نیروهای عراقی (3).jpg

عناصر مخفی داعش در تلاش بودند دور جدیدی از جملات گسترده را علیه اهالی و نیروهای امنیتی در بخش «یثرب» ترتیب دهند که با پیش دستی نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، از جنوب شرق استان صلاح الدین خبر می رسد، گروهی از رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی و نیروهای پلیس فدرال عملیاتی را در منطقه «تل الذهب» در بخش «یثرب» علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال در جریان جست و جوی نقطه به نقطه در این محور توانستند یکی از مقرهای عناصر مخفی داعش را به همراه تجهیزات نظامی شناسایی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در این عملیات دقیق در منطقه «تل الذهب» موفق شدند ۵ تن از تروریست های داعش را دستگیر کنند؛ مقادیری از انواع سلاح و تله های انفجاری نیز در این مقر کشف و ضبط شد.

هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در تلاش بودند دور جدیدی از جملات گسترده را علیه اهالی و نیروهای امنیتی در بخش «یثرب» ترتیب دهند که با پیش دستی نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال ناکام ماندند.

منطقه راهبردی «یثرب» در جنوب شرق استان صلاح الدین از محور شمال غرب با منطقه مهم «بلد» و از جنوب شرق به شهر بعقوبه (مرکز استان دیاله) متصل می شود و جاده «بعقوبه - سامراء» نیز از حومه این منطقه می گذرد و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

همزمان با عملیات نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال در منطقه «یثرب»، گروهی از رزمندگان هنگ در فرماندهی عملیات سامراء، عملیاتی را در حومه منطقه «جباره» در حدفاصل شهر بلد و سامراء در مرکز استان صلاح الدین انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری نیروهای عراقی با تروریست های داعش در این محور، سرهنگ «برزان طارش المجمعی»، فرمانده هنگ به شهادت رسید؛ شماری از تروریست ها در این محور کشته و زخمی شدند.

ساعاتی پس از این درگیری ها و شهادت فرمانده هنگ، نیروهای تیپ ۳۱۴ بسیج مردمی (گردان سرایا السلام) عملیاتی را در منطقه آغاز و موفق شدند دو تن از سرکرده های خطرناک داعش به نام های «وهب الجمعی و حیدر دوار» را به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، منطقه مهم «جباره»، دروازه جنوبی شهر سامراء و دروازه شمالی شهر بلد محسوب می شود و همچنین جاده راهبردی «بغداد - صلاح الدین - نینوا - دهوک - ترکیه» نیز از این منطقه می گذرد.

در حال حاضر، مناطق متروکه در شرق (هم مرز با دیاله)، جنوب شرق، مرکز، غرب و شمال غرب استان صلاح الدین از جمله «بلد، سامراء، تکریت، بیجی و... » به هسته های خاموش داعش آلوده هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این نقاط ادامه دارد.

از شمال شرق استان دیاله (غرب منطقه مقدادیه) خبر می رسد، گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و یگان های مهندسی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در حومه روستای «ابوکرمه» در منطقه «ابی صیدا» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در این عملیات در تلاش هستند مقرهای هسته های خاموش داعش را به همراه انبارهای سلاح و تونل ها شناسایی کنند و امنیت و آرامش را به این محور بازگردانند.

از سویی دیگر، گروهی از نیروهای ارتش عراق نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق و با پشتیبانی هوایی، عملیاتی را از سه محور در حومه منطقه «المخیسه» در شمال شرق استان دیاله با هدف امن کردن روستاهای واقع در کمربند امنیتی منطقه «الوقف» انجام دادند؛ این مناطق به دلیل قرار گرفتن در مسیر «مرز ایران - خانقین - بعقوبه» از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به گزارش مشرق، مناطق شمال شرقی، شمالی و شمال غربی و غربی استان دیاله از جمله محور «خانقین، جلولاء، ابی صیدا، بعقوبه، العظیم، حومه دریاچه حمرین و ...» همچنان به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    چرا داعشی ها سنی بوده و همیشه از مناطق سنی نشین اند و هیچگاه یک داعشی شيعة. پیدا نمی شود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس