مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد: آمریکا به سمت فاجعه "جهنمی" حرکت می‌کند

مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد با اشاره به اینکه ویروس کرونا آمریکا را هدف قرار داده خاطر نشان کرد فقر تدارکات و فضای کم بیمارستانی به همراه ضعف دولت فدرال در آزمایش گیری باعث شده تا این کشور به سمت فاجعه "جهنمی" حرکت کند.

به گزارش مشرق، دکتر «اشیا جها» مدیر «موسسه بهداشت جهانی هاروارد» گفت: «ما دو ماه را هدر دادیم، دو ماه زمان زیادی برای مقابله با یک اپیدمی است. زمان در کنار ما نیست.»

به گزارش «بوستون هرالد» دکتر اشیا جها افزود که مقامات از شیوع این ویروس در ماه ژانویه آگاه بودند و امکان پذیر بود تا از این زمان برای ذخیره تجهیزات، آماده شدن برای آزمایش گیری و افزایش ظرفیت تخت ها در بیمارستان های سرتاسر کشور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

تراژدی بزرگ در کمین ترامپ +آمار

شیوع ویروس کرونا در آمریکا شتاب زیادی به خود گرفته و این کشور هم اکنون با 85 هزار مبتلا بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان دارد. بعد از آمریکا، چین و ایتالیا بیشترین شمار مبتلایان را دارند.

دکتر جها همچنین نسبت به وجود شکاف هایی در نظام بهداشتی آمریکا ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت آمریکایی ها با عواقب ویروس کرونا حداقل 12 الی 18 ماه زندگی خواهند کرد تا زمانی که یک واکسن ساخته شود.

مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد مهمترین شکاف های موجود را کمبود تخت های بیمارستانی، ضف مراقبت های پزشکی در مناطق روستایی، کمبود تجهیزات آزمایش گیری و دستگاه های تنفسی عنوان کرد.

او خاطر نشان کرد ظرفیت آزمایش گیری باید به دو الی سه برابر ظرفیت کنونی افزایش یابد و نیروهای کار بهداشتی  بیشتری برای آزمایش گیری نیاز است.

دکتر اشیا جها درباره اقدامات کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا گفت: « کار دولت فدرال برای ایجاد ساختار آزمایش گیری بسیار بد بود.»

وی همچنین گفت که بحران شیوع بیماری ویروس کرونا شاید تا یک سال ادامه داشته باشد.

جها در یک پرسش و پاسخ زنده در فیسبوک گفت: «همه گیری این بیماری در دو هفته، چهار هفته یا شش هفته به پایان نمی رسد.» اگر بخت یارمان باشد، ممکن است ناچار باشیم با این ویروس در یک شکل دیگرش تا 12 و حتی 18 ماه زندگی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    29 0
    مشرق بوریس جانسون کرونا گرفته، خبر نمی زنی؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    50 0
    آنها برای مردم ایران تحریم و مرگ و نیستی خواستند، آنها به ملت ایران تروریست نیشن گفتند، آنها در قضایای برجام عهد شکنی کردند و پاک ترین سردار عالم را ترور کردند و تقدیر خدا طوری شد که اجناس فروشگاههای غربی به غارت رفت گویی که خود تحریم شدند... و اینک فاجعه جهنمی برای آمریکا... دست خدا بالای همه دستهاست
  • حسینعلی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    26 1
    اسیلی محکم وسخت کرونایی درانتظارمقامات اروپایی وآمریکایست.
  • رضا IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    2 22
    چرا این خبرهایی که امریکا رو بدبخت نشون میده فقط در مشرق منتشر میشه؟؟هر روز میگه ترامپ داره نزد مردم امریکا منفور و منفورتر میشه ولی امروز اسپوتنیک خبر از افزایشدبی سابقه محبوبیت ترامپ میده...الان خبرها رو از رویه تیترش میتونم بگم مال مشرق هست یا نه...
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      25 13
      سوادت رو یه مقدار بیشتر کن و سایتهای جهانی اعلام آمار رو بررسی کن به حرف مشرق میرسی
  • ناشناس ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    27 0
    و مکروا و مکرالله - والله خیر الماکرین ........... فروپاشی امریکا نزدیک است همین ویروس پایه های امریکا را خواهند لرزاند .... اما یادمان نرود که انتقام شهادت حاج قاسم بیرون راندن ارتش مزدور امریکا از منطقه است
  • دبیر IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    12 13
    همه دنیا متحد،جهت مهار کرونا،،،،،جنگ ودشمنی تملم
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      4 4
      چخ
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    20 11
    از بس که به فکر ساخت اسلحه و کشتار و استثمار مردم دنیا بودن و خودشون رو از هر تهدیدی به دور می دونستن به فکر قوی کردن نظام بداشتی خود نبودن
  • سعید IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    9 9
    اگر تمام دنیا بهم بریزه خللی در هدف ما که اخراج ذلیاانه امریکا از منطقه هست ایجاد نمیشه.امریکا با آخرین تمدید معافیت عراق و تهدید به اینکه اگر به ما حمله بشه عراق را تحریم میکنیم ؛ضعف و ترس خودشو بروز داد.
  • DE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد : فقر تدارکات و فضای کم بیمارستانی .. ضعف دولت فدرال .. امریکا به سمت فاجعه "جهنمی" حرکت میکند.// من اصلا حرف ایشون رو قبول ندارم. آخه امریکا ! ابر قُد قُد! کشتی های جنگی ! با یک موشکی که کل ارتش ما رو پودر میکنه! هزاران بمب اتم! سیا! پنتاگون! ارتش! میلیاردها ذخیره حتی در طویله گاوهای شیرده ! کلی پایگاه در سراسر دنیا !.....از پسِ یک ویروسی که چندصد هزارتاش فقط روی نوک سوزن جاشون میشه برنیاد؟؟؟ مگه خدا چقدر قدرت داره؟؟؟ این تازه کوچکترینش هم نیست. ابر قدرت جلی شوکت ..آی زکی !! جمع کنید کاسه کوزه تون را کمونیست تموم شد حالا نوبت نابودی کاپیتالیسم صهیونیزم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس