فلسطین کرونا

عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی ، به این رژیم درباره بی تفاوتی نسبت به قانون بین الملل درباره لزوم کمک به فلسطینی‌های کرانه باختری و نوار غزه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش مشرق، محافل بهداشتی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی درباره پیامدهای حمایت نکردن اسرائیل از فلسطینی‌ها برای مقابله با کرونا هشدار دادند و گفتند که این امر منجر به فروپاشی اوضاع بهداشتی و امنیتی در رژیم صهیونیستی نیز می‌شود.

ببینید:

تصویر متفاوت از دوران قرنطینه

«سامی ابوشحاده» عضو عرب کنست از ائتلاف« فهرست مشترک» درباره احتمال وقوع فاجعه انسانی در کرانه باختری و نوار غزه در پی شیوع ویروس کرونا در این مناطق هشدار داد و گفت:« اوضاع کنونی در کرانه باختری مشابه دو هفته پیش اسرائیل و پنج هفته پیش ایتالیاست».

شمار مبتلایان به کرونا در کرانه باختری تا ظهر امروز به ۱۰۶ نفر رسیده است. مقامات غزه نیز از ابتلای تاکنون ۹ نفر در این منطقه محاصره شده خبر دادند.

ابوشحاده در نامه‌ای به وزیران بهداشت و امنیت رژیم صهیونیستی درباره وضعیت دشوار سیستم بهداشتی فلسطین هشدار داد و گفت: «در فلسطین فقط ۲۱۹ دستگاه تنفسی است که بخش زیادی از آن در حال حاضر مورد استفاده است در حالی که اسرائیل ۱۵۰۰ دستگاه تنفسی دارد که تازه همین هم برایش کافی نیست».

عضو کنست از رژیم صهیونیستی خواست دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات لازم برای شناسایی موارد مبتلایان به این بیماری را در اختیار غزه و کرانه باختری قرار دهد زیرا بر اساس داده‌های وزارت بهداشت فلسطین تاکنون ۵۲۱۷ نفر در کرانه باختری و ۲۴۰ نفر در غزه مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

ابوشحاده تاکید کرد: «بر اساس قانون بین الملل مسئولیت جان شهروندان فلسطینی بر عهده اسرائیل به عنوان اشغالگر و کنترل کننده همه غزه و کرانه باختری و همه گذرگاه‌های آن است و ادامه اشغالگری و تحریم به سیستم بهداشت فلسطین خسارات سنگینی می‌زند و امکان فعالیت و ارتقای آن را محدود می‌کند».

«حاج یحیی» مدیر کلینیک‌های میدانی پزشکان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت که طرف‌های بهداشتی در نوار غزه خواهان رفع کمبودها برای مقابله با کرونا در این منطقه هستند به خصوص که جمعیت دو میلیونی محاصره شده در نوار غزه با کمبود شدید ماسک مواد ضدعفونی و کیت‌های آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری کرونا مواجه هستند.

این در حالی است که علی‌رغم تدابیر سختگیرانه و قرنطینه عمومی که در سرزمین‌های اشغالی برقرار شده، ویروس کرونای جدید با سرعت بیشتری در حال پخش شدن در آنجاست.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۴۶ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند که نسبت به روز گذشته شاهد کاهش نسبی بوده است.

با احتساب تعداد ابتلاهای جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۳۸۶۵ نفر افزایش یافت که حال ۶۶ نفر از آنها وخیم است.

همچنین با جان باختن دو نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز به ۱۲ نفر افزایش یافت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس