اخبار ویژه روزنامه ها

مدیر منطقه خوزستان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: اقدام به‌ موقع کارکنان عملیاتی و نیروهای انتظامی تلاش برای سرقت از خط لوله اهواز - سبزآب را ناکام گذاشت.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

  فرهنگ بالای مردم و مرض توهین به ملت ایران

نمی‌خواهیم بگوییم که همه چیز در کشور ما گل و بلبل است یا شاهد برخی ناهنجاری‌های رفتاری «اتفاقات جزئی و اشتباهات فردی را بی‌محابا به یک ملت تعمیم ندهیم، خودمان را بی‌دلیل تحقیر نکنیم و اسیر تبلیغات منفی نشده و اهرم چرخ‌دنده‌های پروپاگاندا علیه ایران و ایرانی نشویم».

سایت اصلاح‌طلب فردانیوز، ضمن انتشار تحلیل فوق به انتقاد از محافلی پرداخت که عادت کرده‌اند هر اتفاقی را بهانه‌ای برای خودکوچک‌بینی ایرانی قرار دهند.

این سایت نوشت: بی‌تعارف بخش زیادی از ما در همه این سال‌ها دچار یک بیماری مزمن و خطرناک بوده‌ایم، بیماری که نه ویروسی است نه باکتریایی نه تب و لرز دارد نه عطسه و سرفه، ذهنی و روانی است و تبدیل به یک اپیدمی فراگیر هم شده، بیماری خود تقلیل پنداری جمعی و کوچک‌بینی ملی که با هر اتفاق و رویدادی در کشور رخ نمایانده و جلوه‌های خود را در ادبیات و واژگان و واکنش‌های ما به خوبی نشان می‌دهد اما کرونا با همه تلخی و مصائب و مشکلاتش در این باب تلنگر جدی برای همه ما دارد و شاید ضربه مهلک آن ما را از این بلیه نجات دهد.

از چپ کردن اتوبوس تا فرو ریختن یک پل، از فیلم تکدی‌گری تا بعضی رفتارهای نابهنجار اجتماعی گرفته تا اتفاقات کلان و مصیبت‌های بزرگ، فراتر از نکوهش اشتباهات و انگشت‌گذاری روی نقاط ضعف و نقد مشفقانه و خیرخواهانه، ما عادت کرده بودیم که بلافاصله ساز مخالف‌خوانی را کوک کرده و با چماق بر سر مردم خود بکوبیم که ای بابا ببینید ما مردم ایران چقدر بی‌فرهنگ و فاقد رفتارهای متناسب اجتماعی هستیم؟!

ببینید ما مردم بلد نیستیم نه در صف درست بایستیم نه بهداشت را رعایت می‌کنیم و نه بلد هستیم چگونه به‌عنوان یک شهروند مسئول اجتماعی عمل کنیم از این چشم بادامی‌های آسیایی یا از آن مو بورهای اروپایی و آمریکایی یاد بگیرید که چقدر متمدنانه و با فرهنگ هستند؟!

حالا که کرونا به‌عنوان یک معضل فراگیر جهانی بساط خود را در اقصی نقاط دنیا پهن کرده و سایه شوم خود را بر همه عالم انداخته و جنس و ماهیت خوفناک آن باعث برون‌ریزی رفتارهای روتوش نشده اجتماعی در اقصی نقاط جهان شده تازه کم‌کم دارد معلوم می‌شود که ای بابا نه فقط از این خبرها نبوده و ما ایرانی‌ها بی‌فرهنگ و فاقد شعور اجتماعی نیستیم که برعکس از خیلی ممالک و مردم کشورهای مثلا جهان اولی و متمدن خیلی خیلی هم جلوتر هستیم.

در باب رفتارهای اجتماعی و عمومی هم انصافا ایرانی‌ها یک سر و گردن بالاتر از دیگر مردم جهان ایستاده‌اند. ملتی که زیر سخت‌ترین فشارهای تحریمی و انواع و اقسام مشکلات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی زندگی کرده‌اند در بحران کرونا به‌واقع از بسیاری از مردم ممالک راقیه جان متمدنانه‌تر رفتار کرده‌اند.

از ایتالیا تا اسپانیا و ژاپن و آمریکا مردم با هجوم به فروشگاه‌ها به غارت اقلام خوراکی و مواد بهداشتی پرداختند اما مردم ما درست است که حسب احتیاج و نیاز و جو روانی به خرید اقلام پرداختند اما نه اینگونه بی‌مبالات و وحشیانه، آنچنان که سفیر انگلیس در ایران همین شب گذشته در توئیتی که عکس یک فروشگاه ایرانی مملو از دستمال کاغذی را در آن توئیت کرده بود به مردم انگلیس طعنه زد که بی‌نگرانی همانند ایرانی ها عمل کنید....

یا در بسیاری از کشورها از ژاپن تا کشورهای اروپایی و آمریکا فیلم درگیری بر سر یک ماسک یا دستمال کاغذی وایرال شده است اما در کشور ما شاهد چنین صحنه‌هایی نبوده‌ایم که هیچ در بسیاری از موارد شاهد کمک مردم در اوج بحران به یکدیگر نیز بوده‌ایم.

اعتماد: برخی مدیران دولتی در تراز مدیریت بحران نیستند

یک روزنامه حامی دولت تصریح کرد برخی مدیران دولتی در تراز مقابله با بحران نیستند.

روزنامه اعتماد نوشت: صدالبته ارزیابی عملکرد شجاعانه نیروهای صف شامل پزشکان، پرستاران، پرتوکاران، بهیاران، پرسنل آزمایشگاه، نیروهای بهداشتی، نیروهای خدماتی و امثالهم را بر عهده دوربین‌ها، اخبار میدانی، نظرات مردم و انعکاسات فضاهای مجازی می‌گذاریم که البته پیشاپیش همراه با ارج و احترام ملی همراه بوده است. آنچه در ادامه می‌آید خلاصه‌ای از وقایع اتفاقیه از زمان بروز اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا و اقدامات بعد از آن به همراه تحلیل و استنتاجی کوتاه است:

پس از گذشت حدود ۲۰ روز (۲۰ روز زمانی است که در هر ۱۰ روز آن، مدیریت چینی می‌تواند یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تخصصی برای کرونا بسازد) هنوز دستورالعمل‌های متفاوت و گاهی ضد و نقیض صادر می‌شود. یکی ترکیب ساخت محلول ضدعفونی را یک جور می‌گوید و دیگری جور دیگر یا در یک جا تعطیلی است و در جای دیگر بازگشایی کار و مراکز اداری.

یکی تصمیم به سرکشی خانه به خانه می‌گیرد و تا مرحله نزدیک به اجرا پیش می‌رود و دیگری خلاف آن را می‌گوید و موفق می‌شود جلویش را بگیرد. سوال اساسی این خواهد بود که تا چه زمان کشوری که تعداد بحران‌هایش از همه انواع طبیعی و غیرطبیعی در سطح بالایی است ‌باید بدون وجود یک سیستم موثر و کارای مدیریت بحران که با گذر از هر بحران قاعدتا بهتر شود، در مقابل بروز بحران جدید به ناگهان غافلگیر شود و تنها حاصل از هر بحران وعده جبران در بحران بعدی است.

ناکارآمدی و کم‌تجربگی عملی مدیران که بسیاری از آنها از علوم مدیریت بحران مطلع نیستند کاملا در مناصب مرتبط به چشم می‌خورد. مثلا یک استاندار، یا یک فرماندار یا بخشدار بر چه اساسی و با چه سطحی از تجربه و آگاهی انتصاب می‌شود؟ آیا از بحران و مدیریت آن آگاه است؟ البته این سوال برای سایر مسئولان در دستگاه‌های مرتبط با اجرا نیز مطرح است.

کهولت سنی یا تکراری بودن مدیرانی که دوران شکوفایی و یادگیری آنها گذشته و فقط می‌توانند مشاوران خوبی باشند اما هنوز اصرار به بقا دارند. اینها از تحرک، واکنش سریع و نوآوری بی‌بهره‌اند.

عدم وجود فرآیند ساخت مدیران بحران که به صورت تخصصی در زمان آرامش به تحقیق در مورد علل، شیوع و احتمال بحران پرداخته و در زمان بروز در راس کادرهای اجرایی به مدیریت بپردازند.

عدم ارتقای ساختاری و عملکردی سیستم مدیریت بحران به لحاظ سازمانی، نیروی انسانی و بودجه با رویکرد زیرساخت‌سازی، پیشگیری و آماده‌سازی.

از آنجایی که بحران اپیدمی کرونا شبیه تحمیل یک جنگ از نوع بیولوژیک به کشورهاست، بنابراین آرایش جنگی همراه با مدیریت تخصصی و علمی در این نبرد می‌تواند کارایی بالاتری داشته و از ضریب موفقیت بیشتری برخوردار باشد.

روسیاهی کرونا برای غربزدگان ماند

نوع واکنش کشورها و شهروندان در قبال ویروس کرونا، نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات برخی سلبریتی‌های غربزده، این کشورها به مراتب عقب‌تر از ایران هستند.

سایت «الف» در یادداشتی نوشت: آمریکا، آلمان، ژاپن، سوئد، سوئیس، انگلستان، فرانسه، چین، کره جنوبی، ایتالیا، نروژ، هلند، دانمارک و اسپانیا. نام این کشورها چه چیزهایی را به‌خاطر شما می‌آورد؟ تصور غالب از این کشورها چیست؟

بعضی‌ها چقدر در برابر نام این کشورها احساس تحقیر و عقب‌ماندگی داشتند؟ فضای مجازی و رسانه‌ها و سلبریتی‌ها و منورالفکرها و غربزده‌ها چقدر از کشورهای یاد شده تصویری از یک بهشت ساخته‌اند!؟  

این ۱۴ کشور، جزو ۱۵ کشور اول جهان در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستند. ایران هم کشوری است مثل بیشتر کشورهای جهان. دارای نقاط ضعف و قوت فراوان. فقط یک نکته آن را از دیگر کشورها، متمایز یا استثناء می‌کند؛ جنگ جهانی تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه کشور ما. جنگی که هدف آن تصویرسازی از ایران، به عنوان عقب‌مانده‌ترین کشور جهان است.

قاب ویروس کرونا، شاید بهترین دریچه‌ای است که در آن بتوان تمامیت این جریان را به خوبی دید.

داستان برای مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی تازه شروع شده بود. بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و من و تو و بقیه، سر از پا نمی‌شناختند. چه فرصتی بهتر از کرونا برای تحقیر و تخریب ایران!؟ در طول یکماه، همه آنچه از ایران روایت کردند، خلاصه می‌شد در: پنهانکاری، دروغ، تبعیض، فساد، بی‌تدبیری و ناکارآمدی. تا اینکه اتفاق سوم افتاد: در ایتالیا.

لطفا دوباره اسامی ۱۴ کشور صدر این مطلب را مرور کنید. تصاویر فروشگاه‌های مملو از جمعیت و غارت‌زده‌شان را بخاطر آورید، زد و خوردها و صف بستن‌هایشان را و بحران دستمال توالتشان که حتی آفتابه را سر زبان‌ها انداخت!

در چند روز اخیر، وضعیت رسانه‌های ضدایرانی دیگر مثل چند هفته گذشته نیست. هفته‌هایی که صدر تا ذیل صفحاتشان پر شده بود از فاجعه کرونا در ایران. اکنون باید به جای شور و شعف پرداختن به ایران، نگران خود و خانواده‌هایشان باشند. اکنون باید پاسخ به همه شبهات و القائاتی که درخصوص ایران مطرح می‌کردند را در کشورهای مبدأ خود جست‌وجو کنند.

باید ببینند چرا در سوئد و سوییس کرونا شایع شد؟ چرا در فرانسه و آلمان بحران کمبود و گرانی مواد بهداشتی به وجود آمد؟ چرا آمریکا و انگلیس، آمار واقعی مبتلایان را از مردم خود مخفی کردند؟ چرا در ایتالیا و اسپانیا تجمعات مذهبی و مسابقات فوتبال زودتر تعطیل نشدند؟ چرا کشورهای یاد شده در بستن مرزهای خود مراقبت نکردند؟ چرا شهرهایشان را زودتر قرنطینه نکردند؟ چرا اینقدر تعلل کردند که چند بیمار در کشورهایشان به چند هزار تبدیل شود؟ چرا از ترس سقوط اقتصادی، حقیقت را از مردم خود پنهان کردند؟

۱۴کشور صدر این مطلب هیچکدام تاریخ معاصری از پادشاهان فاسد و ناکارآمد نداشته‌اند. نه تنها تحت استثمار قدرت‌های بزرگ نبوده‌اند بلکه بعضا از بزرگ‌ترین استعمارگران و چپاولگران تاریخ هستند. هیچکدام در چند دهه اخیر یک جنگ ۸ ساله بین‌المللی را تجربه نکرده‌اند. هیچکدام چهل سال تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی نبوده‌اند.

با اینهمه، اکنون حال ما و آنها چگونه است؟ هرچه علیه ایران تبلیغ کردند، اکنون بر سر خودشان آمده و هرچه را خواستند به عنوان سند رسوایی ما جار بزنند اکنون سند رسوایی خودشان شده است. چگونه می‌توان پذیرفت وقتی که مبتلایان آمریکا از ۵۰۰ نفر تجاوز نکرده بود، ترامپ و سناتورهای جمهوری‌خواه آنقدر بدشانس بوده باشند که از بین ۳۳۰ میلیون نفر، درست به یکی از آن ۵۰۰ نفر برخورد کنند؟

یا وقتی برزیل فقط ۷۷ مبتلا را گزارش کرده، رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطاتش جزو آن ۷۷ نفر باشند؟ همین وضعیت درخصوص نخست‌وزیر کانادا و وزیر کشور استرالیا (اساساً هر مقامی که با ترامپ دیدار کرده!!؟) و نمایندگان پارلمان‌های آلمان و فرانسه صدق می‌کند.

کجایند بوق‌های تبلیغاتی غرب که عدم رعایت نکات بهداشتی و دست دادن‌های دونالد ترامپ و بوریس جانسون را پیراهن رسوایی ناکارآمدی و جهل در آمریکا و انگلستان کنند؟ تا اینهمه تعلل در قرنطینه کردن و تعطیلی اجتماعات را فریاد کنند؟ اگر ایران با چند ده نفر مبتلا، دانشگاه‌ها و مدارسش را تعطیل کرد، اینها با چند صد نفر هم اقدام نکردند. کجاست وجدان منصف و بیداری که این حقایق را بازگو کند؟

تعادل: دولت در سال ۹۹ به فرصت‌سوزی اقتصادی خاتمه دهد

یک روزنامه اقتصادی حامی دولت تصریح کرد با منتظر ماندن برای انتخابات آمریکا نمی‌توان به اقتصاد کشور رونق داد.

در حالی که برخی محافل سیاسی همچنان به رویکرد عقیم تعلیق و تعطیلی و انتظار دامن می‌زنند، روزنامه تعادل وابسته به روزنامه اعتماد الیاس‌حضرتی نوشت: سال سختی بر اقتصاد ایران گذشت باید پذیرفت که بسیاری از مشکلات پیش آمده عواملی برونزا و خارج از کنترل داشتند. اما واقعیت این است که دولت نیز برنامه مشخصی برای مقابله با این مشکلات نداشت.

حال که بیش از شش سال از عمر دولت می‌گذرد، یک نقد کلی می‌توان به دولت تدبیر و امید داشت. دولت روحانی زمانی که فرصتی برایش فراهم می‌شد تا حدی عملکرد قابل قبولی داشت. برای مثال جامعه جهانی آماده به ثمر رسیدن مذکرات بود و تیم مذاکره‌کننده ایرانی توانست از این فرصت استفاده کند.

اما زمانی که فرصتی در اختیار دولت قرار نمی‌گیرد، توانایی فرصت‌سازی چندانی هم مشاهده نمی‌شود. از زمان خروج آمریکا از برجام، شاهد تنگ‌تر شدن حلقه محاصره اقتصادی هستیم ولی عملا اکثر اقدامات صرفا دفع‌الوقت و خنثی کردن مشکلات پیش آمده بود.

اوج این انفعال را می‌توان در سخنرانی معروف روحانی در در مجمع سالانه بانک مرکزی دید که به صراحت اعلام کرد نمی‌شود تمام ارتباط با خارج خراب باشد و کشور را صرفا از داخل مرزها اداره کرد. این در حالی است که نمی‌توان منتظر بود که قضا و قدر فرصتی مناسب برای دولت ایجاد کند.

صبر کردن برای مشخص شدن انتخابات آینده آمریکا و امید به تغییر نتایج چندان روش مطمئنی نیست. ادامه روش سال ۹۸ در سال ۹۹ عملا باعث می‌شود که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، یک دولت دست و پا بسته و بدون هیچ‌گونه امکاناتی در اختیار رئیس‌جمهور بعدی در سال ۱۴۰۰ قرار گیرد.

از هم‌اکنون نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت اقتصادی در ۱۴۰۰ و شرایطی که دولت سیزدهم قرار است با آن روبرو شود احساس می‌گردد. بخشی از این مشکل به ساختار اداری مربوط است. این ساختار راهکارهای مشخصی برای بعضی مشکلات دارد ولی اگر مشکل جدیدی بروز کند عملا ابزاری برای حل آن وجود ندارد.

این موضوع را می‌توان به خوبی در تاریخ اقتصاد و راهکارهایی که توسط دولت‌ها برای گذر از بحران‌ها ایجاد می‌شد دید. اما امروز نیاز به یک نگاه جدید داریم. صورت مسئله باید به شکلی جدید تعریف شود.

سوال اصلی این است که وقتی فرصتی در بیرون از مرزها وجود ندارد، چگونه می‌توان با پتانسیل‌های داخلی فرصت ایجاد کرد. مطمئنا دانشگاه‌ها توان کافی برای پاسخگویی به این سوال را دارند و می‌توان سال ۹۹ را متفاوت از سال ۹۸ برنامه‌ریزی کرد. هرچند اینرسی سکونی بیش از حد دولت، اولین و مهم‌ترین چالش پیش‌روی هر جوابی به این سوال است.

ایستادن بر سر همان راهکارهای قدیمی نتیجه‌ای جز ویرانی سال ۹۸ به همراه ندارد و از اکنون باید طرحی نو برای سال ۹۹ درانداخت وگرنه انتظار برای تغییر دولت در ۱‍۴۰۰، فرصت یک‌ساله ۹۹ را هم از اقتصاد ایران خواهد گرفت.

آرمان

درگذشت یک مقام دولتی بر اثر کرونا

رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت. این در حالی است که روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام درگذشت رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ابتلای او از حدود ۱۰ روز قبل به ویروس کرونا را تایید کرده است.

«برج آزادی» عکس روز گاردین

گاردین با انتشار تصویر نورپردازی سه‌بعدی برج آزادی که به همت شهرداری تهران اجرا شده به‌عنوان عکس روز نوشته است: «برج آزادی با انتشار عکس پرچم کشورهایی که علیه کرونا ویروس می‌جنگند، روشن شد. این یک پیام تقدیر برای متخصصان حوزه بهداشت و درمان که سعی در جلوگیری از بیماری همه‌گیر در کشورها را دارند، بود.»

هدیه تهرانی در روزهای سخت کرونایی

پیمان معادی با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش نوشت: تیمی بی‌ادعا اما عجیب و گمنام به سرگروهی هدیه تهرانی مدت‌هاست از رسیدگی به مناطق محروم گرفته تا حمایت از مردم آسیب‌دیده سیل و زلزله در این روزها در تلاشند تا تجهیزات محافظتی کادر بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف را جمع‌آوری، تولید و اهدا کنند. این تیم فوق‌العاده متشکل از خوش‌قلب‌ترین انسان‌ها هفته‌هاست که در کنار هم در حال خدمت‌رسانی هستند.

این در حالی است که تاکنون به شهرستان‌های مختلف استان گیلان، مازندران، گلستان و همچنین شاهرود، دامغان، سردشت، شیراز، چابهار، زابل، ابوموسی، خامنه، قوچان، سیرجان و... تجهیزات ارسال کرده‌اند. همراهشان باشیم تا در این راه پرخطر و پرپیچ‌وخم نفس کم نیاورن.

برکناری فرمانده ناو روزولت

توماس مودلی معاون وزیر نیروی دریایی آمریکا از برکناری «برت کوزیر» فرمانده ناو هواپیمابر روزولت چند روز پس از نوشتن نامه به فرمانده نیروی دریایی آمریکا برای نجات خدمه کشتی از بیماری کرونا خبر داد.

سی‌ان‌ان گزارش داد: مودلی در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون گفته است کوزیر نه به دلیل افشای نامه وی در مطبوعات بلکه به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرنا بر وی و بر مدیریت حرفه‌ای او بر ناو برکنار می‌شود.

معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا خاطر نشان کرد: فرمانده کوزیر به این دلیل برکنار شده که نامه وی از طریق یک سیستم ناامن به بیرون از زنجیره فرماندهی نیروی دریایی ارسال شده است.

اعلام‌ نتیجه آزمایش کرونا پس از خاکسپاری!

به تازگی آیین تشییع و تدفین فردی سالخورده در روستای قوژد از توابع شهرستان کاشمر برگزار می‌شود که بعد از اتمام مراسم وی نتیجه تست کرونای متوفی اعلام وصول شده که مثبت است.

یک منبع آگاه در این باره اظهار کرد: متوسط سن متوفیان در کاشمر و خلیل‌آباد حدود ۷۴ سال است و این بیمار سالخورده نیز پیش از ارتحال، در یکی از بیمارستان‌های شهرستان کاشمر بستری بوده اما نتیجه آزمایش مثبت تست کرونای این فرد فوت شده یک روز پس از دفن او مشخص می‌شود.

بنا بر این گزارش، نظر به منع برگزاری هرگونه تجمع و مراسم در آرامستان‌ها متاسفانه مراسم خاکسپاری این متوفی کرونایی بدون هرگونه تمهیدات مقتضی انجام شده و جمعی نیز در این آیین حاضر بودند.

همچنین بنا به گفته یکی از اهالی این روستا از جمله اقدامات صورت گرفته برای شیوع احتمالی ویروس کرونا تاکنون افراد شرکت‌کننده در این مراسم شناسایی و به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی شده‌اند.

جزئیاتی از کمک آژانس به ایران

سفیر کشورمان در وین از ارسال تجهیزات تشخیص کرونا به ایران خبر داده است. کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد با رایزنی‌های به عمل آمده، آژانس بین المللی انرژی اتمی به‌زودی دو دستگاه تشخیص سریع کرونا (RT-PCR) به ایران ارسال می‌کند.

غریب آبادی در این باره افزود: به همراه این دو دستگاه، تجهیزات حفاظت شخصی کاربران دستگاه، تجهیزات مربوط به راه اندازی و ارتقا و کالیبره کردن، و کیت‌های مخصوص تشخیص که از سه تکنیک استفاده می‌کنند نیز ارسال می‌شوند.

دستگیری‌ عاملان انتشاراخبار کذب

فرمانده انتظامی خرمدره زنجان، از دستگیری‌ عاملان انتشار اخبار کذب کرونایی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ محرم‌علی قاسمی با اشاره به فعالیت برخی از افراد در فضای مجازی و انتشار اخبار دروغ در رابطه با بیماری کرونا، عنوان کرد: این متهمان با انتشار خبری کذب و انتشار آن در فضای مجازی باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در بین شهروندان شده بودند.

سرهنگ محرم‌علی قاسمی در ادامه گفت: در پی انتشار خبری تحت‌عنوان میزان شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های استان در سایت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، که تعداد افراد بیمار کرونایی به نسبت ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان خرمدره ۶۸ نفر اعلام و بیشترین آمار مبتلایان به نسبت نمونه آماری ۱۰۰ هزار نفری، شهرستان خرمدره اعلام شده بود، برخی کانال‌ها و گروه‌ها با تبلیغات گسترده در شبکه اجتماعی و با تحریف و جعل خبر، میزان مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان خرمدره را ۶۸ درصد آمار استان اعلام کرده بودند که با هماهنگی مقام قضایی، نام ‌برده شناسایی و تحویل ‌مراجع قضایی شده است.

قیمت عجیب گل‌محمدی در پرسپولیس

اشتباهات عجیب مدیرعامل مستعفی پرسپولیس باعث شده این باشگاه در طول یک فصل حدود ۲۲میلیارد تومان بابت سرمربی بپردازد. این در حالی است که در روزهایی که باشگاه پرسپولیس درگیر مشکلات مالی فراوان بود و نمی‌توانست دستمزد مربی ‌خارجی خود بپردازد، مدیران این باشگاه طی اقدام عجیبی حاضر به پرداخت ۶ میلیارد تومان به تیم مشهدی شدند تا گل‌محمدی را به خدمت بگیرند.

در این راستا یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی کالدرون پرداخت نشدن دستمزدش در موعد مقرر بوده است که این نشان می‌داد باشگاه پرسپولیس در چه اوضاع مالی وخیمی به سر می‌برد و در ادامه باشگاه متعهد به پرداخت ۶ میلیارد تومان به خاطر رضایت‌نامه گل‌محمدی هم شده است. البته به این مبلغ باید ۳میلیارد تومان دستمزد گل‌محمدی را هم اضافه کرد.

شکایت استقلال از عظیمی‌نژاد

باشگاه استقلال به دستور احمد سعادتمند - که از سوی اسماعیل خلیل‌زاده امور باشگاه را در اختیار دارد - رسما به آریا عظیمی‌نژاد این داور برنامه عصر جدید ۴۸ ساعت فرصت داده است تا از هواداران این تیم عذرخواهی کند.

گفتنی است باشگاه استقلال در نظر دارد به دلیل آنچه جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها هوادار این تیم قلمداد می‌شود، در صورت عدم‌عذرخواهی مجدد و کامل این شخص، از طریق مجاری قضایی از وی شکایت کند. آریا عظیمی‌نژاد در قسمتی از برنامه، در واکنش به اسم استراماچونی (سرمربی سابق استقلال) آن را کلمه‌ای ماقبل تاریخ خوانده بود که ناراحتی استقلالی‌ها را درپی داشته است.

ناکامی سرقت از خط لوله اهواز

مدیر منطقه خوزستان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: اقدام به‌ موقع کارکنان عملیاتی و نیروهای انتظامی تلاش برای سرقت از خط لوله اهواز - سبزآب را ناکام گذاشت.

حمیدرضا کیهان‌پور، مدیر منطقه خوزستان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در این باره ‌گفت: روز ۱۲ فروردین افرادی سودجو با توجه به شرایط قرنطینه و خلوتی مسیر با استفاده از حفر گودال از این خط لوله بنزین سرقت کردند که با اعلام گزارش سرقت، همکاران عملیات و بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (اچ‌اس‌یی) منطقه با وجود بسته بودن راه‌ها و شرایط قرنطینه، به‌ سرعت در محل حضور یافتند و عملیات مهار نشتی انجام شد. مدیر منطقه خوزستان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در ادامه افزود: این حادثه در کیلومتر ۲۰ خط لوله ۱۶ اینچ سبزآب - اهواز در ورودی روستای مراونه از توابع اهواز اتفاق افتاد.

تعلیق فعالیت رویترز در عراق

سازمان رسانه و ارتباطات عراق روز پنجشنبه از تعلیق سه ماهه مجوز فعالیت دفتر نمایندگی خبرگزاری رویترز در بغداد خبر داده است. بر اساس این گزارش، سازمان رسانه و ارتباطات عراق اعلام کرده که مجوز فعالیت دفتر نمایندگی رویترز را به دلیل اخبار ناصحیح درباره مبتلایان ویروس کرونا در این کشور به مدت سه ماه تعلیق کرده است.

گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز خبری را به نقل از خبرگزاری رویترز منتشر کرده مبنی بر اینکه هزاران نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اما دولت عراق انتشار این آمار را مخفی کرده و از کادر پزشکی این کشور خواسته است درباره این آمار سخنی نگویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    32 12
    کتاب نوشتی مشرق کسی نمیخونه یکم سیاست خبری داشته باشین
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      15 10
      تو نخون
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      5 0
      رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    28 42
    مشرقی های حسود حمله کنید به هدیه تهرانی و دوستانش
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    24 38
    خخخخخخخخخخخخخ ایرانیها دارن بدجوری تلفات میدن هر چی سیاستمدار و گردن کلفته داره کشته میشه. چوب خدا صدا نداره
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 1
    خدایا!! این طرفداران استقلال را از جو زدگی نجات بده..فکر کنم اگه به پدرشون اهانت شده بود اینقدر جوگیر نمیشدن که بخاطر یه تاجر شدن..
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 5
    متاسفانه روستاها گرفتار جهلی هستند که نیازمند درمان آن هستند - شیرینی خورانی و .. با جمعیت 50 و صد نفره براه است - تصورشان از کرونا این است که می توانند خلوتی مثل تخلفات رانندگی از جلوی چشم کرونا عبور می کنند - هر از گاهی هم خدارا تا حد .. عامل کرونا نگرفتن خودشان می دانند در مواقعی هم بزرگترین اهانتهارا هم بخدا می کنند - وضعیت جهل مردم وحشتناک است - آب دزدی برق دزدی همکاری با زمینخواران تخریب کنندگان زمینهای زراعتی و منابع طبیعی همه و همه در روستاها بیداد می کند مفاسد شوراها و دهیاری ها نیز عمال کمک کننده بر ویران کننده ها است مرده شور شورا و دهیار دولت را ببرد
    • zz IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      1 0
      سلام ببخشید شیرخورانی روستا ئیان عزیز خیلی بهتر از بعضی آدم ها است که اخیرا پارتی مختلط گرفتن خدا لحنت کند به آدم های منحرف اگر هم جهل باشد کسانی که پارتی میگیرند در جهل هستند
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 0
    اگه توهین شده باشه باید خود استرا شکایت داشته باشه چه ربطی به باشگاه داره .حالا خوبه استرا در اوج نیاز تیم را رها کرد و رفت لااقل آنقدر مرام نداشت تا پایان فصل دوام بیاره.!!!؟؟
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 0
    ببه نظرمن وقتی وقتی یک سری از کارهابد باشد که نمی شود به به وچه چه را بیندازیم بلاخره ان کسانی که کارهای خوبی ندارند کی باید درست شوندصدا وسیما باید دررشدفکری مردم بسیار تلاش کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس