کد خبر 1057351
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
فلسطین نمایه

دولت فلسطین اعلام کرد که یک اسیر فلسطینی که یک روز پیش از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد، مبتلا به ویروس کروناست.

به گزارش مشرق، «ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت فلسطین امروز چهارشنبه گفت که از میان ۱۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا، یک مورد مربوط به یک اسیر ۱۹ ساله به نام «نورالدین صرصور» از شهرک بیتونیا است که به تازگی از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده است.

بیشتر بخوانید:

دستگیری شماری از جاسوسان رژیم صهیونیستی را در نوار غزه

ملحم افزود که این اسیر آزاده به مدت دو روز در بازداشتگاه اسرائیلی «عصیون» واقع در جنوب بیت‌لحم و ۱۴ روز نیز در بازداشتگاه عوفر در غرب رام‌الله در اسارت بوده و با شماری از اسرا نیز تماس داشته است اما اداره زندان‌های اسرائیل هیچ آزمایشی از بقیه اسرا به منظور اطمینان از سلامت آن‌ها انجام نداده است.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، کمیته امور اسرا و آزادگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) نیز گفت که اسرای زندان عوفر پس از اطلاع از ابتلای این اسیر آزاده به ویروس کرونا، اکنون در حالت آماده‌باش بسر می‌برند و برخی از سلول‌های زندان نیز بسته شده تا ابتلای دیگر اسرا به کرونا نیز بررسی شود.

کمیته مذکور رژیم صهیونیستی و اداره زندان‌های این رژیم را مسئول این جنایت پزشکی، غیراخلاقی و غیرانسانی و عدم حمایت از اسرای فلسطینی در برابر شیوع ویروس کرونا، دانست.

در همین ارتباط «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین چند روز پیش نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی حقوق بشر، وزرای خارجه اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ارسال کرد.

عریقات در این نامه‌ها بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا تأکید کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس