کد خبر 1058041
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
گروه ۷۷ خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه کشور‌ها شد

در بحبوحه شیوع جهانی ویروس کرونا، ائتلاف کشورهای موسوم به گروه ۷۷ (G۷۷) در بیانیه‌ای خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه برخی کشورها از جمله ایران شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف کشورهای موسوم به گروه ۷۷ (G۷۷) و چین روز گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای در حال توسعه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در جهان شدند. در این بیانیه هشدار داده شده است که تحریم‌ها باعث مانع‌تراشی در مسیر تلاش‌ها برای مقابله با این بیماری همه‌گیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

کشورهای عضو این گروه در بیانیه‌ای که خطاب اصلی آن به آمریکا بود که تحریم‌های سختی علیه ایران و ونزوئلا به اجرا گذاشته است، تاکید کردند اقدامات تنبیهی اقتصادی بر توان کشورها برای مقابله موثر با این بیماری تاثیر منفی دارد.

بر اساس این بیانیه، تحریم‌ها بر امکان کشورهای هدف برای تامین تجهیزات پزشکی و داروها تاثیرگذار است. این بیانیه از جامعه جهانی می‌خواهد اقداماتی فوری و موثر برای مقابله با استفاده از اقدامات تنبیهی اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه اتخاذ کند.

علیرغم درخواست جامعه جهانی از آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و دیگر کشورها از جمله ونزوئلا در پی شیوع ویروس کرونا، واشنگتن در برخی موارد، تحریم‌های خود را تشدید نیز کرده است.

گروه ۷۷ در ۱۵ ژوئن سال ۱۹۶۴ میلادی و توسط ۷۷ کشور در حال توسعه امضاکننده اعلامیه گروه ۷۷ در پایان نخستین جلسه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در شهر ژنو سوئیس تأسیس شد. مقر این سازمان در نیویورک آمریکا واقع شده‌است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 0
    روحانی دو دل نکنید همین جوریش کار نمیکنه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    لامصب تمام مقر ها تو نیویورکه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس