کد خبر 1057739
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
معتادین

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد حضور 11 هزار معتاد متجاهر در پایتخت به دلیل تعطیلی مراکز ماده 16، گفت: بازگشایی این مراکز و قرنطینه معتادان جهت پیشگیری از کرونا ضروری است.

به گزارش مشرق، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، درباره حضور معتادان متجاهر در برخی از مناطق پایتخت از جمله میدان شوش به دلیل تعطیلی مراکز ماده 16، اظهار داشت: حدود 10 تا 11 هزار نفر در مراکز ماده 16 که تحت‌نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر است نگهداری می‌شدند که پس از بروز کرونا این افراد در مراکز تحت قرنطینه کامل بودند ولی متأسفانه به دلیل اینکه گمان می‌شد مراکز تجمع در این مراکز سبب شیوع کرونا می‌شود تعطیلی مراکز ماده 16 اتفاق افتاد.

وی افزود: گرمخانه‌های پایتخت ظرفیت آن در حدی نیست که بتوان همه این افراد را در آن نگهداری کرد در حال حاضر بیش از 2500 نفر از افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده در 21 گرمخانه پایتخت و 2 سامان‌سرا نگهداری می‌شوند و اقدامات پیشگیری از کرونا در این گرمخانه‌ها صورت می‌گیرد. 

بیشتر بخوانید:

گرمخانه‌های پایتخت شلوغ‌تر شده است

قتل طلافروش به بهانه ابتلا به بیماری کرونا

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: باید جلوی شیوع کرونا را گرفت، حدود 11 هزار معتادی که از مراکز ماده 16 آزاد شده‌اند همچون منابع سیار انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شوند و ما نسبت به این مسأله انتقادات بسیاری داشته‌ایم.

نژادبهرام ادامه داد: شهرداری نامه‌ای به ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مقابله با کرونا، رئیس شورای تأمین و فرمانداری تهران ارسال کرده و درخواست داشته است که نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر رها شده اقدامی جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق پایتخت شاهد تجمع این معتادان هستیم و ترددهای بسیاری علی‌رغم هشدار برای بیرون نیامدن از منازل انجام می‌گیرد، گفت: بسیاری از این معتادان از خانواده‌هایشان ترد شده و یا اصلاً خانواده‌ای ندارند بنابراین در خیابان اسکان دارند و محل تردد دائمی آنها خیابان است و این مسأله در شهر خطرآفرین است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: رها شدن معتادان متجاهر از مراکز ماده 16 عکس اقدامات مقابله با کرونا است چرا که این افراد عوامل سیار کرونا در اجتماع محسوب می‌شوند.

نژادبهرام با اشاره به اینکه بسیج وزارت بهداشت تاکنون چکاپ عمومی 35 میلیون نفر را انجام داده است،‌گفت: جای تعجب است که چگونه عوامل سیار و ناقل بیماری کرونا در پایتخت رها شده است، از مسؤولین انتظار داریم نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کنند و علاوه بر قرنطینه آنها در مراکز ماده 16 چکاپ مداوم آنها انجام گیرد. 

وی گفت: تردد معتادان متجاهر در پایتخت و تجمع آنها چهره شهر را هم مخدوش کرده و سبب انتقال بیماری کرونا در پایتخت می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    9 0
    معتادها بیمار نیستند ، بلکه مجرم هستند. اینها قاتلان جامعه هستند که سر راهشون فقط سیاهی و تباهی بجا میگذارن
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    6 0
    این افراد سربار مالی و امنیتی و بهداشتی و ... شهر هستند . همه را جمع کرده و به نقطه ای دور از دسترس در کویر که نتوانند برگردند منتقل کرده و از را ه هوا هفتگی برایشان مواد غذائی بریزید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس