مایک پنس

جدای از این که از «تیم بی» ادعایی، جان بولتون از گردونه خارج شده و دیگر مشاور ترامپ نیست، در ارزیابی ظریف و تیم وزارت خارجه هیچ خبری از مثلث واقعی دشمنی با ایران(با ماهیتی به شدت ایدئولوژیک) نیست.

سرویس سیاست مشرق- اخبار و گزارش‌های میدانی که در روزهای اخیر از عراق می رسد، حکایت از ان دارد که نیروهای تروریستی ارتش آمریکا، به احتمال قوی برنامه‌هایی برای اقدامات نظامی گسترده علیه مقاومت عراق دارند. حجم تسلیحات و تجهیزات ارسالی، نیروهای جدید اعزام شده، جابه‌جایی‌های پرسنلی و انتقال سفارت به پایگاه نظامی عین الاسد و البته تحرکات مشکوکی چون فرار شمار زیادی از عناصر داعش در عراق و البته اخبار آشکار و نهانی که شخصیت‌های سیاسی و مسوولان گروه‌های بسیج مردمی انتشار می دهند، به صورت بالقوه احتمال نقشه‌های خطرناک و شوم آمریکایی‌ها را بالا برده است.

این در حالی است که بحران کرونا در ایالات متحده هر روز وارد فاز جدیدی می شود و هر روز، بخش‌های فاجعه‌باری از سوء‌مدیریت، کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها در بخش بهداشت و درمان آمریکا و ارزیابی‌های وحشتناک از تصاعد تعداد قربانیان بیماری در این کشور عیان می گردد. تیغ تیز انتقادات از هر سو متوجه ترامپ است که تازه چند روزی است بحران کرونا را جدی گرفته و با انفعال و بی‌عملی و سوء‌مدیریت، روند شیوع بیماری و تعداد مبتلایان آمریکا را به صدر جدول برده است.

سوالی که در این میان ذهن بسیاری از ناظران را به خود مشغول کرده، این است که چرا ترامپ و دولت او، در حالی که به شدت درگیر تبعات سنگین شیوع کرونا در حوزه‌های محتلف حیات جمعی آمریکاست و کشورش به شدت از کمبودها و آشفتگی‌ها در مواجهه با بحران رنج می برد، باز تمرکز خود را بر فتنه‌آفرینی و شرارت در غرب آسیا تنظیم کرده و باز دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در اولویت دغدغه‌های اوست؟ مگر این همان ترامپی نیست که با شعار «اول آمریکا» و ادعاهای بیرون کشیدن پای آمریکا از مسایل غرب آسیا و اولویت دادن به مسایل اقتصادی داخلی رای گرفت و به کاخ سفید رفت؟

درباره چرایی این رویکرد ترامپ و دولت او، دلایل مختلفی ذکر می شود، اما شاید آن‌چه که جای بررسی جدی در شکل‌دهی به سیاست‌های کاخ سفید(به ویژه در حوزه سیاست خارجی) دارد، بررسی مثلث شومی است که حول ترامپ شکل گرفته و منبع اصلی نفرت‌پراکنی و دشمنی کور با «ایران» و محور مقاومت است. این مثلث که شکل‌گرفته از مایک پنس(معاون ریاست جمهوری)، مایک پمپئو(وزیر خارجه) و جرد کوشنر(داماد ترامپ و مشاور ارشد او در سیاست خارجی) است، نقش اساسی را در آمیختن سیاست‌های کاخ سفید با یک نوع نگاه ایدئولوژیک افراطی صهیونیستی دارند.

وبسایت آمریکایی واشینگتن مانثلی، در گزارشی به تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۰ با عنوان «پمپئو سیاست خارجی آمریکا را به مسیحیت صهیونیستی همراه می کند» نوشت:

" بنا بر گزارش واشینگتن پست، این وزیر خارجه پمپئو بود که با ترامپ برای ترور قاسم سلیمانی صحبت کرده بود و البته از کمک مایک پنس، معاون رییس جمهور، هم برخوردار بود. نویسندگان این مقاله گزارش دادند که پمپئو یک ماه قبل از ترور در این باره با رییس جمهور صحبت کرده بود که این مساله با ادعای دولت مبنی بر تصمیم به ترور بر اساس یک «تهدید قریب‌الوقوع» در تضاد است. "

این گزارش می افزاید:

" گرچه نویسندگان(گزارش واشینگتن پست) وسواس پمپئو با مساله ایران را از زمان عضویت در کنگره، ریاست سیا و اکنون در موضع وزیر خارجه، تاریخ‌نگاری کردند، اما نتوانستند به این سوال جواب دهند که انگیزه این وسواس در وزیر خارجه ایالات متحده چیست. "[۱]

                                                                                                                                      

خود پمپئو دست‌کم در یک مصاحبه، به صراحت کلیدی برای رمزگشایی از وسواس خود نسبت به ایران در اختیار گذاشت. او در ماه مارس ۲۰۱۹، زمانی که در بیت‌المقدس(اورشلیم) حضور داشت، در مصاحبه با خبرنگاران «شبکه خبری مسیحی» پرده از اعتقادات متعصبانه مسیحی-صهیونیستی خود برداشت. وقتی خبرنگار از او پرسید که «آیا ممکن است که صعود ترامپ در این زمان، با این هدف باشد که مانند «ملکه استر»، به اسراییل برای نجات از دشمنی ایران کمک کند؟» و پمپئو جواب داد:

" به عنوان یک مسیحی، من قطعا چنین چیزی را ممکن می دانم. "

و این صهیونیست افراطی در ادامه مدعی شد که «دست خدا را در صعود ترامپ» در کار می بیند! [۲]

ادوارد وانگ، نویسنده روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای در ۳۰ مارس ۲۰۱۹ درباره پمپئو نوشت:

" در دهه‌های اخیر، هیچ وزیرخارجه‌ای در آمریکا نبوده که به مانند مایک پمپئو این اندازه آشکار و مشتاق، همزمان از سیاست خارجی و باورهای مسیحی بگوید. این مساله، به طور فزاینده‌ای به این بحث دامن زده که سیاست خارجی ایالات متحده تا چه اندازه با مسیحیت اوانجلیستی گره خورده است. "[۳]

نقل قول معروفی از پمپئو در سال ۲۰۱۵ وجو دارد که خمیره‌ی به شدت ایدئولوژیک ذهن او را نشان می‌دهد. او در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۵، در جریان «گردهمایی خدا و کشور» در کلیسای ویچیتا در کانزاس گفت:

" ما به این نبردها ادامه خواهیم داد، این یک مبارزه بی‌پایان است...تا روز رستاخیز. "[۴]

جولین برگر، نویسنده روزنامه گاردین در مقاله‌ای با عنوان «آورده برای مسیح: سلطه‌ی اوانجلیستی بر دولت ترامپ» (۱۱ ژانویه ۲۰۱۹) میزان و عمق نفوذ مسیحیت صهیونیستی را در دولت ترامپ تشریح کرد. او یا یادآوری سخنرانی پمپئو در دانشگاه آمریکایی قاهره نوشت:

" پمپئو در این سخنرانی گفت که در اتاقش در وزارت خارجه «همیشه یک انجیل باز است تا به من خدا و کلام او و حقیقت را یادآوری کند».

پیام اصلی پمپئو در قاهره این بود که آمریکا دوباره حاضر است رژیم‌های محافظه‌کار منطقه را، هر چقدر هم سرکوب‌گر، در آغوش بگیرد فقط اگر بر علیه ایران، با آمریکاد هم نظر باشند...پمپئو در قاهره بیشتر یک واعظ مذهبی بود تا یک دیپلمات. "

برگر با یادآوری سخنرانی عجیب سال ۲۰۱۵ پمپئو در کلیسای ویچیتای کانزاس و به کار بردن واژه «رستاخیز»، این واژه را برای مستمعان مسیحی-صهیونیست او بسیار معنادار و هیجان‌آور توصیف کرد:

" برای مستمعین پمپئو، «رستاخیز» یادآور دیدگاه آخرالزمانی آنان به آینده بود، نبرد نهایی بین خیر و شر، و رجعت دوباره‌ی مسیح، هنگامی که مومنان(مسیحی) به بهشت صعود می کنند و باقی مردم به جهنم خواهند رفت.

برای بسیاری از مسیحیان اوانجلیست آمریکا، یکی از پیش‌شرط‌های اساسی آن لحظه موعود(رستاخیز)، جمع شدن یهودیان دنیا در اسراییل بزرگ، از بین‌النهرین تا رود اردن، است. این عقیده‌ای است که به عنوان «رستگاری پیشا-هزاره‌ای» یا مسیحیت صهیونیستی شناخته می شود...و این تبعات بسیار واقعی و بالقوه‌ای برای سیاست خارجی ایالات متحده دارد. "[۵]

اما پمپئو تنها نماینده قدرتمند و پرنفوذ مسیحیت صهیونیستی در دولت ترامپ نیست. یار و شریک او در پیشبرد برنامه‌های به شدت ایدئولوژیک در سیاست خارجی(به ویژه در نسبت با غرب آسیا)، کسی جز «مایک پنس»، معاون ریاست جمهوری آمریکا نیست.

مایک پنس

در روزهای بعد از جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان، که با دستور مستقیم ترامپ صورت گرفت، در فضای تحلیلی در آمریکا در پی این رویداد، «سارا پازنر»، در وبسایت نشریه نیوریپابلیک در مقاله‌ای با عنوان «اوانجلیست‌هایی که برای جنگ با ایران دعا می کنند» نوشت:

" طبق گزارش‌ها، پمپئو و پنس دو مقام ارشدی بودند که ترامپ را به سوی کشتن قاسم سلیمانی سوق دادند. این هر دو، اوانجلیست‌های متعصب و از متحدان اصلی «CUFI» هستند. این تصادفی نیست. سازمان CUFI به خاطر حمایت بی قید و شرط آن از اسراییل شناخته می شود- که شامل حق اسراییل برای ساخت و ساز هر چه بیشتر در کرانه باختری و همچین تلاش مداوم برای از بین بردن احتمال شکل‌گیری دولت مستقل فلسطین می شود. این سازمان از بدو تاسیس در ۲۰۰۶، در تبلیغات خود ایران را یک خطر حیاتی برای اسراییل ترسیم کرده است. "[۶]

گفتنی است که موسس و مدیر سازمان CUFI یا «مسیحیان متحد برای اسراییل» یک مبلغ اوانجلیست معروف تلویزیونی به نام «جان هَجی» (John Hagee) است. او محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور وقت ایران را با «هیتلر» مقایسه می کرد و خواهان حمله نظامی به ایران بود.

جالب این‌جاست که هچی در تبلیغات ضدایرانی خود، همواره به «ملکه استر» ارجاع می دهد، همسر یهودی خشایارشاه که با همدستی عمویش مُردخای، دستور قتل ده‌ها هزار ایرانی و از جمله هامان، وزیر خشایارشاه، را گرفت. صهیونیست‌ها این ماجرا را در یکی از مهم‌ترین اعیاد خود، عید «پوریم» جشن می گیرند. جان هجی هم همواره جشن پوریم را(که در واقع عید ایرانی‌کشی است) مفصل و با زرق و برق بسیار با پیروان و هواداران خود جشن می گیرد.

جان هجی، کشیش اوانجلیست ضدایرانی که نفوذ زیادی روی کاخ سفید دارد
جان هجی و مایک پنس در گردهمایی سالیانه کوفی

اما نکته بسیار مهم درباره هجی، به عنوان کسی که تاثیر فکری عمیقی روی پمپئو و پنس دارد، این است که در کتابی که در سال ۲۰۰۶ نوشت، سناریویی را ترسیم کرد که در آن، نیروهای نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران حمله نظامی می کنند. به نوشته‌ی او، این حمله «دوزخی» را در منطقه غرب آسیا به راه می اندازد که جهان را به سوی آرماگدون(آخرالزمان یهود) هل خواهد داد. [۷]

دیدار جان هجی با ترامپ در کاخ سفید

اما پازنر در ادامه گزارش خود می نویسد:

" در گردهمایی سالیانه‌ی کوفی در سال ۲۰۰۸، تنها سه عضو کنگره شرکت کردند. اما یکی از این سه نفر، نماینده ایندیانا در کنگره بود: مایک پنس

او روابط نزدیک خود را با این سازمان حفظ کرد و در سال ۲۰۱۴، کوفی هزینه‌ی سفر پنس و همسرش به اسراییل را برای جشن کریسمس پرداخت کرد. "

با انتصاب پنس به معاونت ریاست جمهوری، ستاره اقبال جان هجی تابنده‌تر از قبل شد. او مدعی شد که در اقناع ترامپ به تصمیم انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به اورشلیم نقش داشت. هجی در وبسایت خود نوشت که در مراسم شامی که در کاخ سفید برقرار بود، به رییس‌جمهور گفت که اورشلیم جایی است که مسیح از آن‌جا باز می‌گردد و تخت سلطنت خود را بر کوه معبد قرار خواهد داد و به مدت هزار سال در آرامش کامل حکمرانی خواهد کرد. "[۸]

در موضوع ایران، تقریبا همدلی و هم‌نظری کامل بین دولت ترامپ و سازمان کوفی برقرار است. در سال ۲۰۱۷، تنها چندماه بعد از آغاز به کار ترامپ در کاخ سفید، مایک پنس در گردهمایی سالانه‌ی سازمان کوفی در واشینگتن، به حاضران اطمینان داد:

"  رییس‌جمهور ترامپ ایران را در مرکز توجه خود گذاشته است. آمریکا دیگر تلاش‌های ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و به خطر انداختن امنیت اسراییل را تحمل نخواهد کرد. "

او در ادامه به مستمعین خود قول داد که "در دولت ترامپ اجازه دستیابی ایران به هیچ نوع سلاح هسته‌ای قابل استفاده داده نخواهد شد. "[۹]

اما تیم صهیونیست‌های متعصب حاکم بر کاخ سفید، یک ضلع سومی هم دارد که تاثیر فکری او روی ترامپ، اگر بیشتر از پمپئو و پنس نباشد، کم‌تر هم نیست: جرد کوشنر

جرد کوشنر و بنیامین نتانیاهو

جرد کوشنر، از خاندان یهودی معروف «کوشنر» (که برنارد کوشنر، موسس سازمان «پزشکان بدون مرز» و وزیر خارجه اسبق فرانسه هم از همین خاندان است)، داماد ترامپ و فرد کلیدی کاخ سفید در سیاست‌های ایالات متحده در غرب آسیاست. جرد کوشنر که عضو یک فرقه اولترا-صهیونیست و کابالیستی به نام «خاباد» (Chabad) است، مجری اصلی انتقال پایتخت آمریکا به قدس بود و علاوه بر صمیمیتی که با بن سلمان و بن زاید دارد، نقش رابط این دو با ترامپ را نیز بازی می کند.

ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر در سفر به بیت‌المقدس
گزارش روزنامه اسراییلی آروتز شوا از اعتقادات یهودی غلیظ جرد کوشنر و ایوانکا
گزارش وبسایت اسراییلی از حضور جرد کوشنر در کنیسه فرقه حسیدی کابالیستی خاباد در واشینگتن
کوشنر در جلسه نیایش هفتگی کنیسه خاباد در واشینگتن

ماجرای جرد کوشنر وقتی جالب‌تر می شود که بدانیم دلال اصلی رابطه‌ی او با «ایوانکا ترامپ» ، روپرت مرداک(مردوخ) ، ابر-سرمایه‌دار صهیونیست و صاحب امپراتوری رسانه‌ای مرداک بود که از طریق همسر خود وندی، رابطه بین این دو را جوش داد. در تعصب فرقه‌ای و صهیونیستی جردکوشنر و خانواده او همین بس که ایوانکا ترامپ برای این که به همسری او در بیاید، به سلک یهودی درآمد و تحت آموزش‌های فشرده تبدیل به یک یهودی سرسخت و متعصب شد. [۱۰] طبق ادعای ثبت و ضبط شده‌ی خود کوشنر، او بود که اولین بار، ایده‌ی ریاست جمهوری ترامپ را با رابرت مرداک مطرح کرد و این پروژه را کلید زد. [۱۱]

وندی مرداک، جرد کوشنر و ایوانکا ترامپ
جرد کوشنر و روپرت مرداک
کوشنر مقابل دیوار ندبه در بیت‌المقدس(اروشلیم)

طبیعی و بدیهی است که این اتحاد شوم یهودی-اوانجلیست، بزرگ‌ترین مانع را در برابر سلطه‌طلبی ایدئولوژیک صهیونیست‌ها، برای زمینه‌سازی حکومت هزارساله «ماشیخا» (مسیح بن داوود، شاه آخرالزمانی صهیونیست‌ها) در جهان، ایران شیعی و متحدان آن در محور مقاومت می داند. از این رو، ضدیت و نفرت آنان از ایران، ریشه‌ ای اعتقادی و ایدئولوژیک و نه صرفا سیاسی دارد و همان‌طور که گفته شد حتی مبانی این دشمنی، طبق اسطوره‌های خود این‌ها، حتی به دوران پیش از اسلام و داستان استر و مردخای و کشتار ایرانیان در پوریم هم می رسد.

در هر صورت، آن‌چه که بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان سیاسی در خود ایالات متحده بر آن تاکید دارند، این است که ترامپ عملا تحت سلطه‌ی صهیونیست‌ها(در هر دو شاخه‌ی مسیحی و یهودی آن) است. او تقریبا کلیت ریاست جمهوری خود را بدهکار حمایت‌های مالی، سیاسی و تبلیغاتی صهیونیست‌های افراطی در آمریکاست و نمی تواند جز مسیرهای مورد نظر آنان، مسیر دیگری را در سیاست خارجی خود انتخاب کند. این وابستگی، حالا که افتضاح مدیریتی شخص ترامپ و دولت او در ماجرای شیوع ویروس کرونا بالا آمده و شاخص‌های اقتصادی آمریکا(نقطه قوت ترامپ برای کسب محبوبیت عمومی) در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و دورنمای آن هم سیاه‌تر از اکنون است، تقریبا حالت مطلق پیدا کرده و ترامپ برای ابقای در قدرت، راه دیگری جز تن دادن به خواسته‌های محافل ایدئولوژیک صهیونیست در ایالات متحده ندارد.

اما در این میان، یک نکته در پیوند با موضعگیری‌های داخل ایران نسبت به دشمنی‌های نظام سلطه وجود دارد که عجیب جلوه می کند. دستگاه دیپلماسی کشور ما و در راس آن محمد جواد ظریف، مفهومی به نام «تیم بی» تعریف کرده بودند که از نظر آن‌ها مثلث اصلی دشمنی با ایران است. این مثلث شامل جان بولتون، بن سلمان، بن زاید و بنیامین نتانیاهو می شود که اول نام یا نام خانوادگی آنان با حرف «بی» شروع می شود. جدای از این که از این مثلث جان بولتون از گردونه خارج شده و دیگر مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیست، در این ارزیابی هیچ خبری از مثلث واقعی دشمنی با ایران(که ماهیت به شدت ایدئولوژیک دارد) نیست.

این‌ ضعف تحلیل در دستگاه دیپلماسی ما واقعا جای تامل و تاسف دارد، مضافا این که همین ارزیابی‌های ناقص، خروجی‌های گمراه‌کننده را هم در پی دارد. شاهکارهایی چون اجازه ورود به تیم اعزامی سازمان بدسابقه و به شدت مشکوک «پزشکان بدون مرز» ، با هماهنگی و کارگردانی وزارت امور خارجه، یکی از این خروجی‌هاست.

 

[۱] https://washingtonmonthly.com/۲۰۲۰/۰۱/۰۷/pompeo-aligns-u-s-foreign-policy-with-the-christian-zionists/

[۲] https://www.cnn.com/۲۰۱۹/۰۳/۲۲/politics/mike-pompeo-donald-trump-israel-golan-heights/index.html

[۳] https://www.nytimes.com/۲۰۱۹/۰۳/۳۰/us/politics/pompeo-christian-policy.html

[۴] https://www.snopes.com/fact-check/pompeo-fight-battles-rapture/

[۵] https://www.theguardian.com/us-news/۲۰۱۹/jan/۱۱/trump-administration-evangelical-influence-support

[۶] https://newrepublic.com/article/۱۵۶۱۶۶/pence-pompeo-evanglicals-war-iran-christian-zionism

[۷] http://www.informationclearinghouse.info/۵۲۸۵۷.htm

[۸] https://www.jhm.org/Articles/۲۰۱۸-۰۷-۰۱-donald-j-trump-keeps-his-promise

[۹] https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-vice-president-pence-israel-independence-day-commemoration-event/

[۱۰] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۰۶۴۹۰/

[۱۱] https://www.businessinsider.com/who-is-jared-kushner-۲۰۱۸-۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    75 9
    حرف هایی که ظریف میزند نشانه بارز ساده لوحی باورنکردنی اوست. چقدر انسان باید داغون باشه که باور کنه قاتل 80 الی 100 میلیون سرخ پوست، میلیونها مسلمان، میلیونها بیگناه یک شبه تصمیم بگیره که با ایران از در صلح وارد بشه. ترامپ به شخصه مفهوم مجسم شیطان است. اگر واقعا سوال دارید که شیطان به صورت انسان چه شکلی و چه رفتاری دارد، بفرمایید ترامپ!.
    • F35 US ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      3 16
      اگر به واقع علاقمند به بروز اين خوي شيطاني هستي بهت توصيه ميكنم كه هري ترومن فقيد را بياد آوري تا بسيار شكرگذار آمريكاي خويشتندار دونالد ترامپ باشي .
    • روزبه IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      37 6
      1- چرا بعد شهادت سردار سلیمانی دیگه از جیغ بنفش اصلاحاتی در مورد نقش ایران در کشورهای منطقه یا به اصطلاح خود اصلاحاتی ها دخالت در امور منطقه خبری نیست؟ 2- آقایانی که همیشه نظام و انقلاب رو به توهم توطئه متهم می کنن( زیبا کلامشون، تاج زادشون،علوی شون، عبدی شون، و...) لطفا جواب این دیدگاه افراط گریانه ضد ایرانی تیم اوانجلیستهای همراه ترامپ رو هم تحلیل کنن ممنون میشیم.
    • فرید IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      37 2
      ظریف یه بچه پولداره که بابای حجره دار بازاریش برای فراری دادنش از سربازی و جنگ فرستادش آمریکا، اونجا هم توی ناز و نعمت دفتر نمایندگی سازمان ملل ایران و هتل های چند ستاره بین المللی اوقاتش رو سپری کرد تا امروز، از همچین تحفه ای انتظار دشمن شناسی داشتن یک جک بی مزه بیشتر نیست، کی پای خاکریز بوده ؟ کی صدای سوت گلوله مستقیم تانک مو بر تنش راست کرده که بفهمه دشمن کیه و چیه ؟
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      15 0
      ازاکثریت درس خوندهای فرنگ وامریکا باید حذر کرد. ساده لوح ایت اللها ونویسندگان قانون اساسی مابودند که مسئله نفوذو هرگز درقوانین پیش بینی نکردند.اگه دردم یکی بود تحملش اسان بود. انچنان قبل ازانقلاب درحوزهای علمی نفوذکرده بودند که خیلی ازطلبه های درس خارج رفته هیچ چیزی ازدشمنان اسلامو صهیونیستوجنگهای صلیبیو کابالاو سیاست روز نمیدونست .فقط مغزشو ازدشمنی بنام اهل سنت پرکرده بودند.اما الحمد الله بتازگی خیلی فرق کرده .گرچه هنوزم خیلی نقص داره
    • BE ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      8 0
      فقط تصور کنید که اولین عکس یا برخی دیگر از این موارد در ایران گرفته شده بود -- آیا می توانید انتظار واکنش به اصطلاح اصلاحاتی ها رو تصور کنید .... غربی ها شیطانرو درس میدن و بس بیشتر نوشتن فایده نداره .... فکر مملکت خودمون بکنیم.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    52 3
    متاسفانه مردم ما فکر میکنن بحث سر اسلام است. این با نژاد ما مشکل دارند. یه نکته جالب که در کتاب دانیال اومده که حضرت مهدی به عنوان ضدمسیح معرفی شده. یعنی تحریفی که در انجیل (در استناد به کتاب دانیال شده) رخ داده باعث بزرگترین سوتفاهم تاریخ بشر شده که این مسیحی های خشک مذهب فکر میکنند منجی ما ضد منجی اوناست. نمیدونم شاید به همین دلیل باشه که حضرت عیسی با حضرت مهدی تشریف میارن طبق روایات که این موضوعو روشن کنن.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    45 3
    وزیر برجام خودش ذخیره ی تیم بی هست شما می گی نمی شناسه.. نا سلامتی بزرگ شده ی همین سیستمه ها!!!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    52 5
    یا خدا با کیا طرفیم ما؟اینا شیاطین در چهره انسان هستن .۳۰۰میلیون آمریکایی باید فدای اقلیتی یهودی شوند،کاش مردم آمریکا بیدار میشدن.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      4 8
      شما خوبید. شما فرشته های روی زمینید با این اوضاعی که برای مردم ایران درست کردید
  • F35 US ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 9
    در مقابل ايران به هري ترومن هاي فقيد و جورج بوش هاي جسور نياز داريم .
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      6 0
      با عرض شرمندگی از به کار بردن این کلمه مجبورم در پاسخ این آقای نامحترم: زارت
  • علی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    خیلی عالی بود.
  • مرتضی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 3
    پمپئو شیطاتی نیست،پمپئو خود شیطانه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 1
    خیلی دقیق و جامع بود. ممنون
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 1
    مشرق گزارش کاملی بود،روز به روز صفات این حرام زاده ها و نقشه هایشان را بهتر می شناسیم و همچنین روز به روز عطش نبرد با این کفارپیدا میکنیم،این حرام زاده دست شیطان را ازپشت بسته اند.شیطان اصلی با وجود شیاطین احساسه ضعف میکند
  • مهدی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 1
    دست نویسنده رو باید بوسید
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 2
    متن ناقص بود. در این متن ماهیت عقیده ای صهیونیست مسیحی_یهودی و انحرافات آن تعریف نشده. صهیونیست ها نه بخاطر انرژی هسته ای و موشک نه بخاطر امنیت خود بلکه با نژاد ما مشکل دارند با ایرانی و مسلمانان مشکل دارند و فرقی بین ما و فلسطینی ها نمی بینند و بعضا با ما بیشتر هم دشمنی می کنند. صهیونیست یعنی هر کسی که از خاک فلسطین و اردن به دست یهودی ها حمایت کند. یهودی ها مسیحی ها آدمای بدی نیستند و اتفاقا ادیان مسیحی و یهودی در کنار دین اسلام ادیان الهی و خداباورانه هستند. ولی این با فرقه صهیونیست فرق داره. آمریکا و اسرائیل همیشه در پی القای این بودند که ایران دنبال تسلط یافتن بر کشور هاست این درحالی است که حضور مستشاران ایرانی در سوریه به علت همین داعشی بود که خود بوجود اوردند و خود حمایت کردند و با درخواست رسمی دولت قانونی سوریه ایران در این کشور حضور دارد و این هیچ ارتباطی به صهیونیست های کافر ندارد. بعد؛ در عقاید صهیونیست هم آمده که یه روزی مالک تمام دنیا میشوند... دشمنی یهودیان بد با ایران و اسلام در تاریخ هم آمده ولی کلیمیان که در ایران زندگی می کنند این عقاید منحرفانه و سلطه طلبانه را ندارند.
  • سعید IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 4
    امریکا داره از عراق خارج می شه
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 2
    ترامپ یک فرد ثروتمند و به شدت بی لیاقت و احمق هست که مشاورینی دارد که از وضع موجود استفاده میکنند. ترامپ درکی راهبردی از تقریباً هیچ چیز ندارد و برای ثابت نگه داشتن خودش نیاز به چهره ای دارد که مشاورانش از او ترسیم کرده اند. بدون آنها، این پادشاه لخت است. اگر میخواین امریکای امروز رو بشناسید و اون رو پیشبینی کنید مشاورینش رو بشناسید، بله طبقه ی اشراف و کارتل های اقتصادی بین المللی! یعنی دقیقا سیستم سرمایه داری رو بشناسید و بعد ترامپ رو پیشبینی کنید!!! از ما میخوان که مذاکره کنیم! سوال اینجاست! ما باید با چه کسی در امریکا مذاکره کنیم... تحقیرکننده تر از این حرف برای امریکایی ها هم مگر هست؟
  • امیر NO ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 2
    امام خمینی بعد از چهل سال خاک پاتیم بخاطر لطفی که به انسانیت کردی، خدایا این مسولیین ما انقلابی عمل کنند، خدایا اینا را ایمانشونا قوی کن.. پروردگاراا ظهور امام زمانمون را برسان یا ارحم راحمین
  • علیرضا IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 1
    بایدتاسف خورد به حال جهانی که دلغکها ومیمونهایی مثل ترامپ برسرکاراومدن
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 10
    جمهوری اسلامی دشمن اسرائیل هست نه ایران ، به این نکته خیلی دقت داشته باشین
  • DE ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 10
    یک مقاله هم راجع به عقاید مسوولان کشور دوست و برادر چین و همچنین روسیه بنویسید خوشحال میشیم.... یه تشکری هم راجع به کرونا از چین داشته باشید که با کمک ایران کل دنیا رو به گه کشیدید...
  • علی IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 3
    روح دونفر همه فن حریف هیچکآره ای که از برگ یک دلاری طیاره یافضانورد ویا اسطوره شیطان نقش درست میکنند مشهود است.اولی جناب آقای عباسی عزیز مارک عینک ریبن دومی جوان رائفی پور مهربان..کار میشود چند سطری را این دو عزیز پاورقی می انگاشتند اش خوشمزه ای پخته میشد
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 2
    مغز شوئی آونچلیستی ! نظم نوین جهانی کجای این داستان آخر الزمانیه ؟ اونها انقلابات مخملی و رنگی را انداختن نظم لیبرال سرمایه داری امریکایی رو بر جهان حاکم کنند . اونا معطل یک موجود باسم ترامپ و اباما و امثالهم نیستن که بخوان مغزشو بشورن .
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 10
    خود کرده را تدبیر نیست اگر عین الاسد رو با موشک شخم زده بودیم و پمپئو رو وقتی اومد بغداد با پهپاد می کشتیم الان نگران این مسائل نبودیم
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      12 7
      مگه شخم نزدید ؟ شما که می گفتید زدید ؟
  • ناصر DE ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    شاخه اسلامی این تفکر مخصوصا شاخه شیعی این لتحاد رو هم توضیح میدادید.. ایا ضلع سوم صهیونیست یهودی مسیحی ..صهیونیست اسلامی است..ایا امثال انجمن حجنیه وتفکرات وابسته ..در همین راستا هستند۸۷۵۴
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    5 5
    چه آسمون ریسمونی بافتی
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    فراماسونری، این مقاله اشاره ای داشت به تعدادی از اعضای فرقه یا شبکه ی گسترده و مرموز فراماسونری .طبق اصول و قوانین ماسون ها هر جریان، حزب، حکومت و حرکتی که بر خلاف قوانین و اهداف آنها باشد ، باید به هر وسیله ای حذف شود و لذا بسیاری از انتصابات و انتخابات مهم و تاثیر گذار در دنیا از این فیلتر رد میشوند. آقای ظریف هم قطعا از این شبکه اطلاعات بیشتری نسبت به ما دارند، اما خواسته یا ناخواسته در بسیاری از امور در زمین آنها بازی میکند!
  • مهرناز IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 2
    متن زدید چرا؟ عراق برای ترامپ مهم تر از کرونا است؟ برای اینکه اولا کرونا را همین ترامپ وکرشنر وصیهونیست های حامی انان ایجاد کردند " هم امریکا را از شر مهاجرین فقیر وکهنسالانی که نیاز به بیمه درمانی دارند " این بیمه ها برای سرمایه داران امریکا خوشایند نیست " با مرگشان " به قول خودشان جامعه امریکا را پاک سازی کرده " جوان کنند " هم دنیا را درگیر کرده " تا در این زمان اهداف خودشان را بهتر پیاده کنند " عراق بخاطر نفت برایشان مهم است " هم کنترل نفوذ ایران درمنطقه " هم بتوانند در این شرایط نفتی حاکم در دنیا " از سقوط شرکت نفتی شل جلوگیری کنند.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 2
    بهترین تفسیری که تاکنون در خصوص سیاست های ضد ایرانی آمریکا خونده بودم. شاید برخی بگن اینا توهم توطئه ست ولی دقیقاً منطبق بر واقعیت ست.چرا فکر میکنیم فقط مسلمانان و شیعیان و اهل سنت میتونند متعصب باشند؟اینهم از تبلیغات کثیف همونهاست که متعصبین را فقط مسلمانان جلوه داده اند در دنیا.در حالیکه متعصب تر از یهودیان و بعد مسیحیان صهیونیست وجود نداره. کاش یه کم مطالعه مون بیشتر میکردیم تا می فهمیدیم چی داره میگذره. در این میون چقدر متاسفانه تیم وزارت خارجه ما کم کاری کرد و در کنار همه معاونتهاش یه حداقل مشاور در این موارد در کنار خود نداشت تا مشورت بگیره. هنوز هم دیر نشده. میتوان مسلمانان رو بیدار کرد. اونها باید حقایق رو بفهمند.
  • عباس IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 3
    تحلیل خاصی بود. آدم بشدت یاد استاااااااااااد رائفی پور میفته. دی
  • reza IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 2
    من اين مطالب را که می خوانم. چقدر حسرت می خورم ! افسوس می خورم که اين ها بعد از ترور سردار ما زنده اند,در کشورهای اطراف ما پرسه می زنند و ما نمی توانيم به بهانه تهديد نزديک به انجام عليه ما آنها را به درک بفرستيم! بخصوص پمپئو را.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 2
    وزارت خارجه در تراز جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف و مومنش نیست.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 8
    سلام همه ادیان به ظهور منجی در آخر آلمان اعتقاد دارند و کسی که ظهور می کند تقریباً به بیشتر پیامبران مربوط است مادرش مسیحی پدرش مسلمان است . اگر ظهور را درست تبیین کنیم خیلی از مردم و ملت ها از آن استقبال می کنند
  • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 2
    دارن برا ترامپ فاتحه میخونن 2 -- اگه همه نظامیان امریکا درجهان را هم بکشیم انتقام سردار بزرگ وسرافراز اسلام شهیدسلیمانی را نگرفته ایم و حمله به عین الاسد فقط یک سیلی بود و بس.
  • BE ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    فقط تصور کنید که اولین عکس یا برخی دیگر از این موارد در ایران گرفته شده بود -- آیا می توانید انتظار واکنش به اصطلاح اصلاحاتی ها رو تصور کنید .... غربی ها شیطانرو درس میدن و بس بیشتر نوشتن فایده نداره .... فکر مملکت خودمون بکنیم.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 1
    ان شاالله که اتفاقات اخیر زمینه ساز ظهور امام زمان عج خواهد شد و بساط صهیونیسم و حامیان آن جمع خواهد شد.
  • آریو سوئد SE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 1
    در سوئد و دانمارک هم گروههای مسلمان صهیونیست هستند که بیشتر از پاکستان و ایران اومدن. لطفا در باره اینها هم مطلب بنویسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس