ارمنستان و اسرائیل

تحکیم روابط ارمنستان با رژیم صهیونیستی که هم دشمن مسلمانان و هم ایران است، به هیچ وجه قابل تحمل نبوده و در حقیقت اقدامی مغایر با حسن همجواری و همسایگی محسوب می گردد.

به گزارش مشرق، جمعی از اساتید دانشگاه های تبریز با صدور بیانیه ای به تصمیم ارمنستان برای بازگشایی سفارت این کشور در رژیم  صهیونیستی اعتراض کردند.
 
متن بیانیه بدین شرح است:
بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه های تبریز در اعتراض به تصمیم ارمنستان برای بازگشایی سفارت در رژیم صهیونیستی

  بسم الله الرحمن الرحیم  
طی روز های گذشته انتشار گسترده خبر مربوط به تصمیم ارمنستان مبنی بر افتتاح رسمی سفارت خود در فلسطین اشغالی و اعزام سفیر مقیم به رژیم صهیونیستی موجبات ناخرسندی جامعه علمی و دانشگاهی کشور را فراهم آورده است.
این تصمیم دولت ارمنستان که پس از سفر مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در پاییز ۲۰۱۸ به ایروان و ترغیب ارامنه به همراهی بیش از پیش با صهیونیست‌ها اتخاذ گردیده است؛ سناریوی طراحی شده از سوی دشمنان انقلاب اسلامی بوده و انتظار می‌رود کشور همسایه ارمنستان خود را بازیچه این سناریوی آمریکایی-صهیونیستی ننموده و با رعایت ملاحظات عادلانه و انسانی جمهوری اسلامی در تصمیم خود تجدید نظر نماید.

بدیهی است یکی از اولویت های اساسی صهیونیستها از تحکیم روابط با کشورهای منطقه قفقاز تأثیر گذاری بر فضای ژئوپلیتیک آن به ویژه ایجاد اختلال در روابط کشورهای سه گانه قفقاز جنوبی با ایران از یک سو و بهره مندی از فرصت همجواری این کشورها با ج. ا.ا به منظور پیشبرد اقدامات امنیتی و اقتصادی ضد ایرانی خود از سوی دیگر است و لذا  نباید ارمنستان با گشایش سفارت خود در فلسطین اشغالی در خدمت این اهداف ضد ایرانی قرار گیرد.
تحکیم روابط ارمنستان با رژیم صهیونیستی که هم دشمن مسلمانان و هم ایران است،  به هیچ وجه قابل تحمل نبوده و در حقیقت اقدامی مغایر با حسن همجواری و همسایگی محسوب می گردد و علاوه بر این دولت ارمنستان با عملیاتی نمودن این تصمیم نامبارک و قرار گرفتن در کنار رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی خود را در رویارویی کامل با بیش از یک ونیم میلیارد مسلمان قرار می دهد که می تواند عواقب ناخوشایندی برای کشور کوچک و پر مشکل ارمنستان داشته باشد.

ماامضا کنندگان این بیانیه به عنوان جمعی از اعضای جامعه علمی ایران و اساتید دانشگاه های تبریز مشفقانه از دولتمردان ارمنستان می خواهیم در تصمیم غیر منطقی  و نیز سیاست‌های خویش در قبال جهان اسلام تجدید نظر کرده و در شرایط عادی و در فضای صلح و ثبات به فکر تامین منافع واقعی مردم کشور خود باشد.

1-دکتر زاهدی                                        8-دکترشیرزاد
2-دکتروهابی                                         9-دکتر زارعی پور
3-دکترجدیری                                        10-دکتر یعقوبی
4-دکترطاهری اقدم                                11-دکتر امامعلی پور
-5دکتراقاجانی                                       12-دکتر عابدی
6 -دکتررازقی                                        13-دکتر اقبالی 
7-دکتررضاپور                                       14-دکتر نصر الله زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    15 27
    عادت کنیم در تصمیم دیگران دخالت نکنیم
    • NZ ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      3 11
      عادت کنیم در تصمیمی که علیه منافع و امنیت ملی توسط همسایه گرفته میشه قاطع و بی تعارف عمل کنیم.
    • حسنی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      2 12
      ما درباره منافع ملیمون با احدی تعارف نداریم. از روز باز شدن سفارت ، ارمنستان قدرت نفس کشیدن در منطقه نخواهد داشت.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    13 8
    پدر بیامرزا ، جهان اسلام خودش هزار تیکه است شما از ارامنه میخواین بفکر جهان اسلام باشه ؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    14 0
    ارمنستان به شما چه؟ تو کار اونا هم دخالت میکنین
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    11 7
    ارمنستان ازپشت به ایران خنجر زد.
  • Արգին AM ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    16 44
    من به عنوان ارمنی سوال دارم ، چرا در مسائل‌کشور های دیگه دخالت می کنید ،‌آیا ارمنستان از شماخواسته با آذربایجان قطع رابطه کنید ؟ بهتر نیست به جای این صحبت ها به فکر این باشید که چگونه با دولت های جهان رابطه دوستانه داشته باشید تا تحریم ها برداشته بشه و در کنار مردم دوست ما ایران باشید تا زودتر کرونا نابود بشه .
    • NZ ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      16 9
      توطئه ای که شما در آن علیه امنیت ملی ما شریک شدید پر واضح مشخص است و واکنش ما اسمش دخالت در امور شما نیست بلکه یک مسئله کاملا امنیتی است. از همین زمان به بعد هم متوجه بازتاب آن در روابط فی مابین باشید. ما در مسئله رژیم کثیف صهیونیستی با هیچ احدی تعارف نداریم. مضاف براین شما بجای خوش خیالی بهتر است به تاریخ نفوذ صهیونیسم در کلیسای غرب مراجعه کنید و تا بفهمی بطور همزمان چه خوابی برای کلیسای شما هم دیدن.
    • آذری IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      9 11
      من به عنوان یک آذری با شما حرف می زنم:اولا: داستان آذربایجان با رژیم صهیونیستی فرق می کند.دوما : با کدوم دولت جهان رابطه دوستانه داشته باشیم که مشکل کرونا حل بشه. مشکل ما وقتی حل خواهد شد که تل آویو و حیفا با خاک یکسان بشه و این کار را خواهیم کرد.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    7 2
    ارمنستان داستانش از اول معلوم فقط بعضی از دوستان به اصطلاح پان و ملی گرا همیشه سعی در تطهیر و مقدس نشان دادن آن داشتند
  • سعید IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    7 2
    خدایا به حق اعیاد شعبانیه و به حق خون های به ناحق ریخته شده در خوجالی، این اقدام رژیم ارمنستان را زمینه ساز ازادی قره باغ قرار بده
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    13 7
    چرا زمانیکه آذربایجان اجازه پایگاه به اسراییل و آمریکا داد سکوت کردید،این اعتراض پانتراست
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    22 1
    آذربایجان و ترکیه به خاطر ایجاد تعادل با لابی ارمنی و یونانی اروپا و آمریکا و روسیه با اسرائیل رابطه دارن. به خاطر دشمنی با ایران نیست. بعد اعراب خودشون دارن با اسرائیل صلح میکنن چرا این دو کشور منافع خودشون رو به خاطر اعراب زیر پا بذارن؟؟؟ وقتی سلطان عثمانی با فروش زمینهای فلسطین مخالفت می کنه و اعراب با خنجر از پشت زدن جوابشو میدن چرا باید دوباره همچین اشتباهی بکنن؟؟؟؟شما هم ول کنید بیشتر از این هزینه نکنید. ارمنستان هم با اسرائیل رابطش خوب میشه الکی خودتونو اذیت نکنید.
  • حسنی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    8 10
    ارمنستان تنفسش از ایدانه و این تنفس با این اقدام بریده خواهد شد.
  • معمولی RO ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    2 6
    چرا به اینکه باکو مستعمره اسراییل شده اعتراض نمیکنید
  • ایرانی RO ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    4 2
    این پانها اکثرا برای اهدافشون خودشون و پشت دین واسلام وشیعه ودشمنی باامریکا ورهبری وو مخفی میکنند در حقیقت با این عناوین مقدس دنبال اهداف خودشون هستند
  • مهرداد NL ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    6 4
    چرا به آذربایجان یا ترکیه که دوتا کشور مسلمان هستن و تو اسرائیل سفارت دارن اعتراض نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس