کد خبر 1057052
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
ترامپ

یک پایگاه تحلیلی در گزارشی تأکید کرد که ترامپ و مشاوران وی به دنبال آن هستند که از شیوع بیماری مرگبار «کرونا» بعنوان پوششی برای جنگ با ایران بهره‌برداری کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «اینترسپت» در یادداشتی به قلم «مهدی حسن» در خصوص بهره‌برداری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از شیوع ویروس ناشناخته «کرونا» در جهان بعنوان پوششی برای جنگ با ایران هشدار داد.

در مقدمه این گزارش با اشاره به تبدیل شیوع ویروس کرونا به مسئله روز دنیا نوشت، همه اخبار مربوط به کروناویروس می‌شود و هیچ‌ راه گریزی از آن نیست و این بیماری همه‌گیر همه افراد را تحت الشعاع قرار داده است و همه درباره آن صحبت می‌کنند، فکر می‌کنند و خواب آن را می‌بینند.

بیشتر بخوانید:

چین: به تحریم‌های ایران در دوران کرونا خاتمه دهید

با اینحال این روزنامه‌نگار انگلیسی در ادامه گزارش خود به گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اشاره کرد که در آن نوشته شده بود که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند.

بر این اساس، ژنرال «رابرت پی. وایت» فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اما ضمن ابراز نگرانی از این دستور - که هفته پیش صادر شده - هشدار داد چنین اقدامی می‌تواند تقابل خونین و مخرب در منطقه و همچنین جنگ احتمالی با ایران را در پی داشته باشد.

اینترسپت با اشاره به این گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، سؤال اینجا است که کدام دیوانه‌ای در بحبوحه شیوع یک بیماری همه‌گیر در جهان خود را در معرض خطر جنگ قرار می‌دهد؟

این گزارش ادامه داد که پاسخ این سؤال، دونالد ترامپ با کمک و تشویق «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «رابرت اوبرین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌باشد.

اینترسپت ادامه می‌دهد، هر ۱۰ دقیقه یکبار یک ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد و هر ساعت ۵۰ ایرانی به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و آمار تلفات به سرعت به سه هزار نفر نزدیک می‌شود و برای ترامپ و مشاوران ارشد وی، این فرصتی است تا دستورکار جنگ‌طلبانه خود را پیش ببرند.

طبق این گزارش، آنطور که ژنرال رابرت وایت هشدار داده است، هرچه فشارها افزایش یابد، احتمال تنش‌های بیشتر نیز وجود دارد اما ظاهراً ترامپ و مشاوران وی اهمیتی به این هشدارها نمی‌دهند و در این برهه از زمان شیوع کرونا نیز به نظر نمی‌رسد که دموکرات‌های کنگره تمایل داشته باشند یا اینکه بتوانند جلسات استماعی را برای رسیدگی به سیاست بی‌ملاحظه دولت ترامپ در قبال ایران تشکیل دهند.

بنا به گزارش اینترسپت، ترامپ و افراد زیردست وی ظاهراً اهمیتی به پیامدهای داخلی شروع یک جنگ خارجی جدید نمی‌دهند زیرا دولت ترامپ همان دولتی است که آشکارا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه اقتصاد ایران اعلام کرد و مخفیانه فرماندهان نظامی آمریکا را به تشدید یک تقابل با ایران در خاک عراق ترغیب می‌کند.

این گزارش در بخش پایانی خود به گزارش نیویورک‌تایمز در خصوص تلاش پشت پرده آمریکا برای تقابل با ایران اشاره کرد و نوشت، در یادداشتی که برای فرماندهان آمریکایی نوشته شده بود و نیویورک‌تایمز آن را فاش کرد، برای ترامپ و یارانش، از بین بردن اقتصاد ایران کافی نیست، آنها در تلاش هستند تا از شیوع یک بیماری مرگبار بعنوان پوششی برای یک جدید بهره‌برداری کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    86 3
    کارش تمااااااامه.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    ما هنوز جگرمون از داغ حاج قاسم شعله وره.......ترامپ دیوانه آدم کش بیا جلو که خوب داری می آیی....... چنان انتقامی ازت بگیریم که وجود منحوس خودت و اسرائیل باهم از صفحه روزکار محو بشوید....بسم الله القاصم الجبارین....
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    59 4
    رییس جمهور فاسد و زنباره آمریکا به ملت ایران تروریست نیشن میگه و برای تسلیم شدن ملت ایران از هیچ جنایتی فروگذار نیست.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    34 3
    یا سریع جنگ کنین یا اینقدر سر به سر مردم مظلوم ایران نذارین. اعصابمون خورده از این وضع. جنگ میشه نمیشه میشه نمیشه! اعصابمون خورد شده
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    39 5
    ترامپ فاسد در استفاده پوششی استاده ... ترامپ امتیاز دار مسابقه دختر شایسته آمریکا در جهت هوس بازیهاش .... ملت و زنان آمریکا چطور این بولهوس و زنباره رو انتخاب کردن ؟
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    34 4
    خوب کاری میکنید ما به احمق هایی مثل ترامپ و مشاورانش برای ظهور منجی بشریت نیازداریم،اصلا اگر این احمق ها وجود نداشته باشند امام زمان چگونه ظهورمیکرد؟؟پس پیام شیعیان به شما اینست بیایید منتظر نابودی صهیونیستها هستیم
  • محمد US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    32 2
    ترامپ با مخفی کردن ویروس کرونا و سهل انگاری و دروغ فراوان به مردم امریکا انها را در با لاترین سطح به ویروس مرگبار کرونا مبتلا که تا سا لها باید تلفات بدهند
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    36 7
    امریکا نمی‌داند درست است در قرنطینه هستیم ولی اگر خطای از او سر بزند مانند سیل بر سر سربازانش فرود خواهیم امد
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      24 3
      واله خیلی زور داره یه لات بی سر و پای فرنگی موی دماغ ما شده.....
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      1 0
      بله به همشون کرونا میدبم انشالله
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    20 0
    اعلی حضرتا! زکی.....
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    34 5
    ترامپ آخرین نفر از نسل روسای جمهور قلدرمآب آمریکاست
    • رضا IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      23 6
      سلام واقعآ درست میگی. حال با توجه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است بزودی کل نیروهای آمریکایی در تمام جهان کرونایی میشوند میتوان مثل خود آمریکا هزار باج از آمریکا گرفت حتی به قیمت از دست دادن حق وتو برای همیشه وتبدیل شدن هفت کشور بی طرف یعنی تجزیه آمریکا در قبال کمک کردن.پس باید کشورهای مظلوم کمی صبورباشند ودور از خیانت داخلی ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بیسیمچی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    31 3
    ما مشتاق این حماقت و حمله ایم. ما مشتاق تهاجم استکبار و دفاع جانانه ایم. ما هرگز آغازگر جنگ نبوده ایم اما همیشه تشنه ی نبرد با صهیونیسم و شهادت در مییر تحقق وعده الهی هستیم. بی تردید کرونا ویروسی دست ساز است و شکی نیست که هدف اصلی این تحرک وسیع جهانی ایجاد پوششی قوی و وسیع برای عملیاتی در همین قد و اندازه هاست. برادران آماده باشین. برادرا سه چهار ماهی هست که وضعیت عالم نشان از بروز وقایع بزرگ می ده. ان شاالله الخیر فی ماوقع
  • تمشکال IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    20 2
    تنها یک احمق می تواند جنگ با مقاومت عراق را برای پوشش بیماری مرگبار کرونا در امریکا قرار دهد ...
  • 2020 IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    27 3
    وعده نابودی آمریکای جنایتکار به دست ترامپ دلقک رو شهید بزرگوار ابومهدی المهندس داده. آقا هم با قاطعیت فرمودند آمریکا غرق خواهد شد.
  • بینام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    15 1
    با تفنگهای دوربرد سربازانشان بکشیم جواب میده البته نه فقط عراق در کل جهان
  • CA ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    11 2
    به خاطر کرونا اقتصادشون درب و داغون شده برای همین میخواد تمامی این پایگاههای منطقه ای رو تعطیل کنه تا هزینه بیاد پایین برای همین نیاز به یک بهونه داره و با اولین حمله به نیروهای مقاومت کل پایگاههای این رژیم تروریست و فاشیست چون میاد پایین و از این منطقه میرند بیرون برای همین به نظر من فقط از مناطقی که حمله میکنند بایستی زد اینها رو تا در این منطقه همین طور پول خرج کنند تا بدبخت تر بشند. چون وقتی قیمت نفت اینقدر پایین باشه عربستان و امارات هم دیگه آه در بساط نخواهند داشت تا خرج اینها و شرکتهای اسلحه سازی رو بدن برای همین خودشون مجبورند با خفت سر خر کج کنند از این منطقه برند بیرون.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    8 1
    مگر ترامپ را خدا انتخاب کرده که میگین حساب مردم امریکا از حساب مردمش جداست؟ مگر شما را مستقیما خدا انتخاب کرده و مردم نقش نداشتند ؟ مگر مردم انتخاب نکردند؟ حساب شما هم از مردم جداست؟ همین مردم المان اند که هیتلر و مرکل و بقیه را انتخاب کردند که مواد شیمیایی به عراق بدهد و هزاران نفر را شیمیایی و تلف و کشتار حلبچه و سردارها را اجرا کند بعد روی انها تحقیق کنند که سمیت را بیشتر و کارامدتر کنند. عقل انگار ندارید و عقل و مغزتان را موش خورده در سال موش.
  • ناشناس IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    21 2
    امریکا نمیدونه ما رو چقد خوشحال میکنه ما عشقمون جنگ با خونخوارهایه امریکایه. یه خواهشی ازت دارم ترامپ احمق بیا زودتر بیا تشنه اینم که گردنتو بزنم
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    8 2
    لعنت بر اشغالگر
  • بینام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    13 2
    میخوان جنگ راه بندازن تا قیمت نفت بره بالا احتمالآ جنگ کل خاورمیانه رو میگیره برای عربستان خوابها دیدن
  • امیرمحمد IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    15 3
    به امید خدا انتقام خون شهدای عزیزمان رو از ابلیس میگیریم کاخ سیاه رو به عزا مینشانیم
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 2
    دولت آمریکا متوجه شده هیچکدام از سیاست های آنها با موفقیت مورد انتظار مواجه نشده و امروز در تنگنا و تنهائی بسر میبرد و در این اوضاع نا بسامان که به احتمال زیاد شرائط داخلی موجب ضعف سیستم خواهد شد . برای جلوگیری از خروج کامل از غرب آسیا دست بحرکات و رفتارهای سلبی بزند تا در اذهان کشورهای همراه. خود را قادر نشان دهد تا نشود آنها از نگرانی وا دهند و اوضاع آن شود که ایران سالهاست میگوید و آن که امنیت توسط کشورهای منطقه باید تامین شود و ضرورتی برای نقش دیگران اینجا وجود ندارد و ما با هم از پی مسائل مربوط بخودمان برمی آئیم .و روزگارمان در سایه امنیت خودی بسیار خوب خواهد بود و ضمنا سعی خواهیم کرد تا اختلافات به کمترین حد خود برسد و در عوض سر ریز کردن پول کشورها به جیب کمپانی های اسلحه سازی و غیره در راه خدمت بمردم و آبادانی و رفاه و آسایش که حق مردم هست و سالها با حضور همین اجنبی ها که بین دول و ملل منطقه اختلاف ایجاد و سلب شده در کنار هم بخوشی و صلح مراوده داشته باشند که خیر دنیا و آخرت و الطاف الهی هم شامل خواهد بود. بامید خدا
    • امیر IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      مرگ بر آمریکا
  • عقابان اسمان TR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    10 1
    درد عقاب ها و شاهین های دلیر ایران از پر زدن این جوجه کلاغ ای کثیف در اسمان الهی است این گوی و این میدان. تری. تر نزن زرررر اضافی هم موقوف
  • GB ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 1
    ترامپ تا کورونا هست کاری نمیکنه. آدمی نیست که همزمان در دو جبهه بجنگه. کورونا هم تا اوایل شایدم تا وسط تابستون تو آمریکا هست. بنابراین این تحرکات رو بزارید روی حساب کاری که میخواد تابستون انجام بده.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      4 3
      احتمالا همین امشب حمله خواهد کرد
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      1 1
      این حساب و کتابا واسه وقتیه که طرف حسابت عاقل باشه نه ۱یانکی که عقل و شعور درست حسابی نداره
  • رستمی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    22 1
    مقاومت نباید بشینه که اونا حمله را شروع کنن باید پیش دستی کنند وتمام پایگاه های اونا را زیر نظر بگیرین در صورت اولین حرکت حمله کنن
    • رضا IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      مجلس عراق باید آمریکاییان را اشغالگر بنامد.اون وقت آمریکا با تمام مردم عراق طرف میشود.مردم و ارتش و حشدالشعبی.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    2 0
    از مقامات نظامی می خواهیم خودشان را برای سناریوی آمریکایی و عربی و عبری آماده کنند
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    جنگ روانی ، مگه جنگیدن الویه اونم تو این اوضاع شیر توشیر آمریکا از جو عراق بشدت ترسیده
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    ترامپ کارت تمومه دیگه وصیت نامه تو بنویس
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    بیا قمار باز ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسین هستیم نه معاویه، نه یزید، نه کارتر، نه بوش، نه اوباما، نه تو سگ کثیف این رو نمی فهمید ما از شهادت ترسی نداریم
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 2
    هر کار کردند فقط لطفا انتقام سخت نگیرید. کلی موشک برای صحراهای عراق و چادرهای خالی حرام میشوند به جهنم باز هواپیمای خودی را اشتباه میزنید. خودی ها را میکشید.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    همین الان خیلی از سفارتخانه های خارجی در ایران پرسنلشون را به بهانه کرونا از ایران خارج کردن و برای آمریکا فرصت خوبی پیش آمده که بدون ایجاد ریسک برای اتباع خارجی متحد آمریکا، با ایران درگیری نظامی ایجاد کنه. هوشیار باشید. کشورهایی که به بهانه کرونا خارج شدند نباید بهشون اجازه داده بشه به راحتی به ایران برگردند مثل کره جنوبی.
  • م طارمی US ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    ترامپ تحمل شکست در مقابل رقبا را ندارد و بعید نیست که کاری در خارج آمریکا برای حفظ خود بکند۹۸۹۳می‌کنی
  • کیا IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    چیزی دیگر برای هدیه به کدخدا ندارید
  • حامد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    امریکا رو له می کنیم منتظر یم یانکیهای اشغال
  • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    این مردک ترامپ کثیف عادت داره تا اوضاع کشورش به هر دلیل با مشکل مواجه میشه و این بار بخاطر بیماری کرونا و برای گمراه کردن افکار مردم امریکا و به حاشیه بردن اون داره تهدید تبلیغاتی و مانور سیاسی می‌کنه وگرنه خوب می‌دونه با اوضاعی الان این کشور داره حمله به ایران یعنی سفارش دادن تابوت برای خودش و آدمکش‌های پولی و شرکتی که استخدام کرده
  • رضا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    بی ناموس من آرزومه که قاتل تو باشم سگ هار پست فطرت خدا کنه آرزوم بر آورده بشه انتقام سخت رو بهتون نشون میدیم کثافتهای خوک آمریکایی
  • بنده خدا محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    باسلام:شتر در خواب بیند پنبه دانه گه جفت وجفت خورد گه دانه دانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس