سرلشکر موسوی نمایه

فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی گزارش اقدامات این سازمان در مقابله با کرونا و امدادرسانی در سیل را به رییسی ارائه کردند.

به گزارش مشرق، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید رئیس قوه قضاییه از مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی ارتش در تهران با بیان اینکه اقدامات مردم یاری نه تنها خدشه‌ای به مسئولیت‌های اصلی وارد نساخته، بلکه هوشیاری و آمادگی ها بالاتر نیز رفته است گفت: در هشت استان‌ نیروهای تابعه ارتش آماده برای کمک به مردم و مسئولان در رابطه با سیل هستند.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش بیان کرد: ارتش قدردان حضرتعالی است که با همه محدودیت‌ها به خاطر شرایط ویژه‌ای که وجود دارد بزرگواری کردید و برای روحیه و دلگرمی سربازان ارتش تشریف آوردید و من از طرف آحاد ارتش از شما تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما از صمیم قلب برپایی این مجتمع بیمارستانی را کار خدا می‌دانیم؛ چرا که سال‌ها در امور لجستیکی کار می‌کنیم و اگر قرار بود فقط دو هزار تختخواب را جابه جا کنیم زمان بیشتری می‌برد؛ اما خداوند کمک کرد و مراحل آماده سازی مکان و سالن ها و استقرار پزشکان و کادر درمانی و تجهیزات مورد نیاز به سرعت انجام شد و الان آمادگی پذیرش  را داریم.

ببینید:

فیلم/ آمادگی ارتش برای مقابله با کرونا از روز نخست

عکس/ بازدید رئیس قوه قضائیه از مجتمع بیمارستانی ارتش

فرمانده کل ارتش بیان کرد: این کار را نیروی زمینی با کمک ستاد ارتش در شرایطی انجام داد که نه تنها خدشه‌ای به مسئولیت‌های اصلی وارد نشد، بلکه هوشیاری و آمادگی ها بالاتر نیز رفته و در مرزهای شرقی و غربی نیروی زمینی مستقر است، پدافند هوایی شبانه روز آسمان کشور را رصد می کند، نیروی هوایی ماموریت‌های گشت هوایی را انجام می‌دهد و نیروی دریایی نیز وظایف خود را در آبهای سرزمینی ،آزاد و بین‌المللی عهده دار است و همچنین در هشت استان‌ نیز نیروهای تابعه ارتش آماده برای کمک به مردم و مسئولان در رابطه با سیل هستند.

وی گفت: از روزهای اول که احساس خطر کردیم قرارگاه پدافند زیستی ارتش تشکیل شد و هر آنچه که در این قرارگاه انجام گرفته به فرماندهی امیر سیاری و فرماندهی میدانی امیر حیدری بوده که با محوریت نیروی زمینی و همراهی  نیروی پدافند هوایی ، نیروی هوایی و نیروی دریایی به شکل مطلوب اجرا شده است.

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی نیز در حاشیه این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه پدافند زیستی ارتش، بیان کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر شیوع بیماری در چین از تاریخ ۲۹ دی ماه سال ۹۸ این وضعیت را تحت کنترل داشت و با اعلام شیوع بیماری در کشور، این قرارگاه در ارتش سازماندهی شد و در جلسه‌ای که خدمت وزیر بهداشت بودیم آمادگی ارتش را در ابعاد مختلف اعلام کردیم. این جلسه بسیار موثر واقع شد و مورد استقبال قرار گرفت که البته تا اینجا مربوط به قبل از صدور فرمان فرماندهی معظم قوا بود و پس از صدور فرمان فرماندهی معظم قوا اولین اقدام حفاظت و پیشگیری از شیوع در پادگان‌های ارتش بود که به خوبی این کار انجام شد.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی ۳۸ بیمارستان و ۷۵۰ مرکز درمانی ارتش در سطح کشور، گفت: حدود ۱۶۰۰ تختخواب بیمارستانی برای بیماران کرونایی تهیه شده و ۲۰۰ مرکز تشخیص و پایش در سطح کشور ایجاد شده و همچنین به تعداد ۶ هزارو ۱۰۰ تخت نقاهتگاه ایجاد شده است و پایش سلامت و ضدعفونی خودروها در ۲۲ استان و ۹۰ شهر انجام می‌شود. ضدعفونی کردن خیابان‌ها در نقاط مختلف کشور، تولید ماسک و لباس بیمارستانی و تولید مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده از اهم اقداماتی است که انجام شده است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به ابتکار و خلاقیت نیروی زمینی ارتش در ساخت سامانه‌های ضد عفونی کننده بیان کرد: بسته‌های بهداشتی در نقاط محروم به مردم واگذار شد و هواپیماهای نیروی هوایی نیز برای جا به جایی مواد مورد نیاز در خارج از کشور آمادگی دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از کارکنان ارتش در زمینه مقابله با ویروس کرونا درگیر هستند، گفت: ۵۰ ایستگاه در مدخل ورودی شهرها برقرار است و تاکنون ۴۳۷ هزار ماسک تولید شده است.

وی افزود: اقدام ارتش در راه اندازی مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی به منظور ایجاد توانمندی ارتش و کمک به بهداشت و درمان در کشور بوده است که نیروی زمینی با اقدام سریع این ماموریت را به انجام رساند.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام رضا (ع) گفت: بیش از ده مقاله تحقیقاتی ارسال و ۲۴ طرح تحقیقی در حوزه‌های مختلف تنظیم شد و تیم‌های متخصص تحقیقاتی جهت ثبت و جمع آوری اطلاعات برای انجام تحقیقات و مستند سازی اعزام شدند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش بیان کرد: بین ۵۰ تا ۷۰ آزمایش کرونایی در ۲۴ ساعت به صورت رایگان برای مردم انجام می‌شود.

در ادامه امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز بیان کرد: ظرفیت‌های بی نظیری وجود دارد که با بالفعل نمودن آن نیروی زمینی تا امروز توانسته در عرصه‌های مختلف اقدام کند.

وی در خصوص رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای گفت: این رزمایش با دو هدف جلوگیری از شیوع بیشتر و با ایجاد روحیه تهاجمی و همچنین تبدیل تهدید به فرصت انجام شد و ۵ اقدامی که این رزمایش پیگیر آن است انجام پست‌های کنترلی در ورودی شهرها، ایجاد ایستگاه‌های سیار بیماریابی و ضد عفونی کردن معابر در شهرهای هدف و ایجاد نقاهتگاه بوده است. این صد و نوزدهمین نقاهتگاهی است که ما ایجاد کردیم که آمادگی ارتقا به سه هزار تختخواب را دارد. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس