کد خبر 1055177
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
چین

رسانه‌های چین با انتقاد از نامگذاری ویروس کرونا به "ویروس چین" گزارش دادند هدف از این کار بدنام کردن پکن و ایجاد تفرقه میان کشورها است.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، در پی  نامگذاری کووید ۱۹ به "ویروس چین" و یا "ویروس ووهان"، برخی غربی ها چندی پیش شایعه ای پیرامون تولیدات چین ساخته و گفته اند که تولیدات چین ناقل ویروس است و به این ترتیب قصد دارند تا مردم از خرید محصولات تولید چین امتناع ورزند.

هدف از این اقدام همان تبعیض نژادی و حمله سیاسی با استفاده از شیوع کرونا است که برای بدنام کردن و سیاه نمایی چین و ایجاد تفرقه بین چین و دیگر کشورها، جوسازی می کنند.

بیشتر بخوانید:

ابتلا به کرونا با منشأ محلی در چین به صفر رسید

سازمان بهداشت جهانی به طور رسمی اعلام کرده بود که کروناویروس جدید نمی تواند از طریق کالاهای تولید هر کشوری سرایت کند. یکی از مجلات علمی انگلیس چندی پیش با انتشار مقاله ای تایید کرد که زنده ماندن کروناویروس جدید در اشیا متفاوت است و طولانی ترین زمان زنده ماندن آن در پلاستیک و یا آهن ۷۲ ساعت است. با تدابیر ضدعفونی نیز، کالاها ناقل ویروس نخواهد بود.

تا کنون کرونا در بیش از ۱۸۰ کشور و منطقه جهانی شیوع یافته، اگر محصولات ناقل ویروس باشد، تمام جهان در خطر شیوع ویروس قرار خواهد داشت.

البته برخی افراد که هدف مغرضانه دارند، با چنین شایعاتی به چین حمله می کنند.

چین به عنوان بزرگ ترین کشور تولید کننده ماسک و لباس محافظ در جهان، در آغاز شیوع بیماری با مساله کمبود تجهیزات پزشکی رو به رو شد، اما به دنبال ازسرگیری فعالیت کارخانجات، ظرفیت تولید آن در کشور به مراتب افزایش یافته است، طوری که روزانه ۱۱۶ میلیون ماسک تولید می کند که ۱۲ برابر ظرفیت تولید پیش از شیوع بیماری است.

چین با ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک تا حد توان کمک های خود را در اختیار کشورهای درگیر کرونا قرار داده و تا کنون محموله های کمکی فوری را به ده ها کشور جهان از جمله ایران، پاکستان، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و اتحادیه آفریقا منتقل کرده است.

همکاری و همبستگی تنها انتخاب بشر در مقابله با ویروس این دشمن مشترک بشریت است. آن عده که شایعه "تولیدات چین ناقل ویروس است" را ساخته اند، به مضحکه بین المللی تبدیل شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 5
    این ویروس بنام آمریکا ثبت شده است .
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 1
    میخواستید آشغال نخورید
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 2
    بعد اون احمق هایی که میگن ویروس رو چین تولید و منتشر کرده من نمی دونم چی میزنن؟؟ چطور یه کشوری میتونه علیه مردم و اقتصاد خودش حمله بیولوژیک انجام بده؟!!!!!
  • ایرانی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 1
    لعنت بر چین غارتگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس