کد خبر 1055119
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی استعفا کرد

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و هم‌حزبی نخست‌وزیر این رژیم، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش مشرق، «یولی ادلستاین» رئیس کنست امروز (چهارشنبه) از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، ادلستاین - که متحد و هم حزبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز هست - طی نطقی در صحن عمومی پارلمان، از ریاست کنست استعفا کرد.

بیشتر بخوانید:

وی با انتقاد از تصمیم دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای اجازه دادن به احزاب اپوزیسیون لیکود، برای پیشنهاد دادن نامزدی برای ریاست کنست، مدعی شد که این اقدام در راستای تضعیف کنست است.

بدین ترتیب ادلستاین به اولین رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی تبدیل شد که از سمت خود استعفا می‌دهد.

وی در خدمت دیگری به نتانیاهو، بدون تبعیت کردن از دستور دیوان عالی این رژیم برای برگزاری جلسه رأی‌گیری جهت تعیین جانشین وی، با این استعفا کاری کرد که کنست نتواند تا ۴۸ ساعت دیگر رئیس جدیدی انتخاب کند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و بعد از دریافت دادخواست‌های بسیاری از سوی حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» و احزاب متحد آن، حکم کرده بود که ادلستاین باید امروز جلسه‌ای را برای تعیین جانشین خود برگزار کند.

روزنامه «جروزالم‌پست» نیز نوشت که ۶۱ نماینده ائتلاف گانتز احتمالا به «مئیر کوهن» عضو حزب آبی‌وسفید رأی می‌دهند تا جانشین ادلستاین شود اما هنوز مشخص نیست که جلسه رأی‌گیری مذکور چه زمانی برگزار می‌شود. کوهن در دوره قبل کنست، نایب رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس