روشنفکرنماها هیچ تعلقی به کشور ندارند/ زندگی را در غرب می‌بینند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: روشنفکرنماها عناصر حقیری هستند که به هیچ عنوان به توانمندی داخلی قائل نیستند و اعتقاد دارند که زندگی بهتر تنها از مسیر غرب می‌گذرد.

به گزارش مشرق، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر بی‌صبری برخی مسئولین و روشنفکرنماها، گفت: در حالی که روشنفکر واقعی تلاش می‌کند تا خود را به جامعه نزدیک کرده و مسائل آن را درک کند تا بتواند نقاط مثبت جامعه را تقویت کند و نقاط ضعف جامعه را برطرف کند، روشنفکرنماها تلاش می‌کنند خود را از جامعه متمایز کنند و این تمایز را مایع تفاخر برای خودشان قرار می‌دهند، بنابراین نمی‌توان این عناصر را روشنفکر خطاب کرد.

بیشتر بخوانید:

سلیمی نمین: فرستادگان انگلیس همواره مردم ایران را تحقیر کرده‌اند

وی افزود: این جریان تلاش می‌کند حرف‌های ساختارشکنانه را طرح کند و هر جا که لازم باشد عقاید و آداب جامعه را در قیاس با سایر جوامع به سخره می‌گیرد، کما اینکه در ماجرای اخیر و ورود کرونا به کشور شاهد برخی از این کنش‌ها بودیم.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تاکید کرد: با اینکه مردم ما هوشیاری بسیار قابل توجهی از خود نشان دادند و علیرغم اعتقاد گسترده به ائمه اطهار بر اساس دستاوردهای علمی و پزشکی به راحتی پذیرفتند که پروتکل‌های تعریف شده از جمله عدم تجمع در اماکن مقدسه را مراعات کنند، با این حال جریان مزبور مطالبی را مطرح کرده مبنی بر اینکه اعتقادات دینی و علوم روز در تضاد با یکدیگر قرار دارند.

سلیمی نمین با اشاره به اینکه این جریان در صدد آن بود که عملکرد نظام سیاسی در مواجهه با کرونا را تحقیر کند، گفت: قبل از اینکه این ویروس به اروپا وارد شود روشنفکرنماهای داخلی به شدت بر مسئولین می‌تاختند اما خوشبختانه در هفته‌های اخیر با عملکرد ضعیف جوامع غربی در مواجهه با کرونا نوعی سرخوردگی در میان این جریان پیدا شد و یک افتضاح سیاسی برای آنها رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه روشنفکر تلاش می‌کند نقاط قوت را تقویت کند اما روشنفکرنماها به هیچ قوتی در داخل قائل نیستند، یادآور شد: یکی از اساتید دانشگاه اخیراً مطلبی نوشته است با این مضمون که ما هیچ قوتی در این ۴۰ سال نداشتیم! خُب با چنین شخصی چه می‌توان کرد؟ او فقط و فقط چشمش به دهان بیگانه است و هیچ توانمندی را در داخل نمی بیند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: این جماعت برای اینکه مردم و کشور را تحقیر کنند تا دست تکدی ملت به سمت آنها و بیگانگان دراز شود، دائماً بر این طبل می‌کوبند که «شما نمی‌توانید کشور را اداره کنید.»

سلیمی نمین گفت: روشنفکرنماها عناصر حقیری هستند که به هیچ عنوان به توانمندی داخلی قائل نیستند و اعتقاد دارند که زندگی بهتر تنها از مسیر غرب می‌گذرد. این جریان در طول تاریخ همواره داشته‌های ملت را پس زده و به دنبال پیشرفت از راه تکیه به بیگانگان بوده است. 

وی با اشاره به اینکه روشنفکر کسی است که کاملاً جامعه خود را بشناسد، گفت: شما می‌توانید بر جامعه‌ای تأثیر بگذارید که آن جامعه را به خوبی بشناسید، اما روشنفکرنماها هیچ شناختی از جامعه ندارند؛ به قول مرحوم دکتر شریعتی «کسانی که خود را روشنفکر می‌خوانند کوچه پس کوچه‌های پاریس را بهتر از تهران می‌شناسند» و هیچ تعلقی به داشته‌های ملت ایران ندارند.

این پژوهشگر تاریخ سیاسی تاکید کرد: خوشبختانه امروز اینها دیگر نمی‌توانند ملت ایران را تحقیر کنند، چون جامعه ما آنقدر رشد کرده و در این ۴۰ سال تجربیاتی کسب کرده که هرگز در مسیری که روشنفکرنماها می‌خواهند قرار نخواهند گرفت. امروز ارتباطات گسترده باعث شده که مردم عملکرد سایر جوامع را ببینند و القائات روشنفکرنماها را باور نکنند.

سلیمی نمین تصریح کرد: در یک نمونه، دانشگاه شهید بهشتی استادی دارد که مطالب او مرا به یاد اظهارات و مقالات «عبدالرحیم طالبوف» و امثال او می‌اندازد، حتی می‌توان گفت که آنها هم تا این مقدار ملت و کشور را تحقیر نمی‌کردند، چنانکه حقارت در مقالات و اظهارات این استاد دانشگاه موج می‌زند و این موضوع جای تأسف دارد. چنین آدمی چطور می‌تواند بر جامعه اثرگذار باشد؟

وی اظهار داشت: کسی که می‌گوید در این ۴۰ سال کشور هیچ توانمندی نداشته از دشمن هم پست تر است، چرا که دشمن دست کم به نقاط قوت کشور و ملت ما اعتراف و اذعان می‌کند اما روشنفکرنمای ایرانی قائل به این هم نیست. بنابراین تعبیر روشنفکر برای اینها به هیچ عنوان صدق نمی‌کند و این جماعت افراد حقیری هستند که برای تقویت جایگاه دشمن در کشور تلاش می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    4 1
    چه متن خوبی بود، واقعا استفاده کردم. حقیقت مطلق.
  • US ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    4 0
    متاسفانه دانشگاه ها پر از این طیف غرب گداست و جریان فتنه و افساد طلب ها هم با آن ها هم پیاله اند. وزارت علوم هم در اختیار این طیف قراردارد.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 4
    چیکار به همدیگه دارید تو این وضعیت ؟ راهکار بدید
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      4 0
      راه کار رو تو همین متن بالا نوشته که!!! یه بار دیگه بخون متوجه می شی..
  • DE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    5 0
    روشنفکرنماها عناصر حقیری هستند که به هیچ عنوان به توانمندی داخلی قائل نیستند و اعتقاد دارند که زندگی بهتر تنها از مسیر غرب می‌گذرد. برای مثال صاقد بیجاکلام نمونه بارز مبارزه با استقلال کشور است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس