عراق نیروهای آمریکایی

شاید مشهورترین مورد متهم به اجرای سناریوی پرچم دروغین، حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در امریکا و آغاز لشکرکشی ارتش امریکا به افغانستان و عراق باشد.

سرویس جهان مشرق _ در روزهای اخیر موج خبری گسترده و شایعات عجیبی در خصوص احتمال انجام کودتا یا عملیات نظامی گسترده ارتش امریکا علیه مواضع بسیج مردمی عراق منتشر شده است.

این موج خبری که از تعدادی سایت و خبرگزاری گمنام آغاز شده و تا مقاله نشریه نیویورک تایمز نیز گسترش یافت شاید در وهله نخست انتشار شایعه و انحراف افکار عمومی از بحران کرونا در سطح بین المللی به نظر می‌رسید اما توییت شب گذشته دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود باز هم توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

آیا جملات دونالد ترامپ تهدید توخالی بود ؟

در حالی که در یک هفته گذشته تمام منابع خبری عربی و انگلیسی زبان مشغول انتشار اخباری مبنی بر حمله پیش دستانه امریکا به مواضع حشد الشعبی در عراق بودند، به ناگاه شب گذشته ترامپ در توییتی مدعی شد که ایران و گروه‌های تحت حمایتش در عراق قصد انجام عملیاتی علیه نیروهای امریکایی در عراق را دارند و در صورت انجام این کار تاوان سختی خواهند داد !

به موازات این سخنان رییس جمهور امریکا، خوراک خبری رسانه‌های بیگانه نیز با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای از احتمال حملات یا کودتای امریکا، تبدیل به احتمال حمله نیروهای حشد الشعبی به پایگاه‌های امریکایی و عملیات تلافی جویانه متقابل ارتش امریکا شد.


مجموعه این تحولات رسانه‌ای موجب شده است تا بسیاری از کارشناسان احتمال بدهند که مقامات امریکا به دنبال ایجاد بهانه و دلیلی مناسب و قابل پذیرش برای انجام عملیات نظامی در عراق و از بین بردن توان نیروهای بسیج مردمی این کشور باشند. در واقع ممکن است ارتش امریکا با اجرای سناریوی خودزنی یا Operation False Flag به دنبال دستیابی به هدف خود در خاک عراق باشد.

عملیات False Flag یا پرچم دروغین چیست ؟

در تعریف نظامی و بین المللی ، عملیات پرچم دروغین به مجموعه اقداماتی گفته میشود که یک کشور خاص از طریق وارد آوردن ضربات نظامی عمد به منافع خودی و متهم کردن کشور رقیب به انجام این اقدام و کسب بهانه لازم برای آغاز جنگ انجام می‌دهد.

شاید مشهورترین مورد متهم به اجرای سناریوی پرچم دروغین، حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در امریکا و آغاز لشکرکشی ارتش امریکا به افغانستان و عراق باشد.

حملاتی که با گذشت دو دهه از آن همچنان زوایای پنهان و ابهامات بزرگی در خصوص چگونگی انجام آن توسط یک گروه تروریستی با امکانات محدود در خاک ابر قدرت نخست دنیا وجود دارد.

همچنین اسناد منتشر شده توسط CIA نیز نشان می‌دهد در چند مورد این کشور در دهه 60 میلادی قصد اجرای سناریو خودزنی برای کسب بهانه لازم برای حمله نظامی به کوبا و ساقط کردن حکومت فیدل کاسترو رهبر این کشور را داشته است که با مخالفت جان.اف.کندی رییس جمهور وقت امریکا مواجه شده است. این عملیات تحت عنوان Operation Northwoods نامگذاری شده بود.



مثال دیگر در خصوص این سناریو به حملات شیمیایی در خاک سوریه بازمی‌گردد. در ۲ مورد حملات شیمیایی در شهر خان شیخون در سال ۲۰۱۷ و دوما در ۲۰۱۸ در حالیکه ارتش سوریه در حال پیشروی و آزادسازی شمال حماه و غوطه شرقی دمشق بود.

پایگاه هوایی شعیرات پس از حملات هوایی امریکا

به ناگاه انفجار بمب‌های حاوی گاز شیمیایی در این مناطق و کشته شدن ده‌ها نفر موجب شد تا انگشت اتهام به سوی ارتش سوریه نشانه رفته و در حالی که این کشور در موقعیت برتر بوده و هیچ منطقی برای انجام چنین عملی موجود نبود توسط کشورهای غربی متهم شده و بهانه برای انجام حملات هوایی امریکا و متحدانش به پایگاه هوایی شعیرات و برخی تاسیسات نظامی سوریه در منطقه قابون و برزه در ریف دمشق ایجاد شود.

مجمتع تحقیقاتی ارتش سوریه در منطقه برزه دمشق پس از حملات هوایی امریکا

آیا باید منتظر خودزنی امریکا در خاک عراق باشیم ؟

اگرچه در حال حاضر سند قطعی و قابل اتکایی برای این فرضیه موجود نیست، اما با توجه به موج خبری و رسانه‌ای ایجاد شده در روزهای گذشته و توییت شب گذشته دونالد ترامپ در خصوص احتمال حمله به نظامیان امریکایی در خاک عراق، این احتمال وجود دارد که سازمان‌های جاسوسی و گروه‌های مخفی تحت امر امریکا با اجرای سناریوی مشابه و به طور مثال ترور شخصیت‌های دیپلماتیک این کشور در خاک عراق یا حمله به کارمندان سفارت یا در مرحله آخر یک حمله شبیه سازی شده به مقر نظامی این کشور در خاک عراق ، انگشت اتهام را به سوی نیروهای حشد الشعبی دراز کرده و مقدمات عملیات گسترده نظامی در این کشور را فراهم کنند.

تخلیه پایگاه‌های نظامی درجه ۲ نظیر پایگاه القائم در استان الانبار و K۱ در کرکوک و احتمال خروج از سایر پایگاه‌های دور دست نظیر القیاره و البلد در استان نینوا و صلاح الدین نیز ممکن است به منظور تمرکز قوا در ۲ مکان مشخص یعنی کمپ تاجی و عین الاسد بوده تا به هنگام اجرای عملیات ، توان نیروهای مردمی عراق برای تلافی و ضربه زدن به نظامیان اشغالگر محدود شود.

بیانیه سخنگوی ائتلاف امریکایی ضد داعش در خصوص تخلیه پایگاه K1 در استان کرکوک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    87 29
    تاریخ انقلاب اسلامی به دو برهه تقسیم میشود... قبل از شهادت سردار سلیمانی و بعد از شهادت ایشان....و اتفاقات و نقشه های نابی در پس پرده ی بعد از شهادت آن عزیز تدارک دیده شده است...
    • حسام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      73 35
      انشااله سردار عزیزمون هم به زودی با حضرت حجت برمیگرده و کنار امام سربازی میکنه... مهم دونستن وظیفه توسط همه ی ما تو شرایط قبل از ظهوره. از الان و تو ماه رمضان دعا کنیم که خدا درمان همه ی دردها و حلال همه مشکلات و سو مدیربت ها رو برسونه امین
    • CA ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      25 41
      احدی از مردگان با حضرت حجت زنده نمی شود. علی قول قران فقط زمانی که موعد اخرت برسد و در صور اسرافیل دمیده شود مردگان زنده شده و در پیشگاه خدا حاضر می گردند. بر اساس احساسات و غلو, واقعیت های دینی را تحریف نکنیم.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      8 3
      ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون... تو معلومات دینی نداری بقیه دارن. دست و پای بیخودی نزن منافق!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      9 3
      امریکا هر حمله ای کرده نتیجه معکوس گرفته به نفع امریکا است بچه بازی را بگذاره کنار وگرنه چکیده از حشد می خوره
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      6 0
      رجعت جزء مسلمات دینی ما است، براساس قرآن بعضی از افراد قبل از قیامت زنده خواهند شد که مطابق روایات افرادی هستند که مومن خالص یا کافر خالص باشند، در زمان قیامت همه مردگان زنده میشوند نه فقط بعضی از آنها
    • DE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      9 0
      از كمپ آلباني چه خبر جناب ٠٠:٣٢ ؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      8 0
      علامه مجلسی بعد از نقل احادیث رجعت می‌گوید: «چگونه ممکن است کسی به صدق گفتار اهل بیت ایمان داشته باشد و احادیث متواتر رجعت را نپذیرد؟ احادیث صریحی که شماره آن به حدود دویست حدیث می‌رسد که چهل و چند نفر از راویان ثقات، و علمای اعلام، در بیش از پنجاه کتاب آورده‌اند... اگر این احادیث متواتر نباشد چه حدیثی متواتر است؟!
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      3 0
      تو خدایی که ایقدر در مورد زنده شدن مردگان با اطمینان حرف میزنی بعد از حضرت رجعت رخ میده و امامان وخیلی از اولیا الله برمی گردند.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      6 0
      دوست عزیز لطفا در چیزی که تخصص نداری نظر نده. روایات فراوانی داریم که تعدادی از یاران امام زمان قبلا از دنیا رفته اند و بعد از ظهور حضرت دوباره زنده شده و رجعت می کنند.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    26 18
    کنترل عراق دست صدره می تونه با هوادارانش جلوی جنگ را بگیره بشرطی ک خودش مشوق جنگ نباشه مشکلات داخلی را با مذاکرات حل کنند نه با شمشیر و تفنگ
    • خان IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      4 1
      صدر که پرسپلیسه
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      7 12
      اساس جنگ ایران با آمریکا از نظر سیاستمدارای ایران فقط بالا بردن دستان به اسمان و فرج خواستن است در حالی که جنگ امروزی فقط تجهیزات مدرن و به روز بودن علم است این افکار از قبل باخته هیچ کمکی به جمهوری اسلامی نخواهد کرد جز زیان رساندن شدید به کف جامعه وبا پای خود به چاه افتادن است
    • یک ترک IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      2 0
      صدر همان ابوموسی اشعری عراق است من اینو بارها گفتم به علی می خواهد خدمت کند اما در عمل به معاویه و اسرائیل و امریکا خدمت می کند
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      تاریخ این را اثبات میکند یا رد میکند و ایشان انسان بزرگی هستند و ان شاءالله همه ی ما موفق شویم
  • علی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    8 4
    احتمالا تعدادی حمله شیمیایی به بعضی مراکز ائتلاف انجام بدن و با استفاده از تلفاتی ک از حمله به عین الاسد مونده کارشونو شروع کنند
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    36 24
    یه مرگ دردناک، بی فوت وقت، براشون. دیگه 2003 نیست. آمریکاییها همین اشتباه رو بعد از افولشون دوباره در افغانستان تکرار کردن و مجداد هزینه دادن و دیدن نه خیلی خر بودن انگااار. این مرگ گروهی نظامیون آمریکاست. بزرگترین اشتباه استراتژیک. ممنون که گفتین افتادن تو تله ای که مطلوب بود. همت گروهی مردم عراق الان لازمه برای کلیک نهایی نابودی اینها.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    44 40
    مشکل عراق نداشتن یک رهبر مذهبی مقتدر هست
    • DE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      6 17
      چیزی رو ندارن که اساس مشکل ماست
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      8 2
      آیت الله سیستانی رهبر مذهبی بسیار بزرگ و توانایی هستن. نیازی نیست تمام کشورها رهبر مذهبیشون رهبر سیاسی هم باشن
  • COWBOY US ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    23 60
    شنيدم ايران كشور خوش آب و هواييه ، خورشت سبزيشم با پياز خوشمزست و مردم مهمان نوازي هم دارن .
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      68 14
      پوشک اسهالی ترامپ کافیه برات
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      22 30
      خودت کامنت میذاری و خودتم جواب میدی. لعنت بر بیکاری
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      8 2
      23:48 لعنت بر تو و توهم توطئه
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      3 0
      توهم کابوی بودن و در آن شرایط زندگی کردن یک ذلت تمام عیار است.برو دوغت را بنوش .خخخخخ آی خدا با کیا شدیم هفت و نیم میلیارد
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      9 0
      لو رفتی کجایی هستی! چون قرمه سبزی را خورشت سبزی میگی!
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      5 2
      کم ازین.... ها بخور، فعلا که ترامپ مثل خر تو گل کرونا وفشار از هر طرف گیر کرده، تا بعد....
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      19 5
      آره منم شنیدم ایران خوب پهپاد میزنه و پایگاه میترکونه
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      17 2
      بهت نگفتن ایران کشوری است که برای دفاع از خودش بطرز عجیبی جانانه و شجاعانه می جنگد؟ نگفتن بهت سر به سر ، تن به تن ، شهید میده اما ذره ای خاک نمیده؟ بهت نگفتن این جا شهدا در بین زنده ها تکثیر مضاعف می شود؟ بهت نگفتن ایران جایی نیست که بخواهی باهاش شوخی نظامی بکنی؟ اگر باهاش شوخی نظامی بکنی خیلی خیلی جدی و محکم جواب میده. رجوع کنید به عین الاسد.
    • بنده خدا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      1 2
      همه ی مطالبتان درسته ولی در ایامی که کرونا دنیا را گرفته میزبانی نمی کنیم.الانم بحث اجرای پرچم دروغین آمریکا در عراق هست .ظاهرا رییس جمهورتان بیشتر از اینکه به فکر مردم خودش باشه به فکر فروختن ابزارهای نظامی و تسلیحاتی کارخانه دارهای آمریکایی است .علاقه به نفت و خاورمیانه علاقه ی مشترک رییس جمهور های آمریکایی است.چرا مردم آمریکا برای این جنگهای آمریکا در خارج از مرزهایش اعتراض نمی کنند؟آیا شما مردم موافق عملکرد رییس جمهورتان هستید؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      7 0
      انگار این آلبانی نشین ها باز هوس زلزله کردن .
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      3 0
      بله جانم. اینجا خر داغ میکنن!
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    9 29
    حالا شوخی بگیرید. دفعه پیش بعد توئیت حمله کردن.
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      10 2
      اگر تروریست های سنتکام یک کم عقل داشته باشند که ندارند سریعا از عراق بیرون می آمدند.
  • حمید IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 4
    از تیم مشرق میخوام اینقدر کامنت های خز و خل به اسم مخاطب انقلابی پخش نکنه مطمئنم یه سری کامنت ها فقط برای تخریب مطلب و به ظاهر افراد انقلابی میذارن!
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    3 1
    کشوری که منفعل باشه باید توی زمین حریفش بازی کنه.اولا تغییر تاکتیک در مرزهای برون کشوری متناسب با حرکت امریکا تا جایی که ضربه به اصل هدف نزنه خیلی هم خوبه و حفظ امادگی را نشون میده.ثانیا توی عراق نمیشه بازی کرد باید توی یمن و سوریه بازی کرد.البه بازی نه لهو و سیاست کثیف.بازی یعنی حرکت پیشرونده
  • DE ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    15 2
    تویت های آقای ظریف رو مردم امریکا و جهان میخوانند و ایشان باید یکبار خطاب به مردم امریکا بنویسه که « آی مردم سربازهای شما فقط و فقط بخاطر اسرائیل دارند میجنگند و بخاطر اسرائیل کشته میشوند و پول مالیات شما صرف اهداف اسرائیل و صهیونیسم میشود » . و این یک واقعیتی است که باید دائم تکرار کرد و بدین وسیله روی افکار مردم امریکا تأثیر گذاشت.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    7 0
    امریکا با بهانه های واهی هر جنایتی را در تمام دنیا انجام داده از کشتار سرخ پوستان ساکن ومالک امریکا تا بمباران اتمی زاپن تا قتل عام ویتنام وجنگ عراف وافغانستان و 0000. حتی روزی ممکن است به بهانه عطسه کردن رئیس مجلس سنا امریکا به ایران حمله کند. لذا باید با دوستان وهمه دنیا تدبیر اتخاذ کرد که نسل امریکائی حداقل از این منطقه برداشته شود
  • اشنا US ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    3 0
    یا اینکه کرونا برای شما سبب خیر شد و تهدید به انقلاب برخی ها و شکست سنگین در مجلس نتونست که به زور ازمایی خیابانی منجر شود و عده ایی شاید بدمبال این هستند که حساسیت شما رو به خارج بکشونند و بعد در داخل با اصولگرایان برخورد کنند !!!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    6 2
    بعید نیست حمله پرل هاربر که به ژاپنی ها نسبت میدن کار خود آمریکای جنایتکار بوده باشد. اگر بگیم این عملیات کار خود آمریکا باشد یعنی ایران اولین کشوری در دنیا است که مستقیما و واضح و پر قدرت به آمریکا حمله کرده است.
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 1
    بابا گیر ندید مشنگا با هماهنگی مقامات ایرانه به نفع دوطرفه نفت خیلی ارزون شده یه شوک باعث میشه قیمت نفت بره بالا!!!!
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    4 1
    مردم کشوری که بنا به گزارش واشینگتن پست ۷درصدشون یعنی ۱۶/۵میلیون نفرشون فکر میکنن شیرکاکائو از گاو قهوه ای گرفته میشه بایدم همچین احمق انگلی بهشون حکومت کنه
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 1
      ¤_¤'
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    7 0
    کشوری که رو خون میلیونها سرخپوست بیچاره با اون طرز کشتار ساخته شده و سنگ بنای اقتصادش فروش و صادرات اسلحه باشه و بخاطر همین دنیارو به جنگ و باز هم کشتار بکشه سرانجامی جز نابودی درانتظارش نیس
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    8 0
    نبرد نهایی با جبهه ی کفر نزدیکه چون ان شاءالله ظهور نزدیکه قبلش یک سری موانع مثل این آمریکایی ها در منطقه و صهیونیست ها باید از سر راه ورداشته بشن...ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش...ما شعار نمیدیم جنگ بشه و لازم باشه داوطلبیم و میتازیم بر دشمنان دین خدا ان شاءالله
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    5 1
    ایران برای چه معطلی به این حشدالشعبی موشک بدین دوش پرتاب بدین سامانه سوم خرداد بدین تا رژیم آمریکا بهانه ای برای انجام عملیات در خاک عراق نداشته باشه این ترامپ عوضی بدجوری میزنه مثل اوباما نیست که کوتاه بیاد ما هم باید حشدالشعبی را مجهز کنیم که در صورت غلط اضافی تو دهنی محکمی بخوره و به نقشه های شومشان در خاک عراق نرسند
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    4 0
    عراق ومحورمقاومت بایدازلاک تدافعی خارج شده ومنتظرعملیاتی شدن نقشه های تروریستهای آمریکایی نمانندوبا اتخاد سیاست تهاجمی باقدرت ضربه اول راوارد ودشمن رامجبور به ترک منطقه کنندوتازمانی که پاسخ تهدیدات دشمنان فقط محکوم کردن لفظی واتخاذ حالت تدافعی باشه اوضاع به نفع محورمقاومت تغییرنمیکنه ولذابهترین دفاع درشرایط فعلی ارائه اولتیماتوم نهایی مبنی برترک سریع خاک عراق ودرصورت عدم موافقت واجرا،حملات کوبنده وسهمگین است!
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    5 0
    نباید فراموش کنیم که عراقیها واردامریکا نشدند ومردم امریکارا نکشتند واشغالگری نکردن .این امریکاست که هزینه های زیادی کرده وویرانی های زیادی پدیداورده ومرتکب جنایتهای زیادی هم شده وعراق دیگر نظاره گرنیست وحتما پاسخ این جنایت هارا خواهدداد
  • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    3 1
    به نظر من ایران را به اینضورت مقصر خواهد کرد که از انفجارگذشته عین الاسد فیلمبرداری وبعد انفجاری وبعد می گوید ایران حمله کرده است. آمریکا با این وسیله گورخودش رادارد می کند
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    7 0
    از نظر امریکائی حق طلبی و ندادن امتیاز و ثروت ملی به امریکا دشمنی است.ان ها می خواهند دنیا مانند سزخ پوستان سرزمین وهستی خود را به امریکائی بدهند و امریکائی هم لقمه نانی برای دنیا پرت کند. در غیر این صورت در هر جائی جنگ و کشتار راه می اندازد. کشوری که هزاران کیلومتر از این منطقه دور هست در این منطقه چه غلطی می کند؟ چرا باید در عراق وافغانستان و بحرین ایرانی اشغال شده وسوریه و0000 باشد . ناو های او در خلیج فارس چه غلطی می کند؟ دنیا باید بخود اید و امریکا را تحریم کند و اگر لازم باشد سرکوب نماید.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    سیاسیون عراقی در برهه خاصی قرار دارند، محکم جلو این متجاوز جنایتکار بایستید
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 0
    کسی که دس بوس بن سلمان است چه انتظاری می رود
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    امریکا باید از اشغال نجف و کربلا دست بردارد افراد مثل زرفی را هم بدهد ما پوستش را زنده زنده بکنیم بخاطر راه انداز تظاهرات علیه راهپیمایی اربعین
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 0
    خوب منافقین استانداری نجف را اسغال کرده وعلیه روز اربعین و عاشورا تظاهرات می کنند چه انتظاری از امریکاو اسرائیل می رود باید این خائنین را کشت
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    هدف از حضور آمریکا در عراق و سوریه و یمن تجزیه این کشورها در قدم اول و بعد تجزیه کشورهای دوستش مثل عربستان و امارات و مصر و اردن است
  • یک ترک قزلباش IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 1
    ایران اگر بخواهد نه از عراق و سوریه و یمن و بلکه از جهان اسلام حمایت کند 1-خودش را باید به موشکهای قاره پیمای مسلح اتمی مجهز کند -- برای اینکار اول دندان طمع خودش را بکشد در این صورت می تواند عراق را به ویتنام تبدیل کند همانطور که چین با قطع روابط تجاری خود با آمریکا ویتنام را از دست امریکا توانست آزاد کند وگرنه هم بخواهد به امریکا نفت بفروشد و هم اینکه بمب اتمی داشته باشد غیر ممکن است و ما در درازمدت هم نفت و هم ایران و هم اسلام را باهم از دست می دهیم اینو به مقامات برسانید
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    حشد الشعبی باید حملات شبانه و موشکی خود را به سبک افغان ها باید شروع کند تا همانطور که مجاهدین افغان روسها و امریکایی هارا بیرون کردند حزب الله عراق هم بتواند امریکا را بیرون کند
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    بدون ایجاد گروههای مقاومت و دادن شهید نمی توان آمریکا را از عراق بیرون کرد شهیدانی چون منیف اشمرها و احمدقصیرها در عراق و در راه مقاومت باعث محبوبیت حشد در میان مردم عراق می گردد
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام طرح های تفرقه افکنانه و را برملا نماید و محبوبیت حشد را بالا ببرد
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 0
    راه حل عراق هم در بحث آشوب خیابانی و تفرقه احزاب و هم در بحث بیرون کردن اشغالگران- حملات موشکی شبانه و محدود و مستمر هر شب برای ترک و یا تعطیلی پایگاههای آمریکایی است
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    حملات آمریکا به حشد باعث افزایش اتحاد عراقی ها می گردد
  • بیسیمچی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    3 0
    وقتی کامنت های عزیزان رو می خونی چند تا نکته ذهنت رو مشغول می کنه: ۱. یه عده که خودشونو زیر می گیرن و به اصطلاح پاس گل به دشمن می دن که ما با این دوستان خود فروخته کاری نداریم. ۲. عده ای تئوریسین داریم که سریعا دکترین نظامی امنیتی کشور رو ترسیم کرده و چپ و راست و بالا و پایین رو محکوم به کم کاری و سستی در برابر دشمن می کنن ۳. یه عده هم که منتظرن که عقده گشایی های سیاسیشون را در اینجا به نمایش بذارن و با حزب و حزب بازی فضا رو از یک وضعیت اتحاد ملی به سمت جنگ سیاسی و قوم و قبیله ای منحرف کنن. ۴. یه عده آلبانی تبار هم هستن که خداییش به نظر من از موارد بالا بی خطر ترن چون مشخصه که دشمنن و دشمنی می کنن. ۵. اما برادرانی هستن که مصداق آیات قرآن هستن که در وصف رزمندگان اسلام در هنگام هجوم دشمن می فرماید که وقتی می شنوند که دشمن به دروازه ها نزدیک شده از نبرد استقبال کرده و خدا را بهترین وکیل و سرپرست دانسته و مولایشان هموست و امیرشان تنها اوست. بله برادرانم، این مملکت رهبری به نام حضرت امام خامنه ای عزیز داره. در همه وصیت نامه های شهدا از نقاط مشترک اینه که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به شما آسیب نرسه. برادران عزیز راه سلیمانی عزیزمون ، مکتب ایشون همین تبعیت محض از رهبرمونه.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    شیطان بزرگ امریکای جنایتکار :همیشه دست پیش میگیره که پس نیفته،،مگر همین جنگ ایران عراق سیاست امریکا نبود!مگر به بهانه ی بمب های اتمی واردخاک عراق نشدند وصدامی را که خودشان با کودتا سرکاراوردن خودشون هم به درک فرستادن-این دونالد عوضی حرفاشم مثل "دیو عفریته"برعکس اند-بیشرفا ازانون سردنیا بگو شماچکاره ی کشورها هستید؟!نسلتون خدا با کرونا منقرض کنه-اگر این امریکا واسراییل نبودند تو دنیا هیج جنگی واشوبی نبود-خودشون کشورها مشکلاتشون حل میکردند-اما این غده سرطانی باید سلاح شون فروش بره با جنگ ونزاع که بین کشورها به پا میکنند بعد بیشرفا دم از صلح میزنند-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس