کد خبر 1056672
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
مختومه شدن ۴۰۰ هزار پرونده قضایی در طی سه ماه

معاون راهبردی قوه قضاییه از آمادگی اجرای مرحله دوم طرح تحوّل قوه قضاییه در سال جدید خبر داد و گفت: در طی سه ماه پس از ابلاغ بخشنامه آیت‎الله رئیسی برای تعیین تکلیف پرونده‎ های معوقه، از بیش ۸۰۰ هزار پرونده، ۴۰۰ هزار مورد به نتیجه رسیده و مختومه شد.

به گزارش مشرق،  ذوالقدر در نخستین جلسه شورای عالی قوه قضاییه در سال 99 با ارائه گزارشی از عملکرد قوه قضاییه در سال 98، روند اجرایی مرحله اول طرح تحوّل قوه قضاییه در سال گذشته را تبیین کرد و از آمادگی اجرای مرحله دوم این طرح در سال جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ مرخصی زندانیان تمدید شد

وی با اشاره به برگزاری سفرهای استانی در سال 98، این سفرها را از اقدامات بسیار مهم سال گذشته دستگاه قضایی عنوان کرد که آشنایی با مسائل قضایی استان‎ها و نظارت بر عملکرد دادگستری‎های کل استان‎ها را به دنبال داشته و خاطر نشان کرد: در برخی از استان‎ها برای اولین بار بود که رئیس قوه یا هیأت عالی قضایی به آن استان‎ها سفر کردند و این مسأله در حل مشکلات قضایی مردم استان بسیار راهگشا بوده است.

ذوالقدر همچنین به کاهش پرونده‎های معوقه پس از صدور بخشنامه رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در طی سه ماه پس از ابلاغ بخشنامه آیت‎الله رئیسی برای تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه، از بیش از 800 هزار پرونده، 400 هزار مورد به نتیجه رسیده و مختومه شده که جز با همت جهادی همکاران قضایی و عنایت ویژه رئیس قوه به این موضوع، امکان‎پذیر نبود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    تو دادگستری کادر اداری جزء جایی حساب نمیشند
  • بی نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    بله ما یک ماه منتظر رای دادگاه تجدید نظر بودیم دقیقا زمانی که دادگاه ها رو تعطیل کردن رای صادر شده و برای پدر من با حقوق ماهی یک میلیون و ششصد هزار تومان، مبلغ یک میلیون در ماه اقساط اعسار اعلام کردن. از ترس کرونا حتی پرونده رو مطالعه نکردن یا شاید هم....
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    مختومه شدن حساب نیست احقاق حق مظلوم حساب و ملاکه وگرنه قاضی واقعی جهان حساب ظالم و تباه کننده حق مظلوم رو رسیدگی میکنه و بدون قوانین دست و پا گیر و هزینه بر اینکارو رو در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد داد که در اون زمان دیگر فریاد رسی برای ظالم و تباه کننده حق مظلوم نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس