کد خبر 1056983
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
امام جمعه

با اینکه ویروس کرونا نماز جمعه را تعطیل کرده اما در بسیاری از شهرستان‌های استان تهران ائمه جمعه در این سنگر مهم به اقدام جهادی پرداخته و در کنترل و مبارزه با شیوع این ویروس منحوس پای کار آمده و منشاء خدمات و اقدامات ارزشمندی بوده‌اند.

به گزارش مشرق، بیش از یک‌ ماه است که مهمان ناخوانده‌ای به نام کروناویروس کشورمان را درگیر خود کرده و شیوع این ویروس منحوس با سیر صعودی خود در استان تهران و سایر نقاط کشور موجی از نگرانی را در جامعه ایجاد کرده و شرایط زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

امروز با یک بیماری واگیردار مواجه هستیم که با شیوع پرسرعت در جامعه، سلامت مردم را تهدید کرده و باعث مبتلا شدن و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان‌مان شده همچنین بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی را به تعطیلی کشانده است.

بیشتر بخوانید:

گرچه روزهای سختی را تجربه می‌کنیم اما مردم ایران مشکلات، بحران‌ها و روزهای سخت زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و شرایطی مانند تحریم‌های ظالمانه دشمن، دوران جنگ تحمیلی و انواع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه، مردم ایران را صبور، مقاوم، تلاشگر و آبدیده کرده است و می‌توانیم امیدوار باشیم که با همت و همراهی مردم و مسؤولان از این بحران نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

در روزهایی که بی‌شباهت به دوران جنگ تحمیلی نیست، هر یک از نهادها، مسؤولان و مردم با توجه به مأموریت و وظایف خود در جامعه برای مقابله با ویروس کووید۱۹ تلاش کرده‌اند تا وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند تا در کنار مشکلات و خساراتی که این بیماری به همراه داشته، زیبایی‌هایی از نوع‌دوستی، وحدت و مودت را شاهد باشیم.

یکی از نهادها و جایگاه‌هایی که همواره در شرایط مختلف به‌ویژه سختی‌ها و بحران‌ها ملجاء و پناه مردم، محوری برای حل مشکلات و اثرگذار بوده است، نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه هستند که همواره با حضور امیدبخش خود در کنار مردم آن‌ها را یاری کرده‌اند.

با اینکه شیوع کوید۱۹ نماز جمعه را تعطیل کرده اما در بسیاری از شهرستان‌های استان تهران، ائمه جمعه در این سنگر مهم به اقدام جهادی پرداخته و در کنترل و مبارزه با ویروس کرونا منشاء خدمات و اقدامات ارزشمندی بوده‌اند که از نخستین روزهای شناسایی موارد ابتلا به این بیماری وارد میدان شده و از ضدعفونی معابر و تدفین فوتی‌های کرونایی گرفته تا توزیع بسته‌های حمایتی، مردم و مسؤولان را همراهی کرده‌اند.

حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا در روزهای سخت کرونایی به همراه بسیجیان جهادی قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب الامر(عج) این شهرستان هرشب اقدام به توزیع محلول ضدعفونی کننده و دستکش در بین منازل و مغازه‌های سطح شهرستان پیشوا پرداخت و این کار تا شکست ویروس کرونا ادامه دارد.

وی در شب تحویل سال همراه با گروهی از طلبه و بسیجیان جهادی اقدام به توزیع محلول ضدعفونی و دستکش در روستاهای شهرستان پیشوا پرداخت و در پیامی به مردم پیشوا برای حفظ سلامتی و درامان ماندن از این ویروس منحوس آن‌ها را به رعایت کامل اصول بهداشتی و درخانه ماندن توصیه کرد و از ادامه مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان تا شکست آن خبر داد.

امام جمعه پیشوا که در اقدامی دیگر به همراه طلبه‌ها و گروه‌های جهادی این شهرستان به امورات تدفین میت کرونایی مشغول است، از مردم همواره می‌خواهد برای حفظ سلامتی خود در خانه بمانند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در روزهایی که بیماری کرونا همه جهان را به خود درگیر کرده، از محرومان این شهرستان غافل نشده و به همراه تعدادی از خیران و با تلاش پرسنل دفتر امام جمعه، بسته‌های معیشتی شامل ۱۰ کیلو برنج، ۲ عدد مرغ، ۲ عدد روغن مایع، ۲ عدد رب، ۳ بسته ماکارونی، پنیر، بیسکویت و سویا، بین ۱۵۰ خانوار نیازمند سطح شهرستان توزیع کردند.

این بسته‌های ارزاق با هماهنگی ائمه جماعات و تعدادی از معتمدان محلی در روستاهای سعیدآباد، سیاه سنگ، باغکمش همچنین مساجد امام حسین(ع)، صاحب الزمان(عج)، احمدیه، حضرت اباالفضل(ع)، شهرک امام رضا (اوزون تپه) و شهرک امام خمینی(ره) به دست نیازمندان رسید.

امام جمعه پردیس همچنین با عنوان فرمانده بسیجیان در بحث مقابله با کرونا با همراهی طلاب، روحانیون و بسیجیان پردیسی، با طرح ضدعفونی کردن سطح شهرستان پردیس هر شب قسمتی از این شهر را از وجود نحس کرونا پاکسازی می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز با تأکید بر همدلی و همکاری برای از بین بردن ویروس کرونا، وارد میدان عمل شده و گروه‌های جهادی را همراهی کرد.

وی پس از اعلام تعطیلی نماز جمعه از سوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا، این سنگر را تعطیل نکرد و جمعه‌ها از طریق فضای مجازی مطالبی با عنوان «پیام جمعه» برای مردم ورامین ارائه می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین به مناسبت اعیاد شعبانیه در یک اقدام ابتکاری و به منظور تقدیر از خدمات پزشکان و پرستاران با حضور در بیمارستان‌های ورامین با اهدای بسته‌های پذیرایی از پزشکان، پرستاران و بیماران بستری در این بیمارستان‌ها تقدیر بعمل آورد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه دماوند طی روزهای گذشته با همراهی گروه جهادی ابناء الرضا(ع) قسمتی از کوچه‌های شهرک محک و پارک بازی کودکان همچنین پمپ بنزین بلوار شهید سلیمانی را ضدعفونی کرد و ضمن تشکر از اقدامات خوب گروه‌های جهادی و آتش به اختیار، از ادامه مبارزه جهادی تا شکست این ویروس خبر داد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی نوری امام جمعه ملارد از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مقابله و پیشگیری از این بیماری را در قالب قرارگاه جهادی امام رضا(ع) آغاز کرد و پس از برگزاری جلسات و آموزش‌ها با همراهی جهادگران به ضدعفونی معابر عمومی در سطح شهر پرداختند.

حجت الاسلام علی محمد گلوردی امام جمعه چهاردانگه در کنار سایر روحانیون و جهادگران به بسته بندی اقلام بهداشتی پرداخته و ۲۰هزار بسته‌ بهداشتی شامل ماسک، مایع ضدعفونی کننده و بروشور آموزشی تهیه کردند که توسط کمیته مردمی جهادگران سلامت بین مردم چهاردانگه توزیع شد.

حجت الاسلام میثم درگاهی امام جمعه حسن‌آباد فشافویه به‌عنوان یکی از ائمه جمعه جوان و دغدغه‌مند که سعی و تلاش خود را معطوف خدمت به مردم کرده است، این روزها در کنار جهادگران سلامت به کمک عوامل ضدعفونی کننده این شهر آمده و در کنار بسیجیان به مردم خدمت می‌کند.

حجت الاسلام حجت اسماعیلی امام جمعه قرچک نیز برای شکست کرونا پای کار آمده و به همراه جهادگران سلامت اقدام به گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در سطح شهرستان قرچک پرداخته است.

حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه رباط کریم نیز در روزهای سخت کرونایی با حمایت از گروه‌های جهادی و به خصوص همراهی و هدایت فعالیت‌های جهادی روحانیون این شهرستان در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در این مسیر تلاش و مشارکت کرد.

در شهرهای دیگری از استان تهران نیز ائمه جمعه ترجیح دادند در روزهای سخت کرونایی وارد میدان عمل شده و با ضدعفونی کردن معابر و دیگر اقدامات جهادی از جمله تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای محرومان در کنار مردم و همراه جهادگران باشند تا مانند روزهای سخت جنگ تحمیلی که با همدلی تمام اقشار جامعه به پیروزی دست یافتیم، امروز نیز با اقدامات جهادی ویروس منحوس کرونا را که تمام کشورهای دنیا را آلوده کرده شکست دهیم البته در تعدادی از شهرهای استان تهران گزارشی از اقدامات امام جمعه نداشتیم و البته در این شهرها به مانند دیگر شهرها جهادگرانی هستند که با کووید۱۹ مبارزه می‌کنند تا این مهمان ناخوانده را بیرون برانند.

حماسه‌هایی که مردم عزیز ما در طول ۴۰ سال گذشته خلق کرده‌اند اعجازآفرین بوده است و قطعاً روزهای سخت کرونا نیز هم‌چون سختی‌های دیگر می‌گذرد اما امام جمعه و تمام کسانی که به صورت جهادی پای کار کرونا آمدند، در ذهن مردم و در دل‌های مردم خواهند ماند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس