدا و سیما جولان بدهند
  • GB ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    چرا در این کشور همه چیز باید سیاسی بشه - چه ربطی داره که بگیم فلان اصلاح طلب یا بهمان اصول گرا در مورد پایتخت چه نظری داره - بخدا قسم اکثریت جامعه دلشون به این حداقل ها خوش هست این حداقل را هم طعمه طمع های سیاسی و جناحی نکنید - بدلیل اینکه یکی از عوامل یک سریال یک جایی نظری برخلاف میل سیاسی شما داده باید شاهد موج حملات کوبنده شما با طعم سیاسی باشیم
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    بس کن بابا چرا حرف رو مزه مزه نکرده مینویسی پایتخت امسالش بشدت موفق همه لذت بردن بجز چند تا مدیر
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    اگر از اختلافات سلیقه ای و حسادت های حرفه ای و حواشی سیاسی و فرهنگی و مذهبی ایجاد شده برای این سریال بگذریم. سریال خوب و مفرحی است. شاید به اندازه فصول قبلی با وسواس کار نشده بود و برای تلویزیون ایران که هیچ حرفی فعلا برای گفتن ندارد جای بسی امیدواری است. امید به گفتن حرف مردم در قالب طنز. بگونه ایکه هم بخندیم و هم اندکی خود و مسولین تامل به کارها و تصمیمات خود داشته باشیم.
  • فریبرز IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    پایتخت بی نظیره. مشکله شما اینه که نمیخواین موفقیت دیگران رو ببنید و با واقعیت ها روبرو بشید که داره توو جامعه چی میگذره.پایتخت داره به خوبی واقعیت های جامعه رو نشون میده و مردم هم واقعا استقبال کردن اما متاسفانه بعضی ها دارن از حسادت میمیرند و میخوان با نظرات مزخرف مثل اینکه بد آموزی داشتو ، داستان نداشتو و ... این سریال روکم بیننده نشون بدند.پایتخت بهترین فیلم یکی دو دهه اخیره.هرکسی دوست نداره نگاه کنه نبینه.صدا وسیما پایتخت رو سانسور میکنه چون پایتخت داره مشکلات جامعه رو به خوبی وبا نگاه طنز بیان می کنه.دوستی که میگی تنابنده به روحانی انتقاد نکرد ویا میخواست نظام رو مقصر این گرونی ها جلوه بده ، اول برو فیلم رو نگاه کن بعد بیا نظر بده.قسمت اول پایتخت وقتی نقی رفت پمپ بنزین وبنزین سه تومن شده بود به رو روحانی کنایه زد و گفت من تازه جمعه فهمیدم بنزین گرون شده. پس انقدر چرت پرت نگید.پایتخت رو همه مردم دوست دارن عاشقشن.البته فقط مردم بعضی های دیگه نه.
  • بله IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    اتفاقا بهترین فصل فیلم نمایش داده شد دراین فصل به مشکلات موجود وواقعی توجه شده بود
  • رسول IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 2
    معلوم نیست چه کسی مسئول این هم خیانت به است، بازیگرانی که با پول این ملت معروف می شوند و هر کاری می خواهند می کنند دست آخر هم از خارج سر در می آورند
  • رئال IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    میتونی بهترشو بساز.منم میتونم انتقاد کنم
  • مهدی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 1
    پایتخت 6 هم خوب است سیاه نمایی شما بد است متن مقاله پربود از عقده گشایی های نویسنده
  • مرتضی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 2
    میدونید چرا پایتخت توجامعه جاافتاد؟چون فیلمنامه مطابق باعرف وفرهنگ ایرانی اسلامی نوشته شده بود وبرای همین در دل عموم مردم جای گرفت دراین فصل فارغ از مسایل سیاسی ارزشها وفرهنگ اصیل ما بسیار کمرنگ و درمقابل ضد ارزشها پررنگ بود واز اوجی که درپایانی فصل گذشته داشت خیلی سقوط کرد
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 5
    شکست محض...
  • یاسین IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    حتما میخواین پایتخت هم مثل فردوسی پور سرته شو هم بیارین که این حرفا رو می زنین. مگرنه اکثر مردم از پایتخت راضی هستن
  • موسی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 2
    زنده باد خشایارالوند.متاسفم واسه نویسنده جدید که دین ومردم رو به مسخره گ فته
  • 2298320136 IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 1
    چی میگین همین که ملت تو این اوضاع خندیدن کافیه
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 1
    وقتی تعدادزیادی ازبیننده کان راضی بودن دیگه چی میگین .دعوی رابذارین کنار.هرچندکه کم وکاست هم داشت
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 1
    واقعا خوب بود .هرکی هم میگه مشکل داره .خودش مشکل داره
  • امیدی پور IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    با سلام من فقط پایتخت 6 رو دیدم ونظرم فقط در مورد این قسمت پایتخته. به نظر من بازیکنان سریال عااااالی بودند . این که مشکلات مردم رو به صورت طنز به مسئولین گوش زد میکردن خیلی خوب بود .ولی به نظرم من فیلمنامه باید قوی تر باشه .دلی نداره چون طنز هست سر و ته ایی هم نداشته باشه . واقعا نحوه فیلمبرداری پایتخت قشنگ بود .زحمتی که خیلی کم دیده شد ولی عااالی بود .
  • UA ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    ما دوس داشتیم به جای ما نظر ندین
  • رضا نصر DE ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 1
    پایتخت تنها سریال ایرانی بود که بعد از ده سال دیدم و خندیدم باحال بود صرفا جهت خنده البته
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 1
    پایتخت عالیییی بود و تمام
  • آشنا IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 1
    سلام دوستانی که با نقدها مخالفت کردن و میگن همینکه ما رو خندوندن خوبه و کافیه، لطفا بگن آیا خنداندن به هر قیمتی خوبه؟ حتی به قیمت توهین به مقدسات؟! شاید بگین کدوم توهین؟ جواب: یکیش بهم ریختن کشوی پر از تفسیر قرآن!!! واقعا این سکانس چه ضرورتی داشته؟!!!! سکانس پایانی که کاملا با اون فیلم مبتذل منطبقه حتی روش بودن چراغ موتور. چه لزومی داشت این شباهت و چه فایده‌ای داشت؟! میگن قصدمون شوخی بود!!! عذر بدتر از گناه، مثلا با کی شوخی کردن با گوگوش؟! با وثوقی؟! منصف باشیم و مرد، بابا رهبرمون با اون عظمت یه سهو لسان رو زود تدارک کردن، مردن بخدا، خوب آقای مقدم عزیز و بقیه گیریم از محتویات کشو بی‌خبر بودین، حالا که با خبر شدین، حداقل عذرخواهی کنین.
  • حسیین IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    دوست داری دارابی رئیس بشه؟حالت بدنشه.چقدرگفتی مشرق که اینقدرمقاله نوشتی که مبرباقری روخراب کنی
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    بس است، اینهمه منفی نگری .پایتخت تنها سریالی بود که در نوروز ناشاد امسال ،به دلها شادی بخشید ،هر که زیرک بود پندی گرفت وانکه نبود بدان تاخت.دیگر طنزچندانی در رسانه نمانده است . افراطی ها بدشان نمی آید ریشه شادی را بزنند وتلویزیون عزاخانه شود.
  • مجید IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 2
    چرا تو مملکت ما هر چیزی که با اقبال عمومی مواجه میشه ، شکست تلقی میشه؟ متر و معیار شما چیه؟
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    من فکر میکنم نباید اینطور نویسنده رو سرکوب کنید چرا که بهترین بازیگرها ونویسنده های جهان کارهای اولشون ایراداتی داشته من از همه کسانی که تلاش میکنن تا مردم رو ترغیب کنن به دیدن فیلمهای ایرانی تشکر میکنم به هر حال هر کاری ایرادات خودشو داره و البته زحمات خودش رو و زیباییهای خودشو بهتره اگر کسی نیت خیری داره کمک کنه به برطرف کردن ایرادات نه سرکوب کردن خب این نویسنده هم فرصت های زیادی داره وتشکر از آقای سیروس مقدم و سعید آقاخانی عزیز که تلاش کردن برای شاد کردن دل ما
  • سحر حکمت IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    سلام پایتخت شش واقعا قشنگ بود و جذاب و دوست داشتنی بود ولی اون قسمتش که نماینده بازی میکرد احتیاج به محافظ ندارد خیلی بیمعنی بود نماینده برای این که زنده بماند و عدالت را در جامعه اجرا کند تا مردم مثل گرگ همدیگر را تیکه پاره نکنند احتیاج به محافظ دارد
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    بنظرماکه از هرکسی پرسیدیم این سریال واقعیت اصلی جامعه بودوبس،،
  • من IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 2
    خدایا افراطیون را ازبین ببر خسته شدیم
  • مهدی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 1
    چند سالیست به این نتیجه رسیدم دشمنان انقلاب اسلامی حاضرند ژنرال های فرهنگی مثل سیروس الوند که در چهارچوب حرکت میکنند را ترور کند چرا که نتیجه اش پر وبار گرفتن چنین نحله های هنریست باید مراقب این شخصیت ها بود وآموزش حفاظت ببینند
  • مهدی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    البته منظورم مرحوم خشایار الوند هستند
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 1
    واقعاً این اون پایتختی نبود که انتظارش رو داشتم خزعبلات بود من عاشق این فیلم بودم ولی افسوس اصلا هم سیاسی نیستم دست بی قرار بهبود تو فرودگاه چهره های متفاوت بازیگران رحمت با لباس های پاره وحس خوش تیپی نبودن احترام قبلی نسبت به هم وووووووووووو یک زمانی عاشق بازیگران این فیلم بودم اما الان می فهمم معنی عروسک خیمه شب بازی رو اونم توسط ضد انقلاب
  • Mohamad IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    کی گفته شکست پایتخت.خیلی هم خوب بود به کوری چشم حسودا
  • گل اقا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    انتقاد همیشه هست ولی اگر سریال پایتخت ۶امسال عالی نبود ازصد حداقل نمره ۸۰ اورد مهم این بود که تونست تا حدودی حرف دل مردم رو بزنه تا مردم بیچاره یه قدری هم سبک بشن
  • ازی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 1
    پایتخت مثل همیشه قشنگ بود ولی تا زمانی که بهبود نیومده بودش وقتی امدش دیگه خراب شدش ولی بازم مرسی
  • محسن IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    صدا و سیما نصف فیلمو سانسور میکنه معلومه فیلمنامه ضعیف میشه
  • حمید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    به نظره من پایتخت ۶ خیلی هم جالب و طنز بود و از بقیه سریالهای نوروزی هم بهتر بود. درود بر محسن تنابنده و کلیه دست اندرکاران سریال پایتخت ۶.یا حق
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 1
    وقتی مدیر شبکه ۳ در برابر زیاده خواهی ها ایستاد،دوست ودشمن همه به او هجوم بردند...در حالی که مدیر بدون اقتدار واختیار به لولو سرخرمن تبدیل می شود... بالاخره مدیر اگر جوابگو هست باید اختیارات داشته باشد.ما دو مدل مدیریتی داریم در صداوسیما: مدل شبکه یک ومدل شبکه سه
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 1
    پایتخت 6 حاصل بی کفایتی مدیران وزد بند های مالی است
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 2
    از دیدن این همه نظر تعجب کردم. یعنی واقعا هنوز کسی تلویزیون را تماشا می کنه ؟!
  • همینطوری منتقد IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 1
    من یک انتقاد سازنده دارم و آن این است.که آقای تنابنده یکی دیگه ازاین سریال های آب دوغ خیاری بسازه و موضوعش درباره برند شامپوی سر آقای تنابنده باشه تنابنده موفق باشی و به همین روال ساخت چرت گونه ت با اقتدار ادامه بده...وساعت پخش سریالاتم ساعت ۳ شب بزار که همه خوابند ممنون
  • حقدوست IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    لطفا به دلایل عديده ادامه پایتخت شش و هفت را مانع شوند دوستان فرهیخته دست اندرکار فرهنگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس