ویژه های مشرق 10 فروردین

در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، اصلاح طلبان مدعی بودند که اگر آقایان رئیسی و قالیباف در انتخابات پیروز شوند، وضعیت کشور بحرانی شده و این بحران موجب می شود تا دلار به قیمت ۵ هزارتومان برسد.

سرویس سیاست مشرق - از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**علی مطهری: اگر رئیسی می آمد، هم با آمریکا مذاکره می کرد و هم FATF را تصویب می کرد

«علی مطهری» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه سازندگی در پاسخ به این سوال که «فکر می کنید اگر سال ۹۶ آقای ابراهیم رئیسی رای آورده بود الان تا این اندازه اوضاع بحرانی نبود؟» گفت:«به نظرم این همه مشکل نداشتیم مطمئن باشید شاید به مذاکره با آمریکا هم رسیده بودیم و FATF هم به اینجا نمی رسید، یعنی خیلی از مشکلات را حل می کردند. اینها فقط از لج آقای روحانی و اصلاح‌طلبان کارشکنی می‌کنند. اما اگر کار را به دست خودشان بدهید چون دیگر مسئول تامین گوشت و نان و معیشت مردم هستند اول از همه می روند سراغ احیای برجام تا تکلیف آن را روشن کنند و بعد به فکر می افتند وضع روابط مالی و بانکی را درست کنند. در نتیجه با FATF هم کنار می آیند بعد هم می گویند امروز مصلحت اسلام در این است. به این ترتیب همه چیز درست می‌شود».

مطهری در ادامه گفت:«وقتی خود اینها مسئول و طرف مردم باشند به دنبال حل این مسائل می روند اما وقتی کار در دست رقیب شان باشد آنقدر کارشکنی می کنند تا به نتیجه نرسد».

در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، اصلاح طلبان مدعی بودند که اگر آقایان رئیسی و قالیباف در انتخابات پیروز شوند، وضعیت کشور بحرانی شده و این بحران موجب می شود تا دلار به قیمت ۵ هزارتومان برسد.

آقای روحانی در انتخابات پیروز شد و قیمت دلار تا آستانه ۲۰ هزارتومان نیز افزایش یافت. اکنون نیز قیمت دلار حدود ۱۴ هزارتومان است.

تصمیم دولت روحانی در اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی(که به دلار جهانگیری معروف شد)، ۱۸ میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرد. تصمیم اشتباه دولت روحانی و وزارت نفت- به ریاست زنگنه- در حذف کارت سوخت نیز ضرر ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به کشور وارد کرد.

برجام نیز جز خسارت، هیچ نیتجه دیگری برای مردم ایران نداشت. علت اصلی خسارت محض برجام نیز اعتماد مطلق دولت آقای روحانی به آمریکا بود. یکی از مصادیق این اعتماد مطلق، تضمین نامیدن امضای وزیر خارجه آمریکا بود!

امثال آقای علی مطهری به دلیل آلودگی شدید به رفتار قبیله ای به هیچ عنوان حاضر نیستند تا قصور و تقصیرهای دولت را بپذیرند. برای همین مشکلات کشور را صرفا به دعواهای سیاسی تقلیل می دهند.

نکته قابل تأمل اینجاست که علی مطهری و همقطاران وی، حتی بر رویکرد مستکبرانه و زورگویانه آمریکا نیز سرپوش گذاشته و با سانسور عهدشکنی های دولت آمریکا در مسئله برجام، همه تقصیرها را به گردن منتقدان دولت می اندازند.

ظریف چندین بار صراحتا اذعان کرده است که حتی اگر به FATF نیز بپیوندیم، هیچ تضمینی وجود ندارد که مشکلات بانکی و مالی حل شود، با اینحال حامیان FATF همچنان به فرافکنی و سیاسی کاری مشغولند.

** افشاگری کرباسچی از دروغ های انتخاباتی اصلاح طلبان

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در مناظره با «مصطفی تاجزاده» از فعالین اصلاح طلب که در ویژه نامه نوروزی روزنامه سازندگی منتشر شد، گفت:«معتقد نیستم انتخابات مجلس یازدهم مهندسی شده بود. در جلساتی که با همین آقای تاج زاده درباره انتخابات داشتیم دائماً آقایان می گفتند نامزد نداریم، آقای عبدالله نوری گفتند مگر نمی گویید نامزد ندارید، ۱۶۰ حوزه‌ای که معتقدید از الان نمایندگان آن روشن است را روی کاغذ بیاورید تا ببینیم انتخابات مهندسی شده است یا خیر اما آقایان نمی‌توانستند چنین کاری کنند».

کرباسچی در ادامه گفت:«آقای نوری به نوعی از جناح چپ اقرار ضمنی گرفتند مبنی بر اینکه اگر مردم رای نمی دهند به علت نارضایتی از عملکرد اصلاح طلبان است»

دبیر کل حزب کارگزاران در این مناظره با اذعان به ترافیک کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم گفت:«اگر می‌خواستیم همه را در فهرست کارگزاران در تهران بیاوریم باید لیست ۴۵ نفره می‌دادیم».

کرباسچی با اشاره به ناکارآمدی نهادهای منتسب به اصلاح‌طلبان نیز گفت:«مردم حتماً از شهرداری و شورای شهر تهران، هم به خاطر مسئله آقای نجفی و هم به جهت مدیریت شهری ناراضی هستند و الان هم می توان گفت که در شهرداری اصلاح‌طلبان تقریباً هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. دوچرخه‌سواری دردی از مردم دوا نمی کند».

کارشناسان و صاحبنظران- با گرایش های سیاسی مختلف- بارها بر این مسئله تاکید کرده اند که یکی از علت های اصلی کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم، نارضایتی مردم از عملکرد دولت روحانی و مجلس دهم بود.

اصلاح طلبان بارها به کارنامه ضعیف دولت روحانی و فراکسیون امید مجلس اذعان کرده اند. این طیف در انتخابات مجلس یازدهم با ترافیک کاندیدا روبرو بود. برای همین است که کرباسچی صراحتا اعلام کرده که فقط در حوزه انتخابیه تهران، اگر می خواستند همه اصلاح طلبان را راضی کنند باید بجای لیست ۳۰ نفره، لیست ۴۵ نفره می دادند.

اما طیف اصلاحات هیچگاه حاضر نیست که مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد. برای همین علیرغم ترافیک کاندیداهای اصلاح طلب در حوزه های مختلف انتخابی در انتخابات مجلس یازدهم، فعالین این طف مدعی شدند که کاندیداهای اصلاح طلب توسط شورای نگهبان قلع و قمع شده و جریان اصلاحات هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد.

هدف اصلی اصلاح طلبان از بیان این دروغ این بود که هم با مظلوم نمایی، رای مردم را به صورت حداکثری جلب کنند و هم جریان رقیب را فریب داده و از وحدت اصولگرایان- با این خیال که رقیب اصلاح طلبی وجود ندارد- جلوگیری کنند.

اکنون دولت، شورای شهر و شهرداری پایتخت و برخی دیگر از کلانشهرها و همچنین بخش قابل توجهی از مجلس دهم در اختیار اصلاح طلبان است. اما این طیف به هیچ عنوان نتوانسته عملکرد قابل قبولی ارائه کند.

** دولت روحانی دولت اصولگرایان است

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه سازندگی گفت :«جریان آقای هاشمی که حامی آقای روحانی بود و جریان خاتمی و اصلاح طلبان، آقای جهانگیری را به عنوان نقطه مشترک می دانستند اما جهانگیری در دولت، از روز اول در تشکیل کابینه کنار گذاشته شد و یک پیام چرخش به سمت اصولگرایی در سیاست‌های آقای روحانی ظاهر شد».

ویژه نامه نوروزی روزنامه سازندگی در مطلب دیگری نوشت:«مجلس و دولت اصلاح طلب نیستند بلکه در هر دو اکثریت با اصولگرایان است...این که بگوییم ناکارآمدی دولت و مجلس موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شده است نمی تواند دلیل قانع کننده باشد چون مردم می دانند با وجود موانع پیش روی دولت و مجلس، تا حد زیادی دست آنها در انجام وظایفشان بسته بوده است».

«سعید حجاریان» از لیدرهای جریان اصلاحات- ۱۶ مرداد ۹۷ - در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب «شرق» در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما اصلاح‌طلبان باید با دولت روحانی چگونه برخورد کنند؟» گفته بود:«من معتقدم می‌شود اصلاح‌طلبان بگویند دولت روحانی، دولت ما نیست؛ مشروط بر اینکه ذکر کنند دولت، متعلق به چه جریانی است».

حالا حسین مرعشی و ارگان رسانه ای حزب کارگزاران دقیقا به همین فرمول عمل کرده اند.

تحلیلگران طیف اصلاح طلب پیش از این با لحنی توهین آمیز اعلام کرده بودند که دولت روحانی برای این جناح سیاسی یک رحم اجاره‌ای بیش نیست!

واقعیت این است که جریان اصلاح طلب- هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶- سهم خود را به صورت تمام و کمال از دولت روحانی گرفت و در نتیجه در این هف سال، اکثریت مطلق کابینه در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت. اما اکنون در هفت سالگی دولت روحانی و در شرایطی که ناکارآمدی بخش‌های مختلف دولت و به خصوص تیم اقتصادی و تیم سیاست خارجی افکار عمومی را ناراضی کرده است، اصلاح طلبان با دنبال کردن سناریوی «فرار از مسئولیت» ژست منتقد به خود گرفته و در پی جداکردن سفره خود از دولت هستند.

لازم به ذکر است که «محمدرضا خاتمی» - ۱۲ اردیبهشت ۹۶- در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره این‌که چه تضمینی برای همراهی دولت دوم روحانی و اصلاح‌طلبان وجود دارد؟ گفته بود:«تضمین این مسأله، خود ما هستیم».

فارغ از تقلای اصلاح طلبان برای فاصله گذاری و رفع مسئولیت از کارنامه دولت، بخش اعظمی از فعالین اصلاح طلب اذعان دارند که عملکرد دولت روحانی به پای اصلاح طلبان نوشته می‌شود.

در همین رابطه «قدرت علیخانی» از فعالین اصلاح طلب- ۱۸ مرداد ۹۷- گفت:«من بر این باورم که دولت با این نحو عملکرد خود فاتحه اصلاحات را می‌خواند».

«سید محمد غرضی» فعال سیاسی اصلاح طلب - آذر ۹۷- گفته بود:«اکثر نیروهای قریب به اتفاق آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب انتخاب شده است...اصلاح‌طلبان هر زمانی که به قدرت رسیده‌اند نتوانستند دولت را نگه دارند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 38
  • احمدی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    آقای علی مطهری پیشگو است؟ یا رمال
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      خدا را شکر که از هفتم خرداد دیگه اینها در مجلس نیستند وکرونا هم یه مدتی مجلس رو تعطیل وما رو از دستشون خلاص کرد!
    • نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      آقای مطهری عشق 80 میلیون ایرانیه و رئیس جمهور آینده ایران . با مطهری تا 1408 و ادامه قدرتمند راه رونق اقتصادی توام با مذاکرات برد - برد هسته ای - موشکی - منطقه ای - حقوق بشری .
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      87 13
      از فاز بی تربیتی در اومده رفته تو فاز رمالی!!شغل جدید مبارک!!!
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      55 13
      جناب نام چقدر جلوتر از زمان راه میری؟!
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      63 3
      جناب نام یکی از خواب بیدارت کنه چی میگی علی مطهری عشق80 میلیون خواب دیدی خیره مگردور وریاش قبولش داشته باشند. توهم هم حدی داره.!!!
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      60 1
      ۱۷:۵۸ نکنه این هم داماد لرستانه! خخخخ. البته ایشون با قرص‌هایی که توی جیبشون دارند زیاد عمر نمی‌کنند به اونجا نمیرسه، روی کروبی‌شون فکر کن!
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      65 0
      خداروشکر که دیگه ایشون و کسانی مثل محمود صادقی و پروانه سلحشوری در مجلس بعدی نیستند.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      36 2
      پ ف ی و ز است!
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      37 0
      به این مطهری تندرو بگید اگه مذاکره و تصویب fatf با آمدن رئیسی محقق می شد و به نفع مردم هم بود پس چرا اینهمه تلاش کردی که روحانی سر کار بیاد؟
    • سید IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      33 0
      اولاً این سخنان اصلاج طلبان تهوع آور را به حساب نادانی ایشان می گذاریم! ثانیاً ای کاش جناب مرعشی به اندازه دانایی اش اظهار فضل می فرمود نه به اندازه ی دارایی اش!!!!
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      18 0
      علی مطهری هنوز نمی داند که FATF هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است.
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      16 0
      امثال علی مطهری .صادقی ومرعشی جون میدن برای بازی در سریالهای مذهبی وفاخر تلویزیون چون خداوکیلی برای بازی درنقش های منفی مثل منافقین و خاِینین اصلا نیازی به گریم و روتوش ندارند.
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      14 1
      یکی نیست بگه اگر اینقدر پیش بینی قوی داشتی چرا با خودت قرص LD حمل می کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      7 0
      آقای مطهری مشکلی داره بنده خدا؟!!!
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      10 0
      رئیسی زنده است و حی و حاضر دارن بهش حرف نسبت میدن.خدایا اینا به پیامبرت رحم میکنن؟
    • وحید IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      1 0
      نه خیر ایشون یک فرد هستند که از انقلاب ارتزاق میکنند صحبتهایشان هم مهندسی شده است
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    76 31
    از فضل پدر ! علی آقای مطهری تو را همون عواید فروش آثارشون حاصل(خیز)!
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      39 4
      احسنت. گل گفتی
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      1 0
      آقای مطهری تو غلط میکنی غیبگویی میکنی تنها جواب شما یک باد سه حرفیست .زرت
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    76 12
    چند سوال خیلی ساده از حامیان FATF که البته هرگز جوابی برایش ندارند. سوال اول: وقتی حتی روسیه و چین با ایران رابطه بانکی ندارند کدام رابطه بانکی بین المللی برای ایران مانده است که می ترسند در صورت عدم پیوستن ایران به FATF آنهم قطع شود؟ به عبارت دیگر وقتی کسی محکوم به اعدام شده حالا دوبار حکم اعدام برایش ببرند در عمل چه فرقی می کند؟ سوال دوم: چرا آمریکا اینقدر دلسوز ایران شده است و نگران عدم شفافیت مالی و فساد در ایران است؟ اگر در ایران فساد باشد که به نفع آمریکا است! سوال سوم: با توجه به اینکه صرافی ها با کمک روشهای غیر شفاف در خال دور زدن تحریمها و رساندن ارز به ایران هستند اگر این شفاف سازی صورت گرفت و این راهها لو رفت و دلار به بالای صد هزار تومان رسید چه کسی را باید اعدام نمود؟
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      24 19
      بعد از تحریمهای ترامپ حتی عراق و ترکیه و امارات و.. همه کشورها رابطه بانکی خود را با ایران کاملا قطع کرده اند. آخرین بانک خارجی که با ایران رابطه داشت بانک کونلون چین بود که آن هم تراکنش بانکی را دوسال پیش قطع کرد. الان فقط از طریق صرافی ها تبادل ارزی داریم. به صورت غیر قانونی و غیر شفاف. البته منظورم قانونهای آمریکا است.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      47 24
      همه عقلا وبیغرضاو بیمرضان میدونن که مدعیان اصلاحات بفکر ملتو کشورنیستن .اونا نگران انجام وظیفه خود وبدست اوردن رضایت اربابشون=صهیونیست جهانی هستن.اونا بفکر روزی هستن که اگه پیروز شدند ارباب اجازه تاجگذاری بده. اگه شکست خوردند جای خودشون =درهرکجاکه اربابشون مصلحت بونه .گرمو نرم باشه .وشدیدا ناراحتن که تاکنون نتونستن رضایت کامل اربابو جلب کنن.والا خودشونم میدونن اگه هزاران اف ای تی اف تصویب بشه .بعدیشم وجود خاهد داشت تا زمانیکه ایران ایرانستان بشه .نقشه جغرافیاشم حاضره.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      19 12
      حساب های بانکی خودشان در غرب.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      54 6
      به قرآن! به پیر به پیغمبر، شماها اینها رو میدونید، ولی این یه مشته اسهالطلب مغزخشک لجباز غربگدای احمق، هنوز که هنوزه نفهمیدند! خدایا کیا شدند نماینده مردم!؟
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      28 0
      منتقدان با دلایل کارشناسی به مخالفت با اف ای تی اف اقدام کردن. اما امثال آقای مطهری هیچ دلیل فنی و کارشناسی برای حمایت ندارن برای همین مغلطه میکنن
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      6 0
      امریکایی ها می گویند برای تاثیر کامل فشار حداکثری باید FATF در ایران تصویب و اجرایی بشود اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    50 11
    همچنین قطعا آقای رئیسی رئیس جمهوری نبودند که صبح های جمعه از اوضاع مملکت خبر دار بشوند،رئیس جمهوری نبودند که وزارت خانه هایش با پیشنهادات مالی،جذب و استخدام برخی نمایندگان و افراد خانواده هایشان و... شان برخی نمایندگان را از وکیل مردم به وکیل الدولت تنزل دهند، قطعا رئیس جمهوری بودند که برخی وزرای مسئله دار مانند زنگنه،آخوندی و...‌ هیچوقت در دولت ایشان جایی نداشتند. اقوام نزدیک خود و معاونانشان هیچ پرونده و فساد مالی نداشتند.به جای حضور چند ساعته در محل کارشان ،شبانه روز و جهادی در محل کارشان حاضر بودند.به جای تعلل و دست دست کردن در مقابل شیوع بیماری کرونا و چشم امید به کاهش تحریم های آمریکا با توکل بر خدا و اتکا به توان داخلی بیماری را کنترل می کردند. با رئیس مجلس و برخی نمایندگان حزب باد به خاطر منافع حزبی و باندی لابی نمی کردند و هزار حرف نگفته دیگر.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    30 8
    اینا همش واسه سرگرمی مردمه. چند وقت پیش لیست داراییهای کله گنده ها را در بانکهای امریکا دیدم خندم گرفت! کمترینش یک میلیارد دلار بود. مردم همه سر کارن! خخخخخخخخ
  • مهدی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    26 25
    آقای مطهری هنوز فرق مذاکره کننده دلسوز مردم با مذاکره کننده دلسوز منافع را نمی دانند یا می دانند و خود را به ندانستن می زنند .مذاکره کننده هایی که مورد حمایت آقای مطهری هستند همان هایی هستند که به دشمنان این کشور می گفتند اگر در مذاکرات به نتیجه نرسیم تندروها در ایران در انتخابات پیروز می شوند و خدا می داند در روی قضیه که این بوده پشت قضیه چه صحبتهایی می کردند حالا من از آقای مطهری می پرسم آیا مذاکره کننده دلسوز مردم صلاحیت مذاکره دارد یا شخصی مانند آقای ظریف که به دنبال منافع حزبی خود بود ؟؟؟؟
  • علی افصحی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    54 10
    بسم الله الرحمن الرحیم. امام خمینی در سال ۵۸ وقتی در برابر حرکت لاک پشتی دولت موقت واقع می شود در یک سخنرانی آتشین می فرماید ما باید انقلابی عمل می کردیم و نکردیم . واقعا اگر ما انقلابی عمل می‌کردیم جایگاه امثال آقای علی مطهری کجا بود؟انقلابیون صادق و پیرو ولایت فقیه به آقای مطهری به احترام پدر شهیدش میدان کار دادند اما او به جای هر گونه سپاس و شکر ،نمک جمهوری اسلامی را خورد و نه تنها نمکدان که نمکدان های جمهوری اسلامی را با بی رحمی شکست.چه زخم های عمیقی که بر دل انقلابیون نگذاشت این فرزند ناخلف.او تا کنون و پس از شهادت شهید مطهری نه در صف کنکور مانده ،نه از تحصیل بی دغدغه و ناپلئونی باز مانده م نه هرگز رنج بیکاری و بی پولی کشیده او...ما همواره علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری شمشیر کشبده.اخر این چه سخن بی مبنا و بی پشتوانه ای است که می گوید اگر آقای رییسی رییس جمهور می شد وضع همین بود و با آمریکا هم مذاکره می کرد.ایشان یا آقای رییسی را نمی شناسد یا خود را به نادانی زده است.اخر چگونه قابل تصور است که اگر آقای رییسی رییس جمهور می شد اوضاع این گونه بود آیا ایشان در برابر حقوق های نجومی، واگذاری های معاویه ای سازمان خصوصی سازی ، اختلاس های کلان و...کنار امده و...حتی نظام را متهم به سباسی کاری کرده؟ یا بی امان به مبارزه پرداخته؟آقای مطهری چون به پایان خط بازی چند جانبه اش نزدیک می شود ظاهرا می خواهد خود زنی کند.خدا به دادش برسد.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    30 19
    برجامی که چند تا کشور و آمریکا امضاش کردند و قطعنامه شورای امنیت پشت قبالش بود شد این.... احتمالا این بار نتایج مذاکرات به امضای دویست تا کشور می رسه....
  • جواد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    37 10
    ببخشید اینگونه بیان میکنم میشود شما دهانتان را بسته وافاضه نفرمایید
  • سس IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    38 16
    عجب! صحبت های علی مطهری همان حرفهایی است که از روح الله زم پخش شد ، وقتی ازش پرسیدند که چرا در انتخابات برای روحانی تبلیغ کردید؟ مراجعه کنید توی سایت ها امده است.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    40 3
    مطهری تهمت نزن خیالبافی نکن. به درگاه خدا جوابی نداری به آخرت هم فکر کن.!!!
  • محسن IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    42 12
    درست مثل همون نظری که اگر رئیسی بیاد دلار میشه 5 هزار تومن . با این هوش و استعداد چرا علی آقا مرتاض نشدی
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    42 5
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده. الهی آمین.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    21 4
    حیف به آن پدر بزرگوار واین پسر.
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      1 5
      خب راست ميگه مطهرى ، چرا زورتون مياد ؟! به خداى يگانه سوگند ، اكثر حرفهاش حقيقت محضه ، تندروها از همه چيز استفاده ابزارى ميكنند
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      3 0
      6:6الکی حرف نزن وقسم نخور توکه مطهری را تایید کنی لنگه اونی.!!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      3 0
      6:6توچقدر بدبختی که از مطهری با قسم جلاله حمایت میکنی.!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    27 6
    لطفا از این افراد خبر نزنید تا فراموش بشوند
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      2 0
      اتفاقا باید درباره این افراد روشنگری بشه
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    15 4
    شاید نظر مطهری محقق می شد ولی باعزت و افتخار مملکت انجام می گرفت نه بر اساس ذلت و خود باختگی
    • SE ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      32 0
      مذکره ای که از قبل نتیجه اش را طرف مقابل تعریف و مشخص کرده جز پذیرش بردگی نیست. خواه جلیلی مذاکره کند و خواه ظریف. تهش تسلیم است. مذتکره ای که معنایش اجازه گرفتن بر سر یک مساله داخلی است نفی استقلال کشور است حتی اگر در نهایت چنین اجازه ای داده شود.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    33 0
    چون قافیه به تنگ آید شاعر به جفنگ آید.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    19 0
    غصه نخور سال دیگه ان شالله مثل مجلس، یاران رییسی میان خواهی دید عزت چیست و ذلت چیست.
  • عمار IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 0
    وقتی از این قبیله اصلاح طلب نظر و خبر میزنید . یعنی برسمییت میشناسید و اونها هم شما را . و پشت پرده بازیه . اگه راست میگید از احمدی نژاد نظر و خبر بزارید . نمیزارید . چون اون دیگه تو این بازی نیست. یعنی مطهری از احمدی نژاد مهم تره ؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    15 2
    بعد از دفاعش از چندهمسری چشممون به کف بینیای جدیدش روشن
    • SE ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      9 2
      چند همسری تنها راه حل مشکل زنان مطلقه و پیر دختران مجرد است. منتهی شما حاضرید حرام خدا واقع شود و راه حلال را می بندید.
  • amar IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    7 1
    توراست میگویی.هم مذاکره می کرد وهم fatfتصویب میشد. اما باافراد خبره پای میز مذاکره میرفت ونتیجه مذاکره رییسی خطری برای تاییدfatf نداشت.علی جون فقط ظریف وروحانی دیگه برجام روقبول دارن.چی روتاییدکردین؟؟؟؟؟
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    15 0
    ضربه و ضرری را که مطهری و دارو دسته اش به ایران زدن کرونا نزد خدا لعنتشان کند
  • ابراهیم IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    11 0
    خدایا مارو از دست اینها نجات بده ، خدا..................
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    17 0
    پسر نوح با بدان بنشست
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 10
    مزخرف ترین بنگاه خبر پراکنی در خاورمیانه
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    12 0
    دولت روحانی دولت اصلاح طلبان است
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      6 0
      خوبه گفتی.!!! تا حالا نمی‌دانستی.؟!
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      3 0
      عجب؟!
  • امیر IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 0
    میگن حرف پیشکی مایش شیشکی آخه مگه این باباعلم غیبداره اگه رئیسی میامد نرخ دلار وضع اقتصادی بدتراز این میشد ؟؟ هیچ وقت نمیشد ایران هم اقتدارشو حفظ دست محتکرا واختالسگرا کوتاه میشد
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    11 0
    این آقایان بویژه مطهری بابت خسارات وارده اصلاح طلبان به کشور و ملت باید پاسخگو باشند جناب آقای رئیسی لطفا احقاق حقوق فرمائید..
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    10 1
    آقای مطهری اگر برگردید به انتخابات ریاست جمهوری و سخنان همه کاندیداهای ریاست جمهوری را یکبار دیگر گوش کنید و حرفها و ادعاها و رفتارهای آنها را مقایسه کنید متوجه خواهید شد که نه آقای رئیسی و نه آقای میرسلیم و نه آقای قالیباف هرگز حاضر نبودند که برای کسب رأی بیشتر از اصول اخلاقی خودشان عدول کنند. هرگز حاضر نشدند با فریب و ارعاب مردم از وقوع جنگ و حمله آمریکا به عنوان وسیله ای برای کسب رأی سوء استفاده کنند. در مقابل رفتارها و گفتارهای سه کاندید مقابل فریبنده بود. یکی از لحضات و گفته های به یادماندنی زمانی بود که یکی از کاندیداها نقش مدافع حرم امام رضا را بسیار ریاکارانه و مکارانه بازی کرد. هم در محتوی و هم در نحوه بیان به طور مکارانه و ملتمسانه از آقای رئیسی خواست که امام رضا را بذارید برا مردم بماند.
    • SE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      3 6
      البته از حق نگذریم حرف مطهری زیاد هم بی پایه نیست. قالیباف هم اعتراف و تاکید کرد که اگر هر دولت دیگری هم بود برجام را امضا می کرد و برجام موفقیت بزرگ و اکر اجتناب ناپذیر بود.
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      2 0
      عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
  • GB ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    9 0
    مطهری یا علم غیب داره یا به تراجیف گویی عادت کرده
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 0
    این علی اقا چند روزی یکبار نطق میفرمایند ، هیچی نگین بهتر نیسست
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    6 0
    زبونت رو گاز بگیر آقای مطهری ! میدونی اگه الان آقای رئیسی رئیس جمهور بود دلار ۵۰۰۰ تومن شده بود !! همون بهتر نیومد الان اونچنان ن ن رونقی داره اقتصاد که یارانه ها رک دست دولت باد کرده
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    3 0
    با سلام در بی کفایتی آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی و همفکرانش همین بس که در شرائطی که مشاغل آسیب دیده از کرونا حتی وام با بهره صفر برایشان کارساز نیست وام با بهره ۱۲ درصد اعلام می‌کنند
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    10 0
    آقا یک عاقل مردی پیدا بشه این بنده خدا علی مطهری رو ارشاد کنه ! خدا شاهده واسه استاد شهیدمان خوب نیست ، وقاحت داره . آخه آقا زاده ! ترامپ قمار باز و ملعون و تا خرخره غلتیده در دام صهیونیست اگر دنبال مذاکره بود که به قلب ایران شلیک نمیکرد . سردار عزیزمان را از ما نمیگرفت ، هر روز دامنه تحریم های عقده گشایش را گسترش نمیداد. یکی به این بچه بگه تو اصلا مال این حرفها نیستی ! اندازه خودت را بفهم و خودت را مسخره خاص و عام نکن.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    4 0
    این مرعشی چقدر بی سواد یا .... حتی اسامی هم طیفان خود را هم نمی داند اسامی وزیران ،معاونین آن ها ،استانداران ،معاونین آن ها ،مدیران کل و.... که در دسترس مردم است که از عناصر تابلودار جریان خاص و وابسته به آن ها ست.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    9 0
    اصلاح طلبان فقط شعار میدن و شلوغ بازی درمیارن، اما هیچ اعتنایی به مطالبات و مشکلات مردم ندارن
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    11 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    3 2
    تهمت زدن خصوصا به اولاد صالح پیامبر در پیشگاه الهی جرم سنگینی.!!!
  • حامد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    9 0
    توف تو اف ای تی اف
  • كريم IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    11 0
    مطهري، تو از آمريكا چه مي خواهي؟ دوستي يا كمك به مردم ايران. دوستي او كه در چهل و يك سالي كه از عمر انقلاب مي گذرد، مشخص شد. ترور سردار دلها، سليماني يكي از دوستي هاي آمريكا با مردم ايران بود. به كمك آمريكا دلبستن هم براي هيچ كشوري فايده ندارد. اما تو كه مرحوم پدرت آن مرد بزرگ مثال زدني، با آمريكا و اسرائيل دشمن بود براي تو ارثيه اي به نام دوستي با آمريكا نگذاشت. تو برو آمريكا و هر چه زودتر ما را از شر اين همه دلبستگي راحت كن و خودت را هم به يك نان و نوايي برسان.
  • عبا دالله IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    7 6
    سلام عزیزان مشرق نیوز دم خروستان زد بیرون وشما با تفاسیر خود تان بیان می کنید تصویب نشدن اف ای تی اف بخاطر رای نیاوردن شماست که از مردم انتقام می کیرید که چرا به شما رای ندادند ویا بد بودن مذاکره با امریکای جنایت کار فقط برای جناح مخالف شما بد است برای شما بسیار مفید ای مرک بر امریکا ای مرک بر دولت در سایه که باعث عزاب یک ملت می شود
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      5 0
      تو دیگه چی میگی عربستانی عقب افتاده بدبخت 1کلمه هم معلوم نیست چی میگی فارسی بیشتر تمرین کن
  • بهمن صنیع SE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 1
    ایشان هنور متوجه نشده که بحث مذاکره کردن یا نکردن نیست. بحث چگونه مذاکره کردن است.
    • محمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      8 0
      شعورش در این حد نیست. مذاکره با حرامزاده ای مثل پمپیو یا ترامپ اکیدا نتیجه ای در پی نخواهد داشت.
    • SE ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      7 0
      خیر. اشتباه نکنید. فرقی بین پمپئو و جان کری نیست جز در ادبیات. اصل مذاکره با آمریکا بی معنی است چون همیشه او نتیجه مذاکره را از قبل تعیین و اعلام می کند. و این هیچ ربطی به نحوه مذاکره ندارد. حرف مطهری این است که بروید و به خواسته های آمریکا تن بدهید. همین و تمام.
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    9 0
    مغز زنگ زده دیوانه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    6 0
    روانی
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    4 0
    آقای مطهری ما یکبار برجام امضا کردیم آمریکا زد. برجام 2منتهی به برجام 4و ۵ و ۶ و ۷و۸ و....نشود
  • محمد KW ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    10 0
    اقاي مطهري شما اگر كار خودت رو خدايي و درست انجام ميدادي اولا كار به اينجا نميكشيد و ثانيا بهتره در قد و اندازه خودت صحبت كني پيش گويي و يا ... ممنوع
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 0
    ای کاش غرب پرستانی مثل مطهری دست از گدایی غرب برمی داشتند.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 0
    تعجب!!! کرونا ومرگ هم شما افساد طلبان را تکان نداد متاسفم.!
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 1
    این وسط ملت قربانی شدن
  • عدالت IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 0
    جناب مطهری پیشگوی اعظم اگر پیشگویی شما اینقدر درست است چرا برجام بی فرجام در کمتر از 20 توسط شما و دوستان شما تصویب شد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    اگر آقای رئیس می‌اومد و با امریکا مذاکره میکرد، یقیناً اگر مطهری می‌اومد کافه‌ها و کاباره‌ها دوباره باز میشد!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    9 0
    مطهری، اگر خوشبین باشیم، نمی فهمد و اگر بد بین باشیم، بشدت جناحی و دور از حق است . مرد حسابی، تو اپارتمان نزدیک 600 متری ات در نزدیک پاسداران و حسینیه ارشاد، نشستی ... تو چی می فهمی. کل هنرت هم در این مدت در مجلس، چهارتا فحش به این و آن بوده . خودت را منتقد می دانی...
  • DE ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    9 0
    اقای مطهری مردم دیگه گول حرفهای شما رو نمیخورن! ازکجا معلوم حتی اگر این کوفت و زهر مار رو هم امضاء کنند باز کشورهای غربی یک دبه دیگه درنیاورن؟ چه تضمینی میدید؟ تا حالا که کشورهای غربی زیر همه چی زدند! اگر راست میگید شما از امریکا و اسرائیل درخواست کنید تمام اطلاعات بانکی و تجاری شون رو دراختیار شما بذارن! اگر گذاشتن اونوقت بیائید این حرفها رو بزنید تا ما حرف شما رو قبول کنیم! دارید بچه گول میزنید؟
  • طوفان زرد IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    از هفتم خرداد دیگه این ادم های کثیف رو نمی بینیم
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 0
    اصلاح طلبا از غربگرایی به غرب پرستی رسیدن
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    کرباسچی خیلی خوب افشاگری کرده
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    اقای علی مطهری هیچکس در ایران مخالف مذاکره وتعامل نیست این برداشت شما اشتباه است متاسفانه این دعوا ها را شما و همفکران شما میسازید تفکر شما این است چرا به شعور مردم توهین میکنید اگر در یک انتخابات آزاد بازنده شوید لشکر کشی خیابانی راه می اندازید هزار صغری کبری بهم میبافید که تقلب شده است مردم این مهم را درک کرده اند که جریان اصلاحات انقدر که سهم خواهی ومنافع جریانی برایش مهم میباشد منافع ملی ودینی هیچ جایگاهی برای ایشان ندارد بازهم میگوییم تهمت میزنید البته روزی در محضر عدل الهی پاسخگو خواهید بود همانطور که گفته شد هیچکس در ایران مخالف تعامل و مذاکره نیست اما نوع تعامل و مذاکره مهم میباشد درچه وقت و چه شرایط مهم است اینکه برویم مذاکره کنیم که دل غرب واروپا را بدست آوریم انهم فقط برای رفع بهانه گیری انها که درست نیست زیاده طلبی وزیاده خواهی انها تمامی ندارد اینکه نتوانید از حق ملی دینی و میهنی خود دفاع کنید و بدون دستاورد باشد افتخاری ندارد در برجام شاهد بودیم هر منتقد وکارشناسی چه داخلی و چه خارجی به نوع مذاکره ودادن امتیازهای فراوان از طرف شما سخنی به میان میاورد فورا مورد هجمه ،تمسخرو ریشخنداز طرف جنابانتان روبرو میشد، واژه زشت و زننده آب وصابون را بیاد بیاورید منتقدان شما مخالف مذاکره نبودند مخالف نوع مذاکره بودند اینکه شما حضرات اقرار کردیدبرجام را نخوانده ودر ظرف بیست دقیقه رای دادید، این سهل انگاری از طرف شما قابل بخشش نیست بخاطر منافع جریانی خود با منافع ملی بازی کردید بقولی گفتید که از برکات برجام تا ابدبهرمند خواهیم شد متاسفانه از خسارات برجام تا ابد بهرمندشدیم تاریخ آینده در مورد زمان حال وامضای از روی لجبازی چه قضاوتی خواهد کرد این چه نوع برخورد با منتقدین است که دارید مردم کف جامعه نه وام دار جریان اصلاح طلب میباشند نه سینه سوخته ی اصول گرا..مردم شاید در شرایطی فریب تزویر را بخورند اما بالاخره درک میکنند که اسیر نفاق شده اند اقای مطهری اینهمه بر طبل دوقطبی و تفکیک نکوبید اگر شخص شما را نام میبریم جریان شما را در نظر داریم فتنه ۸۸ از همین ذهن معیوب حسد بوجود امد وتوانست خسارات سنگینی را به کشور تحمیل کند چه اصول گرا چه اصلاح طلب فقط در قاموس همین جمهوری اسلامی ایران نمو پیدا میکندوگرنه درهیچ نوع دیگری از حکومت جا نخواهد داشت
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    اقای علی مطهری هیچکس در ایران مخالف مذاکره وتعامل نیست این برداشت شما اشتباه است متاسفانه این دعوا ها را شما و همفکران شما میسازید تفکر شما این است! چرا به شعور مردم توهین میکنید اگر در یک انتخابات آزاد بازنده شوید لشکر کشی خیابانی راه می اندازید هزار صغری کبری بهم میبافید که تقلب شده است مردم این مهم را درک کرده اند که جریان اصلاحات انقدر که سهم خواهی ومنافع جریانی برایش مهم میباشد منافع ملی ودینی هیچ جایگاهی برای ایشان ندارد بازهم میگوییم تهمت میزنید البته روزی در محضر عدل الهی پاسخگو خواهید بود همانطور که گفته شد هیچکس در ایران مخالف تعامل و مذاکره نیست اما نوع تعامل و مذاکره مهم میباشد درچه وقت و چه شرایط مهم است اینکه برویم مذاکره کنیم که دل غرب واروپا را بدست آوریم انهم فقط برای رفع بهانه گیری انها که درست نیست زیاده طلبی وزیاده خواهی انها تمامی ندارد اینکه نتوانید از حق ملی دینی و میهنی خود دفاع کنید و بدون دستاورد باشد افتخاری ندارد در برجام شاهد بودیم هر منتقد وکارشناسی چه داخلی و چه خارجی به نوع مذاکره ودادن امتیازهای فراوان از طرف شما سخنی به میان میاورد فورا مورد هجمه ،تمسخرو ریشخنداز طرف جنابانتان روبرو میشد، واژه زشت و زننده آب وصابون را بیاد بیاورید منتقدان شما مخالف مذاکره نبودند مخالف نوع مذاکره بودند اینکه شما حضرات اقرار کردیدبرجام را نخوانده ودر ظرف بیست دقیقه رای دادید، این سهل انگاری از طرف شما قابل بخشش نیست بخاطر منافع جریانی خود با منافع ملی بازی کردید بقولی گفتید که از برکات برجام تا ابدبهرمند خواهیم شد متاسفانه از خسارات برجام تا ابد بهرمندشدیم تاریخ آینده در مورد زمان حال وامضای از روی لجبازی چه قضاوتی خواهد کرد این چه نوع برخورد با منتقدین است که دارید مردم کف جامعه نه وام دار جریان اصلاح طلب میباشند نه سینه سوخته ی اصول گرا.. مردم شاید در شرایطی فریب تزویر را بخورند اما بالاخره درک میکنند که اسیر نفاق شده اند اقای مطهری اینهمه بر طبل دوقطبی و تفکیک نکوبید اگر شخص شما را نام میبریم جریان شما را در نظر داریم فتنه ۸۸ از همین ذهن معیوب حسد بوجود امد وتوانست خسارات سنگینی را به کشور تحمیل کند چه اصول گرا چه اصلاح طلب فقط در قاموس همین جمهوری اسلامی ایران نمو پیدا میکندوگرنه درهیچ نوع دیگری از حکومت جا نخواهد داشت
  • ایرانی IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    عالم محضرخداست در محضر خدا معصیت نکینیم
  • CA ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 0
    این آدم رمال و توسری خور کی مجلس راه داده؟! روش نشده بگه برجام موشکی و برجام وجود سپاه و برجام ولایت فقیه! یعنی به فاشیسم لیبرال برده دار ما بایستی بگیم شما درست میگید!!!!! کی به این توسری خور رمال تریبون داده که بیاد ضر ضر کنه. جناب مطهری روزهای خارج مجلست هنوز مونده!
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    جناب علی مطهری گیریم پدر تو را فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل اقای علی مطهری مبانی فکری شما متاثر از مبانی فکری شهید مطهری به هیچ عنوان نیست اما شهرت شما بخاطر مخالفت با مبانی فکری شهید مطهری میباشد ایشان روشنفکر بودند اما شما روشنفکر نما میباشید
  • DE ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    اقای مطهری شما مثلا چه شق القمری کرده اید که خودرا رقیب جا میزنید؟ ما از شخص شما هیچ خدمتی ندیدیم. این قرتی بازی ها به کار ایران نمی اید. شاید در اروپا تا حدودی. احزاب این کشورها حداقل از سلبریتی ها و پولدارها و شاغلین مالیاتی می گیرن. این درامدهای مالیاتی رو برای افرادی که نان و سقف و کار ندارند باهاش کارافرینی ،تولیددوره های تخصصی شغلی برای جوانان و تامین بیمه اجتماعی بخور و نمیربرای بیکارها درست می کنند.برای فقرای ما ایا شخص شما تونسته از این خدمات درست کنه؟ حداقل دراین قسمت ازاحزاب غربی تقلیید و این حقوق رو برای اقشار کم درامد تدوین کنید تا مردم شما رو دعا کنن. با خام فروشی به جایی نخواهیم رسید.بازارهای نفتی هم می بینیدبدلیل کرونا برای همه کشورها کساد شده. قیمت یک بشکه نفت حتی کمتر از یک بسته بزرگ دستمال توالت شده. در شرایط فعلی سیاست تولید داخلی و اتکاء به توانمندی داخلی بیشتر جواب میده. 40 درصد تجارت جهانی دجار رکود شده.
  • SE ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    نوستراداموس پیشگویی کرده یا نوعی توهم در باره رویدادهای آینده ولی آقای علی مطهری پسگویی میکند یا نوعی توهم در باره رویدادهای گذشته که از نبوغ ایشان است
  • US ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 0
    آقای مطهری! پیاده روهای زنانه-مردانه را فراموش کردید. مردم! فکرش را بکنید چه هزینه سنگینی داشت اگر همه پیاده روهای ایران دیوار کشی می شد. خوشبختانه با آمدن دوستان آقای مطهری هم سایه جنگ از سرمان رفع شد. هم دیگه الان یواش یواش باغ میوه برجام داره به ثمر میشینه. تمامی تحریمها ائم از هسته ای و غیر هسته ای بالمره برداشته شد. چرخ اقتصاد مثل فرفره داره می چرخه. مسکن که حل شد. از شر مسکنهای بی کیفیت و خیلی بد مهر راحت شدیم و بجاش میلیونها مسکن اجتماعی که خیلی با کیفیت و خوب هستند ساخته شد و مردم الان ساکن این واحدها شده اند. برای اولین بار ماشین ارزان و با کیفیت در اختیار مردم قرار گرفت. ارز ملی بسیار بسیار تقویت شد. برای اولین بار در تاریخ نام یک ایرانی در کنار دلار قرار گرفت: دلار جهانگیری. و هزاران خاصیت دیگر که هر روز فقط بخش کوچکی از آن بر ما معلوم خواهد شد.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    مطهری خان دوره نمایندگی ات تمام شده برو لالا کن بسه دیگه هرچی خزعبلات گفتی
  • totonchyan IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    انگاری قرارنیست خفه شوی آقای مطهری یکم به خودت استراحت بده وتوهماتت را با مردم به اشتراک نگذار به اعمال گذشته ات فکر کن
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    آقای مطهری مخش تاب برداشته.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    اقای دمدمی مزاج فردی که حتی ابتدایی ترین فرمول مدیریت روز را نمی شناسد
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    آقای مرعشی چی زدی فکر کنم الکل صنعتی زدی که چرت و پرت می بافی شما خوب می دانید که این دولت دولت اصلاحاتی است و با همایت رییس و الیجناب سرخ پوش سر کار امد
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 17
    خود خواهی مذهبیون پایانی ندارد
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      11 0
      اشتباه گفتی خود خواهی افساد طلبان پایانی ندارد.!!! مذهبیون خودخواه نیستند.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      5 0
      منظورش از خود خواهی مذهبیون همان خداخواهی مذهبیون است و اینکه زیر بار دستور طاغوتها نمی روند.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 3
      11:49چه خوب توجیه کردی خوبه معنی جدید خود خواهی را هم یاد گرفتیم.!!!
    • به IR ۱۶:۰۰ IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      5 0
      اگر اسم جدید اصرار بر اجرای احکام الهی خودخواهی است. آری والله من خودخواه هستم.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 0
    مرتیکه خرفت
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    تاریخ مصرفت مثل فائزه هاشمی برای اصلاح طلبان گذشت فائزه گفت رفته باغ مامانش باغبونی توهم باید یواش یواش بری سبزوار وگوسفندهارو ببری چرا چون تو مردم نمی تونی بیای خاطره ای هم از بابا مثل فائزه نداری که گه گاهی بیایی خودی نشون بدی بابات هم مرد خدا بود وبه خوابت نماید
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    حاج آقا رئیسی جای خود دارند وبسیار محترمند کاش شما نماینده نمی‌شدی. مسئولیت لیاقت وتوانایی لازم دارد.!!!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 0
    این علی مطهری عجب پسر نوحی شده واسه خودش کاملا با انقلاب مخالف و فقط شعار میده و در راستای ظلم به استقلال و هویت دینی اسلامی ایرانی حرکت کرده.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    گوسفند چرانی لیلقت می خواهد ایشان باید حماران اصلاح طلب را به چراند
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    ببندین اون دهنتون رو.بسه خسته شدیم از دستتون
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    چرا رسانه ها اینقدر حرفهای مفت وصد من یه غاز این آقایان اصلاحاتچی را روی کاغذ یا رسانه چاپ میکند.بابا اینا تکلیفشان باخودشون هم نامعلومه اونوقت به عنوان نظریه پردازی حرفهای مفت اینا را چاپ میکنید واعصاب مردم آزاده ایران رابه هم میریزید.والا من خجالت میکشم ازاینکه با اینها هموطن هستم.
  • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    حالم از امثال مطهری به هم میخوره ادعا ادعا ادعا اما خودشون هیچ کاری برای مردم نمیکنن و تنها حرف های قشنگ قشنگ میزنن جوری هم حرف میزنن انگار یک ماه در این مملکت پست داشتن. حدود 32 ساله از عمر انقلاب دست دوستای این باباست اما جوری گفتگو میکنه انگار دیروز اومده در مسند مدیریت کشور
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    علی مطهری مرد و محو شد تن مرده دیگر نلرزانید
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    شماها بمیرید ملت خوشحال ترند ۳۲ سال هست فرصت طلبان در مسند دولتی پدر این ملت را در آوروند لطفا بمیرید ومردم از دست شما خسته شده ومتنفرند ۷۲۶۷
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 0
    اقای مطهری شما باشخص اقای رئیسی چه مشکلی داری؟؟؟ انتخابات ریاست جمهوری هردو دوره تمام شد و شخص مورد حمایت شما وجریانتان در دو دوره بعنوان رئیس جمهور تعین گردید رقیب هم نه لشکر کشی خیابانی کرد نه ورچسب تقلب زد ،تمکین کرد و تبریک گفت ،،هفت سال مدیریت اجرایی فشل ،منفعل و تصمیمات اشتباه پی در پی ومداوم شخص مورد تائید وحمایت شما کشور را در گرداب های فسادگسترده ،رانت خواری ،اختلاس های میلیاردی ،حقوق های نجومی ،زمین خواری ،جنگل خواری،دریا خواری ،ژن خوب ،اقازاده گری، شلیک به زن در حمام ،عریان و بدون دفاع و حمایت تمام قد جریان شما از قاتل و اماج تهمت قراردادن زن عفیفه ، اینها بخش کوچکی از توفیقاتی که در کارنامه ی بیخیر و برکت شما وجریان مدعی شما میباشد اجازه دهید سنگ اندازی نکنید فرار رو به جلو نکنید حالا که پاسخگو نیستید!!
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    علی مطهری یک کلمه خیلی بدبختی
  • محمد بیکی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    شما درروز وشب دو کلمه بیشتر نگو 1 سلام 2 شب به خیر وهمیشه به جای اظهار نظر کمی فکر کن
  • میثم IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 0
    ننگ بر لیبرالهای وطن فروش،برجام خسارت محض بود وازخسارت محض بالاتر خود این اصلاح طلبها هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس