کد خبر 1055500
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
دانشگاه علوم پزشکی تهران

وضعیت دانشگاه های کشور در آینه نظام بین المللی رتبه بندی در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که دانشگاه های علوم پزشکی از منظر علم سنجی در سال گذشته رشد خوبی داشتند.

به گزارش مشرق، سال ۱۳۹۸ سالی پربار از نظر ارتقا دانشگاه‌های کشور در رتبه بندی‌های مختلف علمی و دانشگاهی بود. یکی از این رتبه بندی ها، رتبه بندی علم سنجی است که از سوی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

حضور ۴ دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های برتر جهان +اسامی

35 دانشگاه ایرانی در بین برترین دانشگاه‌های جهان

جایگاه دانشگاه‌های ایران در تازه‌ترین رتبه‌بندی جهان

مشهورترین دانشگاه‌های جهان در ۲۰۱۹

وضعیت علم سنجی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سال ۱۳۹۸ نشان از رشد قابل توجه مقالات بین المللی این دانشگاه‌ها داشته است.

این رتبه بندی در بازه زمانی ۲۰۱۹ و بر اساس آخرین ارزیابی علم سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای سال میلادی ۲۰۱۹ انجام شده است و وضعیت ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی دارای رتبه‌های مشخص در میزان تولید علم، تولید مقالات برتر و شاخص اچ را نشان می‌دهد.

جدول رتبه ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی برتر در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت در سال گذشته

در سامانه علم‌سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور علاوه بر شاخص H-Index هر دانشکده، سایر شاخص‌های علم‌سنجی دانشکده‌های مربوطه از جمله تعداد مقالات، تعداد استنادات، H۵-Index، استناد به ازای مقاله، درصد خوداستنادی، تعداد و درصد مقالات بین‌المللی هر دانشکده مشخص شده است.

نتایج این رتبه بندی براساس مقالات منتشر شده با وابستگی سازمانی (Affiliation) دانشکده و دانشگاه مذکور و مبتنی بر بانک اطلاعاتی Scopus جستجو و استخراج شده و به طور خودکار هر روز، روزآمد می‌شود.

جدول ۱۰ دانشکده برتر توانبخشی

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس