نمکی: با افزایش شناسایی مبتلایان به کرونا زنجیره انتقال قطع می‌شود

وزیر بهداشت گفت: در مورد شیوع بیماری کرونا نیز با روش شناسایی بیماران زنجیره انتقال بیماری را قطع خواهیم کرد.

به گزارش مشرق،  سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط اینترنتی با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه‌های تهران با بیان اینکه طرح غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در کشور به خوبی در حال انجام است گفت: با تجربه‌ موفقی که در سال 1370 از بیماریابی داشتیم این طرح اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: در آن سال شاهد شیوع بیماری مالاریا در استان سیستان و بلوچستان بودیم که با برنامه‌ریزی انجام شده اقدام به شناسایی مبتلایان کردیم، و بیماریابی با از خودگذشتگی بهورزان در مقطع کوتاهی 5 برابر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: در آن سال از این طریق توانستیم کنترل خوبی بر شیوع بیماری داشته باشیم و نتایج این طرح در اجلاس جهانی ژنو ارائه شد که شگفتی کشورها را در پی داشت.

نمکی گفت: در مورد شیوع بیماری کرونا نیز با روش شناسایی بیماران زنجیره انتقال بیماری را قطع خواهیم کرد و طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    4 0
    کارشناسان این طرح باید زیاد باشن تا بتونن خیلی سریع 80 میلیون نفر و ظرف چهارپنج روز زیر نظر قراربدن ودائما مردم رومثل انتی ویروس چندین بار اسکن کنن وگرنه اگه قراریاشه غربالگری انقد کند باشه میزان مبتلایان شناسائی نمیشن
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 2
    اقای وزیر چهل روزه فکر نمیکنید یه مقدار برای این فرمایش دیگه دیر شده
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 0
    اقای نمکی با اعلام پذیرش داوطلب وآموزش فوری و کلی کسانی که بیماریشون حاد نیست را با پشتیبانی و نظارت عزیزان دکتر و پرستار به داوطلبان بسپارید کادر درمان را به خط دوم و بیماران حاد تر که نیاز به شرایط خیلی خاص دارند ببرید تا هم سلامت اونها حفظ بشه هم کمتر این عزیزان درگیر بشوند خدایی ناکرده در شرایط بحران به این عزیزان بیشتر نیازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس