کد خبر 1055317
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
رضا گنجی

اگر قرار باشد که ملتی نگران آسیب های مخرب این بیماری مسری باشد، مطمئنا ایران در انتهای آن جدول خواهد بود.

به گزارش مشرق،‌ رضا گنجی مدیر کمپانی خبری WANA در یادداشتی نوشت:

اینکه چرا ویروس کرونا در ایران زمخت تر و خوف انگیز تر از کرونای ملل دیگر نمایش داده می شود و اغلب رسانه های دول متخاصم تمایل دارند تا بیشتر درباره وضعیت کرونایی ایران خبر و گزارش تهیه و منتشر کنند می تواند چرایی متعددی داشته باشد. شاید مرور و فهم بخشی از دلایل آنها، سبب اینهمه توجه و دشمنی را برای ما عریان کند. مطمئنا منظور ما از رسانه های خارجی در این مقال، رسانه های نوشتاری و دیداری فارسی زبان که با پول آل سعود و همت سرویس های انگلیسی و آمریکایی که در آن سوی آبها راه اندازی شده اند نیست، بلکه رسانه های شناسنامه داری است که بیشتر از کار رسانه ای در حال شیطنت و شرارت رسانه ای هستند.

دلیل نخست: نگران شهروندان غربی هستیم نه پارسیان.

نزدیک به نیم قرن است که ایران و ایرانی در رسانه ها تحقیر می شود و اینگونه به چشم مردم فرنگ عرضه شدیم که این جماعت هنوز با اشتر جابجا می شوند و بخاطر فقر و نداری، بهداشت سرشان نمی شود. نه بیمارستان دارند و نه پزشک و لذا اگر مبتلا به ویروسی مهلک و فراگیر شوند و نتوانند مهارش کنند، آسیبش متوجه شهروندان درجه یک دنیا می شود!. انتقال بیماری با عبور از مرزها، یعنی مریض شدن شهروند غربی و تحمیل شدن هزینه درمان بر دولت و ملت افرنگی. برای دولت و ملت باختر، درد و مرض اگر بیرون از مرزهایش باشد یعنی فرصت اما اگر قرار باشد به درون مرزها وارد شود یعنی تحدید لذت و کسر زر از زندگی و این برای انسان غربی خوشایند نیست. این دست از رسانه ها یکی از دلایل پرداختن بیش از حد به موضوع کرونای ایرانی را از این منظر توجیه می کنند و معتقدند که تهران باید متوجه دلیل نگرانی آنها در این باب باشد. فقط کسی نیست که به آنها بگوید که دلایل شما بر روی خرواری از دروغ و اطلاعات غلط بنا نهاده شده است.

اگر قرار باشد که ملتی نگران آسیب های مخرب این بیماری مسری باشد، مطمئنا ایران در انتهای آن جدول خواهد بود. بر خلاف باور خیلی ها، بیشترین نگرانی متوجه همین کشورهای مدعی است و تایید ادعای ما همین وضعیتی است که این روزها ما در کشورهای اغلب غربی و توسعه یافته شاهدش هستیم. بد نیست بدانید که طبق یافته های همان موسسات علمی و پزشکی بین المللی معتبر خودشان، ایران در حوزه ''علم'' پزشکی دارای اختلاف بسیار اندکی با کشورهای درجه اول در این حیطه است. در بخش تجهیزات و لوازم پزشکی و درمانی، نهایت یک اختلاف ۵ تا ۷ درصدی آنهم در همین فضای تحمیلی تحریمی، با توسعه یافته ترین کشورها دارد و در قسمت عملیات های پزشکی، مثل جراحی، دارای رتبه نخست دنیاست.

حالا با این حساب و این داده ها که اتفاقا خودتان هم در حیاط خلوت تان به آن ایمان دارید، کدام کشور باید نگرانی اش بیشتر باشد؟ ما یا شما و یا حاکمان اجاره ای شما در غرب آسیا؟ مطمئنا شما هرگز ظرفیت های اینچنینی ایرانیان را در رسانه ها تبلیغ نمی کنید. تبلیغ این ظرفیت ها یعنی دروغ بودن چهل سال تحقیر رسانه ای ایرانیان بر پایه ی داده های غلط. یعنی بی اعتمادی غربیان نسبت به رسانه های مدعی راستگویی است.  

دلیل دوم: بالا بردن حساسیت، بهم زدن تعادل بودجه.

در تکمله دلیل نخست، رسانه های غربی باید کرونا را در ایران تهدید آمیزتر و دهشت آور تر از هر جای دیگر نشان دهند تا درجه حساسیت آن بالا برود و کاری کنند که تمام ظرفیت کشور مصروف آن شود و دولت بپذیرد که باید بودجه بیشتری را صرف مهار این ویروس کند. البته که هر دولت عاقلی غیر این نمی کند اما منظور دولت و رسانه های غربی از پافشاری و تصریح حساسیت، چیزی فراتر از این است. بالا بردن دوز وحشت از یک بیماری فراگیر، بعضا باعث افزایش نگرانی خارج از حد معمول ملت ها شده و در واکنش به این نگرانی، دولت ها دچار هراسی می شوند که با تزریق بودجه بیشتر و صرف هزینه های غیر ضرور بدنبال آرام کردن فضا خواهند بود. وقتی بخش عمده بودجه و توان یک کشور به طرف نظام درمان و بهداشت سوق داده شود، کمبود ها در این حوزه برطرف می شود و از این روست که بطور مشخص کشور نیاز کمتری به کمک های درمانی و بهداشتی خارجی پیدا می کند و در این نقشه، غرب با یک بازی حساب شده از میزان تعهد و تکلیف خود برای کمک به کشورهای درگیر در فقره کرونا کاسته است. ایضا با این حیله، بودجه ی دیگر بخش ها دچار مشکل می شود، نارضایتی ها، پیش تر از جایی دیگر سر باز می زند و در نهایت غرب بدون هیچ اقدامی، برنده این شیطنت رسانه ای خواهد بود.

دلیل سوم: سوار بر شانه بحران.

فکرش را بکنید که دول متخاصم در چنین شرایطی، موتور ظرفیت های دشمنی خود را خاموش کنند و بخواهند برای حل این مشکل ناخواسته، در کنار ایرانیان باشند و کمی از درد و آلام آنها بکاهند. کسی که چنین بیاندیشد یا خود خام است و یا ما را چون خود خام فرض کرده است. لطفا این فضایی که ارائه می شود را به خوبی مرور کنید...

در آستانه روز انتخابات موضوع کرونا برجسته می شود و میزان مشارکت بخاطر ترس از کرونا تا حدی تحت تاثیر قرار می گیرد. فضای کسب و کار در  روزهای نزدیک به سال نو ایرانی که اوج کاسبی اهل تولید و تجارت است، ناخواسته دستخوش رکود می شود. چراغ شادی چند صد ساله ایرانیان در نوروز امسال کم فروغ و دلها غمگین است برای از دست دادن شمار زیادی از هموطنان. اینکه نمی دانی این خطر کی به پایان می رسد، چه وقت بازار از حضور مردم گرم می شود و کی کارگر به سر کار می رود و معیشت اش روبراه می شود، فصل ترسناکی را ترسیم می کند که از شکمش اگر مدیریتی نباشد نوزادی بنام بحران زاییده می شود. همه ی بحرانهای ساختگی غرب نتوانست در طول چهار دهه گذشته برای سرنگونی حکومت ایران بکارش بیاید. شاید بدش نیاید که از این شرایط بوجود آمده ماهی خودش را صید کند. مراقب باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • فیضان عشق US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    داریم می بینیم هر چی سر ما میخوان بیارند خدا سرشون میاره! ویروس رو تو چین و ایران پخش کردند ولی طبق برنامه شون پیش نرفت چون قدرت سرایت ویروس بسیار بالا بود و سریع به اروپا و امریکا رسید. چون درمانش رو داشتند انجامش دادند ولی با وجود رکود بخاطر رسوا نشدن کمی در معرفی نسخه درمان صبر کردند تا لو نروند. این قرنطینه وزیر دفاع آمریکا هم ساختگی است! چی فکر میکردند ، خدا چی سرشون آورد؟!
    • شیعه IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      اقا چون متوهمنشین این ویروس از چینه کسی هم این ویروس رو درست نکرده به جز ذهن های اشفته شما همیشه برای خودتون دشمن فرضی درست میکنید و با اون مبارزه میکنید وقتی یک بیماری مثل کرونا میاد همه عاجز میشن
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      28 4
      شیعه جان . عده ای معتقدند که بخشی از تلفات آنفلونزای H1N1 در آمریکا مربوط به کرونا ویروس بوده از جمله پزشکان آمریکا . فلذا با سند و مدرک حرف میزنیم نه با تصور دشمن فرضی
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      10 1
      شیعه به کسی تهمت نمی زند مخصوصا به شیعیان.حالا اینکه دلیل متقن شما چگونه به دستتان رسیده و تحفیفا چین را متهم و آمریکا را مبرا میدانید بماند؟!!! ذهن های آشفته ما را هم با کدام اسکن دیده اید باز هم بماند!!!! حداقل اسمت را چیز دیگری می گذاشتی ، ادعای شیعه بودن و اینگونه تهمت زدن و قضاوت کردن به دیگران شما را جور دیگری نشان می دهد! در مورد دشمن هم اصلا فرضی نیست ، ظاهرا شما خواب هستید ،در این شرایط دنیا از خواب غفلت بیدار شوید بد نیست ها.از ما گفتن
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      4 1
      « بالا بردن دوز وحشت از یک بیماری فراگیر، بعضا باعث افزایش نگرانی خارج از حد معمول ملت ها شده و در واکنش به این نگرانی، دولت ها دچار هراسی می شوند که با تزریق بودجه بیشتر و صرف هزینه های غیر ضرور بدنبال آرام کردن فضا خواهند بود. وقتی بخش عمده بودجه و توان یک کشور به طرف نظام درمان و بهداشت سوق داده شود، کمبود ها در این حوزه برطرف می شود و از این روست که بطور مشخص کشور نیاز کمتری به کمک های درمانی و بهداشتی خارجی پیدا می کند و در این نقشه، غرب با یک بازی حساب شده از میزان تعهد و تکلیف خود برای کمک به کشورهای درگیر در فقره کرونا کاسته است. ایضا با این حیله، بودجه ی دیگر بخش ها دچار مشکل می شود، نارضایتی ها، پیش تر از جایی دیگر سر باز می زند و در نهایت غرب بدون هیچ اقدامی، برنده این شیطنت رسانه ای خواهد بود.» از این رو باید نگران آمارسازی از سوی برخی نفوذی ها در دولت باشیم، نباید گذاشت کرونا از اون که هست بزرگتر نشان داده شود
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    85 5
    افغانی ها هم جز پارسیان هستند
    • کوروش IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      3 12
      بسیار متن زیبایی نوشته بودند،در پناه خداوند پاینده باشند ؛عزیزان افغانی؟! عزیزم اینکه بدیهی است ولی هنوز ماهیت نام پارس(فارس) مشخص نیست!! آیا قوم است یا ؟! یا مثلا یک نوع فرهنگ و زندگی و همبستگی؟!!! به هر روی نداریم بگیم جز خداحافظ همگان.
    • FR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 2
      مسلم است منظور از پارسیان تمدن امپراطوری پارسی ست
  • مهرناز IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    مقامات ومردم دنیا مشاهده کنند " انسجام در تفکر ملت ایران " نه فقط در بدرقه سردار سلیمانی است " که دیده شد " با مبارزه با ویروس کرونا در تحریم های ظالمانه امریکا " چنان انسجامی بین کادر درمانی ایران " ارتش و سپاه ومردم وجود دارد " که باید کشورهای دیگر " انرا ببینند " یاد بگیرند.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      مردم ما یادگرفتن همیشه سازمخالف بزنن!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      زر نزن
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      93 13
      ۱۰:۲۴ شما در زر زدن کاملاً آزادی. زر بزن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    باز فجایع ناشی از فساد و ناکارآمدی خودتونو بندازید گردن دشمن فرضی! بابا دیگه این فرمولتون کهنه و نخ نما شده! خخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      اصلا این مقاله رو خوندی که پرت و پلا میگی
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      20 1
      اگر واقعا تو فاجعه هستی اون خخخخخخ آخرش برا چیه؟
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      71 17
      عجب شیرین عقلی تو.این ویروس توی طبیعت بوده،ولی توسط آمریکا،دستکاری شده تامیزان کشندگی اش روی ژن خاصی،زیادترباشه و.....این یک ادعانیست، کارشناسان خبره بی طرف زیادی تودنیاطی این چندروز،این مطلب راتاییدکردند، اونوقت آدمای بیسوادی،مثل شما پیدا میشن که وسط ظهریک روزآفتابی،بگن نه آقا، الان یک شب کاملا تاریکه خخخخخ،پپپپپ،ننننن،پخ پخ پخ پخ بدون رفیق!
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      6 0
      بعضی از افراد هنوز هم دشمن را فرضی می دانند؟!!!!! آخه چرا؟ خدایا من نمیدانم زمانی که عقل را تقسیم می کردند این بنده های خدا چی کار می کردند؟
  • حسن IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    فقط یک کلمه میتوان گفت . .. مرگ بر امریکا
  • دکتر سید IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    57 11
    آمریکا هیچی نیست الکی گندش کردند .
  • Abdullah OM ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    22 54
    كار اجنه ست كه با انس دست همكاري دادند براي تخريب ژن ما ايرانيان
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    36 64
    جناب فاشیست!! پارسیان فقط شامل خودت واجداد افغانیتان می شود.
    • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      90 3
      ایران یعنی همه اقوام یاد بگیرین ایران را فقط قوم فارس ندانید .همین الان که نشستی رو صندلی و با خوردن چای و قهوه کار به اصطلاح علمی می کنی این جوانان برومند مرز نشین چه کرد و ترک وبلوچ و ...هستند که هر روز شهید می شوند تا شما بر طبل عدم انسجام ملی بکوبیند
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      18 7
      وقتی می گن ایرانی یعنی ترک و کرد و لر و بلوچ و افغان و بحرین و چه و چه و چه... پس خیلی داغ نکنین
    • امید IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      17 26
      ایران سرزمین پارسیان است اگر از این موضوع ناراحتی میتونی به سرزمین نیاکانت که همان مغولستان است برگردی.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      8 11
      شما احتمالا اهل طرچیه هستید
    • حسن IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      10 4
      ۱۳-۲۰خفه اول مطالعه بعد زر زنی اینجا وطن ماست از زمانی که این منطقه بوده مام بودیم اونی که باید بره مریض های مث شماست چه پانترک باشه چه پانفارس و چه پانکرد و عرب و بلوچ همه پانها محکوم به شکست اند
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 2
      ببخشید ولی ماهیت کلمه فارس(پارس)مشخص نیست!چون اگر خطاب به ایران گفته شود یعنی کشور اقوام و(ادیان الهی)؛در واقع یعنی همه اقوام
  • DE ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    102 8
    ایرانی ها 41 ساله تو تحریم هستن و ماشالله هر بحرانی رو به فرصت تبدیل می کنن. ازاین بیدها نیستند که با این بادها بلرزند. دیدیم چین بهبود پید کرد. با کمک خدا و بکار انداختن تمام استعدادها و توانمندی ها ، کشور ما هم بهبود پیدا میکنه. کشوری که با مکتب عاشورایی شهید سردار سلیمانی ها رو پرورانده شجاعه،صبوره. قانع و با تدبیره. با توکل و تلاش و توسل به صاحب الزمان (عج)راهش رو ادامه داره. غرب زده ها ببینن قبله قلوبشون چطور داره مثل خاکشیر از هم وامیره ! مقام معظم رهبری همیشه می گویند تولید داخل ، نگاه به داخل. فقط با اتکاء بخدا و توان خودمون میتونیم گره هارو باز کنیم ، درست مثل زمان دفاع مقدس. این غربی های رفاه پرست بریده ازخدا باید بترسن زیرا همه هست و نیستشون صنعت شون هستش که با یک دسته نیروی متخصص اداره میشه که حالا همگی خانه نشین شدن و کارخونه ها داره خاک میخوره! تازه دو سه هفته هست که دچارتحریم های تحمیلی سنگین و کوبنده بدست کرونا شدندکه لرزان و پریشان شدن.وضع شون مثل جنگ زده ها شده.خوبه این غربی ها بدونن مرگ فقط برای همسایه نیست بلکه برای خودشون داره اتفاق میافته. دشمن فرضی چیه؟ این کلاه رو برای سر خودت بدوز تا اصلا نبینی که تودنیا جه اتفاقی میافته! 41 سال تحریم و دشمنی و محروم کردن یک کشور از حقوق اولیه اش دشمنی نباشه اسمش رو چی باید گذاشت؟ خوبه که قبله تون امریکا داره مث کشتی تیتانیک کله پا میشه!
  • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    15 42
    کولی ها هم هندو تبار پارس هستند
    • مجتبی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      101 6
      همین که مغول وحشی بی تمدن نیستند خودش ارزش خیلی زیادی داره! و تو داری پارسی مینویسی
    • NL ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      69 5
      کودن جان ثروتمند ترین افراد هند معروف به پارسی هستند. کارخانهای tata در زمینه فولاد ماشین یازی...از جمله انهاست
    • حسن IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      22 4
      ۱۱-۱۶فارسی نوشتن من به این دلیله که تو متوجه بشی اگه به زبان دیگه بنویسم متوجه می شی نادان..چرا با مغز نخودیت سعی در ایجاد تشویش بین اقوام ایرانی هستی که همشون چه از نظر فرهنگ چه از نظر ژنتیک چه از نظر زبانهای دارای یک ریشه جز نزدیکترین قومها به همدیگه هستن
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 1
      درود بر شما!دقیقا همینطوره ،یک نوع ویروس کرونا مخصوص ایرانی ها ساختن ؛ خواهشا تفرقه اندازهای احمق بعدا بیایند چون داریم همه باهم زندگی میکنیم و همه باهم میمیریم و زنده میشیم.یاحق
  • قادر IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    55 13
    ویروسی بدتر از کرونا در ایران وجود دارد که آن هم فاشیستی و نژاد پرست بودن
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      15 6
      معلومه نژاد خودمون رو می پرستیم. مگه مث بعضی از جون جونیای غربیت از زیر بته به عمل اومدیم که با الفاظ ترگل و ورگل جهانی شدن و دهکده ی جهانی و گفتگوی تمدن ها و .... هویت خودمون رو از بین ببریم. خودشون بی هویتن، بدون پشتوانه و بدون تاریخ، می خوان ما رو هم تو اون به اصطلاح جامعه ی جهانیشون ذوب کنن. کور خوندی داداش، برو تِزای روشنفکریت رو بر مرغ دگر نِه..
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    17 53
    پارسیان خخخخخ
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    6 45
    این اعتماد به نفسی که تو داری احمدی نژاد نداره جنسی که مصرف می کنی ناخالصی زیادی ثمره توصیه می کنم سايتو عوض کن حالت بهتر میشه
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    25 37
    اون رسانه ها فارسی هستن معلومه در مورد فارسها و افغانیها بگن. پرس تی وی هم شب و روز برعلیه اونا تبلیغ میکنه.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      16 3
      چخه سگ سعودی. داری توجیهات خودشون رو به ما می گی؟ باشه ایراد نداره زبونشون فارسیه؟ اخبار بگن اما چرا همش چیزای منفی رو می بینن، و نه فقط می بینن که گنده ترش می کنن، کی شده از دستاوردهای ما و خوبی ها بگن؟ کی؟ خر خودتی و اربابان رسانه ایت.
  • ایرانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    44 2
    غوغای نژاد پرستی سران جنایتکار آمریکا
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    44 12
    واقعا باید شبه رسانه های فارسی زبان بیگانه را دیگر جدی نگرفت. آن ها مفلوکان بی وطنی هستند که شغل توهین و تحقر خود و ملیت خود را دارا شده اند .به قول اکبر گنجی سر دسته آن ها،که ما پول می گیریم علیه جمهوری اسلامی حرف بزنیم.جالب این که گنجی نرخ خود را هم اعلام می کند که ده هزار دلار می گیرد تا علیه نظام اسلامی حرف بزند.عوامل این رسانه‌ها یا از سازمان سیا و یا وهابیت حاکم بر سعودی و ... مواجب خود را دریافت می کنند.پس این ها حقیر تر از آن هستند که بحران افرین باشند بحران زمانی شکل می گیرد که دولت ما از روی تعصب ، غرور جاهلانه ،هواهای حزبی و باندی تصمیم ناپخته و دم دستی و غیر انقلابی اتخاذ می کند مثل موضوع بنزین یا ارز.باید در شرایط حساس دولت و دولتیان که واقعا ناکارامد بوده و شاید!!برای شرایط علافی مناسبند نه شرایط انقلابی، به شدت از سوی شورای حل اختلاف قوا و حتی از سوی رهبری به شدت محدود شوند‌والله اگر دولتیان در شرایطی مثل کرونا از جانب نهاد ولایت فقیه محدود شود هیچ تهدیدی نه داخلی و نه خارجی مجال شکل گیری پیدا نمی کنند.اخر کسی و رسانه مفلوکی که برای تحریف و دروغ حتی علیه ملت خودش مزدوری می کند، چه توانی برای بحران سازی دارند؟ کانون اصلی بخران دولت و دولتیان گران و گرانی اقای روحانی است ولا غیر.ان الله یدافع عن الذین امنوا.
  • تنها IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    32 3
    هیشکی دلش به حال ایرانی نمیسوزه..از ترس ین که خارجیا نگیرن دلسوزی میشه برای ایرانی
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    12 0
    ملت بزرگ ایران در دنیا تحقیر نشدند ناسزا شنیده اند ملت ایران در استقامت ،سربلندی شجاعت زبانزد عام و خاص است این مرتجعین عرب و استکبار جهانی در نزد ملتها خوار و زبون هستند.مرگ بر ترامپ زنازده تروریست و پمپئو گاو
  • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    2 10
    انگار می ترسی برادر باور نداری کهعقب تر از همه دنیا هستم ثروتمندیم اما برای لقمه ای نان دربدریم اقاجان ملت بدبختی هستیم
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      5 1
      13:26 بدبخت و عقب مونده هف جد و ابادته. به ایرانی ها توهین نکن. حالا گذشته از این یه سوال بپرسم راستش رو می گی؟ تو چکمه لیس انگلیسی یا سگ سعودی؟ جان من بگو، قول می دم یه تیکه نون بهت بدم سیر شی.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    8 13
    ادم پارسی باشه بی تاریخ نباشه
  • یک تورک DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    20 15
    ایران مال همه مان هست اما در کل به عنوان پارسیان شناخته میشود مثل خلیج فارس .من خودم تورک هستم اما ایرانی هستم فدای همه مردم ایران
  • پویا نوری IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    10 0
    آخ چقدر هم دولت ما و مخصوصاً وزیر امور خارجه کولاک میکنند و جواب این هجمه ها را با برنامه ریزی میدهند ، والا توی این شش سال عمر این دولت چیزی جز خفت و خواری و التماس و همراهی با موج رسانه ای این بربرهای تازه به دوران رسیده چیزی ندیدیم
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    4 6
    دکترها بحث اقوام را یکی این وسط پیش کشید تا به جای اظهار نظر واقعی از بحث اینکه مقصر اصلی امریکای جنایتکار و انگلیس خبیث و فرزند حرامزاده انها که اسراییل ملعون است منحرفتون کنه.
  • هم وطن IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    10 0
    کاملا درسته ما باید حواسمون باشه دشمن مارو به چی تشویق میکنه اصلا چرا تو دنیا این همه شبکه فارسی زبان داریم کی دلش ب حال ایرانی سوخته که خواسته بودجه ب این کار اختصاص بده در صورتی که جامعه خودش نیاز مبرم ب این پولها داره اونها همش مردم مارو ب چیزهای تشویق میکنند که برای ایران و ایرانی ضرر داره و ارامش رو برهم میزنه بعد ب دنیا میگن اینا وحشین ولی ب یاری خدا ایرانی بیدار و اگاه است و گول دشمن را نمیخورد
  • مغان IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    10 4
    وقتی خودمان به تاریخ خودمان که متشکل از بلوچ و بندری و لری وکردی و ترکی و مازنی ..... ارزش نمی گذاریم. از دشمن چه توقعی داریم؟ خواست دشمن تجزیه ایران هست تا مثل کشورهای کوچک منطقه تمام منابع اش را به تاراج به برد؟؟
  • علی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    9 15
    ای مشرق نیوز , بزرگترین تفرقه را شما دارین شعله ور میکنین , ترک ها یعنی ۲۸ میلیون جمعیت ایران, عربها یعنی ۷میلیون,کردها یعنی ۷میلیون فارسها ۲۴میلیون ,بلوچها ۷میلیون , لرها ۷میلیون و همگی ۸۰میلیون متحد و همگی یک وطن و هموطن , همه اقوام احترام ویژه دارند پس به هم احترام بگذاریم و همگی زیر پرچم ولایت و مسلمانی و برادری زندگی کنیم وبه حق و حقوق دیگران احترام بگذاریم .
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    4 0
    جنابان شیعه تعجب نمیکنی که چرا دولت امریکا و چند دولت اروپایی و جبهه عبری عربی غربی نزدیک به چهل سال است این همه دلباخته شهروندان ایران میباشند گویا دایه نگران تر از مادر برای ایرانیان میباشند نزدیک دویست وهشتاد کانال ماهواره ای اینترنتی شبکه مجازی و غیره بیست وچهار ساعته بصورت شبانه روزی بابت نگرانی خود از وضعیت داخل ایران خبر تهیه میکنند مثلا اگر یک شهروند ایرانی در فصل زمستان عطسه کنند این شبکه ها این عطسه را بولد میکنند و از تمام کارشناسان دعوت میکنند که نوع عطسه را تجزیه و تحلیل و در اخر جملگی به این نظر میرسند که جمهوری اسلامی مقصر اصلی میباشد و باید تغییر رویه دهد بعد از نبود امکانات در ایران افسانه سرایی ها میکنند گویی ایران در زمان عصر حجر زندگی میکند در زمان انتخابات ها در ایران تمام توان وامکانات خودرا برای دفاع از یک جریان خاص میگذارند تا بتوانند نظر مردم داخل را به انان معطوف کنند و وقتی مردم به ایشان رای میدهند اعتراف میکنند ما چون میدانستیم که این جریان خاص یا شخص نا کارامد میباشد برای او تبلیغ کردیم تا بتوانیم از نا کارامدی شخص و جریان خاص در جهت اهداف خود سو استفاده کنیم و اصل نظام اسلامی را مورد هجمه قرار دهیم بعد برای تحت فشار قرار دادن نظام اسلامی از جبهه عبری عربی غربی تقاضای نظام هدفمند رژیم تحریمهای فلج کننده را میکنند و دوباره تحلیل و کارشناسی و عقده گشایی ... ودر بعضی مواقع اعتراف میکنند که از اتحاد مثال زدنی ایرانیان در حفظ حکومت اسلامی تعجب میکنند و نا امید میباشند از مردم ایران و مردم ایران را وحشی مینمامند..
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 7
    شر و ور فرمودی جناب
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      4 0
      شر و ور شنیدی :)
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    4 0
    این افراد معلوم حال :کارکنان سایتهای اصلاح طلب ومطهری صادقی وزیباکلام و...چرا به جای پرداختن به حاشیه هامانند پزشکان بدون مرز وسانسور و...برای فریب افکار عمومی در بی عرضه گی وهمپالکی هایشان هستند.جان از ما تحتشان در می اید مانند همیشه. برای یکبار هم شده با غیرت شوند و مثل مردم عادی شوند وبه کمک کادر پزشکی دربیمارستانها بروند یا درتهیه امکانات موردنیاز بیماران ومردم کمک کنندویا با بسیجیان ونیروهای مسلح در ضد عفونی معابر واماکن حاضر شوند. یا مانند طلاب در غسل وکفن اموات و...کمک کنند .ای...چرا دائم بدنبال مطرح کردن خود با بزک غربیها وامریکایها وفتنه گران هستند. واگر توان وهمت کمک ندارید لال شوید وبگذارید مردم کارشان رابکنند و سوهان روح نشوید.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    10 4
    استفاده از لفظ پارسیان اشتباهه چون اینجا فقط سرزمین پارس ها نیست ، عرب و ترک و بلوچ و اقوام و ملت های دیگه هم هستن ، بهتر بود از کلمه ایرانیان استفاده میکرد
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      21 4
      بابا اینقد جوش نزنیم. اینو برا اونوریا گفته. کسی اینجا فارس و پارس و ترک و کرد و عرب نمی کنه.. اینجا ایرانه و ما همه با هم می سازیمش.
  • تورج IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    بی شرمی دنیای غرب چیز تازه ای نیست به انها نباید امید داشت
  • مسلم IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    سلام تویی که سنگ غر بیرویه سینا میزنی احمق مقالرودرست بخون بد وراجی کن آمریکا همپیماناش ازاین موقعیت میخوان به نفع خودشون برداشت کنن نه آمریکاییها نه اروپاییها نه همپیالهاشون دلشون به حال مانمیسوزه فقط دنبال منافع خودشونن فراموش نکنید توچهل سال تاتونستن به ایران و ایرانیان ضربه زدن حداقل یکم غیرت داشته باشید یاحق
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    البته خیلی از کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند برای درمان به خارج می روند.معلوم نیست به خاطر بی اعتمادی به ساختار پزشکی داخلی است یا روش های درمانی پیشرفته تر در غرب.
  • FR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    2 0
    اگر خود غرب تا خرخره در این بحران غرق نشده بود مطمئن باشید که انرا برای ایران یک بلوا وشورش بزرگ کرده بودندولی باز هم کور خوانده اند ....ظرفیت های ایران انقلابی اسلامی را نشناخته اند
  • یک شیعه ترک ایرانی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    4 6
    با نام ایزد یکتا لطفا احترام هم رو نگهدارید ما همه هم وطن هستیم فارس ترک لر عرب مازنی بلوچ و.... که با هم میشیم ایرانی همون ایرانیهای دلیر با غیرت با فرهنگ غنی با شعور کافی ک در کنار هم ب کوری چشم دشمنانمان زندگی میکنیم همه ذهنهای اگاه میدونن دشمن فقط از راه تفرقه میتونه به هدفش ک تجزیه ایران و بردن سرمایه ایرانه برسه پس با هم متحد میمونیم تا ایران عزیزمون و ایرانی دلیر در دنیا سر بلند بمونه خاک پای همه شما هم وطنان ایرانیم هستم از هر فشر و هر زبان که هستین و برای سرافرازی وطنم وسر بندی هم وطنان دعا میکنم.
  • نوشین IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    به نظر بنده گرچه کرونا خیلی از هموطنانمان را داغدار کرد ولی داغ بزرگتر بر دل غربیها ورسانه های شیطان صفت خواهد نشاند،چرا که خیلی از حقایق اشکار خواهد شد که دیگر قدرت پنهان کردن ان را هیچ شیطان صفتی ندارد،
  • Reza IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    کافیه فقط مراجعه کنید به اظهارنظر دیوسان سیاسی خواهیددید که انها گاهی درست فکرمیکنن ما هنوز گدای میکنیم درخوانه امریکا واروپا توسط کدخدا پرستان دیوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس